Jump to content
5icz

7st DSG pro 140KW TDI

Recommended Posts

Slysel jsem, ze by Superb mel dostat 7 stupnove DSG pro 140KW TDI stejne jako to ma Kodiaq. To by melo pomoci dynamice, protoze 6stupnova DSG nezvlada max kroutak jaky ma 140KW TDI a motor musi byt v kombinaci s 6ti stupnovym DSG priskrceny. Nevi nekdo, kdy ma tato zmena prijit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kdo říká, že je motor přiškrcený? Má 400 Nm, úplně stejně, jako KODIAQ, který DSG7 má. Takže to nebude převodovkou...

Share this post


Link to post
Share on other sites

5. a 6. převodový stupeň = 400 Nm

3. a 4. převodový stupeň = 380 Nm

1. a 2. převodový stupeň ještě méně

 

Platí pro DSG6.

 

Zdroj: Svět motorů - Diesel Speciál, číslo nevím.

  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Protože DSG6 byla původně určená pro 250 Nm a postupně to navýšili na 350 Nm. Ale 2.0 TDI 140kW má 400 Nm, takže to pro první 4 stupně omezili.

Podobně je omezená 1.8 TSI ve variantě pro DSG7 (max. 250 Nm), ale to je uvedeno i ve specifikaci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

DSG6 neboli DQ250 je odjakživa dělaná na 350 Nm. Modifikace na 400. DQ200 pro 1.8 TSI má omezení 250 Nm, ano...

 

Ptal jsem se, jak víc stupňů ovlivňuje uškrcení motoru, protože teorie, že by použití DQ500 umožnilo navýšení kroutícího motoru pro 2.0 TDI 140 kW se s příchodem Kodiaqu nepotvrdila. Protože má taky "pouze 400 Nm" 

 

Otázkou je, zda se to součané omezení pro rychlosti 1-4 týká jen předokolky nebo i haldexu. Předokolka bude jen víc hrabat, haldex by si s tím poradil. I tak by to stejně byl sotva znatelný rozdíl. Na 1-2 se jen rozjíždíš, na 3-4 +20 Nm ani nepoznáš... Pomohly by kratší převody, když už je jich víc, ale to lze těžko předvídat, jestli se stane.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
V 4. 1. 2017 at 12:42, Prochaine napsal:

Protože DSG6 byla původně určená pro 250 Nm a postupně to navýšili na 350 Nm. Ale 2.0 TDI 140kW má 400 Nm, takže to pro první 4 stupně omezili.

Podobně je omezená 1.8 TSI ve variantě pro DSG7 (max. 250 Nm), ale to je uvedeno i ve specifikaci.

Taky jsem to slyšel v nějakém videu, kde L. Vaculík testoval Kodiaqa. Tam by měla být použita DQ500 a prý jede líp jak s3 s DQ250. Oboje 2.0TDI 140kw. Jestli dostane i S3 DQ500 nevím.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ono je taky dost možné, že kodiaq má celkově kratší stálý převod nehledě na víc rychlostí, tak se mu zrychluje lehčeji...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak to vypada, ze nova prevodovka by mohla byt od pulky roku. Viz info od Dixe:

Novinky 22KT/17:

1.Full-LED světla-škodovka zatím tají
2.Nové rádia a navigace z Kodiaqu-potvrzeno
3.Nový volič DSG-potvrzeno
4.7.st.DSG-DQ500 pro 2.0 TDI 140 KW-zatím nepotvrzeno-pravděpodobně od 22KT/17.
5.Digitální přístrojová deska-potvrzeno.

 

http://garaz.autorevue.cz/viewtopic.php?f=810&t=1192409&st=0&sk=t&sd=a&start=8775

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj, mám na vás znalé otázku, jen pro upřesnění.

V superbu 2.0 TDi 140KW, od 22KT 2017 je tedy DSG 7.rychlostní a jedná se o DQ 381, nebo DQ500? Eventuálně jaký je rozdíl mezi těmito modely DSG?

Děkuji všem za vysvětlení 🙂😉

Edited by xtrack

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takže našel jsem že by tam měla být DQ500, ale prej do Kodiaqa se bude? montovat DQ 381 kvůli úspoře a jak na  tom bude superb?

Jsem z toho vedle jak ta jedle🤔 

Kdyby tedy někdo  fundovaný odpověděl, budu dotyčnému moc vděčný 😉 Děkuji 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mám S3 140kW 4x4, r.v.1/2018 se 7st DSG s mokrými spojkami na 500Nm. Jsem maximálně spokojen.

Odesláno z mého SM-N960F pomocí Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Martine děkuji Ti za odpověď! Tvoje S3 se mě již dlouho moc líbí, přeji Ti ať dál dělá radost😉

Nevíš jak to má být do budoucna s případným "downgradem" na DQ381 o kterém se psalo na medvědím (Kodiaq) vlákně?

