Přejít na obsah

Zvyšují se volnoběžné otáčky na 1000 ot/min


Doporučené příspěvky

Zdravím všechny příznivce a prosím o radu. Mám Rapida SPB 1,2 TSI a poslední dobou pozoruji při jakémkoliv dojezdu zvýšené volnoběžné otáčky (kolem 1000 ot/min). Pokud motor zastavím a znovu nastartuji, otáčky jsou na 800 za min. Zpravidla ale po chvice se znovu zvednou na 1000. Nevím, zda to nesouvisí s málo ohřátým motorem, je ale fakt, že se  to projevuje i v letním období, kdy je motor zahřátý. Myslím si, že je díky tomu i spotřeba vyšší, držím se ale dlohodobě na 5,8 l/100 km, to zas tak špatné není! Prosím, kdo by měl jakoukoliv radu, budu vděčný. Zdravím Vašek nebo jinak cestar122. 606_659_526

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To čo popisuješ mi robí na mojom Rapide 1,2 63 kW, ale aj na služobnom 1,2 81 kW. Pri studenom motore to síce súvisí  s otáčkami, ale po zahriatí to súvisí s odberom prúdu vo vozidle. Akonáhle sa zvýši odber prúdu, zvýšia sa aj otáčky na 1000. A spotreba stúpne cca o 0,1 l/ hodinu pri voľnobehu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tohle jsem na 1,2 tsi nespozoroval, ale neco podobneho jsem mel u naftaku. Problem byl v altiku - daval min proudu nez mel. Autu chybela stava, baterka to nestacila vykryvat a zvyseny otacky na volnobeh. Zkus si nechat promerit alternator jestli je vse ok.

dlouhodoba spotreba 5,8 je myslim ok, zalezi co jezdis za trasy. Ja vetsinou po meste sem tam vylet s rodinkou (zadne zavodeni) a dlouhodobe je to 5,8 (leto) - 6,2 (zpravidla v zime).

 

TO co popisuje touareg3 je naprosto standartni zalezitost. U studenyho je to jasny, u teplyho - napr. kdy nekde cekas v zime, topis si, jeste treba vyhrev sedacky. V lete treba zpravidla diky klimatizaci se ti zvysi otacky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vážení přátelé, všem díky za názory k tématu o vyšších otáčkách na volnoběh. 

Zkoušel jsem závislost na odběru odběru proudu, ale nemá to vliv. Chová se to jak popisuje "t3", když na volnoběh zapnu klima, tak se otáčky zvýší také na 1000. Co se týká spotřeby, tak jezdím většinou krátké trasy, předevší do práce 8 km. Delší trasy jsou od 25 km na jízdu. Se spotřebou jsem spokojený a dost velký vliv pozoruji, jaký palivo a kde natankuju. S prověřením alternátoru to určitě zkusím. Mimochodem, stejný problém jsem spozoroval i u bráchovo YETíka, když mu chvíli motor běžel na volnoběh, tak se najednou otáčky zvýšili. Možná je to přirozený jev v souvisloti na činnosti motoru, odběru proudu a jiných aktivit motoru. Zkrátka čím víc elektroniky, tím víc starostí. Zkusím podniknout nějaké kroky a poté se podělím o zjištěné skutečnosti. Zdravím, VJ

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pánové ,děkuji za podněty k volnoběž. otáčkám.Od dnešního dne pro mne taky moc zajímá. Má 1,2 tsi 77kw najeto 28 tisíc.od koupě vozu je volnoběh po zahřátí pořád na 900

(radio,klima,ventilátor vypnuto a topení na minimum.jen denní svícení).Dnes jsem neprošel na STK z důvodu nesplnění nových emisních podmínek,protože mi naměřili několikrát za sebou volnoběh 900 ot. Podle technika STK jsou parametry pro tento motor nastaveny tak,že volnoběh má být v rozmezí 550 - 750 ot./min.Z počátku jsem si myslel ,že si kluci dělají srandu,neboť je znám. Ten ,kdo toto vymyslel snad rozumí akorát motorům na gumový pohon.Takže 690 kč v háji. Stk není a auto stojí v garáži.

