Jump to content
joskak

Autobatéria (akumulátor) do FII a Roomstera

Recommended Posts

Menil som na 1.2 TSI 63kW, vyrobená 6/2014 ( z posledných F2 ) a dal som tam Varta silver dynamic AGM s rozmermi:
 
Šířka: 175 mm
Délka: 242 mm
Výška: 190 mm
 
o stupeň vačšia ( 278 mm ) tam už nevôjde

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mám dotaz na autobaterii - ale ne velikost či kapacitu, ale jaké máte zkušenosti s tím, jaké napětí by měla baterie běžně mít třeba den po delší jízdě (měřeno při vypnutém motoru)?

Já mám Fabii II s motorem 1,4 (63 kW) a zjistil jsem poněkud překvapen, že napětí mám v klidu před startováním (při vypnutém klíčku) jen asi 12,2V, což dříve ve Felicii jsem běžně míval 12,4 - 12,6. Myslel jsem původně, že při cestách do práce a zpět (jedna cesta 15 km) a občas popojetí po městě se nestihne dobít (při nabíjení má 14,1 - 14,4V), ale i po cestě do Olomouce (asi 150 km) jsem druhý den ráno měl teď v zimě opět jen 12,2V.  Baterie originál, auto 3,5 roku staré.


Děkuji předem za názor.
Pavel.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myslím že mívám u Fábky 12,5V ale to bych moc neřešil. Dnes bylo -10C a jestli si ráno přišel brnkl si a jedeš tak bych nic neřešil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No mně se právě to klidové napětí baterie (12 - 12,2V) zdá příliš nízké, mám obavu, že akumulátor už odchází. Pokud i po cestě 150 km tam a druhý den zpět je takto nízké, není to normální.

Startuju sice pořád dobře, na první otočení, ale dlužno dodat, že parkuju přes noc v garáži, kde je nad nulou. Ještě to můžu zkusit nechat přes noc nabít, ale mám obavu, že to už moc nepomůže. Nechci se dožít toho, že odjedu třeba na hory, bude přes noc -10°C a ráno to ani neškytne.

 

Pavel.

 

Edited by Pavel63

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravím všetkých členov,

prišiel som si poradu či pomoc.

Mám nasledovný problém. V zime mi začala odchádzať pôvodná baterka v mojej Fabi 2 FL 1.4 16V 63KW tak som kúpil novú. Nová je Banner Bull Starting 44Ah, 12V, 360A. Všetko odvtedy v cajku auto štartovalo jak malo. Posledný mesiac, ale auto prestalo štartovať ako má. Keď auto odstavím po práci pred barákom (čas okolo 17:00) a auto stojí celú noc tak ráno (čas okolo 7:30) auto točí viac krát štartérom ako je obvyklé kým naštartuje. Keď chytí a prejdem autom do práce 4-5km tak potom celý deň už štartuje na brnk. Keď po práci auto odstavím má batérka cca 12,66-12,7V ale ráno má pokles na cca 12,55-12,53V. Meral som napätie jak po prejazde pár km tak po prejazde trasy Praha-Brno a pohybujem sa okolo 12,66-12,72V. Nabíjacie napätie pri voľnobehu je cca 14,23V a keď prejdem pár km a dobijem batériu tak bolo cca 13,97V (neviem či ne pokles nabíjacieho napätia po nabití batérie normálny). Meral som aj odber auta keď ho zamknem a nechám nejaký čas aby sa úplne uspali riadiacie jednotky a vyšlo mi 0,033A = 33mA. Na internete som našiel tabuľku kde sa uvádzalo že normál je 20-25mA čiže mám síce zvýšený odber ale nepovažujem to za hodnotu ktorá by mala vybiť batériu. Ak sa mýlim opravte ma. Skúšal som aj odpájať základné poistky ako svetlá, osvetlenie interiéru, výhrev zrkadiel, rádio a hodnota stále rovnaká. Batériu som dal na reklamáciu ale nejsom si istý či je to v baterke preto som prišiel sem po radu. Ohľadne štartovania tak nepozorujem zmenu vo zvuku štartéru že by bol napríklad poškodený. Napadá Vás kde môžem ešte hľadať chybu ?

 

Vopred ďakujem všetkým za pomoc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj,

 

u mé F2 Combi 1.4 63 kW asi odchází aktuálně v pořadí druhá baterie (VARTA Silver Dynamic, 12V 63 Ah 610 A). Vydržela cca 4 roky a 2 měsíce. Kupoval jsem ji s větší kapacitou, než byla původní baterie z výroby, aby mohl při čekání poslouchat rádio bez zapnutého motoru a dobíjet mobilní telefon.

