bojler 1,606 Posted September 2, 2020 Share Posted September 2, 2020 Souhlas s Martabem - je třeba hledět na stav auta. Jen bych doplnil to, že např. ty tlumiče budou nejspíš nic moc už při těch 90 tis. km, ale reálně to stejně nikdo moc nepozná. Quote Link to post Share on other sites
emotiz 0 Posted September 2, 2020 Share Posted September 2, 2020 2 hours ago, Wdog said: Podíval jsem se na ten odkaz. Oceňuji, že prodejce velmi detailně informuje o autu, např. včetně historie servisu. Ale ta servisní historie je zajímavá. Auto má najeto 187 tis.km. Je tam zaznačená výměna oleje na 30, 90, 150 tis., ale chybí na 60 a 120 tis. resp. jsou tam nějaké servisy bez oleje, takže buď udělali i olej, který ale nezapsali, brali to jako samozřejmost (myslím si to) nebo to dvakrát najelo 60 tis na jeden olej, auvajs. Vždycky jsem si myslel, že prodloužený interval na olej je 30 tis., tak nevím ??? Jinak výměna oleje na 180 tis. tam úplně chybí, takže aktuální olej již dost přesluhuje. 21 minutes ago, bojler said: Souhlas s Martabem - je třeba hledět na stav auta. Jen bych doplnil to, že např. ty tlumiče budou nejspíš nic moc už při těch 90 tis. km, ale reálně to stejně nikdo moc nepozná. On 8/31/2020 at 7:39 AM, Martab said: Raději auto s 200tis na tachometru, než to, kterému svítí 90tis. ale reálně najelo o 200 více... 200tis dnes nic není, pokud se o motor někdo dobře staral, podvozek by taky ještě neměl být nějak významně opotřebovaný. Jen DSG je třeba věnovat zvýšenou pozornost (je tam DQ200 se suchými spojkami), ta může vyžadovat opravu (nejčastěji výměna spojek), s tím je třeba počítat a pořádně zkontrolovat při koupi. Díky moc chlapi za Váš čas. Na auto jsem se byl podívat a před nastartováním motoru mi bylo sděleno, že motor "divně" hučí. Karoserie vypadala v pohodě, ale po nastartování jsem nikdy nic podobného za svůj krátký život neslyšel. Motor hučel jak v tunelu, čvachtal jak když s holínkama skáčete do bažiny a ještě divné bouchání v pravidelných intervalech. Místní mechanik mi sdělil, že toto je normální zvuk a že za chvíli přestane. To už se do diskuze vložila i moje stará, která auto pozná pouze podle barvy. Nejsem zkušený autař, ale u auta za skoro 300k nechcete aby vaše první jízda byla na velký servis. Pro porovnání jsme poprosili o nastartování jiného vozidla s totožným motorem, ale maličko menším nájezdem a zde jsme slyšeli jak motor hezky přede. Snad mne někdo z Vás poučí co bylo ono čvachtavo-bouchací a skomírající zvuk u 1.6TDI 85kW, protože toho zvuku jsem se dokonce i bál. Děkuji ještě jednou za Váš čas! Quote Link to post Share on other sites
Sharik4x4 10 Posted September 4, 2020 Share Posted September 4, 2020 To čvachtání dělá rozvoďák, protože se šetřilo a zjednodušovalo. A tak všechny nový typy motorů Tdi dělaj studený tyhle pazvuky po ujetí 130-180tkm. Quote Link to post Share on other sites
Sharik4x4 10 Posted September 4, 2020 Share Posted September 4, 2020 Boucháni u studeného motoru bych tipnul na setrvák KO. Tam se taky šetří a plus start-stop. Quote Link to post Share on other sites
marfan 155 Posted September 4, 2020 Share Posted September 4, 2020 Tak to sa mýliš väčšinou to robí olejové/podtlakové čerpadlo, ktoré po zohriatí stíchne. Výmena stojí 300€ ale po čase sa ten zvuk vráti. Mne na 2.0TDi taký ten čvachtavý zvuk robil vadný kompresor klímy, po výmene ide motor ticho relatívne. Quote Link to post Share on other sites
