michal9 Posted October 2, 2009 Share Posted October 2, 2009 Muj pohled je takovej, že při nenastartovaným motoru je ventilátor přiměřeně tichej. Jak nastartuju tak se zvýší napětí a tím se zvýší otáčky ventilátoru a už jde šlyšet jak si pěkně chrochtá bazmek. Tudíž jsou asi špatný otáčky ventilátoru kdy to zrovna rezonuje. O pár otáček míň a je tichej bazmek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Misubaro Posted October 2, 2009 Share Posted October 2, 2009 ... u me to dela tak, ze kdyz nastartuji a ventilator mam na 1 tak ho jen mirne slysim. Staci vsak prepnout na vetsi otacky a pak, kdyz ho dam zpet na 1ku tak ku.wa huuucii jak ta svina ....tak ho mam stale zapnuty na 1. U me nema zadny vliv jestli jede klima nebo ne....... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
martyx Posted October 2, 2009 Share Posted October 2, 2009 Muj pohled je takovej, že při nenastartovaným motoru je ventilátor přiměřeně tichej. Jak nastartuju tak se zvýší napětí a tím se zvýší otáčky ventilátoru a už jde šlyšet jak si pěkně chrochtá bazmek. Tudíž jsou asi špatný otáčky ventilátoru kdy to zrovna rezonuje. O pár otáček míň a je tichej bazmek nevim, me ventilator huci jen pri zapnute klime...urcite to budu reklamovat, problemem je, ze auto potrebuju kazdy den...a ted me to ani neboli, protoze klimu nepouzivam. Jak pouzivate klimatizaci ted v tomhle pocasi?? Ja jsem asi zvyklej z aut bez klimy, pres zimu ji nemam zaplou. Nevim jakej by byl rozdil pri topeni s nastavenim teploty na 22 bez klimy a s klimou. Vzduch bude foukat stejne teplej, ohratej od motoru, ne?? Mozna pri zapnute klime jde vzduch jeste pres nejaky filtry...ale ted jsem si uvedomil, ze je dobre pustit klimu pri oroseni skel, ze Asi mam blbej zvyk pouzivat klimatizaci jen v lete. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
michal9 Posted October 3, 2009 Share Posted October 3, 2009 Jde oto, že v zimě když máš zaplou klimu tak to jde přes vysoušeč a nefouká ti vlchkej vzduch z venku a tím pádem se ti nemlží okna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karl von Bahnhof Posted December 22, 2010 Share Posted December 22, 2010 Mám fabii 1.2 47kW - větrák na první rychlost divně hučí (rezonuje, jako ložiska - řeší to tu každý) a na další rychlosti mi přijde dost hlučný (normální hučení vzduchu - ale nahlas). Pročetl jsem si tady tu diskuzi, ale jak teda na opravu? Koupit nový ventilátor (jaký typ) vyčistit motorek, ložiska, ... ? Vyčistit vzduchové rozvody? Nějaké filtry? Díky moc. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Posted December 22, 2010 Share Posted December 22, 2010 Výrobce tvrdí, že ty motorky mají samomazná ložiska. Přitom tam jsou obyčejná v nejlacinějším provedení, dokonce mám dojem, že ani ne valivá, ale obyč mosazná "futra" - ta se opotřebují a začnou drnčet nebo hučet. Zklidní ja kapka oleje - nejhorší ale na tom je, že tu kapku oleje by taková ložiska potřebovala jednou za půl roku, ale DOSTAT SE K NIM znamená rozebrat půlku palubovky... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karl von Bahnhof Posted December 22, 2010 Share Posted December 22, 2010 Jaký je rozdíl mezi demontáží motorku ventilátoru, která je schovaná za kaslíkem u spolujezdce (to je na par sroubu). Musí se fakt rozdělávat celá palubka? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pette-KH Posted November 12, 2011 Share Posted November 12, 2011 Ahoj, já mám ten samý problém na Fabii Combi II, a co teprve jak hučí když se couvá, to je zážitek, pak jej raději vypínám. Jde o to jen si zvyknout. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kosak 72 Posted February 8, 2012 Share Posted February 8, 2012 Zdar s tímto mám osobní zkušenost takovou, že mne ventilátor rezonoval vždy po výměně pylového filtru. Jako kdyby tam byl blbě zastrčen, nebo špatně osazený plastový kryt. Mám Fabku II Combi r.v. 2008 bez klimy. Když se znova vytáhl filtr a dobře se nasadil jeho plastový kryt, tak vše v pořádku. Ani na jednu rychlost nemám ventilátor hlučný. Zkuste na to mrknout. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pro_man Posted April 12, 2012 Share Posted April 12, 2012 Mi to dělal taky větrák, přijel jsem to reklamovat a do druhého dne jsem měl nový... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jamal00 Posted August 7, 2012 Share Posted August 7, 2012 (edited) ahojky.taky mi na 1. pozici huci ventilator.jak vycochtanej.normalne mi to nedela,hlavne v zime ,jak je stuhlej.ptal sem se v pelhrimove ve skodovce a .... ze to opravi,ale vyndani palubovky.a kdyz sem videl ze na servisce neumeji ani zacvaknout kabinovy filt,tak sem si to rozmyslel.pres zimu to holt vydzim,no.ale klidne kdyby to doma delal nekdo mohl by to nafotit.myslim si ze to zvladne kazdy druhy. a mam fabku 1,6 16V r.v.2009 Edited August 7, 2012 by Jamal00 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xp3 Posted November 17, 2014 Share Posted November 17, 2014 Ahoj panove, z huceni ventilatoru na jednicku mi boli hlava. Vyroba 02/08, vetrak puvodni. Studeny vetrak po startu nehuci, zacne po cca 20ti km jizdy, huci trochu i na dvojku, na trojku a ctyrku je tichy. Klima, neklima vliv nema, otvor v kastliku spolujezdce taky ne. Je to strasne otravne a trha to usi, ale rozebirat palubku? Radsi ne... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
libero Posted November 17, 2014 Share Posted November 17, 2014 http://forum.skodahome.cz/topic/93069-buchot-ventilátora-u-faceliftu/?p=1556768 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
extreme4u Posted December 25, 2014 Share Posted December 25, 2014 U mě je ventilátor na jedničku ticho, skoro neslyšitelný. Bohužel na dvojku a víc něco jakoby začne syčet u nohou spolujezdce. Mám podezření na něco se vzduchovým filtrem (byl nedávno měněný), ale fyzicky je OK, nasazený je taky OK, ale začalo to asi po jeho výměně a ať dělám co dělám, tak to syčení nemizí. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
agent007 Posted December 25, 2014 Share Posted December 25, 2014 Mám 2007 a dělá mi to taky. Snad by se tam mělo jít dostat ještě někde od spolujezdce...palubku ven na to so netroufnu a jak píše Igor pobabrú dačo ineho chuji. Radši ať to huči aspoň vím, že to funguje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
agent007 Posted December 25, 2014 Share Posted December 25, 2014 Myslím, že tu palubku není potřeba rozebírat, známý servisák mi říkal, že se tam opravdu dá dostat tím tunelem od spolujezdce. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Misubaro Posted February 1, 2015 Share Posted February 1, 2015 tak "konečně" mám první problém. Už jsem si myslel, že mám jiné auto. Odešlo topení, ale v době kdy to člověk zrovna moc nepotřeboval. Minulý celý týden jsem byl pracovně v Děčíně. Auto po první nocí u hotelu jako skleněná královna. Takže jsme jezdil s kolegou. V pátek večer před odjezdem domů /140km/ jsem řešil jak odmlžit okna. Z venku oškrabat ze vnitřku oškrabat. Co dál. Oblékl jsem se jako na závody psího spřežení na Aljašce a vyrazil jsem. Problém.... jak jsem dýchal, tak se okna hned zamlžovaly. Zkoušel jsem střídavě otavirat okna a zavírat nic proti zamlžování nepomohlo. Jedna ruka na volantu, druhá kmitala se škrabkou a