Přejít na obsah

Problém s vnitřním osvětlením a vypnutím rádia


perbin

Doporučené příspěvky

Ahoj ve spolek, prosím o radu - mám rok starého Yetiho, a začalo mi blbnout vnitřní osvětlení, světla zhasnou po cca 10 vteřinách a je jedno jestli jsou dveře otevřené nebo zavřené, navíc v kufru nesvítí pevné světlo vůbec a ta vyndavací led baterka po těch 10 vteřinách nezhasne úplně ale pořád malinko svítí (dokud nezavřu kufr) Další problém který se projevuje je, že po vypnutí zapalování (a uplynutí těch cca 10 vteřin) nejdou ani stropní lampičky. Na Columbusu se po cca 1minutě objeví hláška "nastartujte nebo se rádio vypne z důvodu šetření baterie" - rádio se za chvíli vypne a nejde zapnout dokud nedám klíček do polohy 1 nebo nastartuju. Všechno v autě jinak funguje jak má. Mám v autě dodělávaný alarm ale tím to není, odpojil jsem ho a problém trvá. Kdyby si někdo říkal že auto je v záruce ať jdu reklamovat tak to sice jo, ale mám chip motoru a pár dodělaných věcí, a první co mi řeknou je dát auto do origo stavu. Vím ale, že s problémem úpravy nesouvisí. Chci požádat jestli je někdo poblíž (jsem z Kladna) kdo by to dal na diagnostiku a podíval se na to?

 

Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jde o Energy Management BCMka. Vypíná komfortní funkce, pokud máš slabou baterku. Změř si baterii. Mě například na OII nefunguje po ránu LeavingHome při příchodu k automobilu v takové zimě, která teď panuje. Po nastartování a zahřátí motoru se baterie dobije a je vše OK. Holt, moje baterka už není ta z nejmladších :-) V tvém případě máš buď KO baterii, problém s dobíjením nebo jezdíš krátké vzdálenosti a nestačí se ti dobít. Zkus baterii vyhodit z auta a doplna dobít. 

 

Pokud správně funguje dobíjení vozidla, tak naměříš při nastartovaném motoru min. 13,8V a max. 14,3V.

 

Dále si změř baterii před nastartováním bez zapnutého klíče.

 

stav nabití               100%                          70%                           50%                                25%
         
Napětí baterie Více jak 12,6V 12,4 - 12,54V 12,24 - 12,4 V

11,88 - 12,18V

Editováno: , autor: xstastnyr@seznam.cz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak tomuhle se říká "dobrá rada nad zlato" změřil jsem ji před, a po nastartování a koukněte na to - taky jsem si říkal, že to může být vybitou baterkou ale pak jsem to vždycky zamítl, protože i při studených startech v -10°C po ránu motor točí dobře a vše vypadá ok. O víkendu jí nabiju a dám vědět výsledek. A přesně jak napsal xstastnyr  jezdím většinou krátké trasy.

 

Takže zatím díky díky :-D


IMAG0402.jpgIMAG0403.jpg

Editováno: , autor: perbin
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 

Měření bez zátěže a s běžícím alternátorem nemusí být průkazné.

Jednoduchý test baterky (pokud ti nevadí její odpojení a následný reset readiness kódů):

0) Vyndej baterku z auta a dobij ji nabíječkou, napětí by po ustálení, na prázdno nemělo jít pod 12V

1) Vyštrachej použitou žárovku H4, kus dvoulinky a multimetr (zřejmě máš)

2) Spoj kontakty na žárovce, tak aby svítily obě dvě vlákna

3) Připoj žárovku k baterce a změř proud (měl by být kolem 9A)

4) Odpoj měřák, přepni na měření napětí (pokud nemáš dva) a změř napětí pod zátěží (nemělo by klesnout pod 12V), pokud kleslo je baterka kaput (což se mi nezdá....) pokud ne pokračuj dále:

Teď přijde jednoduchá matematika:

Dejme tomu, že mám 60Ah baterku - tzn. že baterie je po dobu 1h schopna dodávat proud 60A, nebo po dobu delší proud úměrně menší (např. po dobu 10h proud 6A) do úplného vybití. Velmi zhruba ...

Naše zátěž (žárovka) si veme 9A a my budeme simulovat odebrání 50% kapacity baterie, což při 60Ah kapacitě znamená odebírat proud 9A po dobu 3h a 20min. 

5) Takže připojíš žárovku a stopuješ čas, po 3h a 20min změř napětí se zátěží, pokud je pod 12V, tak máme problém, pokud ne vlož ji do auta a zkus nastartovat.

I na poloviční kapacitu musí auto naskočit (za předpokladu, že není -30°C).

 

battery-manufacturer.jpgbattery-care.jpg

 

Já osobně bych to taky tipoval na krátké jízdy ... a že se baterie prostě nestačí dobíjet ... já třeba když jezdím krátké trasy vůbec nezapínám vyhřívání sedaček atp.

Nebo je zasolený kostřící bod u baterie, ale to se mi nezdá jako moc pravděpodobné.

Good Luck a dobré starty !

Editováno: , autor: walleyman
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak baterie dobita a problém je vyřešený díky za rady. Na 3 hodinovou zkoušku baterie bohužel nemám čas, dobila se v noci (po odpojení nabíječky 13,44 V) takže ráno v 5 montáž a hurá do práce. Teď se ale budu krotit s vyhříváním sedaček, skla, atd. - to si tak čovek akorát říká na co to tam je když to nemůžu využít jak chci... Ještě jednou díky ušetřilo mi to čas i peníze :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...