Přejít na obsah

Vrzání pedálů


bobanHTP

Doporučené příspěvky

Zdar chlapi, tak jsem reklamoval auto s verzáním pedálu plynu a spojky, najeto 1400km. Dostal jsem jako náhradní auto fungl novou Fábii III kombi 1.0 MPI 55kw a čím mě překvapila? Ano vrže tam pedál plynu a spojky a to ještě více než v mém Rapidu :-)

O výsledku reklamace budu informovat, ale vypadá to na nějaký žertík VW Group asi :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě taky vrzal spojkový pedál, teď při nízkých teplotách nic, ale když bylo venku teplo, prohřál se interiér, tak spojkový pedál při sešlápnutí vrzal. Zvuk byl skoro stejný jako když se šlapalo na spojku ve Škodě 120. Při prohlídce v servisu promazáno, zatím dobrý, ale myslím, že s oteplením to na jaře bude vrzat.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím a díky za komentáře. Tak v servisu vyřešeno, z čehož mám velikou radost :-) Nakonec se měnila jakási osička pedálů. Zázračně přestaly vrzat jak spojkový tak plynový pedál. Promazání jsem také nejdříve vyzkoušel, ale moc nepomohlo, hlavně takové lupání v plynovém pedálu bylo pořád stejné. Teď je to ok.

Jinak mírná vůle v brzdovém pedálu je u Rapidu normál,  vyzkoušely se pedály Rapidů v showroomu a měly to všechny :-)

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem mluvil s kamarádem co dělá pro Škodu a raději  vás nebudu strašit. Nebyl moc konkrétní, ale Škoda začla masivně montovat díly z Polska, Maďarska, Rumunska i Asie. Vyprdla se na české dodavatele. Tož já to vídím, že do pěti let bude Dacie lepší auto :-D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tady nejde o to kde se ty díly vyrábí nebo kdo je vyrábí, ale jde hlavně o to z čeho se ty díly vyrábějí (kvalita, složení vstupního materiálu), na čem se ty díly vyrábí (kvalita strojního vybavení) a jak je nastavena kontrola kvality, normové požadavky a požadavky objednatele na konkrétní díly.  Klidně ať to vyrábějí děti v Africe, ale když dodrží normy, ISO, a všechny ostatní požadavky, tak to bude pořád kvalitní výrobek.

Horší je, že od těch standardů a nároků na kvalitu výrobci upouštějí a díky propracovanějším možnostem zkoušení (i teoretického v počítačích), dokáži skoro přesně určit kdy se ta součástka pokazí.

Popřípadě (a to je ta horší varianta) výrobce o tom problému ví (zjistí to při kontrole kvality), ale už nemá čas vrátit se k rýsovacím prknům a součástku předělat, a tak ji pustí do světa a čeká, kolik lidí si bude stěžovat a těm to pak vymění.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, taky mi vrzal pedál, ale na Fábii. Prvně to rozebral, vyčistil, ale dělalo to furt, tak tam dal nový a zatím to nedělá. Snad to už ani dělat nebude. :) U mě to byl asi ten plast co se na něho šlape. Stačilo i na to zaklepat prstama a cvakalo/vrzalo.

Editováno: , autor: Mics0d
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

U toho spojkového pedálu opravdu museli vyměnit jakousi osičku a pár dílů, teď 1000km klid, ale samozřejmě Škoda mě naučila neradovat se předčasně :-D

Jinak jsem to nevzdržel a plynový pedál MAXIMÁLNĚ promazal sil. olejem(kvalitním, ne ten z číny). Zatím druhý týden nic nelupe, uvidíme :-)

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...
  • o 3 týdny později...

Když jsme u těch pedálu, ty mi nervžou, naštěstí, ale co jsem si všiml hned jak jsem vyjel ze ŠA po koupi vozu a bylo cca 8°C, plynový pedál kolem těchto teplot je tuhý na začátku. Těžko se to vysvětluje, podál se chová tak, že klade na začátku dráhy velký odpor a musím ho větší fyzickou sílou zmáčknout, pak už je průběh plynulý až k podlaze. Docela jsem si zvykl, ale bylo to ze začátku dost nepříjemné, musel jsem více zmáčknout plyn a tím se např motor vytočil více, než bylo třeba. Má s tím někdo taky zkušenost ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Přidám moje zkušenosti (Rapid 08/2018). Spojkový pedál začal koncem léta povrzávat při pomalém plynulém sešlápnutí cca v polovině jeho zdvihu. Vlezl jsem pod palubku a odzkoušel rukou. Dal jsem si do malé injekce s jehličkou jemnou vazelínu, stlačil rukou pedál do půle zdvihu a natlačil mazivo do toho pístku co jde od pedálu ke spojce. Nyní i po cca 4 měsících pořád klid.

 

Jakoby měnící se tuhost plynového pedálu mě také zaskočila, ale ze zkušenosti mi připadá, že závisí na poloze chodidla vůči pedálu a tření o podrážku. Nejhorší je vlhká podrážka (déšť, myčka atd.) sportovní boty + pata jakoby blíže pod pedál, to je pak tření při skluzu po pedálu v jeho horní úvrati nejprotivnější. Pomůže dát patu trochu blíže k sobě a šlapat na pedál jako více shora než vodorovně z čela. Pak to jde úplně jinak a snáž. On Rapid mi připadá, že má celou tu pedálovou skupinu posazenou trochu výš vůči podlaze, než jsem byl zvyklý např. z F I, F II, Roomstera atd. U těchto aut jsem tohoto jevu snad ani nevšiml u Rapida hned.

 

Tolik moje dojmy. 😉

Editováno: , autor: tom01
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já měl záruku 2 roky, v létě skončila. Pedál je takto přimáznutý a zcela OK. Ovládání plynu je dle mě jen o zvyku - nic jiného, problém v tom tedy nevidím.

 

Jinak čalounění předního opěradla řidiče co mi vrzalo o sponu bezp. pásů vyřešeno vypodložením spony skrytým kouskem filcu. Jinak si auto nemohu auto vynachválit, žádné jiné pazvuky. Třeba původní klimakompresor (vyhlášený Sanden) je úplně v pohodě. Ale to už vše zde na foru už patří jinam.

 

Výše popsané jsou drobnosti, s autem z hlediska kvality zporacování tedy naprostá spojenost :-)

Editováno: , autor: tom01
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě toho vrže ve Fabii III více, asi i ten pedál? Nedávno mě svezli i v tom Rapidu a vlastně to bylo to samé, akorát jak se říká v modrém. Ale co, Škodovky vždycky vrzaly, skřípaly, hučely, já jsem se  s tím již smířil, hlavně když to nemá podstatné závady a chyby, jsou v životě podstatně horší věci, Vám co to chcete a budete řešit, přeji pevné nervy a hodně času k tomu...

Jo a klimakompresor SANDEN kupodivu nic, ale mám manuální klimu, takže nenechávám běžet pořád jako asi ti, co mají automat, takže si pravděpodobně ještě nějaké roky počkám. 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...