Přejít na obsah

Climatronic - nefunkční, závady, poruchy, problémy


joystick

Doporučené příspěvky

Ahoj, mám krátce OI s Climatronicem a mám následující problém/dotaz..když si přepnu šipkou foukání do výdechů, tak se to nepřepne hned..trvá třeba minutu než to začne překlápět a teprv začne z výdechů foukat..když přidám otáčky ventilátoru na max, tak se to přepne do cca 20s, ale když jedou pomalu, tak se překlopí prostě po dlouhý době a do tý doby to z výdechů vůbec nefouká..celkově mi ta regulace klapek a otáček přijde taková zvláštní oproti mojí předchozí OII kde jsem dal AUTO a na nic nesahal si tady furt musím přepínat ručně, protože třeba teď jak je chladno, tak to jede dle mého na malé otáčky a musim si přidat abych si zatopil..to samé když bylo teplo, tak jedou malé otáčky a je mi teplo..musim přidat naplno a pak si postupně ubírám..

 

VAG čistej bez závad..kontroloval sem i pozice klapek podle DP při maximálních otáčkách ventilátoru a bylo to přesně jak má být..klima jede jak má když si ohulim otáčky tak to na 22 stupňů v zimě topí a v létě chladí..ale to směrování vzduchu je divný že to neudělá hned když si to navolim..

 

To samý když zmáčknu maximální foukání na okno, tak je to foukání takový slabý a dlouho odmlžuje...kabiňák mám novej a prostor vyčištěnej..

Editováno: , autor: pjdefort
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zkusil bych vyfoukat na climatronicu tu mřížku na ovládaní kde je snímač vnitřní teploty jestli to přes prach nedostává  špatný hodnoty a kvůli tomu  reaguje uživatelsky nevhodně. Jinak  to nemůžeš srovnávat s klimatizací v OII, protože ta je mnohem líp řešená (novější vychytanější)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Zdravim chci se zeptat , jestli ta klapka pod kabinovym filtrem jde manualne nastavit do otevrene polohy jelikoz, se mi zacaly mlzit okna a koukal jsem a pri prepinani z auto na vnitrni okruh klapka nic nedela. Vim ze to je to servo v71 ale potreboval bych to zatim vyresit aspon otevrenim te klapky pokud to teda jde manualne nejak otevrit. Dik aza rady

Odesláno z mého D6503 pomocí Tapatalk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je opravdu super rada! Díky. Ne teď vážně, psal jsem ještě SZ jednomu uživateli a ten mi docela dobře poradil. Mě šlo o to jestli to manuálně nastavit jde, protože jsem tu vrchní klapku měl nějakým způsobem seklou v zavřené poloze. Ta druhá spodní, hned za ventilátorem šla normálně nastavit ale ta vrchní ne, ale nakonec jsem to nějak rozchodil a teď to maká dobře...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže ještě jednou. Vrchní klapka (ta pod kabinovym filtrem) byla zaseklá v zavřené poloze (mlzila se okna a pri prepinani mezi auto/econ a vnitřní cirkulace vzduchu se nedokázala pohnout). Přes schránku od spolujezdce a přes větrák jsem jsem dostal až ke spodní klapce. Spodní klapka šla nastavit rukou(manuálně) do jakékoliv polohy, ale ta vrchní nikoliv( netahal jsem za ní moc abych ji nezlomil). Při ručním nastavování spodní klapky se mi začala lehce pohybovat i ta vrchní, ale pouze v rozsahu asi 1cm. Proto jsem k tomu začal i přepínat na climatronicu auto a vnitřní cirkulaci vzduchu a najednou se vrchní klapka začala pohybovat, tak jak by měla. Hned co se pohla tak z ní vypadlo nějaké smetí. Pak jsem zkoušel přepínat asi 10x z vnitřní cirkulace na auto a stále to fungovalo i motorek nevydával žádné špatné zvuky. Takže zatim funguje, tak uvidím, co bude dál...

Odesláno z mého D6503 pomocí Tapatalk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Moc prosím o pomoc. Netopí mi climatronic,teplota nastavena na HI. Klapka na teply-studeny se hybe. Dnes vymena rozvodu s pumpou a rekl bych ze je to lepsi. Mozna to neni climatronikem. Nikde jsem tady nic podobneho nenasel. Poradte prosim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Pawouk umístěno následující téma
před 8 hodinami, Pawouk napsal:

Nenašel? Vždyť jsem ti psal, že je tady vyvěšené téma... Témata sloučena.

