Přejít na obsah

Climatronic - nefunkční, závady, poruchy, problémy


joystick

Doporučené příspěvky

Děkuji za odpověď, momentálně nemám PC s kabelem u sebe a tak nedokážu dát další informace. Ale jelikož nesnáším teplo,  tak jsem rovnou koupil a vyměnil čidlo na chladiči. Přišlo mi to logický až když jsi to napsal ty. Pak jsem usoudil, že když 30A pojistka šla do kytek díky zarezlýmu ventilátoru, tak to mohlo odrovnat to čidlo v chladiči... Nevým teda přesně jeho zapojení a zda v případě přehřívání sepne přímo ventilátor a nebo dá podnět nějakému relátku, ale u stařičké feldy to tuším spínalo rovnou ventilátor. Takže teď to vypadá že to chodí dobře, kondenzátor je vlažný a ventilátory běží oba, ale oproti předešlým dnům je výrazně chladněji, takže počkám se závěrem do zítřka, kdy má být opět kolem 30 °C.

 

Jinými slovy si myslím a doufám, že problém je vyřešen. Definitivně potvrdím zítra. Zatím moc děkuji rozik.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo jsem rád jestli moje rady pomohli.

Všechny moderní autáky už mají stejný nebo podobný princip jako motor BFQ snad někde od MR00 takže tvoje by měla mít to samé.

Já mám čidlo teploty na chladiči a na základě teploty a dalších podmínek volí pak chladící jednotka první nebo druhý stupeň dochlazování. T.j. sepne relé v jednotce

 

Starý typ Termospínač je pak ve Felicii, starších oktávkách a třeba starší Golf obvykle tři pinové stačí propojit drátem v konektoru na první nebo druhý stupeň a tím se otestuje funkčnost ventilátorů. Starý systém dochlazování má nižšší provozní teploty myslím 90°C pro první stupeň a 100°C pro druhý stupeň chlazení. Obvykle ventilátory točí po startu nebo chvíli po startu. Dochlazuje po vypnutí motoru.

U nových je provozní teplota kolem 110°C např. můj benzín a řeší se už jen aby chladící potenciál byl takový aby udržel velký okruh s chladičem pod 100°C

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je možné že ten Wiper reaguje jen za jízdy.

Jinak druhý stupeň řídí např. čidlo na teploty na vratné hadici radiátoru G83 a čidlo tlaku média G65 myslím při závadě tedy odpojení se ventilátory rozběhnou na druhý stupeň. Ve VAGu mě taky asi šel v akčních taky jen první stupeň vlastně je to to samé když zapneš CLimatronic tak běží oba ventilátory na první stupeň.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, trošku Vám skočím do řešení Vašeho problému a zeptám se, zda by někdo poradil čím začít při opravě klimatizace, viz. můj příspěvek výše, kdy se mi vypálila pojistka na baterii, přidřený ventilátor jsem odpojil jak radil kolega Wojnar (mimochodem díky) a zjistil jsem, že pojistka vydržela takže jsem ho vyměnil, sahara běží perfektně, ale nechladí tak jsem nechal naplnit klimu, ale stejně to stále nechladí, nějaké tipy čím začít, jestli nějaké čidlo nebo bude problém s kompresorem? Děkuji Octavia 1, 1,9 Tdi 81kw, ASV

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

VAG zkontroluj jinak to nemá cenu.. Tam jsou veškeré závady+čidla

Je možné že je znovu "Low Pressure" neboli znovu únik chladícího média klimatizace pokud je funkční čidlo tlaku tak to tam uvidíš.

Jediné co asi zvenku zkontroluješ jestli trubky klimatizace chladí.

Další možnost vylámané mísící klapky ale to ti od toho ventilátoru odešlo nějaké další čidlo viz. příspěvky výše nebo obecně se to po zadření stává...

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zítra to hodím na VAG a napíšu, děkuji za rychlou radu..... Jinak únik by to být neměl, je to zkontrolované znovu vakuované, naplněné....stejně nejede...

Editováno: , autor: Pawouk
Bezprostředně předcházející příspěvek se necituje! Dodržuj pravidla fora!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

DiKey prosím nemáš schema zapojení dochlazování saharou? Tak trochu mám chuť udělat prasárnu a natáhnou žílu od kompresoru na spínání relé pro druhý stupeň ventilátorů. Dal bych to přes diodu, aby mi to nespínalo kompresor, kdyby se to náhodou vzpamatovalo :ph34r:. Ještě otázka. Odkouřim ventilátor když se dostane napětí na svorku pro první i druhýho stupeň najednou? Já jen jak moc se tím mám zaobírat a minimalizovat prasárnu :-D Už mám dost hledání chujoviny a tak bych to chtěl nejjednodušší cestou obejít a chladit i v kolonách...

