Přejít na obsah

Koupe ojete OIII


Sabiza

Doporučené příspěvky

4 měsíce už čekat nechci, chtěl bych to ještě před létem rozhodnout. Radši bych koupil novější auto s vyšším nájezdem, určitě se serviskou. Kolem 300 je už slušný výběr. Možná budu ale trochu pranoidní, kde vezmu jistotu že když dám za auto o 50 tisíc víc tak bude méně poruchové? Každopádně denní kontrola inzerce mě nemine a soukromým inzerátům se nebráním. Furt si myslím že mi majitel k vozu řekne víc než bazarista nebo dovozce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak nedělám si iluze, že i majitelé něco nezatlučou (ne každý je tak naivní blbec jako já, když jsem prodával své dvě staré auta a řekl jsem už do inzerátu každou malou mouchu, které auto mělo a tím jsem si snížil prodejní cenu... ale pro mě je důležitější férové jednání a budoucí majitel je pak o to spojenější).
Jistotu samozřejmě nemáš ani u nového auta, ale auto pod cenou bych za každou cenu nekupoval.
Já bych osobně šel přes škoda plus a mrkl, co prodávají salony. Sice to bude asi krapet dražší, než bazar, ale za mě asi lepší koupit auto, které někdo dal třeba na protiúčet, které celou dobu jezdilo do servisu, kde mají komplet historii (teda měli by mít, víme, jak to je a co všechno se dá udělat i mimo záznam).

Editováno: , autor: P1azer
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jako já osobně bych se také dovozu vyhnul, pokud to nedělá někdo známý. Byl mi nabídnut dovoz, i když jsem nechtěl, tak jsem to zkusil a specifikoval jsem výbavu. Po měsíci se mi chlapík ozval, že našel auto pro mě za 380.000 Kč najeto kolem 50.000km, perfektní stav a poslal fotky… Já rád vyhledávám a ověřují si informace a tak jsem hledal a našel. Na německém bazaru se auto prodávalo za 9200 EUR a bylo po nehodě. Takovou mám zkušenost s dovozem a už nikdy!

Nechápu, co na dovozu všichni moji kamarádi vidí. Zvlášť ti, co mají bmw z roku 2005, furt do toho sypou peníze a auto více stojí než jezdí… Ale prostě dovoz z Německa, to je přece super vůz :D

Raději si fakt pořádně vybrat v česku.

Editováno: , autor: tradecomp
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 6. 5. 2020 na 9:09, P1azer napsal:

Myslím, že golf má stejně velké místo pro posádku, jako octavia, ale na úkor menšího kufru.

 

Není tomu tak. Jde to poznat vzadu. Mimochodem, u rozvoru to není o volbě posádka vs. kufr. Jde o vzdálenost mezi předními a zadními koly. Tam, kde jsou kola, už nejde nacpat posádku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobrý den, dámy a pánové, 

 

zvažuji koupi Octávie III, pravděpodobně RS 245, ale ještě nejsem pevně rozhodnutý. /zvlášť po pročtení zde na fóru, že většina by raději RS230 bez GPF /

 

Auto budu využívat na dopravu do práce, takže velmi krátký nájezd v řádech kilometrů. O víkendu občas nějaký výlet. Jednou měsíčně cesta za rodiči 400km (+400 zpět).

Doposud mám Octavii II FL L&K 2.0 TDi CR 103 kw z roku 2012. Už na to ale nemam nervy. Horší auto jsem neměl. Už 3x mě auto nechalo ve štychu někde na dálnici nebo v lese a muselo být odtaženo.

Co rok, to odtah. (nainvestováno 230tis Kč).Podle všeho by to neměly být úplně špatné motory, ale popravdě moc se v tom nevyznám a jediné co jsem zjišťoval bylo, jestli vzít 2.0 TDI CR nebo PD a prý tedy tohle byl jasně lepší motor...

 

Chtěl bych tedy zjistit, který motor vybrat, aby vyhovoval mému používání..tedy krátké vzdálenosti, denně a jednou za čas dlouhá cesta. ...z toho usuzuji, že by to měl být jednoznačně benzín.

Jaký je ale nejlepší? 

 

Chtěl bych mít trochu výkonu a spolehlivost, alespoň nějakou.

