Přejít na obsah

Koupe ojete OIII


Sabiza

Doporučené příspěvky

Pro mě je ambition s doplňkovou výbavou minimum. Jelikož nemám(e) garáž, tak musíme mít v autech vyhřívané čelní sklo. Ten dešťový senzor a automatické svícení se mi nějak nezdají, měl jsem za to, že je to už součást výbavy ambition. A bez multifunkčního volantu bych auto už dneska nechtěl, ale zase klimu bych přežil i manuální. 

Samozřejmě jak psal kolega nade mnou, tak každý to má jiné. Hlavně pak, když už si zvykneš na nějaký standard, tak se ti nechce jít s výbavou dolů. My jsme třeba koupili 3,5 roku starý CNGčko v kombiku s výbavou ambition a s nájezdem cca 90tis. km za 310tis., jestli to to nějak pomůže (je tam snad navíc jen to vyhřívané čelní sklo, multifunkční volant, asistent rozjezdu a únavy). A tehdy jsem s tím byl spokojený. Pak jsem přešel na Style funglovku a prostě mi ta horší výbava přijde nedostatečná (a to jsem si zapomněl do Stylu nakonfigurovat el. sklopná zrcátka a adaptivní tempomat, což mi chybí). Jinak rádio mám taky "jen" bez navigace, ale vzhledem k tomu, že jsem zvyklý už řadu let jezdit podle WAZE, tak jsem tu NAVI tam účelně nedal a vyuužívám Android Auto přímo na rádiu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Půl milionu je opravdu už hodně mimo můj rozpočet, těch 400 tisíc je pro mě absolutní maximum, kolik jsem teď schopný dát. Zkusím je nalomit, jestli s cenou nejde něco dělat nebo aspoň k auto přidat něco, třeba sadu kol (jsou k němu jenom leťáky).

Chápu to, že každý to má jiné, proto se právě ptám na vaše názory ?. Sám jezdím O1 SLX a třeba mi bude chybět střešní okno, i když je to taková kravina. Díky bohu dost věcí je dneska už standardem, už bych nechtěl auto bez vyhřívaných sedaček. Zase ta O3 má zadní stěrač - podle mě je to zbytečnost. ?

 

Jinak mě nadchnulo, že se to rádio dá takhle propojit s mobile, Waze právě používám hodně často, ale bohužel jsem měl telefon s OLED displejem a časem se mi začalo pár věcí vypalovat (třeba šipka na odbočení nebo tlačítko na report události).

 

Hlavně já úplně nespěchám, že bych auto potřeboval hned teď, klidně za pár měsíců a přemýšlím, jestli když konečně půjde do prodeje O4, jestli pak nespadnou ceny O3 nebo jich nebude víc. Co vy na to, dává to smysl nebo vymýšlím kraviny?

Editováno: , autor: Kllrt
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám s 1.6TDI 85kW najeto 60tis.km a ten motor ti můžu za sebe doporučit. Pro jistotu správnosti své volby se ale zkus projet u prodejce např. v 1.4TSi, ať máš srovnání a nejsi třeba následně zklamaný.

Dlouhodobou spotřebu mám 5,3l a jediné negativum je o něco vyšší hlučnost než u předchozí řady 1.6TDi (66kW/77kW a 81kW).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, Kllrt napsal:

Půl milionu je opravdu už hodně mimo můj rozpočet, těch 400 tisíc je pro mě absolutní maximum, kolik jsem teď schopný dát. Zkusím je nalomit, jestli s cenou nejde něco dělat nebo aspoň k auto přidat něco, třeba sadu kol (jsou k němu jenom leťáky).

Chápu to, že každý to má jiné, proto se právě ptám na vaše názory ?. Sám jezdím O1 SLX a třeba mi bude chybět střešní okno, i když je to taková kravina. Díky bohu dost věcí je dneska už standardem, už bych nechtěl auto bez vyhřívaných sedaček. Zase ta O3 má zadní stěrač - podle mě je to zbytečnost. ?

 

Jinak mě nadchnulo, že se to rádio dá takhle propojit s mobile, Waze právě používám hodně často, ale bohužel jsem měl telefon s OLED displejem a časem se mi začalo pár věcí vypalovat (třeba šipka na odbočení nebo tlačítko na report události).

 

Hlavně já úplně nespěchám, že bych auto potřeboval hned teď, klidně za pár měsíců a přemýšlím, jestli když konečně půjde do prodeje O4, jestli pak nespadnou ceny O3 nebo jich nebude víc. Co vy na to, dává to smysl nebo vymýšlím kraviny?

