Přejít na obsah

Koupe ojete OIII


Sabiza

Doporučené příspěvky

Já bych mu radost nekazil. Ba naopak. Za ty peníze je to odpovídající. V téhle cenové mi Leon přijde jako volba z nouze, ten interiér se fakt nedá :-) V podobné ceně jsou třeba na sauto jen 2 kusy. Způsobem "jde sehnat" jsem hledal 4 měsíce voktávku. Za každou cenu mít tu nejvýhodnější nabídku je k zbláznění. Radši si pár kaček připlatit a mít auto takřka hned než shánět...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem spokojen. Dnes prvních 250 km na nových zimních pneu. Výlet, zařizování a večer ještě 70 km pro další sadu bazar elektonů na léto Minoris bez jediného škrábance za 7500 Kč.

 

https://eshop.skoda-auto.cz/cs_CZ/kolo-z-lehke-slitiny-minoris-16-pro-octavia-iii/p/5E0071494++8Z8?fbclid=IwAR3DSCtS9rIYA1xzZ7aXxGUlGB41g2YSVPPFrn5v-IAbpu_zuImXgtmovPM

 

Auto jede luxusně. Byl jsem na STK o měsíc dřív kvůli evidenčce a auto prošlo naprosto bez závad. Prostě nic.

 

Jediná závada dle mě je olej po smrti, v úterý jdu na výměnu, aby byl motor tižší a spojka už není nová, ale zatím funguje obstojně. Časem brzdy, ale dle technika na STK brzdí super bez závad, což bych netvrdil, zázrak to tedy není. Jsou ale zatuhlé jak auto stálo. Vzal jsem včera 20 litrů Vervy. Chci dát pár nádrží plus aditiva po výměně oleje a všech filtrů.

 

Seata bych nechtěl promiň. Jsme na škoda fórum tak pryč ze Seatem. 

 

Cena je dle mě normální, když auto stálo 4 měsíce v bazaru a v leasingovce a nikdo o něj neprojevil zájem. Vše je zatuhlé, ale pomalu ho rozjíždím. Večer už jezdilo lépe než ráno (teprve včera jsem dal nové zimní pneu)

 

Dle mě nejlepší kup co jsem mohl koupit. za 250 000 jsou všude socky bez výbavy a nebo Style 2016, ale já jsem chtěl 4 očko facelift.  Dnes jsem zjistil, že mám i senzor deště - uplně jsem ho přehlédl.

 

 

 

Objednal jsem si sadu na leptání VIN kódu na všechny skla za 480 kč jako jsem měl kdysi na Hyundai Lantra -))

 

Dle lustrace ve Škodovce dle VIN měněné jedno přední světlo a mlhovka, nic víc, ale nenašel jsem to. Zřejmě měněn i nárazník - už jsem to dál nezjišťoval. Povinné ručení, havarijní pojištění a krádež za 7300 Kč ročně.

 

Už dám jen tažné - přednárazník, na přepravu kol za autem a asi folie na skla a můj tuning končí.  Pak už jen jezdit a jezdit.

 

Zde pár foto pro pojišťovnu před pojištěním -)

 

 

 

 

Photo_2019933279_1.jpg

Photo_2019933279_2.jpg

Photo_2019933279_3.jpg

Photo_2019933279_4.jpg

Photo_2019933279_5.jpg

Photo_2019933279_8.jpg

Photo_2019933279_9_1.jpg

Photo_2019933279_9_2.jpg

Editováno: , autor: ryzen
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 21 hodinami, Martin Másilko napsal:

Já bych mu radost nekazil. Ba naopak. Za ty peníze je to odpovídající. V téhle cenové mi Leon přijde jako volba z nouze, ten interiér se fakt nedá :-) V podobné ceně jsou třeba na sauto jen 2 kusy. Způsobem "jde sehnat" jsem hledal 4 měsíce voktávku. Za každou cenu mít tu nejvýhodnější nabídku je k zbláznění. Radši si pár kaček připlatit a mít auto takřka hned než shánět...

 

Ano ten interiér vybočuje z koncernových standardů, takže ne každému sedne to chápu, na druhou stranu pořád lepší než interiér v hyundé :-D

Nicméně ale když ponecháme interier, má to naprosto stejné jízdný vlastnosti pokud porovnáváme na stejné motorizaci, jsou to víceméně stejná auta.

