Přejít na obsah

Trhanie motorom, výkon OK


Subie

Doporučené příspěvky

Zdravim páni.

 

zacinam byt zufali z mojej Octavie 1f641.png:(ide o motor AEE 1.6 55kW ... za jazdy ,bez ohladu na zaradeny prevodovy stupen , bez ohladu na rychlost , bez akej kolvek periody proste nahodou mi motor strati na pol sekundu/sekundu tah... otacky neklesnu ale citim proste ze idem plynulo a zrazu bum a v sekunde zas OK..mozno by som to opisal ako keby dochadzal benzin.. niekedy to spravi velmi prudko, napriklad pri pohynani v jednotke tam citim dost trhnutie a v takej trojke pri 2500ot/min je to to take miernejsie... co to asi moze byt? Vykon OK, spotreba OK, otacky nekolisu.... Menene sviecky Bosch , kable a rozdelovac...rovnako aj cisty vzduchovy filter.. moze byt zly palivovy filter? Nejaky kondenz v palive? Zle nastaveny predstih na rozdelovaci ?

 

Dakujem za akukolvek radu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

diag.thumb.jpg.525fa735437c1e0d00c8169d42ffa61a.jpg

00609 - skrat na kostru...

 

Cievka?   Mechanik mi s takmer uplnou istotou, kedze som mu povedal ze bol meneny rozdelovac sveicky kable , povedal ze cievka. A este dodal , ze kedze je tam akasi Vika ,je to urcite menene a odporucal mi Bosch alebo Magnet Mirelli.. stretol sa s tym niekto? A este jedna otazocka, od tej cievky ide zrejme kostra, taky tenky ale siroky cierny medeny kabel. Osobne ani ten sa mi velmi nezda kedze je na 2x prelepeny izolackou a konce su take strane jemnucke, teda chcem ho vymenit pre istotu. Ale nikde som nenasiel nahradu , teda mam si pomoct ako viem? Novy medeny kabel s podobnou koncovkou a hotovo?

kabel.thumb.jpg.2ecab2be7690c62ba2bc2e43a3d0b60f.jpg

 

Dakujem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak konkretne tuto cast som ocistil a prestriekal kontaktolom... vysledok ziaden :(  

 

Ma napadla ohladom toho skratu jedna vec ale fakt somarina ... par tyzdnov dozadu mi do zapalovaca v interieri (resp. do tej samici co je v odkladacom priestore) spadla spinka cim mi zacal iskrit zapalovac... co je sranda, akymsi sposobom sa po mozno po dvoch troch sekundach ta spinka nejak dostala do nevodiveho pola cize skrat prestal.. ale nevyhodilo ziadnu poistku ani na boku pristrojovky ani v samotnom zapalovaci 1f603.png:D nemoze to mat nejaky suvis ? ze neodpalilo mi poistku ale nejaku slabsiu cast? a myslim, ze pred tym to nerobilo... ale 1f603.png:D ale toto mi nepride realne ale clovek nidy nevie kam mohol viest prud

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No chlapi... zeby bolo na vine palivo?  ) 
Cievku som vymenil, ziadna zmena.
Tak som v piatok natankoval Shellke (do teraz celu zimu som tankoval benzin na Tesco   a Benzinol    ) , do teraz prejazdil asi mozno za cely vikend jednu plnu nadrz  Shell Fuel save 95 a problem z 90% zmizol . Auto je zivsie, tihsie,.. napriklad dnes za celu trasu cca 40 km mi jemne cuklo po prvych 5 km asi tri krat a a potom pohoda.. tak uvidime dalej kazdopadne menime palivovy filter a mozno pre istotu este aj cerpadlo.

Nikdy by som nepovedal, ze benzin moze robit take zmeny co sa tyka roznych pump.. ale asi som sa uz poucil  ...

Editováno: , autor: Subie
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Pani, a nemoze to byt cerpadlo? 

Zistil som, ze to robi  hlavne pri regulacii plynu resp. akceleracii trha motorom. Akokeby ho dusilo,akokeby dochadzal benzin, pritom v nadrzi 3/4 kvalitneho Shell benzinu... robi to posledny mesiac/dve. Zacalo to jemnym trhnutim raz za cca 50-100km.. nic co by mi nedalo v noci spat amyslel som ze su to sviecky.. teraz to robi uz kazdy meter. 

Spotreba do 8l /v norme, podla PC 7,2l /, otacky nekolisu, NEZDOCHYNA, startuje na brnk (ak neberem do uvahy aj slabsi starter ..) , problem nastava ked motor ide do zaberu.

 

Nemam problem ani investovat do noveho cerpadla, ale potrebujem vediet istejsie ci je to ono lebo dalsie prachy do niecoho co mi problem nevyriesi sa mi pchat nechce 

P.S.: Celu zimu som jazdil na rezerve s tesco benzinom Aj preto trosku pripusujem chybu cerpadlu, dlhsie tam nebolo viac ako 10l benzinu..

P.S2.: Alebo ma prosim aspon skuste nejak smerovat co mozem este vyskusat , otestovat, co zvykne odchadzat na tomto type motora (1.6 55kW AEE).. behat zo servisu do servisu ,skusat a menit diely jeden za druhym uz nechcem.. 

