Přejít na obsah

Motor 1,2 TSI 77 kW a DSG


Jan Pastrňák

Doporučené příspěvky

DSG je všeobecně náchylnější než manuál, ale zase je relativně blbu-vzdorné, protože prostě nejde zařadit přes zuby. Ovšem porovnávat 6 a 7. stupňopvou nejde, jsou konstrukčně jiné a ano, 6°DSG vydrží více, ale protože je na vyšší zatížení stavěná. 

Nicméně bych se o převodovku v 1.2 TSI tolik neobával, stejná 7.°DSG je třeba ve fabii RS, která je výkonově úplně někde jinde a také funguje.

Jestli budeš Fabku s touto převodovkou kupovat, tak by bylo dobré vědět jak s tím ten před tebou jezdil, od toho se odvíjí všechno. Zda byl třeba měně olej v převodovce,...

 

Motor ve spojení s touto převodovkou mě osobně plně dostačuje, ale nejsem závodník. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sú rozlišované podľa krútiaceho momentu. V prípade 1.2 TSI, 1.4 TSI a dokonca aj 1.6 TDI a 1.8 TSI sa používa viacmenej tá istá "suchá" 7-stupňová DSG prevodovka, a predpokladám, že tomu nie je inak ani u 1.0 TSI a 1.4 TDI. Limitný točivý moment je v tomto prípade 250 Nm.

Čo sa týka výmeny oleja, tieto "suché" DSG sú na tom lepšie ako 6-stupňové verzie, nakoľko tieto výmenu oleja nemajú predpísanú. Ja osobne ale každých +/- 55 tisíc km ten olej preventívne mením. Rozdiel je ale v tom, že v "suchej" DSG se mení iba 1,7 litra oleja, takže to nie je taká pálka ako v prípade 6-stupňovej "mokrej" DSG.
Čo môže byť ale pálka, je výmena spojkovej sady a dvojhmotného zotrvačníka. Nie je to bežný problém, ale asi vzhľadom na výrazne väčšiu záťaž pri mojom spôsobe používania auta, mňa to stretlo po 100 tisíc km a stálo ma to takmer 1200 €. Pri kúpe jazdeného auta s takýmto DSG by som si určite dával pozor, aby v nízkych otáčkach (1300-1600) auto nijako nevibrovalo. Jednoducho nesmieš mať pocit, že dusíš motor, a to ani pri jemnom stúpaní. A inak toto je aj asi najväčší problém DSG prevodoviek. Tie mrchy kvôli nízkej spotrebe držia otáčka motora na môj vkus až moc nízko. Dvojmota si s tým poradí, ale uvítal by som keby som jemne pod 60 km/h nemal zaradený už 7. prevodov. Chcelo by to nejakú softvérovú úpravu ktorá by oneskorila preradenie o nejakých 300 otáčok.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 roky později...
  • o 5 měsíců později...

Toto nie je pravda. DSG párované ku všetkým motorom vo Fabii sú "suché" verzie a podobne ako manuálne prevodovky, nemajú predpísaný interval na výmenu oleja. Suchá prevodovka to je preto, lebo má iba cca. 1,7 litra oleja + liter oleja mechatronike.

Interval 60 tisíc km (pri novších typoch už 120 tisic km) na výmenu oleja v DSG majú takzvané "mokré" verzie ktoré sa montujú k výkonnejším motorom ako sú 2.0 TSI/TDI a vyššie, tieto majú v sebe ale okolo 6 litrov oleja a majú ich iba Škodovky od Octavie vyššie.

Samozrejme nie je na škodu vymeniť olej, nemalo by to ničomu uškodiť, ale zo svojej vlastnej skúsenosti môžem napísať, že častejšia výmena oleja ničomu nepomôže. Ja som totiž menil olej vo svojej DSG každých cca. 55 tisíc km a po 175 tisíc km som aj tak ostal stáť a skončilo to s výmenou mechatroniky. Na druhej strane mám kamaráta s podobným nájazdom ako ja, rovnaký motor aj prevodovka, olej v prevodovke nemenil a zatiaľ jazdí bez problémov.
Keď už meniť olej v suchej DSG, tak dajme tomu, že raz za 100 tisíc. Skôr by som ale menil olej v tej mechatronike, mne to ale autorizovaný servis v minulosti nechcel robiť a dopadol som ako som dopadol. :-(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

keby ti ho vymenili tak by si dopadol inak? menil som olej v mechatronike pri 360 000km a bol čistý ... tam odíde cievka , alebo jednotka , alebo v prevodovke zlomená vidlička ... také veci ako ložiská moc neodchádzajú ale tie dva litre oleja by som dajme tomu po 6r/150tkm vymenil 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Neviem ako by som dopadol, keby sa napr. po 100 tisíc km menil olej v tech mechatronike, každopádne výmena oleja v samotnej prevodovke po každých 55 tisíc km evidentne ničomu nepomohla. Samozrejme nechcem tým povedať, že menüt olej je zbytočné, ale netreba to preháňať. Obzvlášť ak nie je určený žiaden interval na výmenu. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...