Přejít na obsah

Dieselgate - 23R6 servisní opatření pro diesely EA189


Tony350z

Doporučené příspěvky

nejake nove info, skusenosti?

dosiel mi list, v servise mi to nukali hlava nehlava, egr mam povodne, ak mi odide a dam to prehrat je sanca, ze uhrajem nejaku zlavu?

prehliadky uz si robim mimo skodovky od tohto roka

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Každopádně se to zase brzo pohne. Letos v lednu skončí promlčecí lhůta a servisní akce dle VW group už prý bude platit provozovatel, jinými slovy zodpovědnost přechází na provozovatele. Si myslím že až rok 2018 skutečně ukáže, jak v evropě mají koncáky v paži, majitele postižených motorů budou zneuctěny jak německé ženy na konci 2 světové války, tvrdě a nekompromisně potrestány státním aparátem, protože někdo to zaplatit musí a státní aparát neplatí z daní proto aby nás chránil, ale by nám to jednou za čas pořádně udělal :-D

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě včera dorazil email od mého servisu kde je napsáno skoro totéž co v dopise co mi přišel cca v květnu jen s jedinou změnou kde už se nepíše že úprava je dobrovolná, ale "je nutno provést nápravné opatření" :-D
Včera jsem chtěl napsat pro srandu na FB Škodovky, ale podle FB prý nemam oprávnění vkládat příspěvky...dřív mi to fungovalo, asi mě blokli :)

5a33f6e26d631_emailzeservisu.thumb.JPG.ff81d9924f921e9ad3ec05a01f2f3327.JPG

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

STK to nikdy kontrolovat nebude...

bu bu bu...

ale v servise ma tlacili, verim tomu, ze pokial by som natrafil na niekoho ineho na prijme alebo ak by som im tam nechal auto a isiel prec tak to tam sami nahraju bez mojho vedomia...

to som tam bol len autobaterku vymenit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 15. 12. 2017 na 13:55, 15degren napsal:

Každopádně se to zase brzo pohne. Letos v lednu skončí promlčecí lhůta a servisní akce dle VW group už prý bude platit provozovatel, jinými slovy zodpovědnost přechází na provozovatele. Si myslím že až rok 2018 skutečně ukáže, jak v evropě mají koncáky v paži, majitele postižených motorů budou zneuctěny jak německé ženy na konci 2 světové války, tvrdě a nekompromisně potrestány státním aparátem, protože někdo to zaplatit musí a státní aparát neplatí z daní proto aby nás chránil, ale by nám to jednou za čas pořádně udělal :-D

a je to ověřená informace s tím placením servisní akce provozovatelem?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Verzi SW by měli kontrolovat na emisích, ale neexistuje seznam verzí, které jsou schváleny a které ne(je jich neskutečné množství a ani čert se v tom nevyzná). Proto projde i chip. Dokud automobilky nedají seznam verzí(nemají povinnost a ani sami už kolikrát neví) které platí a  které obsahují "chyby" a tím pádem nezpůsobilé je kontrola verze SW jen formalita.

Editováno: , autor: Ovce
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ujeto 5K po úpravě. Po úpravě mi za studena občas vynechá jeden vstřik (on se ozýval i bez úpravy ale to škodovka nemusí vědět, nicméně nevynechával)

 

1. Auto mnohem méně smrdí

2. Auto je na volnoběh a při nízkých otáčkách podstatně tižší i když mi přijde že jeho projev je víc dunivý, špatně se to popisuje třeba zažít.

3. Motor bere podstatně lépe v celém spektru otáček, na dvojku při 1100 otáčkách teď bezproblému vyjedu jednu odbočku do kopce dřív jsem musel podřažovat.

4. mezi 2.5-3.5K je výrazný kopanec. Motor jde mnohem lépe do otáček, ale jeho projev pod zátěží je značně naftový. 

5. Dle VAG DPF se EGR zas o tolik víc neotvírá a při zátěži se zcela uzavře stejně jako před tím. Zajímavost je že když není motor víc jak pod 80 % zátěží, tak se aktivuje jeden ze    4 druhů post vstřiků, používán původně pouze při regeneraci filtru... jaký to má důvod nevím.

6. Auto mi ještě nechcíplo při rozjezdu bez plynu, celkově zmizelo škubání motoru, které dřív bylo zcela běžná a bral jsem to že to tak prostě je.

7. regenerace probíhají každých 500 km, kalkukované množství zanešení filtru se přičítí mnohem rychleji, nicméně reálné zasvině filtru dle čidel je výrazně nižší  než před úpravou. Paradoxně se teď filtr mnohem méně zanáší při cestě městem ale více při dálničním cestování, nicméně zatím jsem se dle čidel nedostal přes 14g zanešení než se zpustí regenerace, dřív jsem se při delším ježdění běžně dostával na 20-22g.