Golf, leon, octavia, je to vlastně ohledně jízdných vlastností úplně fuk, jde jen o preferenci interiéru.

 

Jen já bych v OIII nechtěl naftový motor. Přijde mi že u této platformy OIII vč. leonu, strašně šetřily na zvukové izolaci. O proti OII jsou ty nafty v OIII hrozně nepříjemné rušivé. Na dálnici to 1.6 TDi podtrhuje tím že jí chybí šestka a je trvalé pod vyšší zátěží, takže celkově generuje víc hluku...

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím z O3 mám najeto 330 000 km, 1,6 77 kW a 2.0 TDI 110 kW a nikdy zvukovy projev nebyl tak hrozný jak u O2, která vrcela venku o dost hlasitěji. V interiéru už si nepamatuji. Z O2 jsem vystoupil v roce 2014 - měla najeto 395 000 a firma mi jí sebrala a dostal jsem právě O3 77 kw.  Šestka dle různých testů chybí. 10 let jezdím po dálnici 2 x týdně tempomat 155 - 156 km v hodině - GPS 149 km v hodině (malá pokuta - zatím jsem neplatil) a motor za mě dobrý.

 

Teď můj vůz je hlučnější tak jsem zvědavý az se vymění 1,5 roku stary olej najeto 30000 km zda se to zlepší. Dle mých zkušeností ve firemní O3 kolem těch 25000 km už měl motor hlučnější motor až do výměny. Olej začnu měnit samozřejmě po 15 000 km a nebude to ve Skodovce, která má výměnu 3 x dražší.

 

Jasne každý chce benzín i já bych ho bral, ale nemám na to abych podobný benzín 1,4 tsi v této vybave koupil o 70-100 000 draz. Takto budu na ceně za 290 - 300 000 Kč komplet i se servisem a můžu nějaký čas jen jezdit.

 

Tak jsem šel nakonec do diesel, který mi vydržel v bývalé práci 300 000 km bez jakéhokoliv problemu. 

 

Teď jsem 2 hodiny dával včera koupené elektrony do stavu nového ks -)))

 

Na plechových diskách bych nikdy ve svém autě v zimě nejezdil. Abych měl půl roku fešáka a půl roku hrůzu s poklicema -))))

 

Proto mám nyní již 2 sady alu kol

 

 

IMG_20210220_095251.jpg

IMG_20210220_101856.jpg

Editováno: , autor: ryzen
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neviem v akej 1.6ke si sedel v O3 ale ja mám takú skúsenosť, že 1.6ka po 200tkm nebola nijak zvlášť hlučná, preto sa celkom čudujem, že jeden povie tak druhý tak. 

 

Pri kúpe auta som mal obavy z hlučnosťou diesla, po tom ako som čas jazdil na benzinovej 1.2tsi fabii a 1.4ke benzinovej som čakal, že to bude hlučnejšie a výsledok bol taký, že ten dvojliter čo mám tak je tichší ako som čakal a pri jazde do 90km určite aj pocitovo tichší. (možno spôsobené Fabia vs. Octavia). 

 

Ale na čo som prišiel pri kúpe druhej Octavii tak to je fakt, že odhlučnenie rovnakého auta so skoro rovnakou výbavou, rovnakým motorom je iné. 

 

Na modrej nemám Canton a motor je viac počúť, na bielej mám Canton a motor je taký tichší aj keď zvonka je to presne opačne. Čiže myslím, že Canton na viac nieje len o lepšom repro ale aj o lepšom odhlučnení. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ted tady čtu vlákna o spotřebě a že tento motor je hlučnější než starší O3 77 kw před FL co jsem měl firemní.

 

Dám vědět po výměně oleje a najetí cca 500 km zda jsem z hlukem spokojený - tižší než teď. Nebo zda není žádná změna.

Editováno: , autor: ryzen
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám zkušenosti s OIII 85KW 1.6 TDI která má najeto aktuálně 105 tisíc a jezdit s tím po dálnici ve 130 km/h je prostě utrpení člověk sotva slyší vlastní slovo, ty motory jsou prostě hlučné a podle mě je to hlavně nekvalitní zvukovou izolací.

