Přejít na obsah

Climatronic - nefunkční, závady, poruchy, problémy


joystick

Doporučené příspěvky

před 10 hodinami, DiKey napsal:

Klapka V71 omezovací a přetlaková v zjednodušené formě slouží k omezení vstupu vzduchu při rychlosti nad 20km t.j. prakticky při jízdě se ti tam v létě míchá teplý vzduch v zimě studený... Určitě to nějaký vliv má.

* Jak jsem psal zkontroluj trubky klimatizace jestli chladí.

* Kompresor jestli jede, v tvém motoru je podle všeho klimaspojka zkontroluj jestli sepne.

* pokud dáš na Climatroniku basic settings tak se projedou všechny klapky, problém by mohl být v klapce u výměníku nemusí fungovat t.j. od výměníku jde teplo, mohl vypadat molitan co izoluje teplo, někde u výdechů bývají pak kousky černého molitanu na Foru se to několikrát probíralo

* jinak z panelu je myslím základní nastavení ECON + vnitřní cirkulaci po dobu 2 sekund (zároveň kalibruje klapky) klimatizaci se občas rozhasí pozice klapek to je tu taky často probíráno

* nevím jak to Vaše ASV ale AVU motor měl nějaký ventil k vstupu do výměníku a ten se přidíral u BFQ z toho důvodu odstraněno.. Pak šlo pořád teplo do výměníku

 

Podle mě už jen klapka V71 je problém protože ti mění nepředvídaně poměr teploty vzduchu. Při nejhorším ji u filtru překrej a vyzkoušej za jízdy chlazení a hlavně s tím nejezdi dlouhodobě ať se ti z vydýchaného vzduchu neudělá blbě!!!!

Super díky za radu, to je vyčerpávající, vyzkouším a uvidím co vše dokážu zjistit..... ještě jednou díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

zdar

koupil jsem starsi octu 2001 81kw klimatronic kdyz jsem zapl klimu tak nechladila,ted kdyz zacaly vedra tak jsem to zacal resit,problem zacal byt minuly tyden kdy mi menily na aute spojku,kdyz jsem odjizdel ze servisu tak jsem pri zaple klime slysel z motoru chrasteni tak jsem mrk pod kapotu a vychazi to od klimakompresoru,po prepnuti na eco to prestane,da se ve vagu zjistit zda je v klime napln? nerad bych odjebal kompresor,kdyz to hodim na vag tak to pise 01274-servomotor pretlakove klapky v71  3710-defekt-sporadicky,vim kde  je  i pripadnou opravu vesmes je to kolecko plastove,to bych opravil,ale jedna se mi zda je zbytek ok napln apod,da seto nejak diagnostikovat,pac jsem nevidel pod autem zadnej kondenzat kdyz jsem mel klimu zaplou?dik

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Nemám rád nedokončená témata..
I když je to pořád to samé dokolečka.
Pokud není chyba tlaku média obecně náplň je..
Šáhni si na trubky klimatizace jestli chladí.
Poslední věcí je, že chladit v kokpitu nebude když tam hlavním sacím tunelem šel pravděpodobně teplý vzduch...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim lidi, pred par dny jsem si koupil Octavii 1.6 75kw, r.v. 2001 s climatronicem. Samozrejme dle meho ocekavani climatronic nefunguje. Respektive ovladaci panel sviti, reaguje, po zapnuti klimatizace zakolisaji otacky motoru, ale nechladi. Uz jsem s tim byl v servise kde se provedla standardni udrzba po koupi ojeteho auta + udelali diagnostiku klimy. Bylo mi receno, ze klima tesni, je castecne naplnena a kompresor funguje, ze problem je nekde v elektrice a todle je prace pro autoelektrikare. Udajne, kdyz klimu sepli "na tvrdo" tak fungovala, ale bohuzel po zapnuti z kabiny vozu nefunguje. Kazdopadne, co me znepokojuje je to, ze behem cesty ze servisu a me neopatrne manipulace s klimou jsem ji behem jizdy parkrat zapl a vypl a prestalo cvakat jakesi relatko v palubni desce. Pri bezicim motoru na volnobeh a zapnuti klimy motor zakolisa, ale uz se neozve clavknuti onoho rele. Chci se tedy zeptat jestli jsem tam tim mym neopatrnym prepinanim neco neodpalil. Pripadne, zda-li nekdo nevi proc klima z kabiny vozu nelze zapnout. Nerad bych vymenil pulku klimy, narval do toho balik penez a pak zjistil ze to byla nejaka blbost za par korun.