Sharik4x4 10 Posted September 4, 2020 Share Posted September 4, 2020 Vzhledem k tomu, že na to byla svolávačka u VW , nevím jak škodovka, tak problém s rozvody a vodními pumpami s předsuvníkem určitě je. Po výměně rozvodů to zmizne. Quote Link to post Share on other sites
binford 13 Posted October 8, 2020 Share Posted October 8, 2020 Mám jeden neználkovský dotaz. Koukám po ojeté OIII a nevyznám se ve všech vlastnostech a funkcích. Co znamená tlačítko MODE před řadící pákou? Má takové auto DCC podvozek? Děkuji předem za odpověď. Quote Link to post Share on other sites
Martab 2,202 Posted October 8, 2020 Share Posted October 8, 2020 Nemusí, může se jednat jen o jízdní režimy. Quote Link to post Share on other sites
zelyvel 0 Posted October 8, 2020 Share Posted October 8, 2020 Zdravím, měl bych dotazy ohledně koupě RS 2.0 TDI - třetí generace Octavie RS se vyráběla dost dlouho na to, aby postupně procházela určitými změnami. Byl by někdo schopen zhodnotit, zda jde o změny k lepšímu/horšímu, zda se vyplatí zaměřovat se při výběru auta na auto s těmito změnami, či naopak je lepší vyhlížet starší kus? Sám zvažuji koupi RS a proto se mi samozřejmě takové názory a hodnocení budou hodit, ale určitě ocení i někdo další, kdo přijde po mě. Změny, které jsem vyčetl - pokud se mýlím, prosím opravte mě. Motory - nejdříve označení CUPA, poté CUNA (ta by měla mít mírně vyšší momenty + EU6) - podle názoru v jiném foru (DP) CUNA obdržela představovač vaček a jiný EGR - jak se na to dívá spolehlivost, bohužel netuším. Brzdy - první 2 roky výroby by údajně měly mít brzdy 340mm, pozdější roky menší 312mm. Interiér - zejména v oblasti změn infotainmentu, kdy novější systémy (tuším od 2015?) by měly zvládat více funkcí (zejm. Mirrorlink). Pokud chybí něco zásadního, prosím doplňte. Doporučíte něčemu se raději vyloženě vyhýbat, nebo po něčem sáhnout? Díky moc! Quote Link to post Share on other sites
marfan 155 Posted October 8, 2020 Share Posted October 8, 2020 Rozdiely si v podstate napísal správne, s tým, že CUNA je EU6 a viacej sa zasiera motor od karbonu. Výkon majú rovnaký. Oba si zoberú olej medzi výmenami od 0,5-3l na 15tkm. Nič hrozné, všetko záleží ako sa na tom jazdí. DPFko často vydrží tak 220-250tkm (sú aj také čo spravia bez čistenia 300tkm). Ešte je tam rozdiel na podvozku, po facelifte má rozširenú zadnú nápravu, lepšie jazdné vlastnosti. Brzdy hovoria v prospech prvých dvoch ročníkov, tak isto podľa mňa aj motor. Ale zasa infotainment, o trochu lepší podvozok a novšie auto zasa pre facelift resp. novšie ročníky, ktoré majú infotainment MIB2 alebo MIB2.5. Čo sa týka výbavy všetko bolo už aj v predfacelitom (adaptívny tempomat, front asistent, line asistent, canton, strešné okno, čítanie dopravných značiek, voľba jazdného režímu, webasto). Je to len o tom, či chceš novšie auto a chceš novšiu elektroniku. Dva týždne som kúpil druhú octaviu RS bielu. Je staršia o pol roka ako modrá čo mám a výbavou je na tom lepšie. Je to len o tom čo sa prihodilo do konfigurácie pri kúpe. Quote Link to post Share on other sites
Jan R. 1,618 Posted November 23, 2020 Share Posted November 23, 2020 Problémy u při koupi 2.0 TDi https://www.auto.cz/martin-vaculik-radi-jakou-vybrat-trojkovou-octavii-s-automatem-dvoulitru-tdi-se-asi-nevyhnete-ale-136912?utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz Quote Link to post Share on other sites