 

I ty 77kw 1.6 TDI v OIII jsou hlučnější. Nevim jestli někdo z vás jezdil s 1.6 TDI v OII, ale tam nešlo poznat že jedete s diesl motorem.

 

Netahejme sem 2.0 TDi to je něco jiného.

 

OIII s 1.6 TDi a vlečkou je rozhodně spolehlivé auto, které najezdí levně hodně km, ale s komfortem a kultivovaností předešle generace se absolutně nedá srovnovat, možná tak s dvojkovou fabií s 1.6 TDi.

 

OII byla jízdní komfrotem, interiérem a zvukovou izolací o level vyšší komfort než OIII, ale nebylo to spolehlivé auto a rozhodně ne levné na provoz.

 

Mimo to porovnávám to s OII 1.6 TDi, která byla vybavena dvou hmotovým setrvačníkem.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak když auto stálo 4 měsíce ve sněhu v bazaru. Olej je na hranici 30000km. Vše je zatuhlé tak věřím, že po výměně oleje a všech filtru plus lepší nafta, občas aditiva chod motoru zlepší, ale třeba ne -)) uvidíme - nějak to dopadne

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bohužel O2 - 1,6 77 kw jsem měl také čest s ní jezdit, když jsem měl auto na servise 2 týdny a bylo super tiché, ale vůbec nejelo - hrozná želva.

 

Za mě nejvýkonější ze 77 kw - O2 1,9 77 kw, O3 - 1,6 77 kw byla tak o 5 - 8 % slabší a O2 1,6 77 kw ta byla hrozná, vůbec to nejelo - tak o 15 % slabší než ty dříve zmiňované. Předjíždět a jet svižně se s tím moc nedalo

Editováno: , autor: ryzen
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tj. lenoch to určitě byl větší než OIII, nakonec byla i OII výrazně těžší než OIII, nicméně u OII 1.9 TDi vs 1.6 TDi šlo čistě o pocit z jízdy. Honil jsem se párkrát s kolegou a 1.6 TDi měla velmi nepatrně navrch o proti 1.9 TDi v dálničním tempu. Na okreskách měla zase velmi lehce navrch 1.9 TDi, bylo to dáno převodováním motorizace, nic víc nic míň, jinak ty motory jsou šul nul.

 

Ani jedna motorizace nebyla trhač asfaltu, ale na příjemné svezení bez zbytečného podřazování aby jsi vůbec vyjel do kopce to úplně stačí.

1.6 TDi ti udrží tempo i dálniční do jakéhokoli stoupání. Cokoli víc je už z mého pohledu vyhazování peněz oknem obvzlášť to platí při dnešním provozu, kde se prostě ve vyšším tempu jezdit vůbec nedá.

 

Já si pamatuji časy aut, kdy bylo běžné že se podřazovalo na vyjetí kopce a ne proto abych rychle předjel.

 

2.5 TDI transit bez turba do kopce běžně potřeboval 3 převodový stupeň.

Staré škodovky také. Dnes už se taková auta skoro vůbec nevyrábí. Z mého pohledu má i 1.0 TSI 70kW výkonu na rozdávání a pro lidi co jezdili s vozy do roku 1999 než se rozšířili levné TDIčka s kroutákem, jsou i dnešní základní motorizace trhač asfaltu.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám jiné zkušenosti z O2 - 1,6 77 kw  neskutečně líný auto.

 

Dálnice D1 směr Brno - Vysočina - za Brnem dost stoupání.

 

Pod kopcem 160 km v hodině - na kopci 100 - 110 km v hodině. Jeli jsme 2 lidi ze školení z Ostravy - najeto asi 200 000 km.

 

O3 - 1,6 77 kw - 160 km v hodině pořád i na kopci.

 

O2 1,6 77 kw - i když jsme zde mimo vlákno NEBRAT.

 

To že si se honil s kolegou z 1,6 TDI - 77 kw a vyhrával si na dálnici mě hodně rozesmálo - omlouvám se profesionále

Editováno: , autor: ryzen
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 10 hodinami, ryzen napsal:

Mám jiné zkušenosti z O2 - 1,6 77 kw  neskutečně líný auto.