 

Oproti původní baterii z výroby, která měla buď 44 Ah nebo něco málo přes 50 Ah a vydržela 5 let a 4 měsíce, je to trochu zklamání. Už asi před měsícem jsem po 14 dnech, kdy jsem s autem nejezdil, přišel do garáže a auto už nenastartoval. Dobití baterie pomohlo, nicméně poslední 3 noci, kdy auto parkovalo venku, způsobily, že jsem toto pondělí ráno již nenastartoval.

 

S jakou baterií kapacity nad 60 Ah máte ve F2 vlastní dobré zkušenosti a kterou byste doporučili?

Uvažoval jsem o Originální ŠKODA baterii (ne Economy). Bohužel kapacita je jen 44 Ah a startovací proud 330 A. To ji vyřazuje z výběru.

 

Předem díky za tipy.

Edited by Rocker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj, mám taky 1.4 a baterii 44 Ah z výroby už téměř 11 let, ještě jsem na ní nesáhnul, takže si myslím, že žádná nevydrží tolik. Co jsem tak četl tady na fóru, skoro to vypadá, že ta další vždycky vydrží kolem těch 4 let, ať tam je, co chce. Téměř asi nemá smysl moc do ní investovat. Divím se, že ti tahle nevydržela, když má mnohem vyšší kapacitu i startovací proud, než se běžně do toho auta dává.

Edited by mambo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Začal bych obecnou diagnostikou, změřit kolik to dobíjí, projít po letech ideálně kostřící body a očistit.

Pro baterku je spíše vhodnější, aby byla stále dobita, tj při krátkých trasách raději mít tu menší kapacitu a stále dobitou. Startovací proud u benzínu asi nehraje takovou roli.

Však baterie z výroby ho tak velký taky neměla.. Pokud by někdo aktuálně bral baterku od Škody, ať se pak pochlubí jaké datum má vyraženo na pólu baterie

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Twisted Není? Kapacita akumulátoru je proud krát čas. Déle trvá ji na max. kapacitu dostat při použití shodného proudu. Tam se ještě nejedná  ůeko ne/dobíjení, kde jednotka neví co a jak, pokud to nenakoduju.

Mně vydržela fabrická 6 let, pak preventivní výměna. Kdyby mi ji neukradli, elektrony ready to use jsou tam dodnes. Varta Blue Dyn. je tam asi 6-7 let a už není to, co nová.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@bouchy Jen hádám, ale není možné, že alternátor Fabie nedodává takový proud, aby vybitou 63Ah baterii rychle dobil a zabránil jejímu degradování?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baterka si zas tolik proudu pri dobijeni nevezme, jednou jsem to z legrace měřil a po nastartování si brala cca 8A a po 1 minute si brala cca 2A při 14.4V( bavime se o aku 64Ah ve Fabii I). Spíš je to informovanosti uživatele auta, že pokud baterku poslechem radia vybije, tak se ji proste zkracuje životnost.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je tam dobíjecí relé.Té baterce by ty prudké proudové nárazy vadily.Vadil by jí i ten vysoký dobíjecí proud.Obecně se všude píše,že dobíjecí proud by měl být max.desetina kapacity.To až dnes se pro elektromobily snaží vyvinout akumulátor,který se nabije za stejnou dobu,jako trvá natankování.A prý už ho mají...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nevím o tom, že by FII měla nějaké dobíjecí relé, aspoň u starších ročníků, prostě do baterky půjde tolik A kolik je schopen dodat alternátor a kolik bude schopna baterka přijmout, ale při běžném používání to žádné extrémy nebudou.

Edited by Petr L.
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Používam Exide EA640, zatiaľ sa drží. Z času na čas (hlavne keď mám za sebou  veľké množstvo krátkych jázd) ju v garáži dobíjam, ale to hlavne kvôli kamerám ktoré mám v aute a idú nonstop. Pomer cena/parametre vychádza dobre, túto značku po novom dáva do nových áut aj Škoda, tak za pokus to stojí. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vysoky dobíjecí proud by nevadil, standardní akumulátor snese opravdu hodně. Jedině vadí vibrace a trvalé vybití.

  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dnes zakoupena nová baterie z řady Škoda ekonomy - Céčková varianta obyč.

Hlavou mi hlodá ale jedna věc, na pólu akumulátoru je krom plastový čepičky i ,,odplynovací zátka", ta se musí použít či nikoliv? Nějak jsem nepochopil co s ní před uvedením do provozu ve vozidle 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fabia II originál batéria - musel som ju vymeniť asi po 4 rokoch, možno aj trošku skôr. Manželka jazdí kratšie trasy a vybila sa. Ok nabil som auto jazdilo a zase po cca 2t nemohla naštartovať. Kúpil som novú bat a je to v poriadku.

