Přejít na obsah

Koupe ojete OIII


Sabiza

Doporučené příspěvky

Tak já jsem neřekl, že si takové auto chci koupit, jen mě překvapily ty ceny ojetých škodovek... Prostě škodovka si min. u nás hrozně drží cenu. Myslel jsem, že kole těch 300tis. už budou rozumné kusy, ale spíš jsou tady svá problémy. První je popsána vyšší cena a druhá to že na 50 naftových je jedna v benzínu. Takže zatím hledám jehlu v kupce sena. Asi ale po přehodnotiení situace bych vzal i tu 1,2tsi 81kw, ale nejraději 1.4tsi (O3 nebo golf VII) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@P1azer

Je to sicetrochu mimo téma, ale zkus se podívat na Leon , záleží jakou chceš výbavu a karoserii, ale ten se dá kolem 350-400tis sehnat i jako nový/skladovka, namátkou: https://skladovevozy.seat.cz/sl-cz/cs_CZ_SEAT/S/detail/S20180978164CZ?mgb=430_Leon 5dv.&sort=totalGrossSum nebo https://skladovevozy.seat.cz/sl-cz/cs_CZ_SEAT/S/detail/S20180978208CZ?mgb=440_Leon ST kombi&radius=0&sort=totalGrossSum. Samozřejmě záleží která zvýhodnění využiješ. Ale přinde mi to furt lepší než OIII 1.8 TSI s 200tis. km. Méne vybavené kusy se slabšími motory jsou na tom s cenou ještě níže.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Seat by v podstatě taky nevadil, ale zatím pracujem s omezeným rozpočtem, takže zatím strop 300tis. Ale předpokládám, že za pár let budem už radši taky kupovat (a točit) funglovky. Ale jsme zatím mladá rodinka a nechci se zadlužovat (krom již běžící hypotéky). A koncern v benzínu připadá v úvahu až od roku 2013,co jsem pochopil (teda samozřejmě podle typu a kódu motoru, ale předchozí generace Tsi byla hodně problémová). I když, ženě by nevadil ani hyundai, který se dá sehnat v téhle ceně v podstatě zajetý v záruce, ale tam jsem četl ještě černější scénáře (jako např. že se rozpadají katalyzátory a motor nasaje úlomky... Ufff). 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Omlouvám seže už to je asi dost OT, ale snad nevadí :

 

Spoiler

Já vycházel z toho 1.8 TSI a 350 tis. Hodně záleží na výbavě, třeba toto vypadá slušně a cena taky není nějak přemrštěná: https://www.sauto.cz/osobni/detail/seat/leon/17941421?goFrom=list

U nových H už by se katalizátory rozpadat neměli, zase ty jejich TGDI docela žerou... Je to na zvážení a konkrétní nabídce. A jak jsem psal, tak yhodně o požadované výbavě...

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem dnes narazil na O3 1.4TSi s CNG v požadované cenovce, to by mohla být do města zajímavá alternativa. Je to r. 2014, takže ještě i standardní palivová nádrž a navíc v Brně je těch stanic dost, jedna dokonce 1km od manzelčiny práce. Takže proklepnem historii a stav a uvidíme... Nad CNG jsem původně nepřemýšlel, ale garáž nemám(e) a krom Vaňkovky nikam do krytého parkoviště nejezdí, takže by to nevadilo. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já když vybíral, tak jsem po CNG kouscích také stále koukal, protože mě ta vidina benzinového motoru v extra úsporném režimu velice lákala. Výhodou je, že ty motory jezdí opravdu ještě lépe než obyčejná 1,4tsi a navíc jsou při tom ještě tišší. Provozní náklady jen za palivo dokonalé.

Naopak problém, díky kterému jsem to nakonec nevzal bylo tom, že tento motor je opravdu rozumné brát jen u nového, nebo maximálně auta s plnou zárukou. Jak se na tom totiž posere byť i nějaká banalita, jednak je v republice jen několik málo ŠA servisů, kde si s tím pořádně ví rady, ale hlavně to stojí pěkný ranec proti ostatním motorizacím.

To že je potřeba do nákladů na provoz započítat právě i věci spojené s plynem je asi jasné, ale ty další roční náklady nejsou naštěstí moc velké (častější STK, větší spotřeba gum...).

Pak třeba taky povinnost měnit kupu dílů po byť i drobné nehodě atd.