tomik.cesko 19 Posted November 23, 2020 Share Posted November 23, 2020 Jako nepochybuju o Vaculíkovi, ale spoustu toho má jen načtený, nikoli ze zkušeností, jak to podává. Třeba ve 4:30 jak mluví o "malý blbý" převodovce, jako proč by neuměla suchá spojka popojet o centimetr? Moje 1.2 se suchýma spojkama a 130tis km se ovládá zcela bez problému. Kolegův Rapid 1,4 DSG se ovládá úplně stejně. A kecy o drahým servisu si prosím, taky můžete odpustit, za 3 výměny oleje v automatu s mokrýma spojkama ty suchý máte stejně zaplacený. Quote Link to post Share on other sites
Hkubes 110 Posted November 27, 2020 Share Posted November 27, 2020 (edited) A. Edited November 29, 2020 by Hkubes Quote Link to post Share on other sites
stanmar 3,979 Posted December 1, 2020 Share Posted December 1, 2020 4 Quote Link to post Share on other sites
ryzen 1 Posted February 13 Share Posted February 13 Zdravím jsem tu nový a rád bych se zeptal na Váš názor. Jezdím 8 let s Octavií - 500 000 km. O2 - 1,9 TDI 77 kw Ambiete - 200 000 km, O3 - 1,6 TDI 77 kw Ambiete - 290 000 km, O3 - 1,4 TSI Style PLUS 110 Kw - 3500 km, O3 - 110 kw DSG Style plus - 30 000 km o kterou jsem nyní přišel - změna práce už nejsem obchoďák. Poslední auto bylo super - nové. Bazarové bych ho ale nechtěl, bojím se DSG u staršího vozu a mělo prostě při mém stylu jízdy velkou spotřebu. 1,6 TDI 5,2 vs - 2 TDI - 6,5 Vybírám auto pro sebe O3 - COMBI - 1,4 TSI nejsou a nebo 1,6 TDI - 85 kw - rok 2017, případně 81 kw - 2016. Skoda plus a další bazary jsou plné bud Facelift - 2017 výbava ambiete a nebo 2016 - výbava style kolem 260 000 Kč. Co byste koupili za 250 - 270 000 kč ???? Auto výbava Style před faceliftem 2016 a nebo novou tvář 2017 horší výbava ambiete - jen tempomat a vyhřívané sedačky - občas je něco navíc. Najeté koukám tyto 3,5 - 4 roky staré auta mají většinou 150 - 200 000 km. Co mám zkušenosti O3 - TDI 1,6 77 kw - 290 000 km bez problémů - ve 170 000 jsem v zimě v závěji uvařil spojku, 210 000 rozvody, 240 000 podvozek - tlumiče atd. ve 260 000 nějaká tekutina tekla z pedálů na boty. Jinak se na tom autě nic nerozbilo. Jezdit budu tak 15 000 ročně - lepší by byl 1,4 TSI - měl asi nejlepší výkon, i když ani poslední automat 110 kw nebyl špatný. Jízda město - jednou týdně vyjížka za město 50 km, aby se vyčistil filtr pevných částic. 1,4 TSI benzíny nikde nejsou a jsou dokonce i dražší než TDI - zvažuji proto TDI a pokud možno facelift model, kde je však horší výbava -((( Na výbavě uplně netrvám, ale uvítal bych zadní parkovací senzory, lepší display radio. Jinak je to jedno. Quote Link to post Share on other sites
Martab 2,202 Posted February 14 Share Posted February 14 Na 15tis. ročně bude 1.4 TSI nebo klidně 1.2/1.0 TSI asi ideální volba, ale vyzkoušeno máš, tak se musíš rozhodnout. Jinak pokud ti nejde až tolik o místo vzadu, zkus se podívat po Golfu (u motorů 110kW včetně má vzadu miltilink) nebo po Leonu (většinou bývají levnější než bráchové od VW nebo ŠA). (jen namátkou při rychlém výpisu: https://www.skodaplus.cz/Car/1712691/seat-leon-st-1.4-tsi-style-92kw?make=brand_31&model=model_1750&carsOrderBy=PRICE_ASC&fuelTypes=fuel_type_1 určitě se najde i lepší kousek). Quote Link to post Share on other sites
Clerfayt 708 Posted February 14 Share Posted February 14 před 8 hodinami, ryzen napsal: ......1,4 TSI nejsou a nebo..... Klidně ti prodám svojí 1.4 TSI :-). Za 430 tkč je tvá. Quote Link to post Share on other sites
