Přejít na obsah

Brzdove kotuce a platnicky SIII vymena


peterup

Doporučené příspěvky

Sustruzit pri aktualnych cenach je sialenost.

ja som kedysi daval vzdy do predu ATE Power v kombinacii s keramikou... uz tuto chybu neurobim ale pri ATE som zostal. Na kazdej naprave mam ATE obycajne kotuce a keramiku... disky ciste..

momentalne maju dole po 45tis km a ziadne ryhy, ziadna hrdzava plocha.

Akurat by som chcel väcsie, napriklad z Octavie RS. Verim ze je to niekde tu na fore ale neviem to vyhladat. ak viete kde to je, prosim, poslite mi link na temu.

Dakujem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

neviem asi som stara skola..radsej opravit ako vyhodit..tych 50 euro bolo za 1 napravu..tolko by vysli spolu after zimmermann..oem by vysli 100 euro..som laik tak neviem ci oem a after od toho isteho vyrobcu pri kotucoch je rovnaka kvalita..ale uz len z principu som ich chcel zachranit..

tiez som mal vtedy tazke srdce na autorizak..po vymene novych pneu zacala hucat prava predna strana..myslel som si ze..to bola guma ale nakoniec to bol náboj..ale ten by asi neopravoval nikto :) ani som nepipol a aj tak tie naboje nechceli vymenit..ze mam prist o pol roka alebo ist do neautorizaku..takze som s tym spojil aj tie brzdy..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Stara skola? ziadne stacanie a potom textar... 

zalezi ale aj od toho ako dhlo na tom este budes jazdit. Ja chapem ze clovek sa snazi usetrit.. ale pri brzdach? to sa vobec neoplati. nikdy nevies v akej chvili budes potrebovat kvalitny brzdny ucinok.. nevies...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Hoj, přemýšlím nad novými kotouči a deskami... pro 206 kw... Na druhém autě mám výbornou zkušenost s Brembo Xtra desky+kotouče... akorát si myslím, že se děrované na Supíka moc nehodí... nějaký tip? Co dobře brzdí? Nejde mi o výdrž, ale učinnost...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tam sú 340/310 to brzdí fajn aj v sérii. 

Hladké kotúče podľa peňaženky a mäkké dosky. 

Ja by som dal origo a máš pokoj na 100 000km.

Problem robia zadné dosky, nedávať podľa VIN originál ale hľadaj dosky pre Kodiaq RS, majú zvonku pliesok. 

Stranu alebo dva strany dozadu nájdeš aj číslo dielu tuším, že to je 5G0 698 451 A. 

Mám ich druhý rok a kotúče ako nové hladké, žiadna hrdza. 

Editováno: , autor: dfga
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Perito Mám na 206kW komplet Brembo Xtra kotouče i destičky. Brzdí to skvěle, oproti originálu neporovnatelná cena. A ten zadek co tu dělá snad 28 stran z 31? Za chvilku to bude 5 měsíců a kotouče jsou jako nový. Jediná nevýhoda jsou dost špinavý kola od prachu z destiček, ale to mě netrápí, protože obě sady kol jsou antracit.

https://www.mroauto.cz/cs/hledani/1/9/09-c306-1x/brzdovy-kotouc/8325965

https://www.mroauto.cz/cs/hledani/1/9/p85144x/sada-brzdovych-desticek-kotoucova-brzda/7040434

https://www.mroauto.cz/cs/hledani/1/9/09-a200-1x/brzdovy-kotouc/452673

https://www.mroauto.cz/cs/hledani/1/9/p85124x/sada-brzdovych-desticek-kotoucova-brzda/6854536

slevový kód BEZKOMPRESE a máš komplet asi za 10 430 Kč.

V Praze třeba Drivelab, nevadí jim v případě brzd vlastní díly, diagnostiku kvůli zadku mají a umí. Cena s vlastním materiálem asi 3600 a cca za 2,5 hodiny hotovo. Takže za 14 tisíc dohromady.

V případě originálu máš za tuhle cenu jenom předek.

Editováno: , autor: rarach89
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U tych brembo časom ale čakaj hluk a trasenie a výdrž originálu to mat tiež nebude. 