 

V minulosti jsi chtěl co uvádí VAG za popiskem motoru a tak přikládám foto, zda je to to co žádáš a vybereš si co potřebuješ.

DSC_1643.JPG

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 14 minutami, DiKey napsal:

Případně sem dej výsledek nebo závadu, vypadá že po přidření ventylátoru kaskádově odchází další věci čidlo tlaku, čidlo na chladiči jen ať je to tu vidět.

Díky

 

Pokud jde o mě, tak jsem začal mít problém taky až když mi ventilátor odřachl tu pojistku u baterky. S tím rozdílem, že na rozdíl od Píďi chladím aspoň za jízdy. U mě zatím, čidla v pohodě - VAG nic nenašel a výměna nepomohla... Leda, že by na to mělo vliv ještě nějaký další.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Než se rozpadla Elsa vytáhl jsem tohle. Těm schématům se nedá moc věřit alespoň to tak typuju podle svého motoru ale každopádně máš starý typ motoru je tam čidlo F18, spíná se pomocí relé pod baterii, ještě chybí schéma pro ventilátor Climatronic ale Elsa hlásí nějakou šajze hlášku tak zatím nic.

A pro zajímavost přikládám schéma na prasáka... Zapojení si můžeš změnit podle sebe...

manual dual fan scheme.jpg

Oct  1 9 TDI 81kW ASV.png

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jj ten relé bazmek co je pod baterkou je asi to samé co ve schématu "na prasáka" pokud to není nějaký měnič 220V - 120V :-D Jestli něco odešlo tak pravděpodobně v té releové jednotce pod baterií.

Já to mám horší všude jde PWM nebo jakýho čerta signál z G65, Budíků, Climatroniku a od marťanů přes vysílač :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Do toho bazmeku pod baterkou jsem se chtěl hecknout tou žilou od kompresoru :D Myslím, že by stačilo najít kablík který půjde od čidla z chladiče a mělo by se to automaticky přepnout. Teď mi tak napadá: Jak by mělo fungovat čidlo na chladiči? Jde mi o to, že když v konektoru propojím dva piny, tak se mi ventilátory roztočí na první stupeň. Ale v konektoru je ještě jeden pin a ten nereaguje na žádnou klemu...

 

Bazmek jsem zkoušel za jiný. Měl jsem možnost si vybrat ze tří. Všechny vypadali stejně jen měli trochu jiné označení. Ten můj má na konci písmeno Q - Toť vše co si z toho pamatuju. Ještě si teda pamatuju, že výměna nepomohla :D Je sice možnost, že byl taky vadný, ale tomu úplně nevěřím... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 15 minutami, DiKey napsal:

Já to mám horší všude jde PWM nebo jakýho čerta signál z G65, Budíků, Climatroniku a od marťanů přes vysílač :)

 

Rád bych ti za tvou ochotu pomohl, ale já jsem jen zahradník se základy slaboproudu :D a u Kokty dokážu poradit jen s tím co se mi posr... a dokázal jsem vyřešit.

PS:/ Marťanům odcvakni anténu a pak řešíš o problém míň ;-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 49 minutami, DiKey napsal:

PeS: rychlost se nastavuje tak že I stupeň seriové zapojení každý ventilátor bere 6V a paralélní oba dostávají 12V takže žádných 24 nebo 48V :-D

 

Já jsem chuj! Hlavně, že se směju 48Voltům a pak se vocas zeptám na to samý co jsi napsal... Nejvyšší čas jít na kutě, už přetahuju a z toho vedra mi šibe...

Dík za ochotu a trpělivost!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No nejsem si jistý jestli climaspojka N25 ve starém typu bere rovnou 12V teď si nedovedu představit jestli se tam pere na full a jen se mixuje vzduch k dosažení teploty.

U BFQ je regulovaný výkon.

Co se týká tří pin konektoru tak by měl jet jak říkáš klema na první a na druhý stupeň.

Jinak když jsem řešil tu jednotku pod akumulátorem tak se rozdělovali jednotky písmenem především na starý typ přepínací a typ řízený PWM (Duty Cycles) co mám já.

Fyzicky myslím zaměnit lze ale funkčně nikoliv starý typ jen spíná a vypíná nový typ analyzuje signál "Duty Cycles" a podle toho řídí ventilátory po staru relátkama.

