Přejít na obsah

100 000 km s motorem1.2 tsi


kkerka

Doporučené příspěvky

V mojom prípade je reč o Fabii II, ale motor je ten istý. Konkrétne EA111, CBZB. Auto bolo vyrobené 12/2011, modelový rok 2012. Reťaze aj turbo mám pôvodné, odometer ukazuje nejakých 111 tisíc km. Doteraz menili iba:
- v záruke: zapaľovacie káble (asi ich načala nejaká potvora)
- v záruke: kvôli pískaniu vodnú pumpu

- mimo záruky: po prekročení 100 tisíc km spojková sada a dvojhmotný zotrvačník u DSG (to bolelo :( )

 

Editováno: , autor: e1.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Pokud by te to hodne zajimalo, tak by se dalo (teoreticky) vyhledat na netu auto co ma nad 100tkm, nechat si zaslat VIN a proverit v AS (na mobile.de je asi 8 kousku na prodej s najezdem nad 100). Mozna budou mit problem v AS ti to rict, ale ja si takhle nechal "proverit" par aut a vzdy mi vysli vstric.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 1 měsíc později...
  • o 4 měsíce později...
  • o 3 měsíce později...

IMG_20171112_130053.thumb.jpg.90b013723712766c7a4b75a8f17bd214.jpg

 

Tak je to tam, přišel čas na menší sumarizaci. Omlouvám se, že to nebude jen k motoru, ale ať to je na jednom místě.

Auto máme od února 2014 od nového, motor 1.2 TSI 77 kW.

 

S motorem jako takovým jsem velmi spokojený. Udála se na něm jediná závada a to ulomený ventilek odvětrávání hlavy. Zde navíc podezírám servis, že to utrhli, když měnili vzduchový filtr a nevšimli si toho, jelikož problém se objevil po této prohlídce. Kryt filtru je na hadičce s tímto ventilem a hadička nemá moc vůli, stačí více potáhnout ... S blížící se najetou stovkou jsem raději nechal vyměnit rozvody. Je pravda, že od nějakých 40k km to už po startech, kdy se při předchozí jízdě neprohřál olej alespoň na nějakých 70°C, začínalo šrotovat se zhoršující se tendencí. Od nějakých 80k km už to mlátilo dost (dost na můj práh citlivosti). Olej se mění v půlce standardního intervalu, dávám 5W-40, neubývá ani nepřibývá. Vzduchový filtr a svíčky po 40k km. Vždy nechávám pořádně zahřát a nebojím se to pravidelně provětrat i několikrát za sebou do červených, standardně jezdím tak o převodový stupeň pod rádcem řazení. Používám od novoty VIF aditivum. K výroční stovce bych teď rád nechal vyměnit palivový filtr, olej v převodovce a změřit kompresní tlaky.

 

Auto mě nikdy nikde nenechalo a podle mě řetězové 1.2 TSI je to poslední, co na něm bude člověka trápit (kromě za určitých podmínek hlučného startu, jenž lze zase na pár desítek tisíc kilometrů vyřešit výměnou rozvodů). Ze "zbytku auta" už mám ale podprůměrný dojem, co se spolehlivosti týká. Takže berte co nejdelší záruku to jde. V plánu je ho mít ještě tak 2 roky / do 150k km. Navzdory celkově spíše podprůměrnému dojmu (kromě motoru) bych se mu asi znova vyloženě nebránil s pětiletou zárukou a rozumnou akční cenou, ale ne s 1.0 tříválcem, takže se bude dost pravděpodobně hledat jinde.

 

Editováno: , autor: Pawouk
Odstraněno vše, kromě odstavců o motoru.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Pawouk uzamkl následující téma
  • Pawouk odemkl následující téma
  • o 2 roky později...

Tak včera cestou z práce zdolána meta 100 000 km. Motor šlape jak má, téměř bez závad. Jedinou závadou na motoru, bylo ulomení odvzdušňovacího ventilku hlavy válců cca na 90.000km. Motor funguje stále jak má, olej měním po 15 tisících km, VIF přidávám do benzínu od prvního tankování, tedy od novoty. Řetěz je velmi vyjímečně při nastartování slyšet, je to opravdu pár sekund a děje se to, když autem najedu jen pár kilometrů, nebo jen popojedu a pak auto den či dva stojí. Potom další start prostě chrastí.  Nepozoruji ani ředění oleje benzínem, krátké tratě pod 15 km moc nejezdím a rádcem řazení se netrápím. Prostě žádná eko-rally, motor pěkně vytáčím a myslím, že mu to svědčí. Na motoru dělám zatím jen pravidelné servisní výměny filtrů, svíček a oleje, nic navíc, prostě jezdím a jsem zatím spokojen.

20200407_173539.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, vpv napsal:

Tak včera cestou z práce zdolána meta 100 000 km. Motor šlape jak má, téměř bez závad. Jedinou závadou na motoru, bylo ulomení odvzdušňovacího ventilku hlavy válců cca na 90.000km. Motor funguje stále jak má, olej měním po 15 tisících km, VIF přidávám do benzínu od prvního tankování, tedy od novoty. Řetěz je velmi vyjímečně při nastartování slyšet, je to opravdu pár sekund a děje se to, když autem najedu jen pár kilometrů, nebo jen popojedu a pak auto den či dva stojí. Potom další start prostě chrastí.  Nepozoruji ani ředění oleje benzínem, krátké tratě pod 15 km moc nejezdím a rádcem řazení se netrápím. Prostě žádná eko-rally, motor pěkně vytáčím a myslím, že mu to svědčí. Na motoru dělám zatím jen pravidelné servisní výměny filtrů, svíček a oleje, nic navíc, prostě jezdím a jsem zatím spokojen.

20200407_173539.jpg

To je super, já mám teď 85tis a motor, spojka, převodovka ok. Více mě trápí vrzání přední nápravy v chladných dnech. Nemáš s tím taky zkušenosti. 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...