Přejít na obsah

Potkal jsem obrubník - geometrie?


Neonik

Doporučené příspěvky

Zdarec,

 

tak se mi dneska na ledovce podařilo potkat s obrubníkem v zatáčce. Naštěstí v poměrně malé rychlost (30km/h), ale i tak to byla solidní šlupka.

 

Mám udělat převážení toho kola, které to schytalo? Geometrii? Zkoušel jsem dálniční rychlosti a přijde mi, že to nehází. Kolo je lehce škrábnuté, řekl bych, že to mohlo dopadnout mnohem hůře..

 

Po nárazu se na chvíli vypnul columbus a pak se místo bluetooth zapnulo rádio.. To je normální?

 

Díky!

M.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jojo, tak jsem udělal a ve 140 mi to přišlo OK (na víc jsem ve městě neměl odvahu :rolleyes: ). Mám vedle baráku pneuservis, tak to jedno kolo nechám převážit a budu to pozorovat. Už jednou jsem za tuto zimu skončil v příkopě a byla nutná geomterie, tak kdyžtak až na jaro :lol:

 

Nechápu to, nikdy se mi nic takového nestalo.. Ono to bude asi tím, že s tím 4x4 mám pocit, že si můžu víc dovolit a ona to tak úplně nebude pravda ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, domluvím se v pneuservise, kde jsem nechal dělat geometrii před týdnem :lol:

 

Máte někdo nějaký rozumný vysvětlení k tomu, proč se přepnul ten columbus? Když nad tím tak přemýšlím, tak on se jakokdyby restartoval (byla chvíli černá obrazovka)...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 9 měsíců později...

Ono je to v dílenské příručce...

 

Já s tím mám zkušenost takovou, že pokud s tou kamerou nic neuděláš (jakože s ní nehýbeš), tak se v zásadě nic nestane a funguje to..(ale na vlastní nebezpečí - to si každý musí zvážit).

 

 

EDIT..

Ještě bych se vrátil k vyřešení tématu.. Kolo jsem nechal převážit  a půl roku to bylo OK. Pak ale začalo auto podivně vibrovat ve vyšších rychlostech. Zavezl jsem ho tedy do servisu, kde mi řekli, že se jim závada neprojevila.... Takže jsem jim problém musel přesně ukázat a řekli mi, že by to mohlo být ložisko (což mi v té chvíli přišlo jako úplná blbost, protože žádný hluk nebyl slyšet, opravdu jen vibrace). Vzpomněl jsem si ale na to, jak jsem před půl rokem ťuknul do obrubníku, čímž se podezření ještě zvýšilo. No a po výměně vše OK. Po opravě mi navíc řekli, že i když ložisko měli venku, tak nebyl poznat rozdíl mezi novým a vadným, přesto příčinu odstranili :-).

 

Za tuto diagnostiku skládám servisu poklonu, protože to nebyl první servis a většinou mi navrhovali opravu úplně jiných věcí. 

Editováno: , autor: Neonik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Jako takové základní řešení by mělo být vždy udělat měření geometrie po takovéhle nehodě. To je totální otázka bezpečnosti a šetření na blbém místě. Jak máš rozhašenou geo, tak sjíždíš pneu. Nemáš přilnavost a namáháš další díly. Stojí to 200 - 400 Kč viz třeba: http://servisdecin.cz/3d-geometrie/  ... Neni důvod to neudělat..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Premereni geometrie za to dostanes, jak rekl Martinro a je uvedeno v linku :) To co je na tom drahe je pak samotne serizeni geometrie. Ovsem kdyz nekdo rekne v (pneu)servisu, ze chce geometrii kol, tak se tim obvykle mysli oboje - premereni + nasledne serizeni a to vyjde obvykle kolem toho litru. Pokud chce nekdo udelat jenom premereni, tak je lepsi to vyslovne uvest, aspon takova je moje zkusenosti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před pár lety jsem se při cestě na dovču stavil kvůli poloze volantu na přeměření geometrie v Praze na Hunteru, stálo to 200 Kč, bylo to hned, ale za ty prachy mi udělaly pouze celkovou, tedy geometrie vyšla ok, ale volant byl ke straně. Šel jsem pak stejně na celkovou, kde se ukázaly úhly obou kol a seřízení za tisícovku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky mám auto, kterému je 22 let a geometrii jsem tam nedělal, ani nepamatuji. Ono to bude asi tím, že když s tím autem člověk jezdí jen krátké a pomalé trasy, tak tu horší geometrii ani nerozezná. Když jsem jel naposledy ve Felicii, tak jsem se ve 100km/h opravdu bál o svůj život.. Geometrie tam byla ten nejmenší problém...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

Zdravim, tak ja se sice nepotkal s obrubnikem, ale byl to sutr na dalnici na jednom z useku pod rekonstrukci. A naraz to byl takovy, ze prosel pres moji 8x18 ET43 az na disk, ktery ohnul. Tlak v pneumatice nastesti drzel dal a ani se u poskozeni nevytvorila zadna bublina, takze jsem dokazal dojet zpatky do Brna. Kolo akorat vic "hucelo", coz jsem daval za vinu rozhozenemu vyvazeni a geometrii. V servise mi hned rekli, ze to je na vymenu celeho disku, tak jsem objednal novy.

 

Ted mam novy disk s puvodni pneumatikou + geometrie a serizeni s tim, ze v servise se dusovali, ze vse ostatni vypada v pohode a provedli testovaci jizdu. Presto je ale kolo pri vyssich rychlostech vyrazne hlucnejsi nez pred kolizi. Problem zacina pri rychlostech nad 80 a nejhorsi je to pri 120, kdy dostavam i jemne vibrace do plynoveho pedalu. Je mi jasne, ze pri tom narazu mohlo byt poskozeno hned nekolik veci a tezko odhadovat takhle na dalku... spis jestli nekdo neresil podobny problem a nemohl by poradit, kde zacit hledat pred tim, ne se vydam zpatky do servisu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...