 

Pořádně si proklepni auto, protože jsem také vybíral ojetou O3 (ideálně 2.0 TDi) do 400k. Od července jsem takřka denně seděl na webu a vybíral auto. Nakonec jsem si v prosinci koupil novou O3 FL Tour s motorem 1.5 TSi (modrá race). Sice to byla skladovka, ale auto jsem měl rezervované ještě před tím, než přijel kamion na salon. Není to Style verze, ale Bolero (s Apple CarPlay), multifukční volant, LED světla, tažné mi bohatě stačí (teď v zimě mi trochu chybí vyhřev sedaček).

 

Cena auta byla 524 990Kč se slevou to nakonec bylo za 495k a k tomu zimní kola s gumovými koberečky a prvním servisem zdarma. Je to vyšší cena a není to 2.0 TDi, ale mám jistotu, že s autem nic není. Po 4000km mám dlouhodobou spotřebu zatím 6,3l (čepuji 100 otanový benzín u benzíny). Za těch pár tisíc km jsem si všimnul, že autu vyhovuje 50 a více kilomtrů za jízdu.

 

Pro koupi nového vozu jsem se rozhodnul, protože ojeté vozy neprošly mým filtrem. Dokonce jsem si vytvořil program, který stahuje data ze skodaplus, abych viděl změny cen. Měl jsem vždycky nějaké favority, o kterých jsem začal zjišťovat informace. Nejdřív free verze Cebia, pak do Google jsem zadal VIN a hledal další info (+archiv webu). Nakonec jsem použil mobilní aplikaci Carolina na ocenění vozu a vyhledání předchozích inzerátu (na jedno oveřené tel. číslo jde ověřit 5 aut zdarma). Pokaždé jsem zjistil něco, co odradilo od koupě. Když vše prošlo mým filtrem, tak jsem začal volat a vyptávat se.

 

Zkušenost s prodejcem: U jednoho dealera mi prodejce řekl, že auto není bourané a je v perfektním stavu. Tak jsem říkal, že si pro auto přijedu další den, pokud by šlo udělat něco s cenou 20-30k dolů. Prodejce mi sdělil, že se zeptá vedení a zavolá mi. Už nezavolal. Tak jsem za týden volal vedoucímu prodeje ojetých vozů a opět se vyptával na auto, když jsem zmínil měřič laku, tak z pana vedoucího vylezlo, že byl měněný zadní nárazník a světlo (na Cebii bylo bez záznamu). Už jsem nežádal slevu, ale jenom jsem chtěl detailnější fotky auta, které mi byly přislíbeny, ale neobdržel jsem je. U stejného dealera jsem našel inzerát, který měl upravované fotky. U poptávaného auta byla cena potom snížena o 50 tisíc a u toho s upravenými fotografiemi dokonce o 60 tisíc a do týdne už inzeráty nebyly aktivní.

Editováno: , autor: tradecomp
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Zdenek Pastorek dík, to se ještě zeptám!

 

@LukášCBR už kvůli té spotřebě bych bral spíš ten diesel a traktor mi nevadí, moje stará 66ka je jako Zetor :)

 

@tradecomp tak jsem se byl na skok podívat v autosalonu, kde stojí to auto a byli tam velice ochotní. Bohužel jsem se s autem nemohl projet, protože stojí na leťákách a u nás je sníh :) Ale mám už domluvenou schůzku, auto mi připraví a půjdu se projet. Prý není problém mi připravit výpis (asi z ELSA?), co se s autem dělo ale podle nich není auto bourané ani nic měněné, jinak by mi poskytli fotky, pokud ta oprava probíhala u nich a že není problém změřit si lak.

Jen si říkám, že je škoda, že to má klasický halogeny, ale co už :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak zase říct, že mi hlučná nafta nevadí, mi přijde divný. Já když sednu do TSi s CNG, tak se musím kolikrát dívat na otáčkoměr, jestli to auto nechcíplo, jak je to krásně tichý. Jako odhlučnění O3 je už asi slušný, ale prostě ten zvuk naftového motoru je uvnitř pořád slyšet. Kdyby O3 CNG po FL měla klasickou benzinovou nádrž, ne jen dojezd, tak bych ji bral radši, než to TDičko. Spotřeba stejná (možná nižší u CNG) a hlavně ekologičtější provoz, menší hluk motoru atd. Ale bohužel firemní park máme v naftě, tak jsem nemohl jinak. 

