Přejít na obsah

Brzdove kotuce a platnicky SIII vymena


peterup

Doporučené příspěvky

V ‎29‎.‎10‎.‎2019 na 9:36, Patrik1971 napsal:

Po vymene platniciek na zaruku brzdy po odjazdeni cca 500km krasne stichly.Zo zaciatku boli este hlucnejsie,kym sa k sebe s kotucom prisposobili.Aj kotuc sa mi zda krajsie olesteny a vzladovo je na urovni predneho.Snad to tak aj zostane.Tiez som autohold zacal spat pouzivat,nakolko fakt na to korodovanie vplyv nemal.

Aj po 1000ke odjazdenej su brzdy stale tiche.Vypada to,ze modifikovane platnicky funguju.Dokonca aj po 4 dnovom stati  ziadne trhnutie auta,ziadne prilepene platnicky ku kotucom.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

To určitě není. Pěkná zlodějna. Originál kotouč 312mm cca 2033 Kč/ks, originál desky cca 2892 Kč.

Takže včetně DPH za matroš 6958 Kč. Pokud si to uděláš sám tak v ATE neto Textaru budeš za matroš ještě o kousek níž.

Nechtěli za ty prachy udělat i zadek :-)) a proto si tohle dělám sám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

cosby: to je diskutabilní. Kdo ti dokáže, že v origo servisu nedostaneš to samý, co koupíš v autodílech. Mělo by být, že dávají originál z prvovýroby. Ale??

Jinak ty ceny co jsem psal na začátku, jsou ceny za díly z prvovýroby na skoda-dilech.

Viděl bych to stejně, jak všichni vexlují s "originálním" olejem :-).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ona je nějaká posloupnost kvalitativních paramterů dílů. 

Nejjemější síto je díl do prvovýroby, hned po tom je originální náhradní díl, potom je economy náhradní díl, potom je aftermarket. 

To znamená, že originální náhradní díl má méně přísné normy než díl do prvovýroby. Každej mechanik, který s tím má zkušenost ti tohole potrvdí. Z

Zrovna u dílů, jako jsou brzdy je to evidentní na první pohled, respektive můžeš se o tom přesvědčit sám a to docela rychle..

 

Jinak díl z pro prvovýrobu je marketingový nesmysl, žádný díl co je určený pro prvovýrobu neopustí fabriku jinak než na autě, nebo jako odpad. 

Seriózní prodejce ti u toho dílu řekne, že pochází od výrobce který vyrábí prvovýrobu ale je to aftermarket..

 

Abych tady neplácal jenom bláboly, doporučil bych se na ty brzdy zeptat v jiném autorizovaném servisu. 

Zjišťoval jsem si u mého servisu cenu za 4x kotouč + destičky a origo a celkem mi říkali max 20k i s výměnou brzdovky. A to si nemyslím, že sup byť 206kw bude mít o hodně jiné brzdy něž Oktávka 169kw

Editováno: , autor: headerTDI
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych zas z těch "originálních" dílů a urbanlegends co kolem toho kolují nedělal takovou vědu. Už vidím, jak se např. v Brose pří výrobě zámků "do fabriky" a do "aftermarketu" řeší to jestli to lisují na "horší formě" a řeší její výměnu.

Třeba na zmíněných skodadilech jsem se už kolikrát přesvědčil, že je to to samé co jde jako díl do AS dostane i zákazník. Pokud tedy někde banda "dětí" nezatavuje nebo ne přebaluje méně kvalitní díly do sáčků a kartonových obalů koncernu tak dokonale, že to není poznat.

Před hodinou, AdoksS napsal:

Kdo ti dokáže, že v origo servisu nedostaneš to samý, co koupíš v autodílech. Mělo by být, že dávají originál z prvovýroby. Ale??

 

Ale není to tak, alespoň ne v autorizacích u nás. Již mohokrát byli viděni mechanici z nejmenovaného "řetězce" AS jak dokupují díly potřebné pro servisní úkon různě v aftermarketu protože termín, další zakázka a blokovaný zvedák atd....

 

Editováno: , autor: LiveBomb
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Daval som minuly tyzden robit brzdy na SIII (najazdene 73000 km a boli komplet ryhovane a skorodovane), robil mi to neorigo servis, ale so zaznamom do el. serv. knizky. Cena s pracou komplet predne kotuce + dosky, zadne kotuce + dosky, 12 300 CZK (robili mi to v CR). Kotuce a dosky TRW

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Ahoj chlapi,

po 2týdenní dovolené jsem kvapil do práce a první větší zabrzdění bylo cca ze 130 na 80 na dálnici. Cca od té doby (nejsem schopen přesně určit, že to bylo od tohoto okamžiku - možná si to jen já takto spojuji v hlavě) mi kopou/cukají brzdy při sešlápnutí brzdového pedálu. Mohl se mi některý z kotoučů zkroutit? Volant nekope. 