Zkusím tam dát silnější akumulátor,protože od výroby je tam jen 36Ah a uvidíme.   P.S dobrá sranda,co.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přátelé, jsem rád že se k tomuto tématu vyjadřujete. Osobně by mi nevadilo, že je motor na vyšších otáčká na volnoběh, pokud by to mělo pádný důvod. Co se týká silnějšího alternátoru, tak v mé 63 je již z výroby silnější alternátor a tak by mu vinu nedával. Řekl bych, že bude problém v elektronice. Problém je, že bez diagnostiky je tu obyčejný uživatel bezmocný. Pořídil jsem si diagnostiku OBDII ale mám potíže s připojením. Zřejmě to nezvládají WIN10, protože ovladače jsou poskytované až do WIN7. Je zajímavé ale, než jsem šel po dvou letech na servisku, tak mi diagnostika fungovala. Líbilo se mi podívat na správnost všech prvků. V té době žádný jsem problém nehlídal. Takže zdravím všechny, VJ

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

muscus - z jaké konstrukční řady máš svoje TSI? Ještě EA111 (s rozvodem řetězem)? Pokud ano, tak v zimě tento motor běžně točí na volnoběh kolem 800 ot. Možná i o něco víc. A to i řádně zahřátý a s vypnutými výhřevy. Jinak to bývá tuším cca 650 ot.(bez klimatizace, s ní cca 800). Pokud tedy v Rapidu oproti FII FL nenastala nějaká změna. Podobném téma v sekci Motor FII.

 

emise.JPG

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 minutami, Pawouk napsal:

Kolik tady máš účtů? Shoda jmen asi není náhodná, že? Vyber si, který chceš nadále používat, ten druhý bude zablokován dle pravidel fora.

 

před 2 minutami, Pawouk napsal:

Kolik tady máš účtů? Shoda jmen asi není náhodná, že? Vyber si, který chceš nadále používat, ten druhý bude zablokován dle pravidel fora. "

vaclavjiracek ten je špatný, díky za smazání, nebudu zbytečně psát, VJ

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pro muscuse aj ostatní,

Včera jsem byl na roční prohlídce bez výměny oleje (není zatím třeba) v AS a nechal jsem Rapida prohlídnout před 1 STK, už jej mám 4 roky, kilometry jako muscus. Když jsem po servisu pro něj přišel, tak první otázka byla jaké trasy jezdím. V ř.j. odstranili zápis závady na škrtící klapce, to se stane když je slabší baterie a při startu se napětí dostane pod nějakou mez tak si to nastaví zvýšené volnoběžné otáčky, tak mi to bylo vysvětleno. Jezdím většinou kolem komína, jen vyjímečně někam dál a v létě do Chorvatska na dovču. Takže baterie je připojena k nabíječce a v pondělí jedu na STK. Po přečtení návodu k obsluze jsem bateri ani nedemontoval ani neodpojoval. Došlo by k vymazání dat, když jsem připojil nabíječku, tak dobíjelo 3 A, v provozu je to určitě víc. Po STK se ozvu jak jsem dopadl.

img014.jpg

Editováno: , autor: Ka.S
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak STK mám.Po prvním pokusu mi to nedalo a jel jsem do servisu.Jelikož měli volnou kapacitu až za dva dny,tak jsem aspoň nechal načíst řídicí jednotku,bylo to bez chyb.

Pak jsem vytáhl autobaterii a dal nabit.Nabíjelo to jen 1A asi tak hodinu ,pak  nabíječka to stáhla dolů ,tak jsem to tam nechal ještě 2 hodiny.

Druhý den auto do servisu.Očistili škrtící klapku a znovu nastavili.Z protokolu měření emisí volnoběž. otáčky v limitu( 749ot)(typ motoru CBZB).