 

PS: Hledal jsi i v motorové sekci? Máš v pořádku systém chlazení motoru? Zahřeje se v této zimě?

Opravdu nenasel. Motor se zahreje,rucicka na 90 stupnu. Po vymene rozvodu a vodni pumpy se to trochu zlepsilo. Nevim jestli nemuze byt nejak pricpany radiator topeni. Neexistuje nejaky pripravek na cisteni radiatoru? Diky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 minutami, LPG napsal:

Opravdu nenasel. Motor se zahreje,rucicka na 90 stupnu. Po vymene rozvodu a vodni pumpy se to trochu zlepsilo. Nevim jestli nemuze byt nejak pricpany radiator topeni. Neexistuje nejaky pripravek na cisteni radiatoru? Diky

Je to 1.9TDi 96kw

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Ahojte, jsem  v Chorvatsku, 2 dny před odjezdem a stala se mi taková věc, sedím v autě čekám na ženu v obchodě venku 38° vzadu spí děcko a v kufru pes, volnoběh,klima pustena (O1,klimtaronik,1.9tdi) pohoda, najednou cítím, že přestává jít chladnej vzduch a začíná se v autě oteplovat, koukám a vpredu u pravého kola kouř, otevřu kapotu a vlevo když stojím před autem v miste drazkoveho řemenu se kouri,smrad jak z elektriky nebo plastu,asi znáte..vypnu motor a dívám se že mám upadlou velkou vrtulu na chladiči..a pojistka na baterce cislo 3 30A upecena..říkám si aha tak asi zdechnul ventilator. S vyplou klimou a zaplym topením na plný koule jsem dojel v pohodě 15km do apartmánu.nechal jsem to schladnout a šel zkouknout škody, nic než tu upadlou vrtulu sem nenašel, vrtulu sem sundal, motor ok, točí se, točí se i druhá o klimi,klima chladí jak ozivot,zadnej kouř, jo a pojistku sem vyměnil, jen se vyhrála patice..nějaký nápady? Asi dojedu v pohodě domu, akorát bez klimi, chceme jet pres noc..jediný co me napada že byl ten kour tak spojka na klimakompresoru..kdyz nezapnu klimu tak by to mohlo prezit ne? Díky. 

Editováno: , autor: witt
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím, mám podobný problém jako kolega witt. Nefunguje mi climatronic, když ho zapnu vypálí se mi pojistka na baterii. Zjistil jsem přidřený ventilátor..... Můžete mi prosím poradit jestli to může být tím přidřeným ventilátorem. Nebo mi doporučte dobrý servis na klimatizace, nebo někoho kdo se tím zabývá a byl by ochoten mi to proměřit a opravit. Ideálně BRNO a okolí. Děkuji za rady

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Zdar, nedávno jsem zjistil, že mám v oktě ( OI 1,9 TDI 2001 ) úplně jiný Climatronik než mají všichni ostatní. A to jsem si toho dlouhé roky nevšimnul.  Propátral jsem internet, "gúgl" i zdejšíi fóra, a nadarmo. Takový ovládací panel climatroniku mám snad jenom já. Přidávám foto, nesetkali jste se někdo už s tím? Nevíte někdo, co je to za "patvar" a zda jde ŘJ tohoto "patvaru vyměnit za běžnou ŘJ climatroniku, jakou mají všichni jiní? Navíc jak jsem zjistil, nemám ani čidlo slunečního svitu. Tedy alespoň jsem ho nenašel.

WP_20170729_005.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dík za info, koukal jsem na net a s tím názvem Diavia mi to už našlo vše. Jen mi to připadne, že zbytek klimatizace je origo, jako kdyby někdo pouze předělával manuální klimu na climatronic. 

 

Taky mě napadlo, dodělávaná klima - proč ne, ale dodělávaný klimatronic? To musí být hrozná práce nahradit táhla kabelážema se servomotorkama, ne? A ta malá mřížka vpravo pod volantem je origo nebo teplotní čidlo k Diavii?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevíte co může být za problém Climatronic 2004, 1,6 75kw BFQ ze zadních výdechů nejde vůbec nic, žádný vzduch studený ani teplý, ani i když pustím ventilátor na maximum. Vpředu vše OK.

Nějaké přerušení trubky? Sporadicky se mě objevilo parkrát mokro pod sedačkou spolujezdce.. Na příčinu jsem nepřišel...

