Přejít na obsah

Škody Fabia a Rapid ještě letos dostanou motor 1.0 TSI!


dodge

Doporučené příspěvky

V 3. 3. 2017 na 23:58, Pitrsman napsal:

Mám strach o životnost motoru, po dálnici ve 150kmh, plnej kufr, plná nádrž, 5 lidí v autě a zapnutá klimka, motor bude řvát, ten výkon už nebude a tak na to každej šlápne. Mělo to být jako u 7 Golfa, 1.0Tsi pro Německý důchodce a 1.4Tsi 92kW - 1.4Tsi 110kW pro normální lidi. :D

S tím souhlasím. Jen bych nechtěl cestovat ve fabce v pěti lidech :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hmm.. viem, ze v tychto koncinach byva fabia combi rodinne auto na streky do Chorvatska, ale to nim skutocne nie je. Fabia je mestske vozitko, nic viac, nic menej.

Ak si ho niekto znici neustalym vozenim sa 150kmh po dialnici, mal by sa asi zamysliet, ci si vybral spravne auto pre svoj profil jazdy.

  • Pozitivní 2
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A co konkrétně se na té Fabii zničí? Jinak je to blábol - stejný motor je v i v OIII, což už není městské "vozítko". Tam už se s plně naloženým autem může standardně jezdit 150 km/h, když je to auto o třídu výš a nikdo ho tím pádem nezničí? Co to je za logiku?   :wacko:  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pawouk: nic ve zlém, ale nejde jen o počet otáček, ale také o dimenzování ostatních částí motoru na působící síly a momenty. Z motoru formule se taky daly dostat stovky koní s relativně malým objemem, ale při životnosti několik desítek hodin. Nedělám si iluze, že 1.2TSI na tom bude nějak zázračně, ale 1.0 trojhrnek s 90KW na mě působí úplně hrůzostrašně. Jenom pro informaci: ví někdo skutečně přesně, jestli vůbec a pokud ano, jak je řešeno vyvážení toho motoru?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ehm, toto ovšem není F1 a výkon je úplně v jiných dimenzích a jiným průběhem. Takže jinak - litrový výkon je tedy 85 kW, v tom případě by se musely dávno v prach obrátit i motory 2.0 TSI (a u jiných automobilek obdobné), kde je litrový výkon podobný, či dokonce vyšší. A když jsi nakousnul 1.2 TSI, tak kde jsou ty uhoněné motory? Nikde (a to se vyrábí už asi 7 let), jejich problémy vychází z něčeho jiného, a spíš jim vadí podtáčení (ke kterému jejich charakteristika svádí), které namáhá třeba problematické rozvody víc, než kdyby byly v provozu ve vyšších otáčkách například na zmíněných dálnicích. Aniž bych tento motor (a jemu podobné) chtěl nějak bránit (mně jsou tyto tříválce proti srsti), tak jinde nějaký čas fungují bez větších problémů - viz třeba Ford.

 

Podle dostupných informací je vyvážení řešeno na dvou místech - záměrným nevývažkem na dvouhmotnostním setrvačníku a na druhé straně stejným způsobem nevyvážené řemenici s tlumičem torzních kmitů. Protiběžný vyvažovací hřídel tento motor nemá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já s Fabii 1.2 kombi DSG jezdím dálnici často hlavně Chorvatsko a Rakousko a většinou tempomat 150 a vubec nemam pocit ze by se motor na 7st nějak trápil.  Spotřeba kolem 6 litrů a mam najeto 60tis a auto je jako nové.  Myslím ze 200-300tis km motor najede. U mě tak 150 pak výměna.  Klidne si příště koupim na ježdění  po dálnici Rapid 1.0 70kW s DSG a nebudu mít problém. . Asi sem optimista.  To raději ten rozdíl oproti Oktavii DSG procestují s dětmi ;-)  je pravda ze nejzdim naložený  a jen jedno malé dítě v zadu. 

Editováno: , autor: David C3
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

K téme 150km/h po dialnici ma napadajú dve otázky - ako dlho sa tak dá ísť? Čoskoro je človek nútený kvôli niečomu spomaliť,nie? Aký výkon je treba na udržanie tej rýchlosti? Možno 40kW myslím. To je s privretím oboch očí tak polovica výkonu toho litra... Na to dimenzovaný určite je. Nie je to HTP čo malo 47kW a teda išlo po diaľnici iba naplno.

A v podstate - kúpite ai základný motor a plánujete lietať po dialnici? Si kúpte 2 liter... Toto je motor do mesta a mimo, maximálne 110 až 130 po dialnici na pohodu a keď treba tak nemá problém z tej rýchlosti ešte na chvíľu zrýchliť kvôli predbiehaniu. 

Editováno: , autor: TTRapid
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Defakto celé Rakousko Slovinsko  projedu na tempo mat 145 což většinou jedou všichni. . Možná kdybych jel ještě rychleji bych musel často reagovat na provoz. . Jo a jak jsi napsal at si na ježdění po dálnici koupíme 2.0 tak sem si koupil to nej,  co je možné do Fabie koupit včetně výbavy. . Jinak si pamatuji když jsi táta v roce 1995 koupil na ježdění po dálnicích nové E200 W124 byl to 4 kvalt melo to tuším 85kw tak jako dnešní 1.0 tsi. Hlavně to byli docela těžké auto oproti Oktavce.  Otázka jaky bude 3 válec ale 1.2 81kw navíc s DSG je super motor i na dálnici aspoň Fabie kombi.  . 

