Přejít na obsah

Jaké přední kotouče


sakioda

Doporučené příspěvky

Mám i takovou zkušenost, že brzdový kotouč se utrhl od unášeče. Byl to parádní rachot. Měl jsem Volkswagen Vento a zde byl zase problém, že občas vyběhla střeva prasátka. Daleko lepší byla první Octavia Laurinka, kde na brzdách nebyla žádná porucha ani jiný zádrhel.

Raději si nějakou tisícikorunu připlatím za kvalitnější výrobek. Mně je úplně jedno, zda to budou brzdy, spojka, silentbloky, hadice atd. jen musím vědět, zda jsou některé díly záměnné z jiného vozidla. Je pravda, že plno dílu se dělá pro sportovní účely a to většinou na auta Fabia a Octavia.

Problém je, zda jsou některé díly záměnné do Citiga.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...
V 6. 6. 2017 na 22:05, HWSpeedy napsal:

Tak nove kotouce a nove desky jsou na aute, zitra je zacnu zajizdet. Nakonec to bylo po 104000 km, kdyby nevibrovaly, tak podle desek by jeste 20000 km daly.

P6061511.JPG

Ahoj koupil jsem také zimmerman kotouče děrované a desky klasické ATE ,sice desky neubývaj občas pískaj ale po 2 tis km zase zvlněné brzdy budu to řešit výměnou ložisek, sice brzdy jsou ted agresivnější,ale zase zvlněné:-( jak to řešíš ty? Vyřešilo se to?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, tak pokud po 2000 km zvlněné, tak to je divné. To že by pomohla výměna ložisek je nějak dokázané? A jak se ty ložiska tváří teď u tebe?

Já po výměně najel 10000 a začaly se objevovat vibrace. Po 20000 jsem je nechal přetočit. Pak po dalších cca 30000 opět to samé. Ale ty vibrace nebyly vždy, jako by to někdy chytlo nějakou frekvenci a ta to pak zesílila. Podobně jako rozvážené kolo a vibrace při určitých rychlostech. Jinak auto jezdí jak po kolejích, žádné podezření na ložiska nemám.

Teď poslední dobou jezdím spíš tak, že úmyslně nechám auto jet déle a brzdit spíše krátce a intenzivněji tak uvidím zda se to nějak projeví.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud je vůle v ložisku, tak to kotouče dříve či později zničí. Jak šmajdají, tak se (bez brždění) nestejnomětně obrušují o destičky - na kotouči vznikají propadliny. Zvlněný a vymletý kotouč se dají odlišit přesným proměřením tloušťky. Chce to zkontrolovat házivivost náboje. Ale i ta vůle v ložisku je zpravidla důsledek - většinou celkové opotřebovanosti silentbloků. Takže pokud se vibrace při brždění vracejí, tak to chce komplet zgenerálkovat nápravu - nemá cenu měnit jen kotouče a ani jen ložiska.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 18. 1. 2020 na 19:07, liborškoda napsal:

Citace z jiné sekce:

Ahoj tak už dnes najeto 208 tis km ,byla provedena výměna škrtící klapky od té doby už kontrolka nesvítí, stále něco mlatí na přední nápravě, krom ramen na přední nápravě vše vyměněno( silentbloky zadní v ramenech se měnily + přední tlumiče  a uložení hotovo, po přejezdu nerovností příčný práh stále mlátí předek nápravy už nevím co s tím? Neporadí někdo?Díky

Co to je mlátí? Mně řekněme ťukalo od přední nápravy při přejezdech nerovností, například příčné prahy, hodně například na polňačce s dírami, prostě pokud přední náprava pracovala. Servis to na několikátý pokus nakonec vyřešil pečlivým promazáním zadních silentbloků přední nápravy (jestli to píši dobře). Pak mě bylo ještě řečeno, že to není ťukání ani bouchání, ale vrzání. A že snad na to je nějaký přípis od Škodovky. Vydrží to tak vždy přesně servisní interval, tak to vždy nechám udělat při servisu.

Ale co mě to dělá prakticky od novoty, občas se ozve takové jakoby lupnutí ze předku, přirovnal bych to jakoby pružina někam zaskočila. Ale nakonec jsem to přestal řešit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

můsíš mít "hodinky" (úchylkoměr) a změřit házivost náboje (nikoliv kotouče, který může být sám o sobě vadný či špatně usazený). Ta by měla být max... nevím přesně, ale budou to jednotky setin milimetru, protože při okraji kotouče je přípustné maximum 0,1 mm.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Počkat, vůle v ložisku je vůle a házivost je házivost, ta je jasná. A na ložisko působí za jízdy síly které nenasimuluji ručně při měření. Poznám vůli když zvednu auto a zkusím rukama mlet s celým kolem? Poznám to nějak při jízdě že se to bude nějak projevovat?

