Jump to content
Václav Š.

Couvací světlo.

Recommended Posts

Zdar chlapi s novýma Fabulkama :palec2: Koukám teď na nějaký fotky nových Fabií a nevěřím svým očím, že je každý zadní světlo jiný. Znamená to, že Fabia II má couvací světlo jen vpravo? Díky za odpověď.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha, teď už jsem to rozluštil. Obě světla jsou stejný, jenom na některých fotkách to vypadá, že to levý nemá ten malý bílý obdélníček. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svetla jsou stejna, jen leve ma v te male plose umistenou mlhovku (cerveny nadech), prave tam ma zpatecku (je na pohled bělejsi).

Skutecne to je tedy tak, ze FII ma jen jedno couvaci svetlo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Svetla jsou stejna, jen leve ma v te male plose umistenou mlhovku (cerveny nadech), prave tam ma zpatecku (je na pohled bělejsi).

Skutecne to je tedy tak, ze FII ma jen jedno couvaci svetlo.

Aha, bylo mi právě divný, že na některých fotkách je ten bílý proužek jen vpravo a jinde jsou zas oba. Ale že má jen jednou couvací světlo, no nevim nevim <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ak je to tak tak to je fakt nanič že je len jedno, priznam sa neštudoval som to ešte tak neviem, ale to isté sa mi nepáči napr na pole kde je to côvacie len napravo a nalavo je hmlovka akoby to nemohli urobiť ako na F1 kde tie dve cúvačky krásne osvetlia všetko za autom a to je v noci to potrebné!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ak je to tak tak to je fakt nanič že je len jedno, priznam sa neštudoval som to ešte tak neviem, ale to isté sa mi nepáči napr na pole kde je to côvacie len napravo a nalavo je hmlovka akoby to nemohli urobiť ako na F1 kde tie dve cúvačky krásne osvetlia všetko za autom a to je v noci to potrebné!

Přesně..na OII jsou dvě a je paráda,když v noci zacouvávám do garáže..prostor za autem je přehledný..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak páni bol som v piatok v servise a odfotil som zadné svetlá fabulky II a je to tak. Cúvacie je len pravé zadné :angry:

post-3171-1183299207_thumb.jpg

post-3171-1183299220_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

no takže jediná šanca pre majitelov FII ktorí chcú mať obe cúvačky je kúpiť lavé svetlo z pracostrannej a upraviť nejak hmlovku čo :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
no takže jediná šanca pre majitelov FII ktorí chcú mať obe cúvačky je kúpiť lavé svetlo z pracostrannej a upraviť nejak hmlovku čo :)

hmlovku zabudovat do naraznika :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ak je to tak tak to je fakt nanič že je len jedno, priznam sa neštudoval som to ešte tak neviem, ale to isté sa mi nepáči napr na pole kde je to côvacie len napravo a nalavo je hmlovka akoby to nemohli urobiť ako na F1 kde tie dve cúvačky krásne osvetlia všetko za autom a to je v noci to potrebné!

Low cost řešení, co chceš... VW koncern... jednu couvačku má i nový Passat... a že je to na prd? aber es ist billig mein Herr :prc:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Strejc si už FII koupil a skutečně je couvačka jen jen jedna, mrňavá a v noci není vidět ale lautr nic. tak chybí ve dveřích ty červené světýlka jako měla myslím první verze anebo novější Octavie I. Knoflíky na nastavování topení proudu vzduchu a rychlosti větráku vypadaj jak na babičině starým sporáku... No už to víc komentovat nebudu... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teď je tam žárovka s paticí BA15s 21W. Pro tuto patici jsou na trhu žárovky 5W, 10W a 21W.

Na netu se dají sehnat 21W žárovky se svítivostí o 30% větší, ale efekt bude v tomto případě nulový, a náklady značné.

S touto paticí vyrábí ještě halogenová 35W, ale ta se kvůli vysokému tepelnému záření moc nedoporučuje.

Základní problém je v tom, že couvací světlo u FII je v protilehlém rohu auta od řidiče, a navíc moc nesvítí dolů na cestu.

Jedinné účinné řešení je nová levá lampa pro levostranný provoz, ale tam je zase potřeba vyřešit žárovku pro mlhovku...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mě jedna couvačka vůbec navadí.....mám park asistenta..takže nějaký "přisvěcování" další couvačkou je mi šuma fuk.....a jednu couvačku má spousta aut i mmnohem dražších značek.....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mě jedna couvačka vůbec navadí.....mám park asistenta..takže nějaký "přisvěcování" další couvačkou je mi šuma fuk.....a jednu couvačku má spousta aut i mmnohem dražších značek.....

A já mám oboje .-) ( dvě couvačky i asistenta ;) na F II combi

Share this post


Link to post
Share on other sites

a v čem je přínos druhé couvačky...?...a co potom na STK, když fabia má z výroby jen jednu couvačku?

Edited by Marek

Share this post


Link to post
Share on other sites

mnoo u R to fakt sviti dost na to, aby se podel toho v noci couvat dalo. Jak jeto u FII nemam vyzkouseno, takze netusim, jestli ta druha nejak pomuze. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak si třeba představte,že vycouváváte z řady vozidel (třeba u obchoďáku) a z Vaši levé strany jede kolmo auto,které vůbec netuší,že chcete couvat - protože na té straně žádná couvačka není....

tak třeba i proto je lepší mít dvě :-) a na levé straně mi chybí i proto,že parkuji v jednosměrce na levé straně a při couvání je pro je mě osvětlený obrubník důležitý

stačí to jako argumenty pro dvě couvačky ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tady to každej chválí i odsuzuje, ale až najedete v noci do oje u vleku a odřete nárazník tak budete teprve nadávat oprávněně!!!

A mimochodem, jak zadělám hluboký rejhance na tom nárazníku? :) stačila by obyč tužka?

Edited by pešír

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tak si třeba představte,že vycouváváte z řady vozidel (třeba u obchoďáku) a z Vaši levé strany jede kolmo auto,které vůbec netuší,že chcete couvat - protože na té straně žádná couvačka není....

tak třeba i proto je lepší mít dvě :-) a na levé straně mi chybí i proto,že parkuji v jednosměrce na levé straně a při couvání je pro je mě osvětlený obrubník důležitý

stačí to jako argumenty pro dvě couvačky ?

a že na to nemyslela škoda auto.... ;) a o úspoře to asi není...

Share this post


Link to post
Share on other sites

O úspoře a "simply" to určitě je - spočítej si kolik stojí jedna ušetřená žárovka - krát počet vyrobených aut ..... šetří se i na levnějších prkotinách :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze jsou lepsi 2 couvacky nezpochybnuju, ale alesuv argument neni tak jednoznacny. Pokud je svetlo, tak poradne neuvidi svitit couvacku, at je na jakekoli strane. Pokud bude sero, tak uvidi ( pokud je to ridic, kterej dava pozor), ze sviti. treba od odlesku toho auta za tebou v rade. Nehlede na to, ze snad pri couvani se rozjizdid pomalu a to on pocna, ze se hybes.

Osvetleni obrubniku je jasny. :palec2: Sviti ta blidocka v FII dost, aby to bylo videt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dvě couvačky jsou fajn, ale s tou jednou jsem neměl nikdy problém a abych se takhle prděl s tou druhou, to fakt ne:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...