Jump to content
Moheimed

Dekarbonizace

Recommended Posts

Zdravím hledal jsem zde toto téma a nenašel tak prosím o radu a zkušenosti. Tsi trpí karbonizaci. Zajímá mě karbonizace saciho ústrojí , saní,ventily. Zkoušel jste někdo přípravky ve spreji co se strikaji do saní za vzduchovej filtr? Nebo mechanicky? Foto by mělo bejt z 2.0 Tsi

karbon.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mám. Nějakýmu spreji bych absolutně nevěřil, že tam něco očistí - ty nánosy jsou pevný a lepkavý, podle mě to nic neudělá.

Chvíli jsem přemýšlel nad BG 211 (nastříká cca litr nějaké směsi poly-ether-aminu (PEA) pod tlakem do sání).

 

PRO:

-fakt, že to skutečně funguje (dokonce bych řekl že u atmosfér velice dobře), viděl jsem spoustu videí kde tomu z výfuku vyletělo asi tak kilo uhlí a sazí + fotky ve světě motorů, kde to očistilo i nějaký čidlo v cestě, co na sobě mělo asi 2cm nános;

-není to invazivní (rozebírání motoru) a ani tak drahý.

- vyčistí to i celý sání za místem, kam tu hadičku prdnou.

PROTI:

- Nevěděl jsem co PEA a ty odletující kusy karbonu udělají s turbem a motorem (zfleku mě napadá možnost nějakýho lokálního zchlazení a následně prasknutí materiálu)...

- Okamžitý znehodnocení olejové náplně a nutná výměna.

- Nikde jsem nenašel zkušenosti s TSIčkama - je to dost složitej motor na takový srandy.

 

Vzhledem k tomu, že modul sání s klapkama už mám měněnej (tudíž nepotřebuje čistit), jsem se nakonec na to riziko zničení motoru vykašlal, nechal sundat sání a vyčistit mechanicky, přišlo mi to nejbezpečnější. Taky je dost možný, že budeš muset vyčistit i škrtící klapku, což se dá udělat při tom, + je dobrý vyměnit PCV ventil, pokud tam máš ještě originál a chčije ti z něj olej (zaprvé to odchází, zadruhé ještě před tím pouští olej do sání a zhoršuje tohle karbonování a zanášení celýho sání).

 

EDIT: ajo, ono už je 2018, tak to už asi kolega vyřešil :)

Edited by marek16

Share this post


Link to post
Share on other sites

Když dva dělají to totéž... :) Ono je imho rozdíl něco rozprášit sprejem, a udělat z toho jemnou mlhu tlakem asi dva bary. V prvním případě se toho spousta nachytá na stěny a někam steče (ven, nebo třeba taky do motoru a jsme zase u té bezpečnosti), v druhým je to pomalejší proces na 45min, menší množství v každou danou chvíli, a mnohem menší kapičky. Složení asi taky nebude úplně stejný, a BG už má přece jen nějakou reputaci... ale stejně sem na to neměl odvahu :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 4 hodinami, marek16 napsal:

viděl jsem spoustu videí kde tomu z výfuku vyletělo asi tak kilo uhlí a sazí + fotky ve světě motorů, kde to očistilo i nějaký čidlo v cestě, co na sobě mělo asi 2cm nános;

 

Jak se to "kilo uhlí" dostalo skrz katalyzátor??

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

zdravím , tak jsem nakonec rozebral sání a udělal to  ručně ( aku , dratak, čistič kamen, tech benzin), dal jsem rovnou i pročistit vstřikovače,, najeto cca 160 tis a vipadalo to velice podobně jak na fotce , spíše hůře. Práce pěkná prasečinka ale dle mého se to viplatilo , auto jede pocitově živěji a vím že mám chvilku klid :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...