Editováno: , autor: HWSpeedy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

věř tomu, že při protáčení předního náboje s poloosou se vůle projeví. Žádné speciální síly není třeba, prostě stačí síla ruky. Bez měření nepoznáš nic - bavíme se o setinách milimetru - jako že třeba 0,02 mm je OK, ale 0,05 mm už je špatně. Jsou to hodnoty na obvodu náboje, takže si můžeš spočítat, jak malý je to rozdíl ve vlastním ložisku. Pokud nemáš dostatečně přesné hodinky, tak se to dá změřit na kotouči, ale měl by být nový (a dobrý), pak jsi s hodnotami o řád výš. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já tedy nevím, možná jen nechápu myšlenku. Ale pouhým protáčením náboje přece žádnou vůli nemusím vůbec objevit ani kdyby ji skutečně měl. Na náboj působí jen odvodová síla kterou jím otáčím.

Nebo je myšleno, že na náboj, potažmo ložisko budu působit střídavě silou z boční strany abych dosáhl projevu vůle, pokud tam taková je?

Možná by to chtělo obrázek.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 19. 1. 2020 na 23:06, Wittmann napsal:

Pokud je vůle v ložisku, tak to kotouče dříve či později zničí. Jak šmajdají, tak se (bez brždění) nestejnomětně obrušují o destičky - na kotouči vznikají propadliny. Zvlněný a vymletý kotouč se dají odlišit přesným proměřením tloušťky. Chce to zkontrolovat házivivost náboje. Ale i ta vůle v ložisku je zpravidla důsledek - většinou celkové opotřebovanosti silentbloků. Takže pokud se vibrace při brždění vracejí, tak to chce komplet zgenerálkovat nápravu - nemá cenu měnit jen kotouče a ani jen ložiska.

Já jsem najezdil s hučícím vyvaklaným ložiskem několik tisíc km a na brzdovém kotouči se o nijak neprojevilo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já si myslím (ale jen myslím), že u starých brzd, kde je vůle mezi kotoučem a destičkou větší, se to vůbec nemusí projevit, respektive to trvá strašně dlouho. Ale problém je, pokud se dají nové kotouče a destičky.

Ostatně tohle forum je plné příkladů lidí, kteří dali nové kotouče a po pár tisících (10 tisíc) se takzvaně "zvlnily", tak dali zase nové a za chvíli to samé. Nebo jim to píská. Zpravidla se řeší nekvalita toho či onoho výrobce....

Kdysi tady byl odkaz na článek, kde se to řešilo. Není to žádný nový objev.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 21. 1. 2020 na 16:47, Wittmann napsal:

Pootočíš, přimáčkneš, zacloumáš......Myslím ale, že to nemá smysl, očividně jsi s tím nikdy nepřišel do styku, takže na to stejně vybavení nemáš.

Pokud tě to zajímá, tak dej do Google do obrázků "měření házivosti náboje".

No super, takže jak jsem psal, pouhopouhé otáčení nestačí. A nevím podle čeho jako soudíš? Občas stačí jen selský rozum a je jasné, že něco není až tak jednoduché. A mimochodem, poctivý mikrometr ještě z časů pořádných průmyslových továren mám k dispozici, stačí zajít k tátovi. Na google se samo podívám.

Každopádně ale díky za tvé příspěvky, minimálně jsem o tom musel celkem přemýšlet.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,tak tady máte nějaké info.

Základem pro správnou výměnu a montáž nového brzdového kotouče a destiček je posouzení házivosti náboje a brzdového kotouče proměřením házivosti ručičkovým úchylkoměrem – mikrometrem přímo na nápravě vozidla (viz vyobrazení).
hazeni4a.jpg
V případě, že házivost nově namontovaného kotouče je větší než přípustných 0,10 mm, měřeno cca 10 mm od vnějšího okraje kotouče, je třeba proměřit házivost náboje kola, která nesmí být více než 0,03 mm.

můžou to dělat silentbloky nápravy nebo i vůle ve stabilizátoru, nebo ložisko a náboj kola,celkově celé zavěšení nápravy

Já budu měnit ložiska přední sice jsem rukama vůli ani nezjistil( měl jsem to na zvedáku a bez vůlí )

 

Jinak mám vše na nápravě vyměněné jak silentbloky ramen ,čepy ramen , komplet stabilizátor tyčky+  uložení, kyvná vzpěra,takže to přisuzuji už jen vůle v náboji kola:-)

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 23 hodinami, HWSpeedy napsal:

No super, takže jak jsem psal, pouhopouhé otáčení nestačí. A nevím podle čeho jako soudíš? Občas stačí jen selský rozum a je jasné, že něco není až tak jednoduché. A mimochodem, poctivý mikrometr ještě z časů pořádných průmyslových továren mám k dispozici, stačí zajít k tátovi.

