Přejít na obsah

Tesnenie dverí


Eric_

Doporučené příspěvky

Setkal jsem se s tímto problémem u OI. Pokud není čisté těsnění dveří, tak při jízdě karoserie "pracuje" proti dveřím a odírá se lak. Princip stejný, jako gufero vyběhá drážku v hřídeli. Prach se zapíchne do měkčího materiálu a tvrdší poškodí. Proto čistit i těsnění.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Protože se mi nápad pretěsnit kapotu a dveře líbí, hledal jsem prodejce těsnění. Čínu nechci protože rád podporuji místní České firmy. 

Zde je jeden výrobce těsnění v Hradci Králové. Těsnění přímo vyrábí a ačkoliv se e-shop tváří že je možné koupit pouze celou 100m špulku, posílají na dobírku už po metru! 

Oproti AliExpressu mají také vyšší profily. 

 

https://www.tesnenitexim.cz/D-profil-c30_64_2.htm

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 10 měsíců později...
V 3. 6. 2017 na 9:13, Pepyczech napsal:

Špinění bude určitě výrazně menší, to píšu hned nad fotkama. Určitě se bude špinit úplně nejdolnější schodek prahu. Tam to prostě nejde utěsnit, právě kvůli odtokovým dírám. Hluk od kol bude asi menší, jenže s hlukem je to velmi subjektivní. Stačí někam nalepit kus gumy a hned má člověk pocit, že je to tišší. Někdy to porovnám s F3 mojí dcery, která má sice krátkou, ale nemá ji oblepenou vším možným, jako já (obě jsou 1,2 TSI 81 kW).

nemas daku stranku skade to vsetko objednat dakujem

Editováno: , autor: Oliver123456
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj všichni,
inspirován příspěvky výše (tenkrát do roku 2018) jsem také zkusil zaexperimentovat. Cíl byl snížit znečištění prahů, ovšem bez použití dotykového těsnění. Představa (a osobní zkušenost u některých služebních vozů) odřené barvy a většího "mlácení" dveřmi při zavírání mě odrazovala od provedení @Pepyczech. Upřímně, i ta pracnost mě odradila, navíc neviděl jsem potřebu to tak komplexně utěsnit.
Po delším přemýšlení jsem na zkoušku zvolil jednoduché provedení - utěsnil jsem jen spodní hranu předních dveří a spodní a zadní svislou hranu zadních dveří. Tu jen do výšky asi 50 cm. Protože jsem nesehnal vhodný "L" profil, vybral jsem k tomu "Z" profil vhodné tloušťky z Aliexpressu (https://www.aliexpress.com/item/4000682999492.html). Snad jediný a největší problém, který jsem dodnes nevyřešil, je odstranění části zetka na formát elka a to rovným (rozuměj hezkým) řezem. Kdo někdy řezal gumu, ví o tom svoje. Protože je krátká hrana elka potřeba hodně krátká (jen na tloušťku hrany dveří), velmi špatně se to řeže. Bohužel, při čistém autě je to zblízka vidět, ale v úmyslu jsem měl hlavně vyzkoušet funkčnost a potom to znovu a lépe předělat. Protože jsem řez nevymyslel, dodnes jsem to nepředělal... :-(


Přikládám několik záběrů, které ukazují provedení i výsledek. Jako těsnění to funguje, nikde se to nedotýká (tím to na zavírání dveří nemá vliv a neodírá to barvu), nedrží to vodu. Na hraně prahu u otevřených dveří je to nejlépe vidět. Samozřejmě, vzhledem k bezkontaktnímu utěsnění je tam mezera, kterou se tam trochu práší (to pro puntíčkáře). Lze to ale korigovat tloušťkou gumy, pokud se sežene.
Co se týká hlučnosti, neumím to posoudit. Subjektivně je "možná" menší hluk od ostřiku pneumatik na mokru. Ale je to neověřené, musel bych to projet několikrát a sundávat to pro test určitě nebudu.