Díky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Ahoj lidi, tak jsem dospěl do bodu, kdy musím udělat zadní brzdy. Zvažoval jsem soustruh, protože kotouče jsou pouze rezavé, ale bez velkého opotřebení a mají 14,5mm, tedy po obrobení by to stále bylo dost nad minimem. Narazil jsem však na problém, kdy se do toho moc firmám nechce a to přesto, že mají stroj a umí to udělat přímo na autě.

 

Pátral jsem tedy dále a zjistil jsem zde na fóru, že nejlepší volba pro zadní brzdy asi bude:

Brzdový kotouč ZIMMERMANN 600.3241.20 EAN: 4250238748380 - cena od 576Kč výše
Sada brzdových destiček TEXTAR 2500901 EAN: 4019722452529 - cena od 771Kč výše

 

Celkem tedy materiál za 1923Kč.

 

Problém je ten, že autoservisy asi neví co si za to říct a běžně chtějí za tento materiál 5500Kč a práci raději ani neuvedli případně komplet za 7500Kč. Osobně mi to přijde docela dost, odhaduji to tak na maximálně 3h práce + materiál tedy řekněme někde od 4000Kč do 5000Kč bych viděl jako fér cenu.

 

Vidím to špatně a nebo jsem jen narazil na drahé servisy? Případně někdo doporučí servis Praha nebo Ostrava? (případně po cestě někde, kde to jsou schopni udělat na počkání?) Předem děkuji. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dělal jsem si teď předek...kotouče ATE cca 2200Kč - Brzdový kotouč ATE 24.0125-0158.1, brzdové destičky ATE Ceramic 2200 Kč, práce 0 Kč, časová náročnost asi 2hod, ale dělal jsem to poprvé a měl malé kladivo :-) Diagnostika samozřejmě pro deaktivaci el. brzdy, OBD11 bez problémů.

 

Zadní brzdové destičky ATE Ceramic asi 1100 Kč, opět výměna celkem na pohodu, na kotouče se chystám (...měl jsem udělat hned), cenově vyjdou na cca 2200 Kč, takže za mne by byla odhad materiál na zadek tak 4000 Kč spíše v neautorizáku, práce tak 1500-2000 Kč - celkem tedy 6000 Kč, v autorizáku samozřejmě více.

 

Samozřejmě nikdy nemůžeš srovnávat, co uděláš v autorizáku (prvovýroba), co uděláš v neautorizovaném (druhovýroba) popř. co si uděláš doma (...výběr je na Tobě).

 

Jinak Tebou uvedené ceny materiálu jsou odkud ? Když se namátkově dívám, tak, např. u 4250238748380 vidím cca 200 Kč rozdíl v ceně. Takže pokud jsi to jsi schopen sehnat za tuto cenu, jsi alespoň minimálně zručný, nemáš co řešit.

 

pozn. - 110kW 4x4 ...

Editováno: , autor: Shaarky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ty ceny materiálu jsou maloobchodní dostupné na trhu a lze snadno vyhledat na heureka.cz. Samozřejmě naskočila by tam nějaká doprava, ale tak daleko jsem nehledal, jestli by se to dalo někde vyzvednout osobně. Šlo mi hlavně o ten extrémní rozdíl v cenách. Navíc pokud jsi dělal poprvé předek za dvě hodiny, tak mechanik musí mít ten zadek na zvedáku s dobrým nářadím za hodinku hotový. Ve výsledku je to pak hodina práce za 5000Kč a to mi přijde jako extrém.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hele zadek mi v autorizaku nacenili na 9000,- bez prace (kotouce+desky) tak sem si to udelal sam oboje od ATE dohromady 3300,- prace 0,- delal sem sam ale na zadky potrebujes diagnostiku na odbrzdrni a pak serizeni rucni brzdy. Predky budou casove dost podobny a tam neni potreba diagnostika. 

 

Jinak by me zajimalo jak osoustruzej kotouc primo. A aute a hlavne z vnitrni strany kde je krici plech ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já si to sám nemám jak udělat, nemám na to vercajk a asi tu diagnostiku i když někdo psal, že to jde i bez ní. Proto se ptám, jestli někdo neví o někom, kdo by to byl schopen udělat za rozumnou cenu ideálně Ostrava/Havířov.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...