Přejít na obsah

Spojka 1.6 MPI


ppjirka

Doporučené příspěvky

Ahoj všem, 

 

pročítal jsem fórum a hledal a hledal, ale nenašel. Na Oktávce I, 1,6  MPI, 75 kW byla měněna spojka nějakým mechanikem, kterého si zařídila máti a nemá k tomu fakturu (garážovka). Teď jiný mechanik, který řešil škubání auta při sundání nohy z plynu (vyřešeno) mi říkal, že spojka zabírá hrozně nahoře a že prý by to za předpokladu, že opravdu byla měněná spojka dělat nemělo a měla by zabírat skoro u podlahy. Jsem na vážkách, jestli náhodou předchozí mechanik mámu nenatáhl, nebo jestli nynější mechanik se neplete. Prosím o radu, jakožto amatér, který se snaží vybruslit z né moc příjemné situace. Předchozí mechanik dal "jetou" původní spojku do krabice do kufru. S autem jsem jel hned po předání mechanikem co dělal tu spojku a divil jsem se, že to zabírá tak nahoře. Nerad bych někoho osočil z krádeže a očůrání,ale zase rád bych tuto situaci vyřešil. Ještě přemýšlím pod jakou záminkou bych z původního mechanika vymámil fakturu na tu spojku, nebo jakkýkoliv doklad o tom, že tam opravdu je nová. Chápu, že je to dost patová situace.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 minutou, noxik600 napsal:

A co vlastně potřebuješ?

Odesláno z mého E2303 pomocí Tapatalk
 

Zamotal jsem to, jen co je pravda. Jde mi o to, jestli je možné, že nová spojka zabírá až nahoře. Bylo mi řečeno, že ne, protože se dopíná sama a prý hydraulicky. Jsem lama, opravit umím jen babettu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No to právě těžko říct, jak to bylo/nebylo uděláno. S předchozím mechanikem jednala máti a vůbec netuším co je to za mechanika. Pokusím se nakontaktovat toho pána a optat se ho, že mi zabírá moc vysoko a uvidím co se bude dít. Děkuji za odpověď a přeji mnoho šťastných kilometrů.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ta spojka by měla zabírat po celou dobu životnosti ve stejném místě, až když je dost ojetá a klouže, může brát ještě o fous nahoře víc, ale kvůli tomu je tam právě ta hydraulika. Já si spojku měnil sám, mě už někdy klouzala, ale po výměna zabírala fakt o fous níže, spíš když vyměníš i ložisko, tak jde o moc lehčeji. Nemůže ale po výměně brát spojka dole. Spíš bych nevěřil současnému mechanikovi. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jsem na rozpacích a nevím z čeho si vybrat. Zhruba k takovému výsledku jsem došel po googlování: rozpolcen. Je fakt, že spojka šla hladce a lehce. Ložiska byla měněna taky, prý. No asi to nechám být, protože stejně bych nemohl nic dělat, kdybych byl podveden. Děkuji za rekce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

LucasCZE: přesně to s tou fakturou mě taky napadlo a sepíšu mechanikovi mail s tím, že ještě řeším cukání motoru při dekceleraci (sundám nohu z plynu a dvakrát si to škubne) a zkrátka to postavím tak, že nemám podezření na nevyměněnou spojku.

 

angel.gel: Já právě četl a slyšel mnoho názorů, zkrátka jiná ves, jinej pes a v tom se vyznat mi dělá potíže. Říkám si, že je to mechanik přes "známou" a tak by nic takového neudělal. Jsem idealista a věřím v dobrotu lidí :D.

Jinak s tím škubáním. Pročítám teď fórum a sbírám typy, co by to teoreticky mohlo být a začíná mě to dost bavit, akorát jsem pořád jen laik a spoustě věcem nerozumím. Jen mě dost pobavilo, když jsem teď jel z mírného kopce, přidal/ubral. přidal/ubral, přidal/ubral a to vcelku rychle za sebou a auto začalo cukat, cirka 20x za sebou. Sem si připadal, jak na matějský. :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 15 hodinami, angel.gel napsal:

Je jedno jestli zabírá nahoře nebo dole pokud chceš nahoře po nastavení po celou dobu životnosti bude zabírat na stejném místě pokud budeš chtít dole po nastavení bude zabírat po celou dobu životnosti dole

nechám sa poučiť ..po akom nastavení?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 roky později...