Jinak ještě že nejsem první majitel třeba Rapida, podle mě rovnou dostane každý anální sondu a podle toho Škodovka řídí dálkově funkce auta :-D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 23 hodinami, Píďa napsal:

Zítra to hodím na VAG a napíšu, děkuji za rychlou radu..... Jinak únik by to být neměl, je to zkontrolované znovu vakuované, naplněné....stejně nejede...

 

Ahoj chlapi, tak jsem se konečně dostal k tomu abych vyčetl ty závady a píše mi to následující:

 

Na ŘJ motoru

                Address 01: Engine       Labels: Redir Fail!
1 Fault Found:

17965 - Charge Pressure Control
            P1557 - 35-00 - Positive Deviation

 

Na ŘJ climatronicu

                Address 08: Auto HVAC       Labels: 1Ux-907-044.lbl
1 Fault Found:

01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71)
            37-00 - Faulty

 

díky za rady

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chyba 17965 je chyba ventilu N75 k Turbodmychadlu. Takže předpokládám že máš Turbo a jestli neblbne tak neřeš a závadu vymaž.

Každopádně jak jsem říkal výše, jedná se o závadu nějaké klapky v tomto případě je to dvouklapka V71 omezovací a  přetlaková klapka. Ovládaná jedním motorem.

Závadu vymaž a zapni recirkulaci vzduchu. Klapku uslyšíš plynule přejít k uzavření, vypneš to samé při otevírání.

Pokud ne, demontuj šuplík u spolujezdce pod ní je motor a pod ním tunel s klapkou asi bude urvaná nebo táhlo ale nevím jak je to s přístupem a demontáží někde se to tu řešilo. Myslím že se kvůli tomu nemusel demontovat celý CLimatronic....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 10 hodinami, DiKey napsal:

Chyba 17965 je chyba ventilu N75 k Turbodmychadlu. Takže předpokládám že máš Turbo a jestli neblbne tak neřeš a závadu vymaž.

Každopádně jak jsem říkal výše, jedná se o závadu nějaké klapky v tomto případě je to dvouklapka V71 omezovací a  přetlaková klapka. Ovládaná jedním motorem.

Závadu vymaž a zapni recirkulaci vzduchu. Klapku uslyšíš plynule přejít k uzavření, vypneš to samé při otevírání.

Pokud ne, demontuj šuplík u spolujezdce pod ní je motor a pod ním tunel s klapkou asi bude urvaná nebo táhlo ale nevím jak je to s přístupem a demontáží někde se to tu řešilo. Myslím že se kvůli tomu nemusel demontovat celý CLimatronic....

Ano jak píšeš, turbo neblbne, s klapkou jsem měl problémy už hodně dlouho, nikomu se to nechtělo řešit, ale na klimatizaci to vliv nemělo, klima chladila běžně bez problémů. Takže závady vyčtené z ŘJ mi pravděpodobně nepomohly k řešení problému s klimou....?

Děkuji :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Klapka V71 omezovací a přetlaková v zjednodušené formě slouží k omezení vstupu vzduchu při rychlosti nad 20km t.j. prakticky při jízdě se ti tam v létě míchá teplý vzduch v zimě studený... Určitě to nějaký vliv má.

* Jak jsem psal zkontroluj trubky klimatizace jestli chladí.

* Kompresor jestli jede, v tvém motoru je podle všeho klimaspojka zkontroluj jestli sepne.

* pokud dáš na Climatroniku basic settings tak se projedou všechny klapky, problém by mohl být v klapce u výměníku nemusí fungovat t.j. od výměníku jde teplo, mohl vypadat molitan co izoluje teplo, někde u výdechů bývají pak kousky černého molitanu na Foru se to několikrát probíralo

* jinak z panelu je myslím základní nastavení ECON + vnitřní cirkulaci po dobu 2 sekund (zároveň kalibruje klapky) klimatizaci se občas rozhasí pozice klapek to je tu taky často probíráno

* nevím jak to Vaše ASV ale AVU motor měl nějaký ventil k vstupu do výměníku a ten se přidíral u BFQ z toho důvodu odstraněno.. Pak šlo pořád teplo do výměníku

 

Podle mě už jen klapka V71 je problém protože ti mění nepředvídaně poměr teploty vzduchu. Při nejhorším ji u filtru překrej a vyzkoušej za jízdy chlazení a hlavně s tím nejezdi dlouhodobě ať se ti z vydýchaného vzduchu neudělá blbě!!!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...