Jump to content
Moheimed

Dekarbonizace

    Recommended Posts

    Zdravím hledal jsem zde toto téma a nenašel tak prosím o radu a zkušenosti. Tsi trpí karbonizaci. Zajímá mě karbonizace saciho ústrojí , saní,ventily. Zkoušel jste někdo přípravky ve spreji co se strikaji do saní za vzduchovej filtr? Nebo mechanicky? Foto by mělo bejt z 2.0 Tsi

    karbon.jpg

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Mám. Nějakýmu spreji bych absolutně nevěřil, že tam něco očistí - ty nánosy jsou pevný a lepkavý, podle mě to nic neudělá.

    Chvíli jsem přemýšlel nad BG 211 (nastříká cca litr nějaké směsi poly-ether-aminu (PEA) pod tlakem do sání).

     

    PRO:

    -fakt, že to skutečně funguje (dokonce bych řekl že u atmosfér velice dobře), viděl jsem spoustu videí kde tomu z výfuku vyletělo asi tak kilo uhlí a sazí + fotky ve světě motorů, kde to očistilo i nějaký čidlo v cestě, co na sobě mělo asi 2cm nános;

    -není to invazivní (rozebírání motoru) a ani tak drahý.

    - vyčistí to i celý sání za místem, kam tu hadičku prdnou.

    PROTI:

    - Nevěděl jsem co PEA a ty odletující kusy karbonu udělají s turbem a motorem (zfleku mě napadá možnost nějakýho lokálního zchlazení a následně prasknutí materiálu)...

    - Okamžitý znehodnocení olejové náplně a nutná výměna.

    - Nikde jsem nenašel zkušenosti s TSIčkama - je to dost složitej motor na takový srandy.

     

    Vzhledem k tomu, že modul sání s klapkama už mám měněnej (tudíž nepotřebuje čistit), jsem se nakonec na to riziko zničení motoru vykašlal, nechal sundat sání a vyčistit mechanicky, přišlo mi to nejbezpečnější. Taky je dost možný, že budeš muset vyčistit i škrtící klapku, což se dá udělat při tom, + je dobrý vyměnit PCV ventil, pokud tam máš ještě originál a chčije ti z něj olej (zaprvé to odchází, zadruhé ještě před tím pouští olej do sání a zhoršuje tohle karbonování a zanášení celýho sání).

     

    EDIT: ajo, ono už je 2018, tak to už asi kolega vyřešil :)

    Edited by marek16

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Když dva dělají to totéž... :) Ono je imho rozdíl něco rozprášit sprejem, a udělat z toho jemnou mlhu tlakem asi dva bary. V prvním případě se toho spousta nachytá na stěny a někam steče (ven, nebo třeba taky do motoru a jsme zase u té bezpečnosti), v druhým je to pomalejší proces na 45min, menší množství v každou danou chvíli, a mnohem menší kapičky. Složení asi taky nebude úplně stejný, a BG už má přece jen nějakou reputaci... ale stejně sem na to neměl odvahu :D

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    před 4 hodinami, marek16 napsal:

    viděl jsem spoustu videí kde tomu z výfuku vyletělo asi tak kilo uhlí a sazí + fotky ve světě motorů, kde to očistilo i nějaký čidlo v cestě, co na sobě mělo asi 2cm nános;

     

    Jak se to "kilo uhlí" dostalo skrz katalyzátor??

    • Upvote 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    zdravím , tak jsem nakonec rozebral sání a udělal to  ručně ( aku , dratak, čistič kamen, tech benzin), dal jsem rovnou i pročistit vstřikovače,, najeto cca 160 tis a vipadalo to velice podobně jak na fotce , spíše hůře. Práce pěkná prasečinka ale dle mého se to viplatilo , auto jede pocitově živěji a vím že mám chvilku klid :) 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×