ryzen 1 Posted February 14 Share Posted February 14 (edited) Díky, právěže benzíny nikde nejsou a jsou dražší než diesel a rád bych zůstal u Octavie, mám z 1,4 - 110 kw najeto jen 3500 km - cca 19 dní, když mi opravovali mou firemní oktávku. Jezdila ale super. Za 430 si tu svou nech, když nová stojí 500 https://stock-cars.skoda-auto.com/260/cs-CZ/?vin=TMBJR7NE9L0132914 Teď chodím pěšky a občas si půjčím 1,6 O1. Ten benzín je takový divný, celej život jsem jezdil diesel. Zatím se mi líbí tyto auta - Style před faceliftem např. https://www.carnext.com/cs-cz/vozidla/skoda/octavia/tmbh-007u-8784/ https://www.skodaplus.cz/Car/1698663/skoda-octavia-combi-1-6-tdi-81-kw-style?make=brand_32&model=model_404&priceRangeTo=400000&mileageRangeTo=200000&firstRegistrationFrom=2016&carsOrderBy=PRICE_ASC&fuelTypes=fuel_type_2&bodyTypes=body_type_4 a nebo takto po faceliftu https://www.skodaplus.cz/Car/1717969/skoda-octavia-combi-1-6-tdi-85-kw-ambition?make=brand_32&model=model_404&priceRangeTo=400000&mileageRangeTo=200000&firstRegistrationFrom=2017&carsOrderBy=PRICE_ASC&fuelTypes=fuel_type_2&bodyTypes=body_type_4 https://www.skodaplus.cz/Car/1674967/skoda-octavia-combi-tsi-1-4-110-kw-ambition-plus?make=brand_32&model=model_404&priceRangeTo=400000&mileageRangeTo=200000&firstRegistrationFrom=2017&carsOrderBy=PRICE_ASC&fuelTypes=fuel_type_1&bodyTypes=body_type_4 Jen nejsem mechanik a toto asi sám nekoupím. No musím to nějak vymyslet. Měrku na lak mi půjčí kolega z práce. Koupená v ČR a servisní kniha tak snad budou km u 3,5 roku starého auta sedět. Jen pořád váhám zda koupit 1,6 - 81 kw - rok 2016 a nebo 1,6 - 85 kw - rok 2017. Za každou radu předem děkuji Edited February 14 by ryzen Quote Link to post Share on other sites
LukášCBR 1,211 Posted February 14 Share Posted February 14 O motorech a jejich spotřebách je tady plno zajímavých a poučných informací. Doporučuji se tedy podívat do sekce OIII -> Motor, kde se rozebírají i některé vlastnosti daných motorů. Quote Link to post Share on other sites
ryzen 1 Posted February 14 Share Posted February 14 ok jdu mrknout - děkuji. 1,6 znám jen 77 kw a 2.TDI 110 kw 81 kw neznám. 85 kw jsem jel 2 x a byl super výkonný proti 77 kw Quote Link to post Share on other sites
ryzen 1 Posted February 15 Share Posted February 15 (edited) zeptám se, je něco čeho bych si měl všimnou u O3 COMBI 1,6 85 kw, která 4 měsíce stojí v bazaru ??? asi budou zatuhlé brzdy a motor - no uvidíme - zítra jedu na první obhlídku auta. Dnes lustrovány 2 ks přes VIN kod, jedno auto super vzhled - 3 x nabouráno jednou asi těžce - vůbec bych to do něho neřekl. Druhé lehké oděrky - měněný světlo a mlhovka asi i nárazník. No jsem na to zítra zvědavý Edited February 19 by ryzen Quote Link to post Share on other sites
tomik.cesko 19 Posted February 15 Share Posted February 15 před 2 hodinami, ryzen napsal: je něco čeho bych si měl všimnou u O3 COMBI 1,6 85 kw, která 3 měsíce stojí v bazaru ??? Když to chytne hned (předpokládám že chytne), asi to tak úplně nestálo, tak ani nic zatuhlého nebude. Asi klasická prohlídka, jako na kterékoli jiné auto. Quote Link to post Share on other sites
ryzen 1 Posted February 15 Share Posted February 15 (edited) Jo jo jedeme 3 lidi já a 2 důchodci, ale jeden dělal v bazaru Skoda Jarov. Shlédnul jsem hodně návodů, videí co vše kontrolovat. Je to 2017 facelift najeto 150 tak uvidíme. Dám vědět jak to dopadlo. Edited February 19 by ryzen Quote Link to post Share on other sites
15degren 284 Posted February 16 Share Posted February 16 Ty motory velice asi nic, nejsou moc kultivované a mají v těch to km tendenci pocukávat, ale to nemá moc smysl řešit, jsou i tak poměrně spolehlivé. Spíš se zaměř na převodovku, pokud píská dvojko nebo trojka, chtěl bych slevu na repas cca. 15 tisíc. Ty 5q jsou poměrně choulostivé ke špatném zacházení. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.