 

Predem dekuji za pripadne odpovedi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co si pamatuju tak tenhle model funguje následovně - klima panel dává příkaz dochlazovací jednotce umístěné pod akumulátorem.Ta pomocí relé které je v ní spíná cívku kompresoru. Další relé v ní spínají ventilátory. Tudíž nevím o žádném relátku v kabině.... A ani předchozí model to tak neměl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 13 minutami, DiKey napsal:

Co si pamatuju tak tenhle model funguje následovně - klima panel dává příkaz dochlazovací jednotce umístěné pod akumulátorem.Ta pomocí relé které je v ní spíná cívku kompresoru. Další relé v ní spínají ventilátory. Tudíž nevím o žádném relátku v kabině.... A ani předchozí model to tak neměl.

 

Dekuji za odpoved, oznacit zdroj cvakani za rele bylo mozna unahlene, ale po precteni nekolika prispevku zde v diskuzi mi to tak pripadalo, protoze mnoho z diskutujicich se o rele bavi. Zeby to bylo slyset, z motoroveho prostoru az do kabiny si nemyslim, ovsem me to pripadalo, ze to vychazi nekde z palubni desky, presneji spoza clusteru. Tak nebo onak ja jsem uplny laik, myslim, ze svepomoci si neporadim. Sverit to odbornikovi je pro me asi jedina cesta. Mohu se zeptat kde nejlepe to zavest? Jestli ten autoelektrikar jak mi bylo receno v servise nebo nejaka firma specialuzujici se na autoklimatizace? Samozrejme taky trosku s ohledem mou penezenku a finance.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Omlouvam se za citaci, pak jsem si toho vsiml a chtel jsem prispevek upravit, ale citace mi uz z nej nesla vymazat.

Nevim co jsou tydle kody, ale predpokladam, ze asi z te diagnostiky. No, bohuzel jsem tam celej ten vypis nechal :/ ale mam s tim servisem domluvene jeste nejake dalsi drobne opravy. Pojedu tam pristi tyden v utery takze budu doufat, ze ho tam stale maji. Pokud ano, tak to tady vypisu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jinak ty tvoje relé budou klapky klimy. Pokud nedojedou do korektní pozice neustále cvakají podle svého vzorce i při vypnutém Climatronicu.

Z boku u spolujezdce je uvidíš jak si tančí :-) Mě vše funguje a i po kalibraci motorky cvakají takže to nic nemusí znamenat! Obvykle je třeba prvně udělat ale reset. Pročti řádně téma.

Nevím jak si popisoval otáčky motoru každopádně klima panel dá instrukci ECU a pokud jsou splněny podmínky tak zvýší otáčky na asi 800-900 ot. jak to neudělá je něco špatně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale neee, zas tak blby nejsem... :D klapky klimy to urcite nebyly... cvaklo to vzdy a pouze jednou v moment stisku tlacitka AUTO. Jeste me napadlo zkontrolovat pojistky, ikdyz si myslim, ze tim to nejspis nebude, ale pro jistotu... stahl jsem si schema pojistkove skrine takze zitra v praci az budu mit chvilku cas je prekontroluju. Tema si proctu. 

 

Jo a k tem otackam... no hele tech 800-900 mi to drzi bez klimy, kdyz zapnu klimu tak se zvednou na 1000-1100 a drzi... tady mame trosku rozdil, ale to je myslim tim, jak je motor serizeny.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim, tak jsem se opet vratil ze servisu a kupodivu muj vypis z diagnostiky tam stale meli takze zde vypisu vsechny chyby, ktere diagnostika nasla:

 

Cislo zavady    Popis zavady

               532    Napajeci napeti (signal je prilis nizky)

             1271    Motor regulacni klapky teploty - V68 (nespravna funkce - vadny)

             1274    Motor nastavovace klapky prutoku vzduchu - V71 (nespravna funkce - vadny)

 

Toto jsou vsechny chyby tykajici se klimatizace. Z teto diagnostiky by jeden rekl, ze je to hned jasne, ovsem pro me jako pro laika jsou to spise neco jako hyeroglify... Byl by mi nekdo ochoten mi trosku priblizit o co se jedna, pripadne jak nakladna bude oprava...?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Dobrý den,

mám dotaz na klimatizaci Climatronic.

Vlastním Passat b5  a začala mě zlobit klimatizace.

Ukazuje mi v létě - 51 stupňů a třeba za 10 minut se vrátí na správnou teplotu a pak zase klesne.

Venkovní čidlo měněno, klmatizace také ale stále to zlobí.

Napadá vás ještě něco, kde hledat problém?

díky za odpověď.