V době kdy jsem to vybíral jsem z daného motoru byl nadšený a ještě jsem si říkal, že mi nebude ani vadil, když každých 350km budu jezdit u nás ve městě natankovat. Dnes když mám 1,6tdi a jezdím teď v zimě na benzinku kvůli té malé 55 litrové nádrži co 1000km na benzinku, tak si říkám, že už to mě jaksi sere, protože s předchozími auty jsem tak často nejezdil. Tak nevím jestli by mě ten "prostátý" čas na tankování ve finále nakonec taky časem neštval (i když možná bych si to vnitřně obhájil alespoň tou úsporou :) )

Každopádně dokud je to "nové" a spolehlivé, je to opravdu perfektní kombinace. Horší jak se to začne kazit, protože speciálních dílů je na tomto motoru opravdu požehnaně.

 

Tedy pokud je ten kus co vybíráš ještě v záruce, pak určitě ano.

Editováno: , autor: ZbyšekSU
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No právě si pročítám celé vlákno k motoru tady na fóru. Tak uvidím, jestli mě to neodradí.
Jak jsem psal výše, stanovili jsme si strop pro nákup dalšího auta (který jsem teda už několikrát navyšoval). TDi rozhodně nechci, protože s autem bude přes týden jezdit manželka do práce, což je tak 5km tam a 5 km zpět (ano, mohla by jezdit MHD, ale jako nová obchodní ředitelka by asi mohla jezdit trošku reprezentativněji, než MHD nebo aktuální O1) a celkově počítám s ročním nájezdem do 20tis. km. Takže nafta u nás nehrozí a v dnešní době bych asi ani novou naftu nekupoval jako soukromé auto. To CNG jsem opravdu nevybíral záměrně, ale narazil jsem na kousek, který asi stojí za zvážení (je to sice jen ambient plus, ale s vyhřívanými sedačkami a čelním sklem, což si manželka přála) z r. 09/2014 a nájezdem 90tis. km. Dle informací je to odkoupeno po leasingovce. Zatím se na to nijak neupínám, ale mám dobrého kamaráda v Brně v Autonova a samozřejmě bez důkladné prohlídky bych to auto nevzal.

Jediné, čeho se u tohoto zatím bojím, na což jsem narazil i ve vlákně k tomuto motoru, je jakási nejistota, co předchozí majitel tankovat za benzín a jak často ho vyjížděl. Byl tam tuším případ, že zřejmě kvůli biosložkám v nekvalitním benzínu a delším nevyjetí se zalepily vstřiky.
Co se týče větší spotřeby gum, tak to mi přijde trošku jako hoax (jako asi ty zadní gumy se sjedou o něco rychleji, než standardní, ale při navýšení hmotnosti o cca 130kg mi to nepříjde tolik a pokud s tím člověk negumuje při každém rozjezdu, tak snad ani při tom odpichu to nemůže žrát gumy na počkání).
A jak jsi to myslel s tou STK? Vždyť na STK se chodí normálně klasicky jednou za 2 roky, jen revize se musí provadět ročně. Což bych zahrnul do intervalu výměny oleje, který je tuším předepsaný na 15tis/rok (a i kdyby nebyl, tak bych si ho nastavil... long life intervaly zásadně odmítám).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

P1azer:

Já bych se té CNG OIII nebál. Samozřejmě podmínkou je si proklepnout technický stav a podívat se na servisní historii. Pokud je to z tuzemského leasingu, tak by to mělo jít.

Pokud je to na 20 tis.km ročně, tak bude tankovat tak 1x týdně + o něco více třeba po cestě na dovolenou.

Gumy to nežere, ve Vaňkovce může parkovat na střeše.

Otázkou je, jaká je nákupní cena ve srovnání s podobnou OIII, ale jen v benzínu. Pokud je cena podobná (leasingovky to tak většinou kalkulují), tak získáš vlastně CNG zástavbu v autě "zadarmo" navíc. Když ti nebude vyhovovat CNG, tak holt jezdíš na benzín, máš plnohodnotnou nádrž.

Tankování CNG do plné zabere 4min. vč. zaplacení. Takže na najetých 1000 km je to asi 12 min. celkem.

Pokud to auto má najeto 90 tis. za 4 roky v leasingu, tak to byl spíše klidnější provoz přidělené u konkrétní osoby.

