Přejít na obsah

ŠKODA YETI 1.4 TSI 110 4X


-reskator-

Doporučené příspěvky

Ahojte, viem, že sa s takýmito vecami asi stretávate bežne, ale opíšem vám situáciu, ktorá ma dostala na vážky:

 

Som hrdým majiteľom Škody Yeti r.v. 2012, motor 1.8 TSI 4x4 - v podstate nemôžem na toto autíčko povedať krivého slova. Bohužiaľ, za tie roky na cestách už zažilo čokoľvek a má nabehané viac kilometrov ako je môj taký vnútroný "limit spoľahlivosti" (neberte to prosím doslova, veľa jazdím po zahraničí a potrebujem, aby ma auto niekde "nenechalo").

 

Rozhodol som sa preto ísť do predajne Škoda, s tým, že by som chcel ten istý motorický model auta, kde mi však oznámili, že vďaka našej skvelej EÚ už takéto motory nevyrábajú a musel by som sa uspokojiť s modelom 1,4 TSI 110 kW, 6 stup. mech. 4x4. Ponúkli mi aj dieselový motor, avšak keďže bývam v Tatrách a videl som ako po ostatné týždne vo veľkom susedom zamŕzali nafťáky som túto možnosť zavrhol (áno, niekto môže argumentovať že sa mýlim, ale je to môj názor a nezmením ho :D ). Je teda súčasný model s motorom 1,4 naozaj ekvivalentom motoru 1.8? Ide mi hlavne o parametre ako akcelerácia a rýchlosť na diaľniciach, hlavne teda či sa chudáčik veľmi netrápi.

 

Rozhodol som sa preto, že by som asi išiel do modelu s výbavou Style a tu je hneď niekoľko otáznikov, ktoré sa mi naskytli a bol by som rád, ak by mi ich niekto tu vedel zodpovedať predtým, než auto objednám:

 

- start/stop systém - je súčasťou týchto modelov? dá sa prípadne úplne vypnúť?

- BiXenonove svetlomety s funkciou AFS, LED dennym svietením a vysuvné integrované ostrekovače svetlometov - nemám s týmito svetlami a touto kombináciou skúsenosti. Sú dostatočneé? Alebo sa mám skúsiť poobzerať po nejakých iných svetlách?

- štartovanie auta cez tlačítko ŠTART - je prítomné aj v tomto aute? Prípadne, dá sa auto nastaviť tak, aby sa štartovalo klasicky kľúčom (viete, stará láska nehrdzavie :D )

- 230V menič napätia - v servise mi bolo povedané, že niečo takéto v súčasnosti ponúka iba model SuberB. Myslíte, že je nejaká možnosť ako ho dostať do Yetiho ako natívnu funkciu?

- Navigačný systém AMUNDSEN - doteraz som vždy využíval mobilné navigácie, toto je pre mňa novinka, celkom sa ale obávam toho, že mapy bude potreba aktualizovať cez SD kartu. Nemám s tým žiadne skúsenosti, je to náročné?

- spotreba? Výrobca uvádza pri tomto modeli spotrebue 6,3. Ja mám skúsenosť s 1.8TSI, že tá spotreba sa vždy pohybovala okolo 7-8 litrov (podľa štýlu jazdy).

 

Budem vďačný za naozaj každú radu a pripomienku, aj keď sa vám možno zdajú byť primitívne, ale doma ma naučili, že keď niečo neviem, mám sa pýatať :) Vopred ďakujem všetkým za vecné a konštruktívne názory :)

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kdyz cipujes, tak zvysujes vykon. Pri nakodovani bud pridavas dalsi funkce, ktere jsou  jinak "vypnute", pripadne upravujes parametry stavajicich. V pripade start stopu se jedna co jsem koukal o zmenu hodnoty napeti na baterce, pod kterou je system deaktivovan - tzn. aby si auto myslelo, ze ma stale vybitou baterku.

V autorizaku ti to s nejvetsi pravdepodobnosti neudelaji, tudiz budes muset jit za nekym kdo ma doma diagnostiku.

 

Jen tak ze zvedavosti, kolik je ten "vnitrni limit spolehlivosti"?

 

edit. pripadne pokud by ses nechtel hrabat v "motoru", tak lze start-stop vypnout tlacitkem, ovsem pri kazdem novem startu je opet aktivni.

Editováno: , autor: Bikes
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 15 hodinami, Bikes napsal:

Jen tak ze zvedavosti, kolik je ten "vnitrni limit spolehlivosti"?

edit. pripadne pokud by ses nechtel hrabat v "motoru", tak lze start-stop vypnout tlacitkem, ovsem pri kazdem novem startu je opet aktivni.

 

Vnútorný limit spoľahlivosti- už teraz sa blížim 300.000 km a teda keďže som ho kupoval ako nové auto a viem po akom všetkom možnom teréne jazdilo a čo muselo zvládnuť, tak si myslím, že je už pomaly ale isto najvyšší čas na výmenu :) V motore sa veľmi šprtať nechcem, až taký znalec nie som, ale ten start/stop mi robí vrásky- ak by som ho dal vypnúť v neautorizovanom servise, neprídem tým o záruku?

před 14 hodinami, mičurin napsal:

zdravím.mám sl.yeti.1.4dsg.spotřeba od počátku 6.5l.naprostá spokojenost.topí rychle a svítí taky fajn.mam bi-xenon.start vypínán tlačítkem na kratší trasy,jinak nechávám.mam jenom4x2.