Zdravim vsechny, dnes jsem jel nejakych 30km a zpozoroval jsem po prvnich kilometrech, ze uz pri malem stisknuti spojky dochazi k vibracim do pedalu. Jinak spojka zadny nestandardni zvuk nevydavala. Pri navratu jsem jel kolem 70km, vyradim ze 4 a chci dat za 3 a uz to neslo. Pri nastartovanem motoru nelze zaradit zadny rychlostni stupen. Spojka pocitove na konci drahy je nejaka gumova. Je cela spojka pryc nebo to muze byt nejaka prkotina? 1.6 MPI. Na starych 1.6mpi/55kw odchazel nejaky plastovy bazmek. Diky. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky to může být docela obyčejný vypínací spojkový váleček za cca 1000,- Kč viz např. https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/1k0721261ak-vypinaci-valec-spojky-de-20012.html.

Proč zrovna hned měnit kompletní spojku za takový ranec? Ano autorizovanému servisu by spíše vyhovovalo vyměnit všechno možné, co se týče spojky, vždyť čím větší práce a více vyměněných dílů, tím větší zisk.

Zkus se obrátit na nějakého nezávislého opravce s dobrými referencemi, ať Ti  zkontroluje vše co je vizuálně vidět a bez rozebírání je možnost to odzkoušet, tedy od spojkového pedálu až po ten vypínací váleček, popř. zkusit odzdušnit spojkové vedení na tom spojkovém válečku.  Pokud tam nebude nikde problém, tak až pak bych sundával převodovku a díval bych se na samotnou spojku. Třeba ušetříš čas a hlavně peníze. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1.6 MPI dvouhmotu neměla takže neví o čem mluví....

 

Jinak kompletní sada os sache vychází do 3 tisíc. 4 hodin práce v servisu tj. cena v autorizáku by měla být v nejdražší možné variantě do 8 tisíc pokud tě nechtějí natáhnout.

 

Na druhou stranu na telefonu sedí pravděpodobně někdo kdo jen prodává služby a produkty. V koncernu se u většiny aut setkáš s dvohmotou která obvykle dělá často problémy. Ty jednohmoty samozřejmě problémy nedělají a tak obchodnici ani neví že existují. Prostě plácal do větru :-) 

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Poslední dobou je tam těch  nováčků v servisech nějak moc ne, aspoň podle našich příspěvků tady na fóru, kdy si servisy prosazovaly svoji verzi pravdy? Když moje generace přicházela ze škol do praxe, tak nám vštěpovali do hlavy "když nevíte, tak raději mlčte, nebo to i přiznejte" než by jste řekli nesmysl". Na druhou stranu já si na jistotu v argumentech rychle zvykl, pracoval jsem v přímém řízení železničního provozu a tam jedno chybně vyslovené  slovo znamenal průser jak mraky viz. např. současné nehody a srážky vlaků, kde to zpravidla bývá o jedné maličké chybě, nebo o jednom špatně pochopeném slově. Nakonec  OK, že to ten servis přiznal, že se zmýlil, to taky dneska není samozřejmost.

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nicmene jsem dnes zase nakaklej dost. Az prijde dotaznik spokojenosti, tak ten si za ramecek nedaji, protoze cena dilu je astronomicka. Kdyz jsem tam vloni menil rozvody, tak cena byla temer internetova i cena prace naprosto OK. Ptam se do telefonu, co dava Skoda jako originalni nahradni dil Sachs, Valeo, Luk? To nevime. Prijdu tam, na papiru napsane Lamela Sachs za cenu 4007Kc bez DPH. To si to neumi ani precist?! Jenom cena lamela, pritlacak, lozisko 10 litru bez DPH. Kdyz ted prodeje novych vozu vaznou, tak se cena dilu na Skoda servise nasobi asi 3x, aby pokryli vypadek, jinak si to neumim vysvetlit. Ukecal jsem slevu 15%, vic ani slyset. Argumentace, ze jiny servis to udela za polovic a dily sezenu na netu za jinou cenu je nezajima. Jedine plus je, ze to je hned a ne az pristi tyden. Uz nikdy vice. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jaksi to nechápu, takže tu spojku už máš vyměněnou, nebo jen máš od nich naceněnou  výměnu?  Z tvých příspěvků to není 100% jasné jak to tedy je. Jinak jestli to už dělali, tak to bylo opravdu na celou novou spojkovou sadu?  A ano na šekovou knížku u vozů starších 4-let můžeš mít slevu 20% na materiál i 20% na práci.  Holt autorizovaný servis, tohle mi opět něco připomíná!!!!