později s hadrem. Z venku okna se nahrazovala a tak jsem používal každou chvíli ostřikovač, kam jsem před jízdou nalil nemrznoucí směs do -25C. Na hovno..... jak jsem směs stříkl na okna, tak na chvíli jsem viděl ale po 15-20 sekundách se začaly na okně dělat vločky. Nebylo vidět. Doufal jsem, že alespoň náporový "vítr" mě nažene trochu tepla na okna. Byl asi tak nepatrný, že jsem žádný necítil. Toto je skutečně na hovno. Podotýkám, že bylo - 3C. Zkusil jsem vytáhnout pilový filtr. Doufal jsem, že se zvětší náporový...nic. Přiznám se, že jsem dojel do Ústí nad Labem skoro poslepu a notně už promrzlí. Bylo 10 večer. V Ústí jsem však zjistil, že dole na okně nad ventilaci se začíná odmlžovat malý proužek skla. Riskl jsem a jel do Lovosic a pak na dálnici, kde jsem věřil, že při vyšší rychlosti se okno odmlží. Tak se stalo. Zimou jsem se třásl, jako drahý pes..... Co mě překvapilo, že od vyndaného pilového filtru u spolujezdce stále dosti fouká studený vzduch. Myslel jsem, že topení vede přes tento filtr. Po chvíli jsem přišel na to, že když pojedu více jak 150km/h, tak mírně cítím teplo levé ruce od ventilace. Tak jsem cestu z Lovosic až domů projel v rekordu....doma jsem hned skočil do vany, abych rozmrznul.... Zítra jedu do servisu. Bohužel palubka se musí celá demontovat. Jinak současně najeto 295.000 km.....všem hezkou neděli Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
agent007 Posted February 1, 2015 Share Posted February 1, 2015 (edited) To su kuwa nervy toto. Já to furt říkám, že auto a baba jsou dva nejlepší způsoby jak přijít o peníze. Edited February 1, 2015 by agent007 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ESkaba Posted January 22, 2017 Share Posted January 22, 2017 Zdravím všechny, měl bych dotaz. Mám Fabii II 1.4 TDI a teď v zimních měsících dost často slyšívám hučení ventilátoru topení (si tedy myslím já, že je to ventilátor), někdy je to více a někdy zase méně nebo to třeba na chvíli úplně přestane, protože když ho úplně vypnu tak to přestane. Co je ale divné když zvednu nebo uberu otáčky ventilátoru tak je zvuk pořád stejný, nemění se. Když jsou teploty nad nulou tak nic nehučí, tak nevím. Zatím to řeším pouze tady na foru než se obrátím na servis. Moc děkuji všem za odpovědi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supermarine_Spitfire Posted January 22, 2017 Share Posted January 22, 2017 manuální nebo automatická klima? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ESkaba Posted January 22, 2017 Share Posted January 22, 2017 před 4 hodinami, Supermarine_Spitfire napsal: manuální nebo automatická klima? Úplně bych zapoměl na to podstatné, mám automatickou. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supermarine_Spitfire Posted January 23, 2017 Share Posted January 23, 2017 Neklame tě tam pouze to, že automatická klima má jemnější odstupňování otáček ventilátoru? já abych poznal rozdíl mezi prvními třemi stupni, tak musí být v autě hrobové ticho. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ESkaba Posted January 23, 2017 Share Posted January 23, 2017 To hučení jak říkám je stejné jak při malých otáčkách tak při velkých. Myslím si že spíše jako ložiska vent. Klasické hučení vent.poznám Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supermarine_Spitfire Posted January 23, 2017 Share Posted January 23, 2017 tak asi fakt teda ložiska ventilátoru. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ESkaba Posted February 1, 2017 Share Posted February 1, 2017 A dají se vyměnit ty ložiska, nebo se mění celý ventilátor? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.