Nejistota okolo historie kvality projetého benzínu by asi vyřešilo natakování a vyjetí několika nádrží kvalitního benzinu po sobě, klidně s nějakým čistícím aditivem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak prověření podle VIN proběhlo na výbornou, auto jezdilo do autorizáku, standardní provozní výměny, žádná nehoda ani měněný díl a tedy i nájezd sedí.
Takže zítra mám domluvenou osobní prohlídku auta kolem oběda a na odpoledně prohlídku ještě i v autorizovaném servisu (přes známost).
Cena auta je "zatím" stanovena na 308t Kč, ale sám píše, že je prostor k jednání. Takže počítám, že minimálně se snížením ceny za solidní jednání na 300tis. Kč předpokládá. Uvidíme, jestli k tomu budou dvě sady kol apod, protože to tam zatím neuvádí a jestli v servisu nepřijdou na opotřebení nějakých provozních věcí (brzdy, tlumiče, apod.), ale jelikož to má čerstvě STK, tak by mělo být všechno asi v pořádku (případně předpokládám, že se dá když tak taky domluvit na případné další slevě). Navíc přímo prodejce je zaměstnanec jedné STK stanice v Brně (ale taky může platit pravidlo "Kovářova kobyla chodí bosa") a jako důvod prodeje mi v telefonu řekl, že si koupil nový dům někde za Brnem na nějakém kopci a s tou CNG verzí má problém a tak přešel na 4x4 (vzhledem k tomu, že když jsem si sním volal, tak byla slyšet motorová pila v pozadí, tak asi i uvěřitelná historka).
Jako mohla by být asi lepší barva, je to v tmavě modré (nepraktické), ale žena říkala, že lepší než bílá (snad to nikoho neurazí). 
Tak se když tak pak pochlubím, jak jsem dopadl. 
Díky za názory, rady a tipy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 22 hodinami, P1azer napsal:

Co se týče větší spotřeby gum, tak to mi přijde trošku jako hoax
A jak jsi to myslel s tou STK?

 

Většina majitelů (mimochodem i náš majitel firmy ji má pro ženu jako soukromé) se shoduje, že to žere o něco více přední gumy a má trošku problémy s prohrábnutím v zimě než obyčejné O3. Ano, je to jen o práci s plynem a rozumnému člověku to problémy snad dělat nebude, ale je pravda, že při rozjezdu se to staví na zadní přece jen více. Vše ale záleží na řidiči.

Neber to tak, že by to mělo sežrat gumy za sezónu, ale maximálně je to bude brát o fous víc než normálně (při 20tkm ročně tedy možná místo 3-4 sezón na jedněch letních či zimních budou max. o sezónu méně.

 

STK jsem napsal špatně. Myslel jsem tím právě revize + o něco dražší STK.

 

 

před 14 hodinami, Wdog napsal:

ve Vaňkovce může parkovat na střeše.

Když ti nebude vyhovovat CNG, tak holt jezdíš na benzín, máš plnohodnotnou nádrž.

Nejistota kvality projetého benzínu by vyřešilo vyjetí několika nádrží kvalitního benzinu

 

To parkování je dnes už ohledně CNG dost v pohodě a řada garáží s tím počítá. Tohle jsem sám dost zkoumal při mém zájmu o tento motor a nenarazil jsem na místo, kde bych osobně měl mít problém (ve smyslu, že přinejhorším zaparkuji o pár metrů vedle, kde to lze)

 

S tím ježděním na benzín pozor. Tyhle motory jsou zcela jinak naladěny i díky doublevstřikům, takže na benzín to nejezdí ani náhodou za tak pěknou spotřebu jako normální 1,4TSI, takže jediná ekonomicky přípustná volba je na CNG.

 

Souhlasím s tím, že pokud auto bude v dobrém stavu a prověřeno, tak je stejně právě i z důvodu malého spotřebovávání benzínu při efektivní jízdě na CNG mezi plnícími stanicemi nutno brát pořádný benzín, aby tam vydržel. Tedy pokud by se bral jen nějaký benzín typu Verva či podobně, tak by to vstřiky alespoň mělo "čistit".

 

 

před 12 hodinami, Pawouk napsal:

Tišší možná jsou, ale jak to myslíš, když to má o dost nižší výkon i točivý moment?

 

Osobně jsem s tím něco najezdil na firemních autech a mohu potvrdit slova majitelů těchto aut, že 81kw je tady vážně jen papírová hodnota kvůli některým jiným státům, kde je na CNG do nižšího výkonu zvýhodňováno (nebyl tu dokonce někde i graf z brzdy tohoto motoru, nebo jsem ho viděl jinde). Jezdí to opravdu moc dobře (minimálně srovnatelně jako 1,4TSI - měl jsem možnost porovnání přesedáváním do těchto motorizací díky tomu, že jsme tu měli nějaké benzinové jako náhradní vozidla). Možná je to dáno i tím, že ten plyn se prostě přece jen lépe spaluje než benzín. Samotného mě to až překvapovalo a i proto jsem tomuto motoru byl velmi nakloněn.