 

Dálnice D1 směr Brno - Vysočina - za Brnem dost stoupání.

 

Pod kopcem 160 km v hodině - na kopci 100 - 110 km v hodině. Jeli jsme 2 lidi ze školení z Ostravy - najeto asi 200 000 km.

 

O3 - 1,6 77 kw - 160 km v hodině pořád i na kopci.

 

O2 1,6 77 kw - i když jsme zde mimo vlákno NEBRAT.

 

To že si se honil s kolegou z 1,6 TDI - 77 kw a vyhrával si na dálnici mě hodně rozesmálo - omlouvám se profesionále

 

Tuto diskuzi můžeš směle ukončit, nikdy jsi s tím autem nejel a nebo bylo v servisním režimu.

V nejprudším kopci u naháče na D1 před Říčanami, 1.6 77kW v O2 udrží tempo 170 km/h ve dvou lidech. Pokud sešlápneš pedál až ve stoupání tak ze 130 se dostaneš na 160km/h.

 

Ten motor je poruchový a drahý na údržbu, nicméně nejede hůř než ten v OIII.

 

1.9 TDi v dálničním tempu ztrácela právě proto že měla na pětku ve vyšší rychlosti už otáčky, mimo svůj efektivní rozsah který je velmi úzký, proto 1.6 TDi jede po dálnice lépe.

 

Co se týče dynamiky, tak v OIII získává navrch maximálně díky nižší váze, ty motory jsou výkonnostně naprosto stejné ne jen na papíře ale i v realitě. 

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Za mne:

 

OII - 1.6 77 kW: měl jsem půjčené na pár dnů během servisu mého auta OIII - 1.6 77 kW.  Překvapilo mě, o jak moc je to auto línější se stejným papírovým výkonem. Nejspíš je to kombinací vyšší hmotnosti a možná jinýho zpřevodování? Rozdíl jasně patrný.

 

OII - 1.9 77 kW vs OIII - 1.6 77 kW: 1.9 rozhodně humpoláčtější motor, hlučnější, více vibrací, těžkopádnější. Jízdní dynamikou srovnatelné i když s jiným průběhem. 1.9 větší zátah v nízkých otáčkách, větší turbo lag, užší rozsah otáček uřitečného záběru (v otáčkách dřívě umřel). 1.6 menší zátah v nízkých, ale rovnoměrněji rozložený, dal se více točit a tím dohnal malý hendikep v zátahu v nižších otáčkách.

 

Obecně považuju 1.6 77 kW v OIII za dostatečný motor pro klidnější jízdu v jednom max dvou lidech. Při naložení a 3+ lidech už se trápí. Výborná je spotřeba. V jednom člověku není problém normální (ne eko) jízdou oscilovat kolem 5 litrů. S naloženým autem nebo dynamičtejší jízdou do 6 l.

 

S OIII - 2.0 110 kW je ale svezení mnohem příjemnější. Auto je výrazně živější, imunní vůči naložení a spotřeba větší jen o cca 0.5-0.75 litru. Za mne ideální diesel pro OIII.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Ahoj všem, 

jdu si pro radu. Mám vybranou OIII, 2017, 1.4 TSI s DSG7 a nájezdem necelých 40k km. Auto jako nové, v super mechanickém i optickém stavu. Měl zbývat rok tovární záruky. A v tom je háček - těsně před podpisem kupní smlouvy jsme při kontrole zjistili, že v systému Škodovky není záznam o prohlídce po 2 letech v elektronické servisní knize, ani není k dispozici faktura. Původní majitel si udělal "prohlídku", resp. výměnu oleje po 2 letech sám. Ačkoliv tvrdí, že dělal výměny oleje po 15k km (shodou okolností původního majitele znám a nemám důvod mu nevěřit), tak to bohužel znamená, že nedodržel servisní plán určený výrobcem. Prodejce nabízí "náhradní" záruku od Škoda Plus (Gold+), která má ale v podmínkách taky dodržení servisního plánu. 

 

Tak a teď co mě zajímá: i když je to auto fakt v pěkném stavu, když se něco na autě vysype (DSG, Bolero) - je tato chybějící prohlídka důvodem k neuznání čehokoliv na záruku?

 

Díky za rady. 

M

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...