 

těsnění-P.JPG

těsnění-P přední.JPG

těsnění-L.JPG

těsnění-L přední.JPG

těsnění-L detail.JPG

Editováno: , autor: MikeV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Nedodává se to pro Fabie v Rusku, popř. někde jinde venku, viz. prašnější tamní silnice ? Např. příručky a návody k Fabii III v češtině se taktéž zmiňují o  motoru 1.6 Mpi a ten je taky dodáván do Fabie jen v Rusku, nebo možná i jinde, ale rozhodně ne u nás. Každopádně pokud je to těsnění uvedeno v dílenské příručce pro Fabii III, tak musí jistě někde 100% existovat, ale je otázka kde je sehnat u nás v ČR nebo SR, když by to  opravdu bylo montováno  třeba jen na těch ruských Fábiích, nebo kde vlastně?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to co jsem našel nejsou ty nacvakávací ale nalepovací. Což by nevadilo, ale musím zjistit více informací, jestli to jedno těsnění je na celou jednu stranu auta.  Původně jsem myslel že jedno těsnění jedny dveře a že to zalomené je na ty zadní, ale to je určené jen pro kombík.  Jinak v dílenské příručce čísla dílů nejsou, musí někdo pohledat v ETCE tu bohužel nemám.

https://www.skoda-dily.cz/katalog/fabia/nahradni-dily/karoserie/dvere-a-jejich-casti/predni-dvere/tesneni-dveri-355.html

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Copak dodatečné těsnění, já právě zjistil, že mi prasklo normální těsnění dveří (to vnější). U spolujezdce je úplně roztržené a u řidiče k tomu nemá daleko. A po celém obvodu obou předních dveří je měkké a tenké.

Na úrovni zámků dveří. Setkal se s tím někdo ? Auto je staré 2,5 roku a najeto necelých 28k km. Zkusím reklamaci, ale pokud neuznají, vyměním si sám, už vidím tu raketu, co by se řekli za opravu za plnou cenu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
On 11/18/2017 at 4:48 PM, tiborg said:

Reklamoval som prasknuté tesnenie na škode Fabií 3 combi na obidvoch predných dverách v rohu a neuznali mi reklamáciu. Že vraj sa s takým problémom ešte nestretli. Má alebo mal niekto takýto problém? 

IMG_1605.JPG

IMG_1607.JPG

IMG_1620.JPG

 

Přesně, ale naprosto přesně tohle se mi stalo. Utržené přesně na to samém místě, ty samé dveře. Také Fabia Combi v bíle barvě :-D Myslel jsem, že koukám na fotky svýho auta. Má to cenu reklamovat? Uznali to někomu? Někdo tu psal něco o TPI? Co to znamená? Dá se to použít jako případný argument pro reklamaci?

 

Případně jak velkou práci dá to vyměnit svépomocí (pokud je to vůbec možné bez nějakýho speciálního vybavení) ? Jde o tento díl https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/6v0837431b5ap-voditko-zasouvaciho-skla-leve-skoda-30463.html nebo jiný?

 

Případně takto. Má to jiný než estetický smysl, až to upadne úplně tak mi začně do auta foukat, týct atd. či nikoliv?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja som tieto rohy na predných dverách servisákovi len spomenul a on si ma hneď objednával na reklamáciu, hoci ešte ani auto nevidel. Vyreklamované rohy stále držia. Na zadných dverách sú ešte pôvodné, hoci servisák mi tvrdil, že do roka určite prídem aj so zadnými. Našťastie sa to nestalo.

 

Inak skúsenosť z tejto zimy, keď bolo jednu noc trochu viac veterno.. :D

489254195_20210213_140055kpia.thumb.jpg.3aaa07ae9a456ecbeffca38683b95ed6.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bol to košický Gabriel, ale čo sledujem, uznávajú to hádam všetky servisy - teda okrem toho jedného z predchádzajúcej strany.

 

No skôr mi tam ten sneh nafúkalo - jednu noc bol silný vietor, sneženie, tvorili sa snehové jazyky... celá tá pravá strana auta bola zasnežená.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Klucí tak jsem dneska skončil v servisu kvůli KO baterce a na konce března jsem tam objednanej právě ně těsnění, pískající Sanden atd. Tak jsme to jen rychle nakousli a pán tvrdil, že to je mechnické poškození a že o žádném TPI neví. Nemáte prosím někde číslo toho TPI nebo kde bych to mohl sehnat? Bez toho se asi moc nehnu. Nechci lítat po celém městě a zjišťovat kde mi to opraví a kde ne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...