Přejít na obsah

Nabíječky baterií EFB/AGM


Heini

Doporučené příspěvky

Díky moc za odpověď. Uvidím v jakém je stavu stará 5,5 originál baterie EFB Exide 59 AH a když bude špatná tak vyměním svépomocí doma sám za totožnou, auto bude pořád po proudem přes nabíječku nebudu ho odpojovat. Nemám totiž jak kodovat, čím I když jsem na počítače chytrej, počítače stavím, instaluji apod. nikdy jsem se neštoural v auto softwaru a nepřipojoval ho na zásuvku a různá nastavení.

 

Dnes jsem měřil baterii po 15 hodinách po poslední jízdě po městě - včera cca 5 km - baterie měla 12,34 V tak jsem jí dal na nabíječku. Exide nabíječka by měla nabíjet cca 10 hodin - tak uvidím ve 21 hodin zda bude již nabitá.

 

Moc děkuji za odpověď, právě si to také myslím, že když baterii vyměním třeba i včas - starou prodám tak to auto ani nepozná, že má již novou a nebo se časem srovná to nabíjení na novou baterii, když zjistí, že má jiné vlastnosti.

 

Včera mě však dostal jeden známý, že prý baterie z prvovýroby vydrží třeba 10 let a když tam dám novou tak za 2 roky je po ní, což si myslím, že je blbost a naopak bych rád skoro 6 let starou baterii vyměnil za zcela novou Exide 60 AH EFB

Editováno: , autor: ryzen
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tvůj známý má pravdu. Baterii v O1 jsem měnil po víc jak 10 letech a byla absolutně bez péče. V dalších autech co jsem měl, nebo ještě mám doma vydržela náhrada 3-4 roky. U EFB zatím nemám zkušenost, v rapidu ji budu mít 4 roky a má neustále +/- 12V ať dobíjím nebo ne. Na udržování cca 8 ks aku do různé techniky mě cca 5 let slouží Lídlovka za 400.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Baterie dobita za 6,5 hodiny. Také mám lidovku za 2670 Kč. Já neumím kupovat levné věci -) Teď jsem si našel super taštičku na nabíječku a voltmetr a občas změřím voltmetrem, dobíjet už nebudu jedině, kdyby bylo minus 15 a víc. Otázka zda baterii vyměnit nebo si tuto skoro 6 let zatím nechat. Jezdím do práce 6 km a 6 km zpět.. O víkendu se auto projede a baterie se asi i dobije. Najeto mám 74000 km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mňa tu prekvapuje iná vec. Prečo riešiš 60 Ah EFB baterku, keď by si tam mohol mať aj AGM s rovnakou kapacitou? Keď už ideš takto na istotu, že meníš baterku preventívne, tak na tomto by som určite nešetril a kúpil to najlepšie čo sa dá zohnať. AGM je pre stop-štart určite lepšia, ako pseudoriešenie s názvom EFB. Tu sa samozrejme bez kódovania nezaobídeš, ale to si buď kúpiš k tomu nástroj, alebo zájdeš do servisu a spravia ti to.

Okrem toho ma ešte napadlo, či by sa ti tam nezmestila aj 70 Ah baterka (278 mm široká) a nemohol by si kúpiť rovno 70 Ah?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To AGM mě také napadlo, ale někde jsem četl, že baterie nerada snáší teploty nad 55 stupnů tuším a tyto baterie se zřejmě používají do aut, kde je baterie pod sedačkou, v kufru pod autem apod. Proto do našich aut O3 apod. se doporučuje do kufru dávat EFB baterii

 

Zde o tom píšou, že by AGM baterie neměla být v motoru.

 

https://www.bannerbatterien.com/en/Battery-knowledge/71-Upgrading-EFB-to-AGM-start-stop-car-battery

 

Takže to EFB baterie jistí, dnes jsem to měřil a jsou tam dvě polohy, takže tam dostanu i delší baterii 278 mm - jen se posune spodní šroub a úchyt o cca 40 mm, který uspod drží baterii. Takže bych koupil větší baterii a nechal si jí dokodovat.

 

Jinak teď čtu články na banner stránkách a i bez kódování nové baterie se od 2 hodin do max 6 dnů elektronika v autě sama nastaví na novou baterii a všechny chyby zmizí a chová se jak k nové baterii jen ne hned.

 

Takže u výměny stejné baterie už vím, že nic kódovat nemusím kor když auto neodpojím o přívodu energie. 

 

Baterie 18 hodin od nabíjení měla dnes ráno 12,52 V, dal jsem nové ostřikovače, prohlédl žárovky a pak se jel projet po městě asi 7 km - baterie po dojezdu 12,42 V.

