Jump to content

Koupe ojete OIII


Recommended Posts

2 hours ago, Wdog said:

 

Podíval jsem se na ten odkaz. Oceňuji, že prodejce velmi detailně informuje o autu, např. včetně historie servisu.

 

Ale ta servisní historie je zajímavá. Auto má najeto 187 tis.km.

Je tam zaznačená výměna oleje na 30, 90, 150 tis., ale chybí na 60 a 120 tis. resp. jsou tam nějaké servisy bez oleje, takže buď udělali i olej, který ale nezapsali, brali to jako samozřejmost (myslím si to) nebo to dvakrát najelo 60 tis na jeden olej, auvajs. Vždycky jsem si myslel, že prodloužený interval na olej je 30 tis., tak nevím ???

Jinak výměna oleje na 180 tis. tam úplně chybí, takže aktuální olej již dost přesluhuje.

 

21 minutes ago, bojler said:

Souhlas s Martabem - je třeba hledět na stav auta. Jen bych doplnil to, že např. ty tlumiče budou nejspíš nic moc už při těch 90 tis. km, ale reálně to stejně nikdo moc nepozná.

 

On 8/31/2020 at 7:39 AM, Martab said:

Raději auto s 200tis na tachometru, než to, kterému svítí 90tis. ale reálně najelo o 200 více... 200tis dnes nic není, pokud se o motor někdo dobře staral, podvozek by taky ještě neměl být nějak významně opotřebovaný. Jen DSG je třeba věnovat zvýšenou pozornost (je tam DQ200 se suchými spojkami), ta může vyžadovat opravu (nejčastěji výměna spojek), s tím je třeba počítat a pořádně zkontrolovat při koupi.

 

Díky moc chlapi za Váš čas. Na auto jsem se byl podívat a před nastartováním motoru mi bylo sděleno, že motor "divně" hučí. Karoserie vypadala v pohodě, ale po nastartování jsem nikdy nic podobného za svůj krátký život neslyšel. Motor hučel jak v tunelu, čvachtal jak když s holínkama skáčete do bažiny a ještě divné bouchání v pravidelných intervalech. Místní mechanik mi sdělil, že toto je normální zvuk a že za chvíli přestane. To už se do diskuze vložila i moje stará, která auto pozná pouze podle barvy. Nejsem zkušený autař, ale u auta za skoro 300k nechcete aby vaše první jízda byla na velký servis. Pro porovnání jsme poprosili o nastartování jiného vozidla s totožným motorem, ale maličko menším nájezdem a zde jsme slyšeli jak motor hezky přede. Snad mne někdo z Vás poučí co bylo ono čvachtavo-bouchací a skomírající zvuk u 1.6TDI 85kW, protože toho zvuku jsem se dokonce i bál. Děkuji ještě jednou za Váš čas!

Link to post
Share on other sites

Tak to sa mýliš väčšinou to robí olejové/podtlakové čerpadlo, ktoré po zohriatí stíchne.  Výmena stojí 300€ ale po čase sa ten zvuk vráti. 

 

Mne na 2.0TDi taký ten čvachtavý zvuk robil vadný kompresor klímy, po výmene ide motor ticho relatívne.

 

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Zdravím, měl bych dotazy ohledně koupě RS 2.0 TDI - třetí generace Octavie RS se vyráběla dost dlouho na to, aby postupně procházela určitými změnami. Byl by někdo schopen zhodnotit, zda jde o změny k lepšímu/horšímu, zda se vyplatí zaměřovat se při výběru auta na auto s těmito změnami, či naopak je lepší vyhlížet starší kus? Sám zvažuji koupi RS a proto se mi samozřejmě takové názory a hodnocení budou hodit, ale určitě ocení i někdo další, kdo přijde po mě.

 

Změny, které jsem vyčetl - pokud se mýlím, prosím opravte mě.

Motory - nejdříve označení CUPA, poté CUNA (ta by měla mít mírně vyšší momenty + EU6) - podle názoru v jiném foru (DP) CUNA obdržela představovač vaček a jiný EGR - jak se na to dívá spolehlivost, bohužel netuším.

Brzdy - první 2 roky výroby by údajně měly mít brzdy 340mm, pozdější roky menší 312mm.

Interiér - zejména v oblasti změn infotainmentu, kdy novější systémy (tuším od 2015?) by měly zvládat více funkcí (zejm. Mirrorlink).

 

Pokud chybí něco zásadního, prosím doplňte. Doporučíte něčemu se raději vyloženě vyhýbat, nebo po něčem sáhnout?

 

Díky moc!

Link to post
Share on other sites

Rozdiely si v podstate napísal správne, s tým, že CUNA je EU6 a viacej sa zasiera motor od karbonu. Výkon majú rovnaký. Oba si zoberú olej medzi výmenami od 0,5-3l na 15tkm. Nič hrozné, všetko záleží ako sa na tom jazdí. DPFko často vydrží tak 220-250tkm (sú aj také čo spravia bez čistenia 300tkm). 

 

Ešte je tam rozdiel na podvozku, po facelifte má rozširenú zadnú nápravu, lepšie jazdné vlastnosti. 

 

Brzdy hovoria v prospech prvých dvoch ročníkov, tak isto podľa mňa aj motor. Ale zasa infotainment, o trochu lepší podvozok a novšie auto zasa pre facelift resp. novšie ročníky, ktoré majú infotainment MIB2 alebo MIB2.5. 

 

Čo sa týka výbavy všetko bolo už aj v predfacelitom (adaptívny tempomat, front asistent, line asistent, canton, strešné okno, čítanie dopravných značiek, voľba jazdného režímu, webasto). 

Je to len o tom, či chceš novšie auto a chceš novšiu elektroniku. 

 

Dva týždne som kúpil druhú octaviu RS bielu. Je staršia o pol roka ako modrá čo mám a výbavou je na tom lepšie. Je to len o tom čo sa prihodilo do konfigurácie pri kúpe.

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Jako nepochybuju o Vaculíkovi, ale spoustu toho má jen načtený, nikoli ze zkušeností, jak to podává. Třeba ve 4:30 jak mluví o "malý blbý" převodovce, jako proč by neuměla suchá spojka popojet o centimetr? Moje 1.2 se suchýma spojkama a 130tis km se ovládá zcela bez problému. Kolegův Rapid 1,4 DSG se ovládá úplně stejně. 

A kecy o drahým servisu si prosím, taky můžete odpustit, za 3 výměny oleje v automatu s mokrýma spojkama ty suchý máte stejně zaplacený.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...