 

 

před 8 hodinami, P1azer napsal:

na nějakém kopci a s tou CNG verzí má problém a tak přešel na 4x4

 

Vidíš, i zde právě potvrzení, že s tou CNG je to v zimě trošku horší s tím prokluzem, ale to potvrzuje snad každý majitel

Každopádně přeji šťastnou ruku při výběru. Snad to bude dobré auto.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 12 hodinami, ZbyšekSU napsal:

Osobně jsem s tím něco najezdil na firemních autech a mohu potvrdit slova majitelů těchto aut, že 81kw je tady vážně jen papírová hodnota kvůli některým jiným státům, kde je na CNG do nižšího výkonu zvýhodňováno (nebyl tu dokonce někde i graf z brzdy tohoto motoru, nebo jsem ho viděl jinde). Jezdí to opravdu moc dobře (minimálně srovnatelně jako 1,4TSI - měl jsem možnost porovnání přesedáváním do těchto motorizací díky tomu, že jsme tu měli nějaké benzinové jako náhradní vozidla). Možná je to dáno i tím, že ten plyn se prostě přece jen lépe spaluje než benzín. Samotného mě to až překvapovalo a i proto jsem tomuto motoru byl velmi nakloněn.

Jo, naměřili tomu na benzín 96 kW / 215 Nm (na plyn prakticky stejné hodnoty) v době, kdy se dělala jen 103 kW zážehová verze, což je ovšem stále méně, než u poslední čistě benzínové verze 110 kW/250 Nm. A ta bude mít nejspíš na brzdě také o něco víc. Jinak to celkem chválili (až na slabé zrychlení a vyšší váhu), má to vzadu víceprvkovu nápravu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak i kontrola v autrizovaném servisu proběhla v pořádku, spodek auta jsem viděl na vlastní oči a projížďka taky bez problémů. Trochu hučely zimní kola (tak snad to nebudou ložiska) a teda na můj vkus byl takový tvrdší spojkový pedál. Oproti tomu ve služební O3 tdi docela výrazně, je to normální ? Do dílny s tím jel servisák a na tu spojku neříkal nic. 
Ale krom toho nebyl žádný problém, projel jsem se na přivaděči na dálnici, při brždění jsem zkoušel pustit volant, jestli to někam netahá, jinak šlo auto pěkně za plynem... dokonce bych řekl, že skutečně jede líp, než služební 1.6 tdi, což by výkonově odpovídalo (krom menšího turboefektu). Řazení hladké, jen teda nebyla možnost vyzkoušet to na benzín, protože byla skoro plná nádrž CNG (to se prý dá snad jen přes diagnostiku vynutit, nevím). Samozřejmě sem tam provozní škrábanec, ale nic, co by nebylo na každém druhém autě z toho roku. Jen jsem si teda všiml škrábance na čelním skle, zhruba 10cm nad stěračem na straně řidiče, dlouhý taky asi 15cm (určitě né od kamínku, spíš od něšjaké kovové škrabky, řekl bych). Tak jsme se domluvili ještě na slěvě. Na auto jsem se byl prvně podívat v době oběda, takže jsem viděl i studený start. 
Takže na 99% ho berem. I přes těch pár much, ale jelikož nebylo za dobu provozu ani ťuklý, nebo minimálně to není v evidenci servisu, tak pár much neřeším. Navíc interiér je nepoškozený a je vidět, že se o to auto někdo normálně staral, žádný flekatý a prosezený sedačky, jak jsem měl tu čest vidět v áčkách.

Editováno: , autor: P1azer
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak snad to vypadá na dobré auto.

Že by měl být jiný (tužší) chod spojky než u nafty jsem nepozoroval.