Jakub N.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

chlapci a chlapi mel bych dotaz, octavia 1,9 rok 2003, problem s klimou - nechladi protoze nesepne kompresor

 

-napln nova - bez uniku

-pojistky na baterce OK, skrinka je nejaka zanovni

-pojistky u ridice OK

-elektromagnet pokud zapojim na tvrdo spina

-konektor u starteru OK

-zmereno ze na kablech co jdou k elektromagnetu, ( konektor hned u kompresoru ) je tam porad napeti, zhruba o 1v mensi nez na baterce, pokud nastartuju tak at zapnu klimu nebo ne tak se napeti zvedne ( zacne nabijet ) ale porad je o 1v mensi nez na baterce

-na diagnostice je jedna chyba a to klapa pro cerstvy vzduch - smazat ji nejde ale ta asi na spinani klimy vliv nema

-jednotka na podbehu nevypada nijak spatne ale rozebrat nejde, takze tam nevim

-ventilatory nejdou

 

jedine co me napada kvuli toho ze tam je porad el. ze jsou nekde po ceste ( pod baterkou a dal ) seknute kabely ? nekdo nejaky napad, nebo uz tohle zazil ? diky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Ahojte, 

Octavia combi MR2001, 1.8t 4x4, origo climatronic nefunguje. Vymeneny kompresor, g65 tlakove cidlo, jednotka dochlazovani, vymeneny kabel od altiku na baterku, vymenene ventilatory, chladice, tlakove cidlo, pojistkovy box na baterce, podotykam vse za nove dily. Ve vcds na bloku hodnotu spojky klimatizace napeti nula voltu. Po kontrole chyb na climatronicu zadne hlasene zavady. Vcds taky bez zvad. Pri prehrivani motoru se oba ventilatory zapnou. 

Kostrici body jsem vsude ocistil.

Jsem lehce bezradny. Dneska jsem jeste projizdel pojistky a nahodou jsem zjistil ze v pojistkovem boxu na pozici 16 byla misto predepsane 10A pojistky 15A. Muze toto nejak souviset?

Krome toho vseho me trapi ruzne situace ktere me vedou na nejaky problem bud s ridici jednotkou celkove pripadne s komfortkou nebo celkove s provozem na can busu.

Nejsem schopen sparovat novy klic dalky. Jednotka odmita potvrdit jakoukoliv zmenu.

Mimoto sporadicky mi hlasi chybu haldex a jednotka esp pricemz vypadava cidlo podeleneho zrychleni g251.

Pripada mi to jako systemova chyba. Kabely hlavniho svazku k ridici jednotce vypadaji ok neposkozene a nikde neni vlhko.

Co si o tom myslite?

 
 

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...

Ahojte,

 

pri skode superb 2003 pri self teste mi climatronic pise chybu 000, 53b, 538 a 25b, nasiel som:

 

538ka - zřejmě vadný kabel, konektor nebo některá z jednotek na sběrnici
25B - Servomotor nastavovače klapky rozdělení vzduchu - prostor pro nohy/rozmrazování Climatronic. 

 

000 a 53b som nenasiel. Ak by mal niekto vysvetlenie tychto kodov, bol by som vdacny.

 

Dik, Peter

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Zdravím, Octavia I, r.v. 2002, 66kW, climatronik... Udělán nový klimakompresor, tlakový čidlo, svorkovnice ventilátoru a čerstvě doplněno. Čtyři dny jela krásně, dneska přestala chladit... kompresor spíná, ventilátory se roztočí, trubky studený, pojistky ok, diagnostika climatronicu bez chyb...ale studený vzduch nefouká, kde může být chyba?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 1 rok později...
  • o 5 týdny později...

O1 tdi 1.9 81kw

Zdravím řeším problém na ventilátorech. Pořád se točí oba. Otestované na čtyřech řídících jednotkách ventilátorů.

Zkoušel jsem povytahovat i relátka. Po zapnutí klíčku se roztočí a už nejdou vypnout až po vytažení pojistky nad baterkou.

 

Tady jsem se dočetl že to bude nejspíš problém v kabeláži.

Samovolné spouštění dvou ventilatoru na chladiči octavia tdi - DP forum (dieselpower.cz)

 

řešil už někdo něco takového?

Klima kompresor vyměněny. Termostat taky. Vag už hlásí jen Klapka V71 defekt- ovládací motor tlakové klapky 01274.  A spínač tlaku f129 00792.

Klapku vyměním asi zítra jestli jsem vzal z vrakáče tu stejnou :) a čidlo tlaku se doufám srovná až naplním klimatizaci v patek.

 

Jen se ptám jestli má někdo ještě nějaký nápad na co mrknout než se začnu hrabat v kabeláži :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ahoj ,nevím jak napsat dotaz tak doufám žr mě nebudete linčovat.

O1 1,6 BFQ  zničeho mi přestala fungovat klima,(klimatronic),odpojil jsem konektor

k magnetické cívce a naměřil cca 7V ať je klimatronik zaplý nebo ne.ještě chci zkusit napojit cívku přímo na 12V

ale prvně musím povolit šroubek co drží konektor,je tam blbě vidět,nerad bych něco vyzkratoval.

Máte někdo nějakou radu? Díky 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...