Velmi pekne dakujem za akukolvek pomocnu radu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak vypadá palivový filtr? je možné, že se přecpává a potom to dělá neplechu. A k tomu tankování se prý někdy stává, jak cisterna doplní benzín, tak ty sračky a vodu ze dna promíchá a ty to potom natankuješ.

Konkrétně se to řešilo ohledně tankování u Tank ONO, kde se doplňuje benzín asi nejčastěji ze všech čerpacích stanic..

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

a co takto snimac teploty vody? dost casto mi spina ventilator aj ked motor nieje nahriaty ,staci ze mu kus prislapnem krk a uz sa toci.. a rucicka teploty ide na 90 stupnov doslova po dvoch-troch kilometroch ( ked je vonku uz tak teplejsie ako teraz..) Vychadzam z tohoto clanku https://forum.autobazar.eu/cidlo-teploty-vody-poruchy-meranie-riesenie-t43141.html

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nie, stale tapam.. cidlo teploty nove /febi/, chvilku pohodicka a potom opat :( uz ostava len ten jeden jediny kabel ktory sa nemenil a to od cievky do rozdelovaca... ale osobne si myslim, ze kablom to nebude, ved tie bud idu alebo neidu.. a keby ten neisiel, nejde ani rozdelovac.. 

Editováno: , autor: Subie
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
  • o 1 rok později...

Co říká VAG?

Neselhává  ti Lambda?

U Oct 1,6/55 se může dostat voda na konektor Lambdy na podvozku pod plastovým krytem, a pokud ti konektor netěsní, může ti zkratovavat kontakty a Lambda pak vysazuje. 

Ale VAG by měl hlasit chybu, třeba zkrat Lambdy na plus.

Osobní zkušenost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Caute, mám presne taký istý problém, s motorom 1,6 kW 75kW- bfq rv 2010, 96000km pri akcelerácii resp. prudšom pridaní plynu a hlavne vyšších otáčkach trhá motorom. Pri rojazde treba pridať otáčky , inak cuká . Vymenené p.filter MAnn zap.kable originál - 2krat , sviecky, cievka, snímač teploty, najnovší softvér. Na orig. diagnostike -nič , všetko je teoreticky v poriadku . Pritom už z počutia pri studenom chode volnobežných otáčok počuť nepravidelný chod motora a aj zápach výf. plynov sa mi nepozdáva. Už v troch servisoch si nikto nedal rady hladam problém už asi rok ?        

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám Octavii 1,6/55kW r.v.1997, najeto cca 155000km. Mám ji od nova, takže vím jak s ní bylo zacházeno.

Nechci zde rozebírat, jaký je rozdíl mezi 1,6/55kW AEE  a  1,6/74kW (samozřejmě, AEE nemá váhu vzduchu, ale pouze tlakové čidlo sání, nemá variabilní sání atd.).

Pouze popíšu naše problémy s motorem. Třeba se Vám to bude hodit.

Řešili jsme podobný problém s chodem motoru. Ale základní problém, který jsme odstraňovali, byl velmi neklidný volnoběh a přechod do jakoby traktorového chodu na 3 válce, motor se škubal.

Také se zkoušelo měnit všechno možné. Nakonec byl hlavní problém v unavených a poškozených hydroštelech, a poškozeném vačkovém hřídeli (obroušené rohy vyfukové váčky na druhém válci zleva).

Po výměně hydroštelů a vačkového hřídele funguje motor jako nový, má naprosto klidný volnoběh a jde výborně za plynem.

 

U motoru 1,6/74kW může být nerovnoměrný chod na volnoběh způsoben netěsností vstřiků v sání - vadné O kroužky.

 

Popis sem dávám z toho důvodu, že jsme také hledali na netu, ale na hydroštely a vačku nás v souvislosti s volnoběhem nikdo nenavedl.

Nejsem profesí automechanik, ale popisované věci lze s dostupným vybavením realizovat.

 

Podrobný popis, co jsme vše dělali, než se našla skutečná příčina:

 

Popis stavu:
Auto jelo vcelku dobře a táhlo. Ale byl velký problém s volnoběhem. Houpaly se volnoběžné otáčky kolem 800, nedržely stabilně a klidně, a při sešlápnutí plynu motor cukal a vibroval až do 1500ot. To houpání volnoběžných otáček bylo schopné zničit (a také zničilo) motorek škrtící klapky sání, protože ta neustále reagovala a snažila se dorovnávat chod motoru a stabilizovat otáčky, neboť dostávala takový signál od řídící jednotky.

