Přejít na obsah

Kódováníí převodovky - tiptronic


Miloslav Janda

Doporučené příspěvky

Čau,

 

tak sem nějak ňúral po netu a našel sem pár diskuzí ohledně nastavování převodovky. Možná sem třeba jen špatně hledal na tomto fóru a pár z vás se plácne s úsměvem do čela. Ale přeci jen, zkoušel někdo nastavovat, teda pokud to de, kódování Tiptronicu v Superbu jak je psáno tady: http://forum.passat-club.cz/viewtopic.php?f=224&t=4586&start=20 ?

 

A ještě jeden dotaz, pokud by byl někdo sdílný. Jak přes VAS udělat základní nastavení převodovky? Teda pokud to není složitý jak mlátička.

 

Díky! :)

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kurnik, já sem jelito, dal jsem tento článek do špatné sekce, za to se omlouvám. Nicméně sem si včera trošku hrál. Nejdříve torchu toho "proč". 1. Protože můžu a protože chci :) 2. Protože mám ještě Oct 1.gen v automatu (najeto cca 400tkm) a tam je automat naprosto v pořádku - světe div se, buď je to neskutečně odolné nebo jeden z předchozích majitelů vyměnil olej a nebo se k tomu někdo choval jak měl. Nicméně kam mířím. Jde o to, že i po výměně oleje v kaps.cz, kde mi řekli, a už si to nepamatuju přesně, je něco standardně opotřebováno pro dopředný pohyb. Zařadím D a auto trochu cukne, to stejné se děje při řazení z 2. na 3. stupeň. Prý je to u těchto převodovek běžné a nikdo nedokáže s jistotou říct, jak to dlouho bude dělat, než se zapne "kurvítko", které převodovku pošle do věčných lovišť. Nicméně s tímto cukáním tam prý borci jezdí a "cukají" takto klidně i 100tkm a dobrý. Tak uvidíme.

 

Mno, v pondělí se mi stalo, že jsem kvůli špatnému stavu baterie málem nenastartoval. Už sem baterku pozoroval delší dobu a třeba ihned po startu nešel výhřev čelního okna, někdy zahlásil "závada světla" i když všechno bylo ok a podobně. Když se vrátím k pondělku, tak se mi převodovka, nejspíš kvůli podpětí po startu, hodila do nouzového režimu. Ani jsem si toho nevšiml, asi tak po 5ti km, že maxidot ukazuje jaksi jinak - invertovaný nápis PRDN432 a auto se rozjíždí na trojku. Při další jízdě domů jsem vypozoroval velmi dlouhý přechod mezi 2. a 3. stupněm s výrazným cuknutím. "A je to v prdeli", říkal sem si. Vyměněný olej a už to začlo. Ach jo. 

 

Včera jsem koupil novou baterii, vzal diagnositku a mrknul na převodovku. jediná chyba - napětí. Ok, takže proběhl výmaz chyb - ostatně všude jinde byla taky chyba napětí (airbagy a už nevím kde přesně dál) a pak sem se podíval na přizpůsobení převodovky. "Soft coding" říkal 00103 -tj. "new strategy" a předohrab. Zkusil jsem nastavit 00003 - "old strategy", předohrab a jel se projet. Poznatky:

 

Zdá se mi, že auto řadí později, 2000ot. (old strategy) vs. cca1700 (new strategy) - nebo je to placebo? :)

Zdá se mi, že to cuknutí mezi 2. a 3. stupněm je podstatně menší, u manuálního řazení je pocitově výraznější

Zdá se mi, že je to takové línější, méně ohrabané, těžkopádné ale komfortnější.

 

Tož co teda, přidá někdo vodu na mlýn? Jestli jsem za blbce, řekněte to rovnou :)

 

 

prevodovka.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...