 

Takže otázkou je, jak k výběru přistupovat. Koupit O3 RS 2.0 např. předváděčku nebo lehce jetou kolem 10tis km..kde by byl předpoklad, že to něco vydrží (navíc ještě většinou běží záruka) a nebo sáhnout po něčem lehce starším např 4 roky, kde by se dal asi také vybrat zajímavý kousek v dobrém stavu, kde ale budou nějaké výhody (konstrukční), které u nových vozů třeba nejsou? Nevím, četl jsem, že se do těch úplně nových aut začínají montovat nesmysly občas... a samosebou u staršího bude značná finanční úspora. 

 

Chtěl bych DSG a benzín ...otázkou je vzít O3 1,8TSI , O3 RS 2.0TSI nebo třeba Superba? jen bych chtěl upozornit, že max dám 650tis Kč

 

díky za názory,

jerko

Editováno: , autor: jerko
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Řešil jsem podobnou otázku, zkus se na to podívat takto:

Potřebuješ na dopravu do práce OIII RS? Opravdu? Aby stála denně 8 hodin na parkovišti v práci a pak stála doma?

Nebylo by lepší si koupit za 650k nebo i výrazně méně úplně nové auto, které by plně vyhovovalo předpokládanému využití?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kuchar7 jasně, že OIII RS nepotřebuju. V podstatě to nepotřebuje nikdo. Jen bych chtěl mít trochu víc výkonu než teď a zvažuji alternativy. (jaký motor) 

To RS je ale prostě nádherný. ..a máš pravdu bojuji s tím... Emoce vs rozum :-)

 

A jak to u tebe dopadlo nakonec?

Editováno: , autor: jerko
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nebo muzes jit treba do tohodle:

https://skladovevozy.seat.cz/car/S-2019-0987351-CZ

Za zbytek penez si muzes doprat tuhle luxusni vikendovku:):

https://www.sauto.cz/osobni/detail/mercedes-benz/slk/18508907

Pro radost z jizdy asi nej kombinace,na bezne jezdeni novy kombik a na radeni Slkacko a sousedi budou cumet kde na to beres:).

Ale z meho pohledu je nejlepsi Sup nejakou slevu urcite ukecas podle mne..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

RS a nádherný? Nevím, podle mě je cílovka "puboš" mezi 20-30 a ve výsledku je to pořád jen Octavia. Chápu touhu po výkonu, ale spíš bych se přikláněl, když už, tak třeba ke Scoutu - je o něco vyšší a dobře se do něj nastupuje, L&K a nebo "Elegance" s příplatkovou výbavou než k puboš-paketu. Btw. u octavie combi se vyhni panoramě!

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

48 minutes ago, jerko said:

A jak to u tebe dopadlo nakonec?

 

Nakonec jsem šel koupit nové Citigo :) v plné výbavě. Ale v salonu mě ukecali na Fabii, dali super slevu.

Takže nakonec nová Fabia Style 81kW se všemi pakety a příplatky (kromě dvou: panoramy - v žádném případě nechci a Amundsena - do práce trefím nebo připojím Android Auto). Za 342k. No nekup to. A neměnil bych, jako druhé auto na courání do práce je to super. A hlavně ta vůně novoty a jistota, že to není bourané a stočené a zhuntované a po kuřákovi se psem a tak. Myslím, že už nikdy nekoupím ojetinu.

  • Líbí se mi 2
  • Pozitivní 3
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Ahojte, chcem si kupit O3 RS TSI pre-FL. Urcite s DSG. Zatial mam vyhliadnutych par kusov, medzi nimi aj:

https://www.sauto.cz/osobni/detail/skoda/octavia/18737475?goFrom=list

 

Viete mi prosim poradit ako najlepsie skontrolovat stav? Vseobecne rady poznam. Ale co sa tyka Skody - nemal som este auto z koncernu. Keby zajdem k dealerovi aby spravil diagnostiku + vizualna obhliadka skusenym clovekom, bude to postacovat? Ako by ste si take auto kupovali vy?

 

Dakujem pekne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zdravím, plánují koupi ojeté Octavie III 2.0tdi DSG a nemohu se rozhodnout mezi různými poměry rok výroby/nájezd/cena. Do auta bych nechtěl dát víc jak 450 000 Kč. V podstatě se rozhoduji mezi Octavií před FL (rok výroby 2015+ (ať má smartlink))s pěknou výbavou, nájezdem od 70-110 a cenovkou okolo 360tis Kč.

 

Další variantou by pak byla Octavie po FL (líbí se mi víc) s horší výbavou, nájezdem okolo 60-90tis km a cenovkou okolo 420-450 tis Kč. Teoreticky by se dala najít i s nájezdem 110tis km a lepší výbavou.