Koukni ještě na ty zimní kola, jestli nemají pilku. Já přesně takový problém řešil na svém, když jsem nasadil starší kola, která někdo pravidelně nepřehazoval předek/zadek, nebo v tomto případě typu gum dokonce i levá/pravá. Třeba by se podařilo ještě nějakou korunu stáhnout dolů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@ZbyšekSU
 Nevím, co je myšleno tou "pilkou" (jako tvar dezénu?). Je pravda, že to měl obutý jen na barumkách a 16" kolech, ale jsou k tomu i letní kola (nevím v jakém stavu, ty neměl s sebou). Ale od pohledu nebyly sjetý, spíš "zánověnjší".
Ta spojka mi trošku vrtá hlavou, ale zase... nebyl by to důvod, proč to nevzít, když je všechno ostatní v  pořádku. Přeci jen s tím jezdila ženská, tak je možné, že je spojka víc opotřebovaná :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Abych nedělal chytrého, na to pilovité opotřebení pneumatik mě navedl @cosby (díky) když jsem řešil právě tu na mě až moc vysokou hlučnost při obutí zimních kol. Je to jednostranné opotřebení plošek pneumatiky, kdy je zboku vidět doslova profil pilového kotouče, tedy vystouplých zoubků a naopak opotřebovaných plošek. Mělo by to vznikat tedy hlavně u aut s klikovou zadní nápravou, která více umožní kolům "odskočit" od cesty a tím opotřebovávat tu zadní hranu, což by se vylučovalo při multilinku u tohoto CNG, ale při špatných tlumičích to může vzniknout na jakémkoli typu nápravy.

Každopádně je to jen myšlenka Nemusí to být vůbec tím. U mě bylo a vyřešilo (zlepšilo) to otočení pneu levá/pravá, protože to umožňovaly. Třeba to tady prostě jen hučí, protože to dělá ten typ gumy. Jestli to bylo zvednuté, tak předpokládám technik protáčel kola aby si poslechl ložiska, stejně jako se vyzkoušely za jízdy pod rejdem, takže to by jste patrně poznali.

 

 

 

imagesD6G78VMY.jpg

pila.gif

Editováno: , autor: ZbyšekSU
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo, jako ložiska mi to nepřišlo (ty se trošku ozývají na manželčině staré O1). Jako samozřejmě jsem se toho majitele (teda je to partner majitelky) ptal, že se mi ten zvuk nezdá a říkal, že na letních to nedělá. Navíc jsem se s ním dal víc do řeči a dostali jsme se i mimo téma ohledně aut(a), takže mi připadá důvěryhodný. Navíc sám navrhl, že předání může proběhnout klidně u nich doma, že mi dá adresu. Dělá v Brně na STK stanici, takže jsou dvě možnosti, buď platí pravidlo "kovářova kobylo chodí bosa" a nebo se to o to fakt starali tak, jak se má (vzhledem k tomu, že v tom jeho partnerka vozila i malé dítě, tak předpokládám, že by v nebezpečném autě ve špatném stavu nejezdila - stejně jako to máme my).
Takže pokud všechno výjde, tak v neděli si pro něj jedeme. Byl jsem teda překvapený zvláštní výbavou. Tváři se to jako ambient, ale vzadu má je švihadla (to mi osobně vadilo, ale manželka je s tím v pohodě), ale má to výhřev sedaček i čelního skla, což nám ty švihadla vykompenzuje (hlavně teď v zimě).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak je doma. Cesta domů proběhla na výbornou, ta zmíněná spojka byl spíš jen první pocit, při cestě domů (40km) mě to vůbec už tak nepřišlo. Jen jsem s tím teda zaparkoval ještě u známých trošku v závěji, na hrdinu a nedošlo mi, že mám v kufru ještě 4 letní kola... takže jsem ty trakční vlasnosti auta ještě z zhoršil. Ale ráno už s ním jela do práce žena a říkala, že vyjela i kopec do zastřešenýho parkoviště, kam ostatní radši ani nejeli.
Teď na zkoušku vyjedem CNG i benzín do dna a pak tam nalejem nějakej kvalitnější (asi vervu nebo min. od euroOilu bez biosložky).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@ZbyšekSU
Nevím, jestli budu mít úplně čas vést k tomu téma, navíc žádný přestavby a nástavby tomu neplánujem (max. střešní nosič, a možná časem tažný kvůli převozu kol). Tak nevím, kdo by měl potřebu vidět O3 v takové výbavě... možná se s spíš sem tam podělím se spotřebou nebo s dotazem.

@Clerfayt
Tak to je dobré vědět, díky za info. Tím pádem leda ten 100oktan.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Důležité je lít tam alespoň nějaké "prémiové" palivo, protože ten benzín tam ke slovu opravdu moc často nepřijde když člověk rozumně plánuje dojezd na plyn. Těch prvních pár set metrů na benzín skoro nic nevezme. I když teď v mrazech možná i kilometr až dva.

 

Jinak téma není nutno zakládat jen kvůli úpravám. Je tu kupa aut, na která nikdo nesáhnul, jen si tu tak "visí". Ale to je na tobě. CNG jich tu moc není.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...