Vůbec nemůžu nic nikde najít, jako by ty výdechy ani neexistovali, zkusím pohledat nějaká zapojení ale to by muselo být ucpané, bo co?

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, mám problém. Na volnoběh klima blbě chladí... Problém je ve spínání ventilátorů na chladiči.

Nejdříve prdla pojistka 30A nad baterkou a přestala fungovat klima. Po výměně pojistky klima funkční jen za jízdy. Doplněno chladivo (zbytečně, ale chtěl jsem se od něčeho odrazit). pak jsem zjistil, že velký ventilátor je zarezlý, takže výměna, ale klima na volnoběh stále zapínala a hned vypínala. Jelikož kondenzátor horkej jak sviňa a voštiny z půlky nebyli a zbytek plný much, tak jsem vyměnil kondezátor i s vysoušečem. Bohužel klima na volnoběh stále jen spíná a hned vypne jelikož kondenzátor přehřátý. Projistotu vyměněno čidlo (teď nevým číslo, ale je v pravo u tlumiče na teplé trubce) opět nepomohlo. Diagnostika nic nehlásí, ale vím na tuty, že je chyba v ovládání ventilátorů na chladiči, jelikož když jakýkoliv napojím natvrdo, tak klima přestane vypínat a chladí jak víno... Nemáte někdo typ čím by to mohlo být? Zkoušel jsem měnit i jednotku klimatroniku i jednotku klimatizace co je vlevo u podběhu.  Už mi z toho hrabe, že mám chuť do kabiny dát vypínač a pouštět ventilátory manuálně :-/

 

ještě doplním ventilátory se spustí s klima kompresorem, ale jen na nízkou rychlost a pak se vše cca po 5 vteřinách vypne. Když pustím ventilátory přes VAG tak jedou bych řekl tak jak mají, ale s klimou jsou líný a hned se vypnou

Editováno: , autor: rozik.l
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

rozik.l napiš alepoň typ motoru např. u benzínového AVU řídí ventilátory Simos přes relé dochlazování v levém podběhu tak předpokládám že chyba toho řízení by byla vidě v motorové jednotce.  U mého BFQ si provoz řídí už novější jednotka chlazení na tom samém místě. Tam už zbylo v Simosu jen diagnostika čidla G65

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dík za rychlou odpověď a omlouvám se že jsem nespecifikoval své vozidlo. Mám koktu 1 v kombajnu 1.9 TDI 81kW (ASV) r.v. 06/2002

V levém podběhu jsem jednotku z koušel měnit a bez výsledku, krom dvou utržených  šroubů na kterých jednotka držela  :D

 

S autem jsem neskutečně spokojen, jen bych se víc smířil s nefunkčními brzdy, než s nefunkční klimou :D

Editováno: , autor: rozik.l
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chtěl jsem se konrétně podívat na diagnostiku tvého motoru ale bohužel label "038-906-012-ASV.LBL  (1.9l TDI @ 110 HP - AHF/ASV - from 05/1999)" z nějakého důvodu nemám. Pokud by jsi to řešil dál uveď co ukazuje VAG za popisek u motoru.

Pokud je horký chladič kondenzátu tak je to výtlačná strana a typnul bych si jestli nějak neběží třebas zbytečně kompresor.

U Nového modelu chlazení je po spuštění Climatronic spuštěn ventilátor hlavní a ventilátor média klimatizace kvůli nucenému chlazení chladícího média (vypínat by se měli jen při vypnutém Climatronic a jinak spíš na základě teploty a tlaku by měli zrychlovat) a začne se regulovat výkon kompresoru ten je u Simosu na pozici 137,4: a je tam při vypnutém motoru asi 2,3% protože tady není klimaspojka a kompresor má regulovaný výkon. Běžně tam je i při jedoucím autě okolo 20% a maximální výkon je asi 60% (pokud by bylo třeba 80% nebo 100% tak by byla asi závada napájení kompresoru toho dosáhne snad jen při napíchnutí na 12V).

Zkontroloval bych čidlo tlaku to je u nového typu G65 u starého F129 a čidlo teploty na chladiči z nich si bere chladicí jednotka ventilátorů (relé dochlazování) parametry pro točení ventilátorů. To bych si typl že z důvodu závady jednotky, kabeláže nebo čidel neví o tom co se děje.

Zkontroluj tohle v diagnostice motoru a uvidíš konrétně bych to vyčetl z labelu ale ten nemám. U motoru BFQ zase některé věci v labelu nejsou, protože se používá stejný pro staré AVU musel jsem dohledat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...