 

Mám tedy 2 otázky:
 

Při dobrém kusu a servisu je podstatný rozdíl mezi řekněme 60tis a 110tis? (Jaké mohu při těchto nájezdech očekávat investice do údržby?) Nevím proč, ale jakmile má ojeté auto 100+tis km tak mám z nákupu větší obavy. Zkrátka vyplatí se raději oželet nějakou výbavu a hledat auta s nižším nájezdem nebo se při dobře servisovaném kusu nemusím 110tis nájezdu obávat? 

 

Druhá otázka se týká FL: Krom toho, že se mi líbí více vzhledově a přináší infotainment s lepší grafikou jsou nějaké další důvody proč bych měl investovat větší částku a koupit FL? Tady mám zase obavy, že větší radost budu mít z ušetřených 90tis Kč než z (pro mě) lepšího vzhledu a infotainmentu.

 

Kdyby někdo něco nepochopil tak své myšlenky rád rozvedu více do detailu :D. 
 

Díky za rady 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Několikrát píšeš "dobře servisovaný kus". Jakou máš ohledně toho představu/požadavky? Chceš r.v. 2015+, takže většina z nich bude v záruce (5let), nebo těsně po ní, takže většinou servis v autorizovaném servisu dle servisního plánu. Jenže můj názor je, že taková auta dobře servisovaná nejsou. Měnit olej po 30 tis. km, to je přesně cesta k tomu, aby to po 100 tis. km začalo dělat problémy. A najít vůz od soukromého prodejce, co si měnil olej po 15 tis/rok, to je jak hledat jehlu v kupce sena, protože takových aut se lidi většinou nezbavují. 

 

Každopádně si musíš říct, na jak dlouho si auto kupuješ. Pokud na dýl, rozhodně bych volil stáří a nájezd před výbavou. Smartlink můžeš v Octě po FL vždy dokoupit, pokud se nepletu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Osobne by som uprednostnil novšie, viac výbavy, viac km. Takéto auto sa ti ľahšie bude predávať ako bez výbavy a s málo km. 

 

110tkm nájazdu by som sa vôbec neobával, kľudne môžeš natrafiť na auto, ktoré je 2 roky staré a má tieto km, takéto autá zvyčajne bývajú v stave akokeby mali ani nie polovicu km. 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podľa info čo kolujú na nete je lepšie zobrať s priamym aj nepriamym vstrekovaním aby sa predošlo príliš veľkému karbnovaniu. 

 

Začína už jazdiť postupne dosť octavii s 220/230k, ktoré majú aj cez 200tkm a bez problémov, čiže osobne radšej tú staršiu verziu resp. pozrieť či po FL je nieje náhodou medzi prvými modelmi tiež 230k s nepriamym vstrekovaním.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@AdamiCZECH Ad koupě RS. Karbon se bude výrazně lišit dle verze motoru, pokud si to pamatuji, jen RS245 má jedině přímé vstřikování, ale to se tě netýká dle tvých požadavků. Takže motory s kombinovaným jsou ty ostatní a tam problém s karbonem nečekám, pokud nebyl přechozí majitel idiot (a nepřetahoval výměny pleťový vodičky, nepodtáčel (tzn nejezdil dle "rádce"), nekašlal na výměny filtrů aj.) Sám jsem se tuhle dotazoval, jak se vyhnout fotkám, co tu někdo dával z rapida/scaly/O 1,4,... s úplně zajebaným sacím traktem od karbonu (jakože na 15% průsvitu, ventily v...). U valné většiny TSI není nepřímý vstřik (výjimky jsou asi 3), tzn. nemá se to čím omývat. No, dostal jsem radu asi takovou, jak jsem psal. V žádným případě nepodtáčet, nenakládat tomu zastudena (bo vůle a velký vůle je velký špatný), nesrat na výměny oleje, filtrů. Ještě kdysi, když jsem vybíral motor, jsem nechtěl EGR, to snad 2,0 TSI nemaj, ale musí to někdo potvrdit dle Etky. EGR případně ochromit, viz google. Já osobně nemám ani GPF, ale zas tak černý koncovky výfuku nemívám - ale jezdí to dynamicky a většinou 100km+ - jestli je to k něčemu. 180kW, aktivní nákup premiových benzínů, nebo aspoň VIF. Jo a ještě - dost těchto motorů je náchylných na LSPI (jakoby (spec.) detonace - google), takže 2x platí nepodtáčet a nervat tam hned vyšší kvalty. Což ale DSG dělá, takže tjuning.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Raději auto s 200tis na tachometru, než to, kterému svítí 90tis. ale reálně najelo o 200 více... 200tis dnes nic není, pokud se o motor někdo dobře staral, podvozek by taky ještě neměl být nějak významně opotřebovaný. Jen DSG je třeba věnovat zvýšenou pozornost (je tam DQ200 se suchými spojkami), ta může vyžadovat opravu (nejčastěji výměna spojek), s tím je třeba počítat a pořádně zkontrolovat při koupi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V ‎31‎.‎08‎.‎2020 na 0:36, emotiz napsal:

Zdravim chlapi!

co rikate na tuto 1.6tdi 85kW dsg? Budu jezdit delsi trasy, ale znepokojuje me najezd a nasledny servisni naklady, ktery budou potreba udelat. Diky!!

https://www.carnext.com/cs-cz/vozidla/skoda/octavia/tmbj-010u-5664/

 

Podíval jsem se na ten odkaz. Oceňuji, že prodejce velmi detailně informuje o autu, např. včetně historie servisu.

 

Ale ta servisní historie je zajímavá. Auto má najeto 187 tis.km.

Je tam zaznačená výměna oleje na 30, 90, 150 tis., ale chybí na 60 a 120 tis. resp. jsou tam nějaké servisy bez oleje, takže buď udělali i olej, který ale nezapsali, brali to jako samozřejmost (myslím si to) nebo to dvakrát najelo 60 tis na jeden olej, auvajs. Vždycky jsem si myslel, že prodloužený interval na olej je 30 tis., tak nevím ???

Jinak výměna oleje na 180 tis. tam úplně chybí, takže aktuální olej již dost přesluhuje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

2 hours ago, Wdog said:

 

Podíval jsem se na ten odkaz. Oceňuji, že prodejce velmi detailně informuje o autu, např. včetně historie servisu.

 

Ale ta servisní historie je zajímavá. Auto má najeto 187 tis.km.

Je tam zaznačená výměna oleje na 30, 90, 150 tis., ale chybí na 60 a 120 tis. resp. jsou tam nějaké servisy bez oleje, takže buď udělali i olej, který ale nezapsali, brali to jako samozřejmost (myslím si to) nebo to dvakrát najelo 60 tis na jeden olej, auvajs. Vždycky jsem si myslel, že prodloužený interval na olej je 30 tis., tak nevím ???

Jinak výměna oleje na 180 tis. tam úplně chybí, takže aktuální olej již dost přesluhuje.

 

21 minutes ago, bojler said:

Souhlas s Martabem - je třeba hledět na stav auta. Jen bych doplnil to, že např. ty tlumiče budou nejspíš nic moc už při těch 90 tis. km, ale reálně to stejně nikdo moc nepozná.

 

On 8/31/2020 at 7:39 AM, Martab said:

Raději auto s 200tis na tachometru, než to, kterému svítí 90tis. ale reálně najelo o 200 více... 200tis dnes nic není, pokud se o motor někdo dobře staral, podvozek by taky ještě neměl být nějak významně opotřebovaný. Jen DSG je třeba věnovat zvýšenou pozornost (je tam DQ200 se suchými spojkami), ta může vyžadovat opravu (nejčastěji výměna spojek), s tím je třeba počítat a pořádně zkontrolovat při koupi.

 

Díky moc chlapi za Váš čas. Na auto jsem se byl podívat a před nastartováním motoru mi bylo sděleno, že motor "divně" hučí. Karoserie vypadala v pohodě, ale po nastartování jsem nikdy nic podobného za svůj krátký život neslyšel. Motor hučel jak v tunelu, čvachtal jak když s holínkama skáčete do bažiny a ještě divné bouchání v pravidelných intervalech. Místní mechanik mi sdělil, že toto je normální zvuk a že za chvíli přestane. To už se do diskuze vložila i moje stará, která auto pozná pouze podle barvy. Nejsem zkušený autař, ale u auta za skoro 300k nechcete aby vaše první jízda byla na velký servis. Pro porovnání jsme poprosili o nastartování jiného vozidla s totožným motorem, ale maličko menším nájezdem a zde jsme slyšeli jak motor hezky přede. Snad mne někdo z Vás poučí co bylo ono čvachtavo-bouchací a skomírající zvuk u 1.6TDI 85kW, protože toho zvuku jsem se dokonce i bál. Děkuji ještě jednou za Váš čas!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...