Zkoušeli jsme měnit a měřit:

- Lambda sondu, její funkci a její připojení - zjištěna voda v konektoru - vysušení, přetěsnění

- nový zapalovací modul - test

- nové zapalovací kabely

- nové svíčky Bosch

- nové víčko rozdělovače a palec - test

- Kompletní kontrola škrtící klapky, vyčištění, byla venku + nové nastavení. Motorek a odporové dráhy ok. Porovnání s novou klapkou pouze na konektoru při základním nastavení  ( jak pracuje, 4 polohy otevření atd.)
- Kontrola všeho na VAGu, vyčítání hodnot na Vagoskopu.
- Měření komprese valců - hodnoty válců zleva:  10,2  11,0  10,6  10,8. (měřeno bez šlápnutí na plyn)
- Vyměněn palivový filtr

- Vzduchový filtr nový.
- Vyčištění a kontrola snímače tlaku.
- Kontrola spínače N80 na odsávání výparů nádrže.
- Kontrola výfukových svodů (parohů) - objevena prasklina - svody vyměněny.

- Výfuk kompletně přetěsněn.
- Kontrola katalyzátoru. + Emise ok.

- Uložení motoru ok, měněn nedávno pravý silenblok.

Pro vyloučení vadných čidel a špatného snímání hodnoty:
- Kontrola chodu motoru s odpojenou Lambda sondou - beze změny

- Kontrola chodu motoru s odpojeným tlakovým čidlem - beze změny

- Kontrola chodu motoru s odpojeným teplotním čidlem - beze změny

 

- Kontrola vstřikovací lišty, zkouška vstřiků mimo sání, výměna O kroužků, přetěsnění

- kontrola těsnosti sání vzduchu

- výměna motorováho oleje, výměna filtrů - provozní údržba

 

Došli jsme k názoru, že se stále motáme kolem a příčina je jinde.

Krátce na to se začal ozývat jeden hydroštel, nechtěl se vymezit a klapal, a následně po asi 1 týdnu se zvuk hydroštělu zvýraznil, Proto jsem přistoupili k demontáži vačkového hřídele a hydroštelů. Zde se ukázala jasná příčina celé závady. K popisu se pokusím přiložit foto.

Jak již píšu nahoře, hlavní problém byl ve vadných hydroštelech a poškozeném vačkovém hřídeli (obroušené rohy vyfukové váčky na druhém válci zleva) U této vačky byl hydroštěl již zcela prodřený a tím došlo k poškození vačky. (Pozn.:  7 hydroštelů horších, jeden zničený)

Po výměně hydroštelů a vačkového hřídele funguje motor jako nový, má naprosto klidný volnoběh a jde výborně za plynem.

Pří výměněn vačkového hřídele jsme udělali i rozvody.

Nic dalšího jsme měnit nemuseli.

Pro výměnu jsme použili výhradně originální díly nebo díly z prvovýroby.

 

Závěr:

Tento motor AEE je v principu velmi jednoduchý. Ke klidnému a rovnoměrnému chodu musí mít především v pořádku kompresy na všech válcích a stejné časování ventilů na všech válcích (vymezené vůle hydroštely), a samozřejmě správně seřízený předstih zapalování. Jakmile dojde k poškození hydroštělů a případně vačkového hřídele, tak se časování motoru rozhodí, chod především při nízkých otáčkách je nepravidelný, na což reaguje řídící jednotka, ta však motor ještě více rozhoupe - to je vyvoláno nerovnoměrnými hodnotami, které dostává od Lambda sondy, tlakového čidla, čidla klepání atb..

Tím chci říci, že než začnu bezhlavě měnit různá čidla, tak musím mít neprve jistotu, že mám základní mechanické věci v motoru v pořádku.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původní vačkový hřídel a hydroštely před výměnou20190723_211331.thumb.jpg.368f08e44a12a71d47aad690f58008d4.jpg20190726_105944.thumb.jpg.4722733edcc7cf9a19669e04723928a7.jpg20190723_210202.thumb.jpg.b176673f23f9b2fcb0a963e7af940c39.jpg20190723_214219.thumb.jpg.1b610380215c5dee693d5bc5da431733.jpg20190724_112655.thumb.jpg.6f3033550d259b8830ad4816894da20b.jpg

1. foto - Původní vačkový hřídel a hydroštely před výměnou

2. foto - poškozený hydroštel

3. foto - Vyndané hydroštely

4. foto - Detail poškozené vačky

5. foto - Detail poškozené vačky

6. foto - vačkový hřídel a hydroštely po výměně

1. video - toto není muj motor, nenatočil jsem to já, je to z jiného auta, je zde jasně zachycen traktorový zvuk motoru, jak jsem měl já

2. video - můj motor po opravě, klidný vyrovnaný chod

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 8 hodinami, mpatrikm napsal:

Mam ten isty motor a toto co popisujes robi zly vzduch.Vymenil si elektricke veci a nic.egr moze byt ko,aj ked v akcnych clenoch klika,taktiez sanie ma vela moznosti kde unika vzduch.O kruzky tiez mozu byt ko.zacal si drahymi vecami a je nacase to opravit za minimum.

Dik pekne za info

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Ahojte, vraciam sa k tomu môjmu problému, ktorý som tu písal. Nakoniec bol problém v zápal. cievke, ktorá bola síce vymenená ale od nova nepracovala správne, keď som ju vymenil všetko bolo ôk. Čiže diagnostika nedokáže vyčítať zle vysoké napätie, ak máte s tým problém pomôže jedine osciloskop. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...