Přejít na obsah

Nabíječky baterií EFB/AGM


Heini

Doporučené příspěvky

Nedobije. Navíc se i po odpojení kontektoru dobíjí na max. 80% kapacity. Pokud máš s odpojeným konektorem druhý den jen 12,1V (já mám běžně 12,7V, baterka stará 6 měsíců), tak je to docela málo. Porovnáváš ale dvě různé hodnoty. Dobíjecí napětí nikdy nebude shodné s klidovým napětím baterie. Doporučuji ještě zkusit dobít pomocí nabíječky. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Zdravím pánové, řeším koupi nabíječky na baterii EFB+. 

Je to na octavii 3, viz foto baterky. 

A řeším, jakou nabíječku koupit...? 

Potřebuji, aby byla schopná i přes zimu udržovat baterku nabitou.

A řeším jestli stačí ta výše zmiňovaná z Lidlu, nebo mám v merku :

https://m.alza.cz/auto/ctek-mxs-5-0-new-d4525406.htm

Nebo božku 

https://www.torriacars.cz/nabijecka-baterii-bosch-c7-12-24v-7a-018999907m

Jak to vidíte vy? Dnes jsem po 14 ti dnech po dovolené ani nenastartoval. 

Dík za rady 

 

IMG_20210809_084621.jpg

Editováno: , autor: koldas
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak sem nabil baterku nabíječkou ctm 3.0.

Nabíječka hlásila 80% nabití a auto si ani neškrtlo. 

Po opětovném připojení nabíječky byla baterka zase vybitá. 

Vadná baterka nebo zkusit jinou nabíječku? Má menší nabíjecí proud. 

Baterka se nabíjela cca 9 hodin. 

Dík za rady

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na 99% je baterie KO. Na nabíjení klasických autobaterií a i baterií EFB/AGM, které nejsou ještě po smrti,  stačí i nabíječka z Lidlu. Mám doma CTEK 3.8 a i tu z Lidlu a velký rozdíl při  nabíjení  a ve funkcích přístroje tam nevidím. Ale podle toho co píšeš ty, tak i  @ski1961uhodil hřebíček na hlavičku, baterku máš vysoce pravděpodobně po smrti. 

A pokud budeš po koupi nové baterie kupovat preventivně i nějakou tu novou nabíječku, tak bych asi bral tu CTEK MXS 5.0 new, tam je i ta možnost rekondice, čili desulfatace článků. Holt důsledky tzv. inteligentního nabíjení v dnešních automobilech nám udržují baterie často skoro v podbitém stavu, kdy už pomalu od nova baterie nenápadně sulfatuje články a zkracuje se tím životnost. Nezaškodí tedy občas dát baterii na nabíječku.  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 19 minutami, koldas napsal:

Dík za názory. Myslím si to samé... Takže jdu shánět novou baterku. Nějaké typy na osvědčenou kvalitu za přijatelnou cenu? 😀

osobně doporučuji taky Exide, myslím, že v poměru kvalita/cena nemají na trhu konkurenci, ale je to samozřejmě na tobě..když tak koukám na obrázek té tvojí, tak by to měla být tahle :

 

https://www.kupoleje.cz/exide-start-stop-efb-12v-70ah-720a-el700/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 49 minutami, DušanV napsal:

Nezaškodí tedy občas dát baterii na nabíječku.  

 

O tom jsem uvažoval, že by nebylo špatné baterii desulfovat. Ale podle návodu k CTEKu by se měla baterie odpojit. V mém případě vzít domů. K tomu bych měl dotaz. Když odpojím Pb aku, tak vlastně nezamknu auto. Resp. mohu auto zamknout, před tím si otevřít kapotu. Tu pak po demontáži zabouchnout. Až půjdu vrátit aku do auta, tak si otevřít mechanickým klíčkem přes zámek pod krytkou. Když to má někdo v garáži, tak to neřeší.

 

Taky by mě zajímalo, jak se auto tváři, když mu vrátím aku za den dva (konkrétně Škoda Octavia III FL). Předpokládám, že veškerá elektronika se s tím popere a nebude žádný problém?

 

No a ještě to odpojení aku komplikuje zabezpečení Jablotron, aby nezačal houkat po odpojení aku (při zajištěním autu).