8. Začalo být slyšet turbo a sviští už po pouhem drnknutí do pedálu od nejnižších možných otáček, dřív jsem ho velmi těžko slyšel kolem 2K otáček...

 

Negativu vidím jediné a to že motor později reaguje na přidání plynu (ale to je prostě o zvyku, když chcete jet agresivněji, stačí při přeřazení na jiný stupen udržet motor aspoň trochu v otáčkách a nabíhá pak okamžitě, prodleva v reákci je jen když dáte nohu zcela z plynu a pak zase chcete výkon), taky to že se projevila závada na jednom vstřiku, ale vím že zlobil už před tím, myslím si že to uhraju přes škodovku uvidíme. Celkově mám z úpravy dobrý pocit a kdybych věděl že to zásadně neovlivní životnost motoru, tak bych dal rozhodně přednost projevu upravenému motoru, to auto prostě teď jede podstatně lépe, když už má "tlak" tak jede mnohem dravěji a podstatně lépe akceleruje, přijde mi to mnohem víc než dle testu ve světu motorů, hodně mě to překvapilo, auto dá ted na rovině 208 km/h dřív se přes 190 nevyšplhalo, leda z kopce.

 

Samozřejmě je otázka co to turbo, hodně lidí tvrdí že bude odcházet víc egr, nemyslím si, že tomu tak bude, osobně mám spíš obavy právě o turbo a vstřikovací systém.

 

Auto má najeto 210 000 km, jeden z prvních motoru 1.6 (2009) DPF filtr původní EGR taky. Kdybych nebyl technicky obeznámen a věděl bych jen o "úpravě SW" chrochtal bych si blahem jak mám teď vylepšené auto.

 

Jo spotřeba po městě je stejná po dálnici při 140 km/h mi to nepatrně kleslo...

 

Vtipný mi přijdou ty gumičky na potrubí u vstřiku, nechápu jejich smysl.

 

Na otázky rád odpovím.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 6 hodinami, 15degren napsal:

Vtipný mi přijdou ty gumičky na potrubí u vstřiku, nechápu jejich smysl.

 

Nehledej za tím žádnou vědu, je to jenom na tlumení vibrací, které se mohou u některých aut po úpravě na vstřikovacím potrubí objevit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jsem zvědavý jestli se někomu reálně podaří prokázat negativní vliv opatření na chod turba a pravděpodobně i zmíněných vstřikovačů, přeci jen se nejedná o levné díly, jak má ale ve finále člověk přesvědčit Škodovku, že právě tato úprava se z části podílela na znatelnější degradaci právě těchto dílů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 6 hodinami, JayBee1 napsal:

 

Nehledej za tím žádnou vědu, je to jenom na tlumení vibrací, které se mohou u některých aut po úpravě na vstřikovacím potrubí objevit.

 

Ale na tlumení jakých vibrací ? Je to jen gumička přes potrubí o nic se to neopírá a trubičku to rozhodně nezpevňuje, uvědom si že po úpravě tam jde něco kolem 1600 barů, uvědomuješ si jaký je to tlak ? To je jak kdyby na tebe tlačil tlak v oceánu v hloubce asi 15000 metrů !! Nějaká gumička nemůže ovlivnit absolutně nic. Myslím si že reálný smysl proč tam ty gumičky kdo navrhl se nikdy nedozvíme.

před 3 hodinami, abyssis napsal:

Jsem zvědavý jestli se někomu reálně podaří prokázat negativní vliv opatření na chod turba a pravděpodobně i zmíněných vstřikovačů, přeci jen se nejedná o levné díly, jak má ale ve finále člověk přesvědčit Škodovku, že právě tato úprava se z části podílela na znatelnější degradaci právě těchto dílů.

Těžko říct asi tam nějaká změna životnosti bude, ale nebude to snad zásadní když škodovka slibuje  že do 250 000 km to bere na sebe. Ve 250K km u 1.6 TDi zcela běžně už nejsou často původní vstřikovače a turbo zas taková vzácnost v těch km taky není... S prokazováním může být u nás problém, uvidíme jak se škodovka postaví k tomu vynechávání vstřiku. Budu to řešit s výměnou oleje což je asi za dva měsíce, dám vědět jak to dopadlo.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník

Mam narok pri prehravani SW aj na aktualizaciu napr. budikov?

Vedia to vlastne spravit?

Ide mi o to, ze napr. novsia vezia budikov (SW) vie nejake veci naviac...

Mate taku skusenost?

 

Editováno: , autor: Návštěvník
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...