Přejít na obsah

1.4TSI 110kW


Habi001

Doporučené příspěvky

  • o 6 měsíců později...

Pro klidnou jízdu dostačující, na závody to není to je snad jasné. Zatím jsem s motorem velmi spokojen. Dle měření z aplikace jsem jel maximálkou 207, zrychlení 0-100 za 8,84 s. Údaje z PP ohledně spotřeby dlouhodobá 6,9 na počátku byla 8,3. Teď mám najeto 5000 km a zatím vše v naprostém pořádku. Motor je tichý, start-stop systém funguje překvapivě svižně oproti předchozímu autu, takže mi to ani neštve. Jen v kolonách ho vypínám jinak na běžné stání na křižovatce mi nevadí. Pružnost mi přijde slušná když vezmu v potaz váhu a velikost auta. Mody fungují asi tak, že eco - jen pro důchodce a spořivky jinak teda pružnost a dynamika nula... normal - pro pohodovou plynulou jízdu absolutně v pohodě ve své podstatě využívám nejvíce, režim sport - víc točí klidně i do omezovače a nikdy se automatu nepodařilo zařadit šestku, pružnost a dynamika fakt slušná, opět upozorňuji na váhu a velikost vozidla. Mám tedy jen předokolku v automatu a na 4x4 bych volil dvoulitr, protože u tohoto motoru by předpokládám narostla spotřeba na úroveň dvoulitru a kroutící moment je zde také menší. Pokud chceš tažné zařízení pro vozík tak to půjde v pohodě, ale pokud třeba na loď či obytný přívěs tak si troufám tvrdit, že by to byl opruz s tím jet. Při plném zatížení vozu je to v pohodě pro plynulou jízdu, "závodit" jde jen tak ve dvou lidech na režim sport. Jezdím v pěti lidech dva dospělí tři adolescenti a v kufru tašky pro čtyři holky.... a nějaké mé svršky a úplně v pohodě, samozřejmě v tu chvíli je spotřeba tak o litr až litr a půl větší než je průměr. Jinak můj jízdní styl je klidný a rychlostně se pohybuji na vrchní hranici povolených limitů v ČR, maximálku jsem zkoušel v Německu. Výkonově tedy v pohodě a co se týče poruchovosti a technického života to ukáže čas, protože řeči typu to bude utahaný a celý se to rozsype jsou jen keci dokud to nebude empiricky ověřeno. Máme doma ještě Tiguan se stejným motorem takže jsem volil podle zkušenosti a předchozí auto byla Honda CRV 4x4 2,2 diesel 110kW. Dle záznamů jsem využil čtyřkolku jen ze 4 procent, proto vím že ji nepotřebuji a také vím kolik byla její spotřeba. Teď mohu s klidným svědomím říct, že jsem udělal dobře a pokud nebude motor závadový tak si příště klidně koupím jeho nástupce. Mimochodem benzín už budu mít vždy ta kultivovanost mi prostě dostala na kolena. Přeji pěkného dne všem.

  • Díky 1
  • Pozitivní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
před 15 hodinami, kuzba napsal:

Mám 4x4 manuál a 7000 najeto. Spotřeba 8.3 evidence podle reálného tankování. Jezdím občas pár km do brutálního kopce a to pak žere přes 20 :) motor mi velmi vyhovuje, jezdím hodně krátké trasy. 

Ja mam s dsg 4x4 najazdených 5000 a tak istí 8.3l

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Mám momentálně najeto 1900km s 1,4 4x4 manual. Dřív jsem jezdil tourana 2.0 TDI (slavny cinknuty TDI 103kw :) ). A zdání je takový že dynamika vesměs podobná (jen je potřeba víc mačkat na pedál, ale spotřeba totálně v háji. Zatímco v touranovi jsem  naprosto ale naprosto neřešil spotřebu, jezdil jsem řekněme dost dynamicky, tady s 1,4 mi při pohledu na spotřebu vstávají vlasy na hlavě. Takže mám na displayi ukázanou spotřebu abych se trochu krotil. Nevím jak by jel Kodiaq s tím TDI, ale za mě teda rozhodně víc bezstarostný ohledně spotřeby. S 1,4 se dá jezdit i za 6 litrů (a to i rychle) ale člověk se furt musí hlídat aby to nehnal zbytečně atd. To u TDI nebylo. Tam se dostat přes 7 litrů šlo snad jedině s připojeným pluhem a na mount everest.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Konečně někdo,kdo píše jak to opravdu je.Měl jsem samé naftové auta,teď mám nového Superba 2,0 TDi 110 kw,tam se nehlídám a nejdu přes 6,5 a to jak vyloženě město tak dálnice kde jedu cca 150.

Pak mám Yeti 1,2 TSi DSG a tam mám v tom samém režimu 8,5

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ono by asi bylo ideální porovnávat Kodiaq TDI vs Kodiaq TSI :) . Já abych to upřesníl, nejsem z toho 1,4 nešťastnej, jede fakt dobře co se týče dynamiky a projevu, takže jsem spokojenej. Jen holt ta spotřeba, resp. že to člověk musí hlídat.