 

PS: A ty ses neptal na předběžnou cenu? Vdyť originál spojková sada bez práce stojí cca do 3000,- Kč. např.https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/622333200-spojkova-sada-1-2tsi-1-6-2-0mpi-sachs-28751.html Vyměnit obyčejnou spojku někde v nezávislém servisu možná tak do cca 2000,- za práci a seš na poloviční ceně. 

No každého volba jak k tomu přistoupí. 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to ve stadiu opravy (vadny spojkovy valecek na strane prevodovky, dily prijdou zitra), Vcera byla po telefonu prislibena maximalni suma za celou opravu 15tKc, dnes po telefonu 18tKc, protoze neumeli povolit cep na kole, aby sundali prevodovku. Tak ho odrezali. Jelikoz ma auto najeto 160tkm, tak jsem chtel vymenit spojku celou, abych za rok / dva nemusel cele kolecko absolvovat znovu. Jelikoz to prekrocilo sumu, na ktere jsme byli domluveni, tak jsem tam jel a chtel uhadat cenu, na ktere jsme byli domluveni. Po urcite argumentaci servisni technik nabidl 5%, ja chtel 20%. Jako kompromis zvolil 15% na dily s tim, ze vys uz jit nemuze. No a pak jsem na netu nasel, ze je vypsana od Skody Auto akce (viz odkaz vyse) na kompletni vymenu spojky 20% vcetne prace a DPH pro vozy starsi 4 let. Tu sekovou knizku mel ten servisni technik na stole pred sebou a vubec mi to nenabidnul !!! Pripada mi to, ze se hoji na servisech, protoze prodeje novych aut stagnuji. Kdyz je auto na heveru a rozkuchane, tak se to holt blbe stehuje do jineho servisu. V loni jsem menil rozvody a tam dily i prace byly OK, proto jsem predpokladal, ze ted to bude probihat stejne. Bohuzel jsem se mylil a budu cvakat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

I tak cena za celou výměnu spojky cca 15.000,_  Kč , co uvádíš, tak je teda ranec jako hrom. Spojku v autorizáku Škodovky jsem si teda ještě neměnil, ale mám takový vzdálený pojem, že to kdysi před cca 2 roky měnil známý za cca 8000,-  Kč sakumprásk taktéž v autorizáku. Nakonec existují na tyhle běžné opravárenské úkony tzv. normohodiny, či jak se to vlastně jmenuje a tam je jasně stanovený čas, za který se má výměna spojky počítat. Samozřejmě každý servis může mít sazbu za hodinu jinou, ale ty normohodiny za úkon by neměl bezdůvodně přetahovat. Jako zákazník máš právo na požádání nahlédnout, kolik předepsaných normohodin je na takový běžný úkon , jako je ta výměna spojky. A jen tak mimochodem, zkus se jen zeptat např. v jiném autorizáku, kolik by Ti napočítali za novou spojkovou sadu a kolik by tě tam ta kompletní výměna stála. Stačí jim jen říci tvůj VIN auta a neměl by problém to dohromady napočítat. Samozřejmě, když už máš auto rozdělané, tak asi s tím nic nenaděláš, ale zkus si to jen tak pro tvoji informaci a přehled zjistit,  za to nic nedáš. 

Možná jsem ztratil jen  přehled , v autorizáku jsem si  za tvrdé peníze dlouho  nenechal nic dělat. Pokud v rámci koronaviru a ztráty kšeftů takhle podražili, tak potěš koště. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...