Přeji určitě dobrou ruku při výběru a nebrat nic, co nejezdilo do origo servisu. Ne kvůli kvalitě/nekvalitě práce, ale hlavně kvůli servisní historii (el. kniha). Ale jestli budeš kupovat roční vůz, tak tam toho servisu moc nenajdeš :). Ale v případě nehody a opravy by to tam mělo být. Ale určitě si dávat pozor i na prodej z ofiko škoda salonů, já jsem takhle málem koupil několikrát bouranou Toyotu, kterou jsem měl vyhlídlou v pražském salónu. V inzerátu bylo taky nebourané, ale v historii pak člověk našel, že se tam postupně vyměnilo půl auta...

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já stejně tu naftu přehluším hudbou, ale hlavně to uslyším, až se s tím projedu :D Koukal jsem, kolik mám po cestě CNG stanic a není to zase tak žhavý, celkem mě to odradilo :(

To jsi mi připomněl, že asi to nebude mít tak dobrý ozvučení, protože jestli jsem správně četl, tak až Canton má těch víc repráků a možná ještě něco dalšího? To i moje O1 hraje v originále celkem dobře, má těch 8 repro, pokud si správně pamatuji :D

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Zdravím Vás,

 

mohli by ste sa mi prosím vyjadriť k týmto dvom autám?. respektive ich cene vzhladom k uvedenému nájazdu KM a stupni výbavy.

 

https://www.skodaplus.cz/Car/1573961/skoda-octavia-1-6-tdi-77-kw-elegance-plus?userControllForm=true&make=brand_32&model=model_404&priceRangeTo=300000&carsOrderBy=FIRST_REGISTRATION_DESC&fuelTypes=fuel_type_2&bodyTypes=body_type_1&bodyTypes=body_type_7&bodyTypes=body_type_13&colors=color_3

 

 

https://www.autoesa.cz/skoda/octavia/liftback/nafta/786202687

 

obydve stoja 290k v hotovosti.

 

Ešte by som mal dotaz na čo by som sa mal skor zamerať aby som zbytočne nenaletel.. moj rozpočet je cca 250k .. je podla vas lepšie kúpiť auto viz hore za 290 v dobrej výbave aj slušnemu najazdu (nejak sa mi nechce veriť že maju najazdené iba 80 a 88 tkm) - u tejto varianty by som prekročil rozpočet čo moc nechcem.. alebo radšej hladať nejake auto napr za 220k s najazdom +- 160 tkm? napr tato:

 

https://www.skodaplus.cz/Car/1565349/skoda-octavia-tdi-1-6-cr-81-kw-style?userControllForm=true&make=brand_32&model=model_404&mileageRangeTo=200000&firstRegistrationFrom=2014&carsOrderBy=PRICE_ASC&fuelTypes=fuel_type_2&bodyTypes=body_type_7&bodyTypes=body_type_1&bodyTypes=body_type_6&bodyTypes=body_type_13

 

ďakujem za pomoc pri vybere

Martin

 

Editováno: , autor: Martin Jucha
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

to prvé je síce staršie ,ale ma o polovicu menši nájazd km a lepšiu výbavu. Keď to predáva Škoda plus tak asi budu mať servisnú históriu.

Rozdiel 77 vs 81 kw nepocítiš. Treba pozrieť servisnú knižku, karosériu , atď, zobrať na obhliadku niekoho čo tomu rozumie.

Ja osobne by som sa rozhodol pre to prvé. Už len xenon vs halogén je poriadny rozdiel. Viem z vlastnej skúsenosti, prešiel som z halogén na xenon a teraz mám full LED O3FL RS tak viem porovnať. Ale rozhodnutie je na tebe. Šťastný výber.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Ahoj,

chtěl bych pořídit oktávku pro rodinu nájezd cca 10-12 tisíc/rok. Volba padla na 1.2tsi. Parametry co nejmladší, co nejnižší nájezd a rozpočet cca 250 000. Takových kusů moc neni. Narazil jsem na jednu, nájezd 43 000, ale byl tam měněn olej longlife po 3 letech a 30 000km. Stáří 6 let. Co si o tom myslíte? Je to standardní servisní výměna nebo to motor nevratně poškodilo a radši ruce pryč?