Tak nějak mě mrzí ten hon na čarodějnice (dieselove motory). Myslím si že tam byl dobrej potenciál mít možnost divočit i při nízké spotřebě.  (kdoví jestli to není nějaká zástěrka aby lidi jezdili pomaleji :)  )

Tourana jsem předal ženě, tak ji to na chvíli zabavím a zkusím to zase porovnat jaký bude pocit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zkušební jízda se Superbem 1.4TSI 4x4 - mix město a dálnice za 12, dlouhodobá 9,6. Ve výsledku jsem ho nevzal, protože jak to tak vidím, při svém profilu a noze bych byl permanentně na desítce. Ale věřím, že s klidnou jízdou (a kor s tempomatem na 130 po dálnici) to sedmičku musí brát i v Kokodáku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zaujímavé úvahy páni.

V podstate ste zhrnuli, že každý by si mal vyberať motor podľa toho, akým štýlom a aký profil trasy jazdí. V neposlednom rade, aj koľko najazdí ročne. Môže mi byť asi srdečne jedno, ak s Tdi budem jazdiť za 6 a s Tsi za 8, ak návratnosť investície do Tdi je vzdialená. Ja Kodiaqa vnímam skôr ako rodinné auto pre pokojný štýl jazdy, než aby som sa naň pozeral tak, že koľko žerie pri agresívnom štýle jazdy. Na to je ďaleko vhodnejšia určite octavia a superb.

Jedna rovina úvahy o aute je aj z pohľadu: súkromné použitie (väčšinou = menší nájazd a normálna jazda) / firemné použitie (väčší nájazd a väčšinou agresívnejší štýl jazdy)

Na súkromné použitie mi vyjde v prevažnej väčšine, bez ohľadu na spotrebu, ako rozumnejší benzín.

U firemného použitia sú rôzne možnosti. Napr. u nás vo firme, keď som sa kolegov spýtal, prečo objednávajú dokola diesle, ak im bez ohľadu na nájazd a spotrebu všetko zamestnávateľ preplatí, tak vyskúšali benzín a zostali pri ňom aj naďalej. Psychologicky najskôr síce riešili, že jazdia za 6,5-8 namiesto 5,5-6,5, ale nakoniec sa im benzíny zapáčili a častejšiu návštevu benzínky vnímajú len ako jednu negatívnu vec. Samozrejme rozdiel je tam, kde sa na náklady na palivo pozerá striktne a diesel je tak jedinou možnosťou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ke spotřebě moje jízda Kladno - Jeseník 293 km s průměrnou rychlostí 73 km/h byla průměrná spotřeba 6,7 l. Po dálnici na Hradec na tempomat 130 km/h na okreskách plus mínus maximální povolený rychlostní limit. Jízdní styl stejný jako jsem byl zvyklý u předchozích vozů v dieselu takže nejel jsem na spotřebu několikrát jsem si dal režim sport zvlášť v serpentinách kolem Hanušovic, jinak celou dobu na normal. 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím že s tou spotřebou jsme se trochu nepochopili. Jasně že jde jezdit i za pár litrů. Například dneska jsem cestou do práce jel za náklaďákem a pak dost na pohodu a spotřeba 5,7. Jde o to že u dieselu se prostě nemuím kontorlovat, prostě je úplně jedno že mě chytl rapl a předjedu všechno co mám před sebou i tak se přes 7 litrů nedostanu. Když to samé udělám s benzínem, tak dostanu infarkt při pohledu na spotřebu :-D

Z toho mi vychází že pro toho kdo nemá potřebu jezdit dynamičtěji nemá diesel moc smysl. Pro ty co občas chytnou rapl a dají tomu co proto (a není jim jedno kolik platí za palivo) se asi vyplatí diesel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 20.1.2017 na 15:57, Habi001 napsal:

1,4 TSI/110 kW

Zakladnim stupněm zažehovych motorů je řadovy čtyřvalec ......

 

 

Len doplnim, ze zakladom je 92kW verzia, ktora sice v CZ nie je v ponuke, ale v okolitych krajinach v ponuke je (DE, AT, PL, SR, HU)

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Čím extrémnější jízda, tím větší, až propastnější rozdíl oproti naftě. Moje zkušenosti:

 

Jižní Spojka v neděli v poledne styl mrtvý důchodce 5l

Praha Záhřeb 700km plynule s provozem ukazatel spotřeby zaplý 6.8l

Praha brno a zpět 140max 8l

Do školky a školy a zpět 11l

20 km jízdy do kopce v horách po šotolině 20l

2Km výjezd od chalupy do krpálu 4x4 35l

Dlouhodobě 9tkm 8.3l

Pro mě je důležité, že to zatím vždy výkonově dalo.

Předtím O3 110kw tdi 30tkm 5.7

 

Takže tak. Enjoy Kodiaq

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • Pawouk umístěno následující téma

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...