Vyberaj podľa finančných možností. 

Žiadne brembo nebudú brzdiť lepšie ako origo toto je najdôležitejšia rada. 

Ja som osobne bol viac krát sklamaný z aftermarketu kedy som brzdy skrutil aj po 5tis km a odvtedy poľské ate brembo pripadne čínske trw na auto nedám. 

Niekto tu písal, že dal najlacnejšie abs kotúče a dosky a funguje to, je to na tebe. 

Editováno: , autor: dfga
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nemyslím si, že aftermarket = šmejd... Vyrábí to stejné firmy, jako se dodávají do série. Samozřejmě že pokud chce člověk brzdy za 1/3 ceny originálu, tak to nebude s největší pravděpodobností žádná sláva... Nicméně když budu kupovat aftermaket v ceně blížící se originálu, tak zcela určitě dostanu lepší výsledky... Všechno je to o preferencích. Já bych třeba originální kotouče další moc nechtěl, protože nejsou lakované a okamžitě reznou ty středy, a to s umytýma kolama vypadá fakt hnusně.

 

Já se koukal na ECB Brakes, DBA Brakes, a třeba váhově i vzhledem peckovní jsou Zimermann Formula:Z ... Uvidíme, zatím mám najeto 30k, tak ještě jsou brzy v pohodě... třeba až budou na výměnu budu vybírat jiné :) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám Brembo Xtra na druhém autě a spokojenost. Předtím Zimmermann sport a taky ok. Samozřejmě to nemám změřeno, ale pocitově to brzdí lépe.

Děrovaný kotouče vypadají dobře a nic nerezne. A pokud vydrží polovinu km, tak to taky neva. Vyměním a budu ve výsledku na ceně originálu, ale 100tkm budu mít krásný kotouče. A ne na L&K za 1,35 mega rezavý a hnijící kotouče. S tím ať jde Škodovka do .....

 

Brembo Xtra hlavně nejsou nějaký levný kotouče a destičky. Dají se výhodně koupit na mroauto, ale všude jinde ten jeden přední kotouč stojí 3100-3600, v LKQ/AutoKelly 4200. Nebudeme se bavit o autorizáku, ale originál přední kotouč stojí 3673Kč https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/5q0615301g-predni-brzdovy-kotouc-340x30mm-skoda-30891.html . Taky tam můžeš dát základní Zimmermann za 1675 a nebo třeba Bosch, Meyle, Febi, Daco a A.B.S. za 1100-1500. Brembo Xtra je adekvátní náhrada za super cenu.

 

Pokud někdo lítá hodně dálnici, Německo, má chip, zajede si na okruh, tak bych dal třeba ECB. Ale furt ne originál. Ten jedině clubsport nebo brzdiče z Audi.

 

Jinak doplním, že jsem zastánce autorizáku a originálních dílů. Ale ne v případě brzd. Ta cena a kvalita je totální úlet.

 

Editováno: , autor: rarach89
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no ja neviem, furt je tu debata o brzdách, každý chváli to čo kúpi. Tiež som mal tú dilemu, aby som sa netrápil, dal som to do autorizáku, originály komplet 680 eur. Kamoš na prassata dával neorigo ATE za 580. Komplet. Ten rozdiel nie je veľký a verím, že originál diely sa postupom času vyvíjajú - zlepšujú, na rozdiel od aftermarketu, ktorý sa trebárs aj falšuje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nie, nemam 206, len som chcel poukazat na to, ze cena originalu nebude az tak premrstena podla mojho nazoru, vzhladom k tomu, ze nemusis laborovat  s tym ze niekto kupi ATE a zisti ze su napikatchu, tak ich vymeni za zimmermana, ktory mu nejak vadi, potom tam yebne brembo... a cena za to spekulovanie je x-nasobne vyssia. Clovek by musel byt totalny psychopat a pako, aby potreboval v beznej cestnej premavke spickovat brzdy na hranu, takym ludom treba vodicak vziat. Jasne ze sa stane raz za cas ze proste na ne skocit musis, ale hrat sa so S3 na sportove nabusene auto... :D :D co potrebuje sportove brzdy... :D :D :D 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nemusíš chtít mít sportovní auto, jen třeba nechceš mít kompletně orezlé brzdy po pár tisících km :). A nebudu říkat, že to co mám já je nejlepší a shazovat zkušenosti / názory ostatních...