Vysvětlení autoriz.servisu.Škrtící klapka se zanese výpary z odvětrávaní klikové skříně a řídící jednotka ji postupně přenastavuje, což způsobuje zvýšení volnob.otáček.

Podle toho budu muset jít před další STK na vyčištění klapky, no díky.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě o čištění nic neříkal, jen o vynulování závady v ř.j. A k STK, před jejím absolvováním musíš nejdřív na emise a ty trvají zřemě dýl než STK, tak jsem se na ně musel objednat, proto jdu až v pondělí, ve čtvrtek už to časově nestíhali a to jsem tam byl v 11 hod. dopoledne.-_-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Zdravim chci se zeptat, poslední cca 3 týdny co zacaly ty umorne mrazy jsem spozoroval zvýšení otacek na volnobehu. Po nastartovaní vyskočí na 1000-1100 a nespadnou ani po 5-8 minutach co je motor trochu zahraty. Jedu dalsich 20 minut zastavím na křižovatce a otacky stále na 1000. Zkousil jsem zapnout vetrak na vyšší stupeň 3-4 co to udělá a kupodivu mi zacaly problikavat světla a neco cvakat v palubovce. Drive kdyz bylo tepleji otacky drzely 700-750. Budu vděčný za pripadne rady

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V ‎26‎.‎2‎.‎2018 na 21:51, Craig napsal:

Zdravim chci se zeptat, poslední cca 3 týdny co zacaly ty umorne mrazy jsem spozoroval zvýšení otacek na volnobehu. Po nastartovaní vyskočí na 1000-1100 a nespadnou ani po 5-8 minutach co je motor trochu zahraty. Jedu dalsich 20 minut zastavím na křižovatce a otacky stále na 1000. Zkousil jsem zapnout vetrak na vyšší stupeň 3-4 co to udělá a kupodivu mi zacaly problikavat světla a neco cvakat v palubovce. Drive kdyz bylo tepleji otacky drzely 700-750. Budu vděčný za pripadne rady

 

Tak jsem to večer pozoroval, venkovní teplota -9 stupňů, doba jízdy 51minut. Až do 42minuty volnoběžné otáčky na hodnotě 1000ot/min poté do 51minuty 950ot/min. Zvýšených otáček jsem si všimnul hned první zimu. V AS mě řekli, na to vůbec nekoukejte. Vědátoři máte moderní vůz s nízkým odpadním teplem :)

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na jednu stranu chápu, že volnoběh může být zvýšený když je třeba "teplo a energie navíc", na druhou stranu doufám, že je to ošetřené v dokumentaci a nevyhodí mne někdy na STK kvůli tomu, že je volnoběh mimo toleranci... :) Ale minimálně tady: 

to tak nevypadá, že by byly povoleny zvýšené otáčky :unsure:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bude třeba plánovat STK na letních gumách :D Taky mám zvýšené volnoběžné otáčky, teď při -15 i po jízdě neklesly pod 1000. Možná, že kdyby stálo auto chvíli ve vytopené zkušebně, teploměr vezme víc jak 4°C, zmizne vločka a otáčky se sníží?

Editováno: , autor: brabisson
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Možná jak se ohřeje tak to spadne, otázka je, zda bude technik tak dlouho čekat :) 

 

Jinak k tomu "padání teploty", tak předevčírem to nad -10 nepřelezlo a ani na dálnici při 130GPS se olej neohřál nad 92°C, po zastavení (volnoběh cca 1000ot.) teplota okamžitě začala padat a za chvíli byl olej na 85°C... Hol malý motor s relativně vysokou tepelnou účinností :) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hele vcera jsem jel sice se sluzebni dvojkovou fabii 1,2 tsi 63kw a jel sem Kladno - Praha, v Praze rani poskoky a pak jsem stal cca 45minut zaparkovanej s nastartovanym motorem u Smichovskeho nadrazi ( venku -9°C ) a teplota vody nespadla z 90° ale otacky porad 1000.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...