 

Ale pôvodnú som nevyhodil, odišla mi batéria na xsare 1,9D - po 10tich rokoch.... žiadnu som nemal tak som do xsary dal tú vyhodenú z fábie, samozrejme som ju dobil no a jazdím na nej už asi 4 mesiace.... Asi ten benzín je náročnejší na spotrebu elektriky a nevie tak dobre nbíjať, inak si to neviem vysvetliť...

Share this post


Link to post
Share on other sites

je to přesně obráceně. Naftovým motorem je kvůli kompresi těžší otočit, proto se dává kapacitnější baterie. Je ale možné, že auto lépe dobíjí, či má menší klidový odběr a nebo s ním jezdíš delší trasy.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Diesel má vyšší volnoběžné otáčky a nižší maximální. Takže malý rozsah min-max. A vhodným převodem na řemenicích se dosahuje toho, že altík má pořád dostatečně otáčky a nabíjí i na volnoběhu.

U benzínu,  aby nebyly překročeny maximální otáčky altíku (10 000 ot), tak se na volnoběhu točí málo s malým výkonem a baterce to nestačí. A v městském provozu jede motor většinou na volnoběh.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dnes som si robil Autoscan a vyhodilo mi chybu betérie,málo šťavy,neviem či to je originál,alebo predočlý majiteľ menil auto r.v.6/2009.

VCDS okazovalo 11.6V!!!!! a to bude asi v najbližšej dobe KO,alebo žeby nejaký skrat.

 

Friday,25,October,2019,14:27:35:62939
VCDS Version: Release 11.11.6 (x64)
Data version: 20121223

 

--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


                Address 09: Cent. Elect.       Labels: 6Qx-937-049-C.lbl
Control Module Part Number: 6Q1 937 049 F
  Component and/or Version: 0000 BN-SG.         2S36
           Software Coding: 25742
            Work Shop Code: WSC 13765  
                      VCID: 3E73D8733A826EE8127
1 Fault Found:

01598 - Drive Battery Voltage
            07-10 - Signal too Low - Intermittent

Share this post


Link to post
Share on other sites

A možná je (byla) jen vybitá, možná ti nefunguje dobíjení, možná je někde nějaký přechodový odpor....

Tady je krásně vidět, že pokud tomu nerozumíš, tak je diagnostika k ničemu....

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ak by bola vybitá tak hádam by som o tom vedel,zatiaľ som vždy naštartoval a nikdy som ju nemal na nabýjačke.Ak by nefungovalo dobýjanie mala by svietiť ikona baterky,nesvieti,lepšie povedané svieti iba pri štarte.Tak ako VCDS ukazoval 11.6 V to isté ukazoval aj multimeter pri zapnutom zapaľovaní a multimetrom som to meral aj priamo na beterke pri vypnutom zapaľovaní a tak isto 11.6V.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • By Yosef
      V návodu k obsluze u rapida ani u FII jsem skoro nic nenašel ohledně demontáže, jen který pól odpojit jako první. Než bych zase ulomil další kus plastu na FII r.2012 kamaráda, obrátil jsem se s požadavkem na pomoc do sekce FII kde kolega Dula poskytl pěkný popis a obrázek. Tak snad to pomůže i vám.

    • By Spimich
      Zdravím a omlouvám se, pokud se to tu již řešilo. Mám problém s vybíjením autobaterie v jedničkové fábii 1.2 HTP. Baterka proměřená, dobíjení v pořádku...odběry zkontrolovány. Zjistil jsem podivný zvuk, který vychází odněkud z motoru...cca každé 3 minuty. Auto v klidu, zamčené a vybíjí se. Zvuk zní takto ... na videu 2:58. Veděl by někdo, co to je?
       
    • By GeorgSUP
      Varta 12V 74Ah 680A autobaterie.Byla použita.BATREIE JE V POŘÁDKU.Před prodejem předána do autorizov.servisu na kontrolu-servis(diagnostika,oživování/desulfataci/,zátěžové testy)."08_12_2017 Závěr servisu:...FUNKČNÍ,BEZ ZÁVAD.Startovací schopnost po oživení a dobití až 773A(jmenovitá cca 680A),pokles napětí při simulovaném staru:10,24V(připouští se 9,8V),zbyt.kapacita 67,9%"protokol viz foto.(pozn.ani zcela nový kakumulátor při prodeji nemá zdaleka plnou zbyt.kapacitu-pouze reklamní tah)."18_12_2017 znovu akumulátor testován na diag. zař.v autoriz.sevis Škoda:BATER.V POŘÁDKU"lístek viz foto.Technologie Power Frame,legování stříbrem,bezúdržbová,pólování + vpravo,DxŠxV-278x175x190.OEM JZW915105A,000915105AE,000915105AF,1JO915105A,Varta 574012068.Brno,Vyškov po domluvě možno dovést; také poslat na náklady kupujícího.
       
       
       
       
       
       
       






×
×
  • Create New...