 

Tých 6.5 l je kombinovaná spotreba, alebo ide o spotrebu na diaľnici? Vďaka :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jen k té motorizaci: benzínové motory o obsahu větším než 1.4 koncern samozřejmě stále vyrábí (např. 2.0TSI pro nový Tiguan), ale do Yetiho "laskavě přenechává" Škodovce jen slabší verzi - nejspíš aby svým německým soukmenovcům příliš nekonkurovala na trhu. :angry:

Ještě bych se rád zeptal na Tvůj motor 1.8TSI - to máš na něm najeto těch 300.000 bez nutných oprav souvisejících s velkým nárůstem spotřeby oleje?

Velmi mně to zajímá, protože u tohoto motoru k tomu dochází už cca po najetí 100.000km a na tomto fóru (ale i na Octavia.club) většinou pláčí nespokojení majitelé - o někom s nájezdem 300.000 bez nárůstu spotřeby oleje není nikde slyšet.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kdyz ti nekdo nakoduje vypnuti S-S, tak to nikdo nepozna. Ztraty zaruky bych se nebal. Ovsem kdyz ti pri servisni prohlidce provedou aktualizaci SW ridici jednotky, tak se dle me veskere kodovani smaze a bude to zas v zakladnim nastaveni. Ale mozna se pletu a kodovani i po aktualizaci SW zustane?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 13 minutami, demonx napsal:

Ještě bych se rád zeptal na Tvůj motor 1.8TSI - to máš na něm najeto těch 300.000 bez nutných oprav souvisejících s velkým nárůstem spotřeby oleje?

Velmi mně to zajímá, protože u tohoto motoru k tomu dochází už cca po najetí 100.000km a na tomto fóru (ale i na Octavia.club) většinou pláčí nespokojení majitelé - o někom s nájezdem 300.000 bez nárůstu spotřeby oleje není nikde slyšet.

 

Nárast spotreby oleja je dosť výrazný a už viackrát som tento problém riešil v servise, kde mi však bolo povedané, že bohužiaľ práve pri modeloch Yeti 2012 s touto motorizáciou je to niečo ako v IT terminológii "know-bug". Ten motor je fajn, ale s rastúcimi kilometrami výrazne stúpa aj spotreba oleja a to aj po výmenách súčiastok a servisných zásahoch. Takže môžem potvrdiť, že s tým olejom je to tak ako hovoríš.

 

před 14 minutami, osobne napsal:

Kdyz ti nekdo nakoduje vypnuti S-S, tak to nikdo nepozna. Ztraty zaruky bych se nebal. Ovsem kdyz ti pri servisni prohlidce provedou aktualizaci SW ridici jednotky, tak se dle me veskere kodovani smaze a bude to zas v zakladnim nastaveni. Ale mozna se pletu a kodovani i po aktualizaci SW zustane?

 

OK, ďakujem. Ako ja hlavne nechcem ten start/stop system hlavne kvôli tomu, že sa tým podľa viacerých fór a článko zbytočne ničí motor, ktorý ma tiež určitý počet štartov a vypnutí. Keď idem napríklad do takej Varšavy, kde stojím v zápche niekedy aj 2 hodiny, myslím, že motor by pri tomto systéme porazilo. Ako možno sa mýlim, skúsenosť so štart / stop mám iba teoretickú.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

3 minuty temu, mičurin napisał:

tych 6.5 je pruměrná spotř.od novoty.jezdí + -100km denně.po dálnici okolo7,podle trasz a zatížení.jinak waršava-ostrava za 5,6 v listopadu.ale nebylo to furt po dálnici.

 

Na Warszawe se nejede furt dalnicou. V pyrzowicach je konec A1 a musiš jet dk1 aż k okoli Łodzi. Na dk1 řikame gierkówka :) . Denni najezd je hodný :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím všetkých. Pridám niekoľko skúseností. Mám  Yeti 1,4 TSi  110Kw  4x4  DSG. Kúpené na jar 2016, najazdené 11000 km. Predtým som mal 1,2 Tsi. Kolesá 16" 215/60 aj letné aj zimné. Na letných dlhodobá spotreba 7,1 l. Denne škola, práca,nákup 15 km+ víkend na chatu po okreskách 100km cez dva veľké kopce podľa predpisov.  Chorvátsko dovolenka 2500 km diaľnica plne naložené zväčša tempomat priemer 8,2 l. Na zimných denne škola, práca,nákup 15 km dlhodobá spotreba 9,1 l. Všetko len podľa palubného počítača. Spotrebu až tak neriešim nenajazdím ročne viac ako 15000 km.Nafta sa mi neoplatí: TSi - čku okresky "sedia". Je to okolo 6,1 - 6,4 l/100km. Keby to bol manuál podľa mňa by to bolo ešte menej. Keď som mal 1,2 manuál robil som to za 5,7 - 6,0. Motor samotný je podľa mňa veľmi tichý a pružný. DSG podradí aj o 3 stupne a auto vystrelí vpred. Teraz v zime ide teplý vzduch z výduchov po cca 2-3 km. Priechodnosť 4x4 v 25 cm snehu na mojich Nokiapneu je super, rozbeh v kopci nebol problém. Štart-stop vypínam po meste keď si spomeniem alebo podľa toho kade idem, poznám križovatky a viem ktorá je aká dlhá. V kolónach a zápchach to vypnem vždy( hoci niekedy si spomeniem až po prvom zastavení - moja chyba). Xenóny nemám, 220 V tiež nie, ani Amundsena. Bolero s kamerou mi stačí. Štartujem kľúčom. Olej som dolieval iba raz asi 2 dcl, skôr pre svoju spokojnosť, hladina bola pod hornou riskou asi 4mm. Je to moja druhá Škoda Yeti a som spokojný. Uvidíme, čo bude ďalej.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...