Jsem přesvědčený, že až tam ty hodinky dáš a začneš experimentovat, tak se tvůj selský rozum bude hodně divit :-)

Tak schválně: když budeš měřit vůli na kotouči a jenom zapáčíš, proč tam vždycky bude vůle jako prase?

A z čeho odvozuješ, že k projevení vůle v ložisku je potřeba nějaké velké síly?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jako pokud se chcete bavit jako Mistr Fóra tak se nemáme o čem bavit. Já jsem reagoval na Vaše tvrzení, že vůle v ložisku se určitě projeví jen při pouhém otáčení rukou. Pak z toho bylo "Pootočíš, přimáčkneš, zacloumáš". Opravdu se nemám náladu s někým bavit tímto stylem. Takže ještě jednou děkuji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je třeba si uvědomit, že tyto brzdy - FS III - jsou extrémně citlivé na jakoukoliv odchylku. Ať materiálovou, nebo rozměrovou.

 

Obecně se dá říct, že když má auto sklony křivit kotouče, tak je třeba zjistit vůli ložisek - měla by být do 0,05 mm. A pak házivost nábojů. Na tlumič uchytit držák hodinek, hodinky nastavit na náboj, jak je na obrázku výše a nábojem rovnoměrně otáčet bez působená radiální na náboj. Házivost pod 0,03 mm je přípustná. 

 

Když se tyhle dvě podmínky splní, tak při namontování origo sady kotoučů a destiček, je slušná šance, že to bude OK.

 

Na fabii a to nejen mojí jsem si s těmito brzdami užil svý. Nejhorší bylo kombinace toho, nahradit zvlněné brzdy druhovýrobou a pak jet dlouhou štreku po dálnici s minimem brždění - typicky někam na dovolenou k moři. Po 1000 km budou brzdy kopat. 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 roky později...

Vymyslel nekdo nejake funkcni reseni tohoto problemu? Opravdu nekomu na toto pomohla ta loziska? Nove origo kotouce po 10 tisicich opet totalne zvlnene a dalsi pokus se mi uz delat nechce. Svou starou Fabii jsem kdysi prodal ve 220tisicich jeste s puvodnima kotoucema, ktere byly zcela ok a u Citigo se to meni casteji nez olej. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Opravdu je to zvlněné?? Měřil si házivost viz příspěvek od liborskoda Vloženo 23. leden 2020??

 

Pokud je to "jen" hlučné, mně pomohlo odstranit nabobtnalé vrstvy koroze. Ono stačí aby ta vrstva byla na jednom místě trochu vyšší, to místo mlátí do destičky a dělá to hluk.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nemeril jsem, ale zejmena pri lehcim brzdeni z vetsi rychlosti se volant klepe jako prase. Koroze tam prakticky zadna neni, jsou to porad skoro nove kotouce. A uz pri vymene pneumatik jsem si vsiml ze pri protaceni predniho kola se kotouc 2x behem otoceni lehce dotkne desticek. Nevim co jineho by to mohlo delat. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prokletí FSIII brzdičů, unavené nápravy a věčně zvlněné kotouče.

Než toto řešit tak je lepší do toho ty prachy rovnou narvat a vyměnit úplně všechno.

Tj. Dát tam lepší systém brzd 288/312mm a měl bys klid, nicméně nevím jestli se do citigo nechá sehnat kompatibilní Těhlice s třmeny... u OII.OIII,Superb, golf, passat je všechno mezi sebou záměnné a kompatibilní.

 

u FSIII ti nic jiného nezbude než to prostě vše vyměnit a doufat. (Náboj, čepy, silentbloky ramen.

 

Na zahraničním foru spekulovali že by tam mělo jít přední díly z VW polo tj. asi z fabie? Ale rozhřešení jsem nenašel... 

Jestli máš chuť si s tím hrát, tak toto by mohlo být co hledáš:

https://auto.bazos.cz/inzerat/173141613/velke-brzdy-skoda-fabia-rs.php

Editováno: , autor: informator
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...