Děkuji i za případné rady na co se zaměřit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Máme firemní 1.2 TSI 81kW, teď má najeto kolem 130tis. a na motoru nic a jezdí to do 6l/100. Tedy pokud nejezdíš často naložený (né že by to po naložení nějak moc žralo, to skoro poznat nejde, ale na předjíždění to už chce rozmyslet se, na druhou stranu furt lepší než staré 2.0 MPI) tak dobrá volba. Co se týče toho kousku, tak osobně bych bral raději s větším nájezdem a novější auto, než opačně. Standardní interval výměny oleje je 30tis km nebo 2 roky. Co udělá olej po 3 letech a tak malém nájezdu kdo ví... Jinak se zkus podívat ještě po koncernových sourozencích, Leonu ST a Golfu Variant, do nich se dávali i 1.4 TSI 92/96kW, které teda jedou skoro stejně jako ta 1.2 TSI, ale dají se sehnat za docela slušné peníze a výběr je docela široký.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

https://www.skodaplus.cz/Car/1242037/skoda-octavia-tsi-1-2-tsi-81-kw-style?userControllForm=true&make=brand_32&model=model_404&priceRangeFrom=100000&priceRangeTo=400000&mileageRangeTo=20000&enginePowerTo=93&engineCapacityFrom=1100&engineCapacityTo=1300&firstRegistrationFrom=2013&carsOrderBy=FIRST_REGISTRATION_DESC

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vypadá dobře, ale rozpočet na to není. Martab radil Seat a Golf. Koukal jsem na ceny a Seat mi z nich přijde nejlevnější, ale moc se mi nelíbí. Golf vypadá ale hodně slibně. Skočim si to někam osedět. Rozvor je asi o 4cm kratší než octavia a potřebuju aby se dozadu vešly děti. Mám 2 metry na výšku a za mnou moc místa nezbývá. Doteď jsme se mačkaly ve fábce HTP. Od dalšího auta nechci nic jiného než trochu výkonnější motor, víc místa vzadu a pro manželku větší kufr ;-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím, že golf má stejně velké místo pro posádku, jako octavia, ale na úkor menšího kufru. Když jsem kupoval soukromý auto, tak jsem taky narazil na pěknýho golfa s 1.2Tsi., ale nakonec vyskočila nabídka na O3 1.4Tsi CNG s komplet historií a bylo jasno. Zatím si nemůžem stězovat, s autem teda jezdí žena, já mám ropáka.


Každopádně co se motoru týče, tak stačí mrknout na autocz, kde rozdelali 1.0TSi rapida po 100tis. a ten motor byl úplně v pořádku. Takže těch nových benzínů bych se nebál. Ale hlavně nespěchat na koupi a pořádně vybrat, nechat proklepnout před koupí.
 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1.4tsi je lákadlo, ale je to nad mé možnosti. Nicméně po autech koukám už půl roku a postupně jsem vyloučil MPV. Dieselová bych na městském provozu zničil (Touran, Sharan, S-max), benzinová jsou zas drahá nebo mají velkou spotřebu či nespolehlivý motor třeba (1,6 ecoboost). Takže zpátky ke kombíkům ;-) Nechci koupit hned a už vůbec ne zajíce v pytli. S diagnostikou jsem se trochu naučil, měrku na lak není problém koupit a cebia to jistí. Rád bych si to před koupí nechal zkontrolovat v autorizovaném servisu. 

O tom rapidu jsem četl a s 1.0tsi v oktávce jsem se i projel. Hodně mě to překvapilo jak je to tiché, má to slušný zátah a ty dlouhé převody do města ideál. Oproti HTP, kde motor ve vysokých otáčkách řve, v nízkých se klepe a nejede a tím pádem se furt se musí řadit a ta doba než se to rozjede....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych teda osobně koupil jen auto, které jezdilo do škoda servisu s el. knihou. Dovoz bych nekupoval vůbec, ale to je samozřejmě můj názor, který nemusí být pro ostatní relevantní. Já jsem na takové auto taky 4 měsícec čekal a každý den koukal po netu, všude jsem měl nastavené hlídací psy, aby mi při každém novém inzerátu dali vědět... a nakonec jsem to koupil přes bazoš, prodával to člověk, který pracuje na STK stanici a přestěhovali se za město, kam se v zimě nedalo dojet bez 4x4. Ale vím, že to mohla být haluz.Ale sem tam se inzerát objeví, ale podle mě lepší připlatit od startu 50tis. za spolehlivé auto, než koupit o 50tis. levnejší, než se standardně prodává a první rok provozu do toho nasoukat ještě dvojnásobek a nejhůř zjistit, že auto je zhuntované a jen zamaskované.

Ale najít v té zaplavě inzerátu soukromý bezproblémový prodej/nabídku je těžší, než hledat prd ve vířivce.

Editováno: , autor: P1azer
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...