Přejít na obsah

Dekarbonizace


Moheimed

Doporučené příspěvky

Zdravím hledal jsem zde toto téma a nenašel tak prosím o radu a zkušenosti. Tsi trpí karbonizaci. Zajímá mě karbonizace saciho ústrojí , saní,ventily. Zkoušel jste někdo přípravky ve spreji co se strikaji do saní za vzduchovej filtr? Nebo mechanicky? Foto by mělo bejt z 2.0 Tsi

karbon.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Mám. Nějakýmu spreji bych absolutně nevěřil, že tam něco očistí - ty nánosy jsou pevný a lepkavý, podle mě to nic neudělá.

Chvíli jsem přemýšlel nad BG 211 (nastříká cca litr nějaké směsi poly-ether-aminu (PEA) pod tlakem do sání).

 

PRO:

-fakt, že to skutečně funguje (dokonce bych řekl že u atmosfér velice dobře), viděl jsem spoustu videí kde tomu z výfuku vyletělo asi tak kilo uhlí a sazí + fotky ve světě motorů, kde to očistilo i nějaký čidlo v cestě, co na sobě mělo asi 2cm nános;

-není to invazivní (rozebírání motoru) a ani tak drahý.

- vyčistí to i celý sání za místem, kam tu hadičku prdnou.

PROTI:

- Nevěděl jsem co PEA a ty odletující kusy karbonu udělají s turbem a motorem (zfleku mě napadá možnost nějakýho lokálního zchlazení a následně prasknutí materiálu)...

- Okamžitý znehodnocení olejové náplně a nutná výměna.

- Nikde jsem nenašel zkušenosti s TSIčkama - je to dost složitej motor na takový srandy.

 

Vzhledem k tomu, že modul sání s klapkama už mám měněnej (tudíž nepotřebuje čistit), jsem se nakonec na to riziko zničení motoru vykašlal, nechal sundat sání a vyčistit mechanicky, přišlo mi to nejbezpečnější. Taky je dost možný, že budeš muset vyčistit i škrtící klapku, což se dá udělat při tom, + je dobrý vyměnit PCV ventil, pokud tam máš ještě originál a chčije ti z něj olej (zaprvé to odchází, zadruhé ještě před tím pouští olej do sání a zhoršuje tohle karbonování a zanášení celýho sání).

 

EDIT: ajo, ono už je 2018, tak to už asi kolega vyřešil :)

Editováno: , autor: marek16
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když dva dělají to totéž... :) Ono je imho rozdíl něco rozprášit sprejem, a udělat z toho jemnou mlhu tlakem asi dva bary. V prvním případě se toho spousta nachytá na stěny a někam steče (ven, nebo třeba taky do motoru a jsme zase u té bezpečnosti), v druhým je to pomalejší proces na 45min, menší množství v každou danou chvíli, a mnohem menší kapičky. Složení asi taky nebude úplně stejný, a BG už má přece jen nějakou reputaci... ale stejně sem na to neměl odvahu :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 hodinami, marek16 napsal:

viděl jsem spoustu videí kde tomu z výfuku vyletělo asi tak kilo uhlí a sazí + fotky ve světě motorů, kde to očistilo i nějaký čidlo v cestě, co na sobě mělo asi 2cm nános;

 

Jak se to "kilo uhlí" dostalo skrz katalyzátor??

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zdravím , tak jsem nakonec rozebral sání a udělal to  ručně ( aku , dratak, čistič kamen, tech benzin), dal jsem rovnou i pročistit vstřikovače,, najeto cca 160 tis a vipadalo to velice podobně jak na fotce , spíše hůře. Práce pěkná prasečinka ale dle mého se to viplatilo , auto jede pocitově živěji a vím že mám chvilku klid :) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...