Editováno: , autor: David C3
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám najeto něco málo přes 50 tis. a většina z toho jsou dálnice. Tempomat nebo omezovač na 134/136 (nějak jsem si tyhle dvě čísla oblíbil).

Zajímavé je, že i s rakví na střeše nebo kolama na zadku dost často předjíždím ty různé O1/O2 TDI, co se do kopce vlečou 110-120.

Zatím se nezdá, že by se motor šel rozpadnout...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jediná situace, kde moje 1.2 neudržela konstantní tempo 140km/h na šestku bylo na D1 ve Střechovským kopci s károu. To jsem čuměl jako puk, když motor točil skoro 3 tisíce a maxi dot radil, ať tam vrazím pětku :)

Nebejt dálnice samé omezení, radar nebo Superb, tak se s 1.2 v pohodě nechá cesovat rychlostmi 160-180km/h. Nevidím jediný důvod, proč by litr měl mít ve Fabii prolém se 150km/h, když taková tempa zvládá i ve větších a zěžších autech...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

:w00t1::scooter:  Ešte jeden príspevok a zistíme že Fabia III dá maximálku aj 200 km/h ma nechci rozchechtať

před 22 hodinami, Pavel M napsal:

1.2 v pohodě nechá cesovat rychlostmi 160-180km/h.

 

tak mi napíš kde a ako dlho.... šiel si vôbec už na plný plyn, ja ano a viem o čom píšem, sa nestačím diviť koľko máte rakiet..... v popise máš 81KW ako aj ja.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pawouk: promiň ale 1.0Tsi bych opravdu nechtěl, na dálnici do Rakouska ve čtyřech lidech což je rodina, rychlost 140kmh na šestku a auto se jako by snažilo někoho předjet, sorry ale tohle opravdu nemám zapotřebí, neříkám že do města a pro důchodce to špatný není ale s tou Octávkou je to nesmysl, nedejbože když zapneš klimošku a máš ještě plnej kufr a nádrž, tohle je problém i u 3 Octávky 1.2 77kW, to auto při normálním využívání akcelerovalo zdechle. Ten motor je dobrej akorát tak na dálnici rozjet to na 130kmh, dat tam tempomat s adaptací a nechat to jet, tím to ale končí. O nějaké životnosti motoru se dá zatím jen polemizovat ale víc jak 150tis km bych tomu nedal....

 

Eric_ : 3 fábie 81kW dá 200kmh v poho, sám jí mám. ;)

Editováno: , autor: Pitrsman
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono je docela dobrý si uvědomit, že se jedná o ZÁKLADNÍ motorizaci, která opravdu není určená pro lidi, kteří jezdí s autem naloženým po střechu a tráví život na dálnici. Nicméně pro lidi, kteří chtějí velký auto, jezdí ve dvou, ve třech po okreskách a po městě a zároveň chtějí velký auto, je OIII s 1.0 ideální.

 

Já například přemýšlím, že pro ženu se dvěma dětmi (do budoucna) právě litrovou Octu pořídím.

 

EDIT: Co se týká životnosti, nevím v čem by měl být problém. U 1.2 se taky říkalo, jak to ve 100 tisících zařve a kolik jich jezdí s nájezdem 300 000+

Editováno: , autor: Kane13
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 6 hodinami, Pitrsman napsal:

Pawouk: promiň ale 1.0Tsi bych opravdu nechtěl, na dálnici do Rakouska ve čtyřech lidech což je rodina, rychlost 140kmh na šestku a auto se jako by snažilo někoho předjet, sorry ale tohle opravdu nemám zapotřebí, neříkám že do města a pro důchodce to špatný není ale s tou Octávkou je to nesmysl, nedejbože když zapneš klimošku a máš ještě plnej kufr a nádrž, tohle je problém i u 3 Octávky 1.2 77kW, to auto při normálním využívání akcelerovalo zdechle. Ten motor je dobrej akorát tak na dálnici rozjet to na 130kmh, dat tam tempomat s adaptací a nechat to jet, tím to ale končí. O nějaké životnosti motoru se dá zatím jen polemizovat ale víc jak 150tis km bych tomu nedal....

 

Eric_ : 3 fábie 81kW dá 200kmh v poho, sám jí mám. ;)

Tak si ho nekupuj, já s tím jezdil v OIII a když pominu zvuk motoru a nějaké ty vibrace v některých režimech, nelze mu celkem nic vytknout. Tahá to velmi slušně (maximum točivého momentu je 200 Nm), nebylo problém to rozjet ke 200 km/h, a pokud se s tím jede v rámci rychlostních limitů, či těsně nad, byla spotřeba bez jakékoli snahy kolem 5 - 5,5 l (dle PP). Psal jsem o tom tady. Jak už jsem psal výš, nechci tento motor nijak bránit (sám bych si ho z různých důvodů nikdy nepořídil), ale na vyložené nesmysly je potřeba reagovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pitrsman

 

To si fakt robíš srandu,

Citovat

Eric_ : 3 fábie 81kW dá 200kmh v poho, sám jí mám. ;)

 

mám ju tiež ale 200 km/h ideš ako plachetnica, rozbiehaš to koľko km ?? Super akcelerácia v 180 km/h na 200km/h mal som Octaviu II BKD 103kw a tam sa dá povedať že to ide ale nie že Fabia III dá 200 km/h.

Takéto tvrdenia mám rád a ešte dá aj 205km/h len treba nájsť lepší kopec :kol-98:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...