Právě  DQ500 mám v Arteonu a je špičková, hlavně si myslím má rezervu v bytelnosti i pro případné tahání vleku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ladenie 7-stupnoveho DSG v S3 140kW TDI mi subjektívne príde príliš na komfort.
Porovnávam s O3 RS TDI DSG6, kde automat reagoval v určitých situáciách, napr. pri kick down, či pri snahe o prudký výjazd z pomalej zákruty, citeľne rýchlejšie. Samozrejme pri 99% bežného jazdenia človek nevníma žiadny problém. Pocit ležérnosti prevodovky sa dostaví v momente, keď sa človek snaží auto poriadne prevetrať na klukatej ceste...

Je možné, že Arteon to má naprogramované lepšie ako Sup.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

pro xtrack: Díky moc za pochvalu, jsem rád, že se Ti moje S3 líbí. Bohužel netuším nic o downgradu DQ500 na DQ381, ale možné je všechno.

To, že je 7° DSG v S3 nastaven na komfort mi vůbec nevadí, vždyť to není žádný sportovec se svojí váhou.  Toto nelze s O3 RS srovnávat.

Ale když už chci trošku svižnost, tak přepnu do režimu sport a řadím si sám dle chuti. 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
před 22 hodinami, PistaTT napsal:

Ladenie 7-stupnoveho DSG v S3 140kW TDI mi subjektívne príde príliš na komfort.
Porovnávam s O3 RS TDI DSG6, kde automat reagoval v určitých situáciách, napr. pri kick down, či pri snahe o prudký výjazd z pomalej zákruty, citeľne rýchlejšie. Samozrejme pri 99% bežného jazdenia človek nevníma žiadny problém. Pocit ležérnosti prevodovky sa dostaví v momente, keď sa človek snaží auto poriadne prevetrať na klukatej ceste...

Je možné, že Arteon to má naprogramované lepšie ako Sup.

Nechcime predsa od Superba,aby jazdil klukate cesty,ako nejaky Hothatch🤣

Ono ta lezernost motora suvisi s emisiami a k tomu bohuzial ladia aj soft prevodovky.Je skoda,ze aspon Sportline to nema kapanek lepsie,ale ved to je tiez iba trosku cierno oramovane Superbe.

Aspon sport mod je lepsi,tuhsi,ako v nasich L&kackach?

Edited by Patrik1971

Share this post


Link to post
Share on other sites

jasne ze necakam hot hatch, no vystizne ceske slovo "prodleva" je u tohto DSG proste velka. 
ani dieslova RSa nebola ziadny sportak. bolo to rodinne kombi a tiez trpelo urcitym zavahanim co sa prevodovky tyka. akurat to zavahanie bolo citelne kratsie ako mam teraz v S3.
(a bolo asi tesne pod hranicou ktoru by som povazoval za prilis pomalu odozvu prevodovky)

 

sport mod DCC aj posilovacu svedci naramne... no zase sa neda porovnat s RSou ktora bola na 18" vyslovene dost tvrda... (v RS som nemal DCC)

porovnanie s L&K S3 mozem len voci tatkovmu S3 kombi a subjektivne tam pri beznej jazde nebadat zasadny rozdiel. A tatkove auto nahanat do kopcov nechodim.

mozno pri sviznej jazde horskym priechodom by sa drobny rozdiel nasiel. (ak by boli na autach identicke pneumatiky, identicka motorizacia a pohon. predpokladam vsak, ze gumy by dokazali spravit vyrazne vacsi rozdiel)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pánové děkuji za informace! Jasně, superb je dálniční parník a jak píše Martin, stačí brnknout na pádlo a bude zakvedláno😁V Arteonu za mě OK,.jak rychlost řazení, tak odstupy mezi převody, oproti DSG 6Q (DQ350)v B7 passat nebe a dudy.

Jinak k původnímu tématu, mám info ze Škodovky, že S3 MR 2019 má a bude mít DQ500, u FL dotyčný nevěděl, ale zjistí. Vážně to semnou šije že objednám nebo vemu skladovku před face....jako Patrik1971 (taky chválím moc krásné auto!)😉

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Mám čerstvé info od prodejce jak to je nyní s převodovkou.

2.0tdi 140kw 4x4 7Q DSG má nyní DQ381 kód UAH a to jsem se těšil že budu mít robustnější DQ500🤔 což popírá co jsem psal výše a potvrzuje že vlastně nikdo nic neví na 100%😁

Edited by xtrack

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahojte,

máte prosím aktuální info, jaký typ převodovky má aktuální facelift Superb a to pro předokolku nebo čtyřkolku? Stále DQ381?

 

Děkuji

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nikde jsem nezaznamenal, že by došlo k náhradě (pořád ještě relativně velmi čerstvé).

Share this post


Link to post
Share on other sites

DSG Superb3 FL:

DQ200 1.6 TDI

DQ381 2.0TDI 110+140kW

DQ400 iV (Hybrid) 1.4TSI

DQ500 se dává jen do motoru BiTDI 176kW u MQB tedy jak Kodiaq, Tiguan, tak Passat a není důvod, aby to měl Sup jinak a jelikož v Supu není 176kW tak je logické, že není ani DQ500

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...