 

před 15 minutami, linomaniac napsal:

Clovek by musel byt totalny psychopat a pako, aby potreboval v beznej cestnej premavke spickovat brzdy na hranu

Brzdy jsou jako gumy... pokud bych s lepšími gumami/brzdami 1x zabrzdil dříve než s levnějšími/obyčejnými, a vyhnul se tak nehodě, tak se ta investice vyplatila. Lepší brzdy přece nejsou jen o tom, že chci jezdit na okruh s nimi...

 

Editováno: , autor: JirikHL
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 17. 1. 2023 na 7:07, JirikHL napsal:

Nemyslím si, že aftermarket = šmejd... Vyrábí to stejné firmy, jako se dodávají do série.

 

No, to ještě nic neznamená. Tak jako u reznictvi i tady umi delat ruzne sarze a co daji do prvovyroby se nemusi rovnat aftermarketu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja som v jednom autorizáku našiel na pulte oddelenia náhradných dielov kotúče a doštičky od ATE zabalené s faktúrou. ATE je Continental, prvovýroba. 
Momentalne hcem hlavne zväčšiť zadné brzdy, originály sú veľmi slabé. Malé kotúče ako na Fábii 😂

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To auto zadkom skoro vôbec nebrzdi a vzadu sú 300mm kotúče podľa mňa dostatočné. 

Co je ale slabé je predok 312mm, ideálne je dat 340mm.

Inak kombináciu 340/300 som videl napr. na Seate Tarraco. 

Tu sú 312mm len kvôli tomu, aby na tie auta išli dat plechy R16. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 18. 1. 2023 na 13:57, JirikHL napsal:

@bojler To je ale vytržené z kontextu... Dále píšu, že za 1/3 ceny originálu nemůže nikdo čekat zázraky.

 

To vůbec není vytržené. V okamžiku, kdy má jeden výrobce zpravidla celou řadu výrobních závodů v různých lokalitách, tak dost často závisí třeba i jen na původu dílu. Krásným příkladem byly třeba Bridgestone ze Španělska a tuším Turecka. Značka neznamená prakticky nic, protože i dobrá značka udělá aušus.

 

Jak je to konkrétně teď s brzdama nevím, mění se to. Na OIII byly minimálně první roky trvanlivé extrémně, úplně s klidem názezd i kolem 120-160 tis. Na aktuální jsem měnil po 60 tisících komplet kotouče i destičky. Jak to vypadá na Superbu i před koncem výroby vidíme všichni...

 

Když budeš počítat s internetovými cenami oproti standardnímu servisu (a třeba na CC do toho ještě akčními), klidně se dostaneš se stejnou kvalitou na půlku. Ale záleží jak kde, jak kdy a u jakých dílů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ahojte všichni,

 

může mi prosím někdo napsat ty originální čísla dílů, předních kotouče, přední destičky, zadní kotouče a zadní destičky?

 

Pročetl jsem skoro celý vlákno, na 25 stránce jsou vypsány nějaký kódy, ale pak na obrázcích jsou zas jiny a všichni u příspěvků origo, tak jsem z toho trošku jelen. Dle vin na LQK mám na destičky 4 kódy, tak jak si pak mám vybrat😂

 

Jinak mám 2016, 2.0 Tdi, 140 kW, DSG, combi.

 

Moc díky

Snímek obrazovky 2023-01-31 v 14.42.05.png

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Platí pre 312mm predok 300mm zadok. 

Všetky motorizácie Passat, Superb okrem 2,0 TSI 200/206kW a 2,0biTDI. 

Predok

Kotúč 5Q0 615 301 F

Dosky 5Q0 698 151 AH

 

Zadok

Kotúč 3Q0 615 601 A

Dosky 5G0 698 451 A

Editováno: , autor: dfga
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...