 

Jinak co by náhradu za původní aku mám také vybránu Exide aku (konkrétní vybranou mám poznamenánu na papírku u dokladů, kdyby původní Varta někde nečekaně klekla, ať vím, co chtít a nemusím hledat).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@koldas Vis proc jsi mel nulovy stav baterky po nabiti?

To se bere z tohoto, ze jednotka (RJ) pamatuji stav baterky pred nabitim. Po nabiti musis znova nakodovat baterku. Myslim ze tva baterka je jeste ok jen staci ji nakodovat.

Kdyz kupis novou baterku to taky musis ji nakodovat diagnostikou. Jinak kazda jina baterka bude jako vybita, prazdna. Bohuzel RJ ma pamet' a pamatuji predchozi, pruvodni stav baterky.

 

Sam uvazuji nad  nabijeckou od powermatu. Neni draha a dost fajn vybavena. Levnejsi nez bosch z tveho odkazu. Jsou 3 typy k vyberu a nevim ktery je nejlepsi. Myslim, ze vsechne jsou stejne, jenom cena .....

Vaham se co vzat . Snad kupim tohle Nabijecka Powermat

 

Editováno: , autor: TOMUS
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@TOMUS Myslím si, že nemáš pravdu v tom co tvrdíš, že to způsobuje řídící jednotka, že baterie opětovně poklesla na stav, kdy je opětovně vybitá, nebo nabitá jen tak, že neprotočí startérem. Ta ŘJ možná nerozezná z toho předchozího stavu, že je baterka najednou nabitá, ale rozhodně není příčinou toho, že baterka se znovu ihned vybije.  Pro ověření nakonec @koldasovi postačí si baterii znovu nabít na nabíječce, změřit napětí před napojením do auta, potom zkusit nastartovat a pokud to nenastartuje, tak baterii odpojit a znovu změřit napětí, no a pokud bude baterie znovu vybitá, tak je jasné, že je KO. A pokud do současných aut dáváš novou baterii o přibližně stejné kapacitě, nebo nabiješ baterii, která byla předtím vybitá, tak nemusíš žádné znovu-kódování baterie provádět (osobně vyzkoušeno).

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tvrdí, se, že vzhledem k té řídíce jednotce by se mělo nabíjet přes ten kostřící bod, ale opětovně mohu z vlastní zkušenosti potvrdit, že jsem neměl žádný problém s ŘJ ,nebo něčím jiným ani při nabíjení přímo na mínus konektoru baterie, nebo i při nabíjení celkově vyndané baterie z vozu a při její zpětné montáži. Nejsem žádný elektromechanik, nebo autoelektrikář, spíše používám selský rozum a praxi. Třeba to někdo vysvětlí teoreticky jinak, ale já s mým popisovaným způsobem nikdy problém neměl a to ani u současných moderních aut. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak abych vás pánové rozřešil. Baterka byla kaput a tak jsem kupoval novou. Žádné kódování nebylo třeba. Sice po zapojení hlásilo auto spoustu chyb, ale pomalu si je povypínalo. Rozsvítí se kontrolka volantu a je potřeba dát max rejd doleva a doprava a volant zhasne (to mi dopředu hlásil známý co dělá ve škodovce).  Pak už jen svítila hláška nefunkčního SS, ale ta zmizela po znovu nastartování a již je vše ok. 

Podotýkám, že nová baterka měla stejné parametry, jako stará. 

Mimochodem samozřejmě, že jsem dobíjel přes kostřící bod. I několika nabíječkama... 

Jo a ten známý mi ještě zjišťoval přímo na WV, jak je to s nabíjením EFB baterek a ti mu potvrdili, že by se měla nabíjet systémem jako na AMG. Tak včil babo raď... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, koldas napsal:

 

Jo a ten známý mi ještě zjišťoval přímo na WV, jak je to s nabíjením EFB baterek a ti mu potvrdili, že by se měla nabíjet systémem jako na AMG. Tak včil babo raď... 

Vzpomínám si před pár lety na  emailový  dotaz na výrobce baterií EXIDe, kde se dotyčný ptal, jak je to s nabíjením EFB baterií a bylo mu odpovězeno, že na nabíječce se má zvolit jen ten klasický nabíjecí režim a režim AGM jen opravdu pro baterie AGM. Jednorázově by se prý nic tak hrozného  nestalo, ale vícenásobné nabíjení baterie EFB v režimu AGM prý baterii škodí. Toliko dávná odpověď jednoho ze známých výrobců baterií. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...