 

Tak nevím když přes noc klesla na 12,52 zda je baterie ještě v kondici. Jinak po dobití se mi zdá auto živější, ale asi je to blbost.

 

 

Editováno: , autor: ryzen
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To živější  po dobití není blbost ale skutečnost, to je ta slavná rekuperace a odpojený alternátor a hned je pár koníků navíc, protože baterku nenabíjí ale čerpá.

V létě bude mít nad 55 stupňů i baterie v kabině, možná kufr ale tam ji dávají protože se už do motorového prostoru nevejde.

A vysoké teploty znamenají smrt pro většinu typů baterii.

A  jinak na té stránce baneru je 90% popisu jak se musí kódovat a pak v odstavci opět s kodováím se najednou zjeví samo učísise systém bez odkazu které že auto to má když předtím jsou výrobci uváděni.

A když už baterka umírá tak elektronika pere do baterky co může protože ví že se baterka rychleji vybíjí. A to je pak ten problém proč je nejvýše vhodné systém v autě resetovat aby se začal znovu učit.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 1 měsíc později...

Čo si myslíte o tom, že batéria hneď po odpojení nabíjania mala 13.1V? 

Predtým po odstavení v kľudovom stave mala 12.46V, dal som ju nabíjať v zapojenom stave v aute. Mínus cez zemniaci bod. Po troch hodinách sa stále nabíjala, to sa mi nezdalo, tak som vypol nabíjanie a ukázalo to 13.1V na batérii. Je to tým, že som nenechal dokončiť nabíjanie? Keď som predtým nabíjal odpojenú, tak po 3 hodinách bola nabitá a mala 12.9V.

Editováno: , autor: nicco
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Škoda že som potom zapol zapaľovania a zamkol auto. Tým už sa odobral nejaký prúd a pokleslo napätie. Mohol som nechať tak a o hodinu skontrolovať, či to napätie samo pokleslo bez odberu vozidlom. Len ma to prekvapilo, lebo pri odpojenej baterií som nič také nespozoroval. Toto bolo moje prvé nabíjanie zapojenej baterie, tak som trochu rozcukaný. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hlavně hned po jízdě a zamčení auto ještě odebírá nějaký proud, než uspí všechny řídící jednotky. To trvá tak půl hodiny nejmíň. Ideální je mít zamčeno a kapotu nezacvaklou. Pak je jistota, že auto skutečně "spí" a neodebírá už žádný velký proud z baterky. Proto ta hodina, aby se i baterka stabilizovala. To je ten rozdíl mezi tím když měříš napětí u baterky vydané a nabíjení mimo auto a po nabíjení v autě. 

Editováno: , autor: miklisek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Odpojená / připojená by se měla  chovat stejně. Jde o to, že je to chemický děj a chvíli trvá, než se stav ustálí. Ale jde o desetiny voltů, tak s tím když tak počítat a neděsit se. A myslím, že se není čeho bát. Já mám hloupou nabíječku a na připojené baterce (a vypnutém zapalování) jsem jednou omylem měl i 16 V. A další věc je, že když se rozbije regultor v alternátoru, tak napětí jde i přes 18 V a první kdo to odnese, je baterka.

Editováno: , autor: McMatej
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak diky za rady. Samozrjeme to robim ako pise miklise. Auto zamknem s otvorenou kapotou, po hodine odmeriam a pripojim nabijacku a po 3 hodinach som ju odpojil a mala 13,1. Tak snad ok. Rano som ju tymto sposobom meral a mala 12.65 (vecer som zapol zapalovanie a skontroloval a potom uzamkol a rano meral).

Inak mam tu novu Lidlovu nabijacku 4. generacie = D2 co uz zvladne aj pulzmi ozivit z 7,5V vybitia a dava 5A max, Baterku mam 59Ah, takze 5A by malo byt v limite 0,1kapacity pri dobijani zapojenej baterky, ako pise navod. Kostriaci bod som pouzil srob pripojeny na kostriaci plech. Ten plech je totiz nalakovany, ale uz ma nejake stopy, asi v original servise na servisnej prehliadke pripojili udrziavac, ked nieco kodovali.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Ale na plný nabití je vhodná protože ty automatický vypnou na 14,7V ale plný nabití je 16,8V. Ale pozor! Malým proudem a neustále hlídat napětí. Což v dnešní uspěchaný době nikdo nebude dělat a proto jsou ty inteligentní nabíječky. A ještě dotaz k tý Lidlovce už umí po výpadku sítě zase naskočit na původní program? Stará to neumí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...