Přejít na obsah

Netopí


bazycek

Doporučené příspěvky

Je to trošku oříšek a zatím přicházím na to jak to vlastně je..

 

Takže v čem je problém. 

 

Když auto stojí, mohu ho zahřát motor na 90 ale topení prostě netopí z ofuků jde studený vzduch a auto ani po 10 minutách nezačne vůbec topit.

 

Když jezdím po městě do 60 kmh tak taky netopí, ale jakmile zvednu rychlost nad 80 tak se ofuky normálně zvýší na max a auto začne topit. Dělalo mi to i minulou zimu ale bylo mi řečeno že to prostě trvá ale to mi příjde jako blbost když auto v klidu netopí i půl hodiny. 

 

Například včera když jsem jel na noční, nabírám lidi po cestě ve městě a trvá to cca 15-20 minut než vyjedu z města - auto netopilo. jakmile jsem vyjel z města auto začlo topit.

Druhý den ráno jsem vyjel z práce a auto cca hned po 5 minutách začlo topit.

 

Jedná se o 2.8v6, r 2004. 

 

Netuší někdo čím by to mohlo být ? Nějaké čidla či nějaká chyba v termostatu? 

 

Díky

Editováno: , autor: bazycek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně tak je to bud V68 nebo V70,ale tuším na 99 % je to 68.Lehni si tak,že máš hlavu u spolujezdcovo noh a podívej se do předu na tunel je tam vidět červené tahlo a motorek ,to je ono.Dá se vymontovat vleže po demontáži kastlíku splujezdce  asi 7 klíčkem a tahlo pak vyhakneš natočením servátka.Já měl to samé a motorek měl vypalenou jednu cívku na rotoru.Když ten motorek vyndaš tak ho rozeber a skus ho trafem nebo baterkou zda se ti rozbehne z každé pozice,pokud ne tak ho vyhod a kup si novy opravit nejde,ale stačí koupit i jiné označení jak V68(levnější) a motorek vymenit přímo v servátku.Je to stavebnice.Já kupoval v cc autodíly.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 1 měsíc později...
  • o 4 týdny později...

Ahoj, mam 2.8 V6 , a prosím o radu nebo vysvětlení... každý den se supem jezdím a mam problem v tom,ze auto v pohode topi,ale jakmile se zastavim treba na parkovisti,motor bezi na volnobeh,topeni prestane topit a jde z nej chladny vzduch,jakmile se rozjedu zacne opet topit.Nevite nekdo jestli nekde nedelam chybu,jestli nemam spatne nastaveny climatronic?Jezdim na AUTO .. Dik za odpovedi,Martin

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ale to je blbost 

 

http://forum.skodahome.cz/topic/126256-topen%C3%AD-top%C3%ADnetop%C3%AD/

 

resim / resil sem to samy. 

 

Ono to nedela hlavne porad...pumpu mam novou termostat taky a je to random. Ted mi to vetsinou jde i pres zimu ale byli dny kdy mi to delalo taky. No diag neukazala zadne chyby v servech klapkach. 

 

Takze to neresim , mam ten samy motor. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Helou..mám taky problém s topením.."auto" nikdy nepouštím,ani nevím jestli je naplněná klima,ale když topím na econ nebo bez econ,tak to i na 18 hřeje jako kráva,i když topení uplne vypnu,i tak je po chvilce v autě vedro. Když to dám na "LO" tak to stále hřeje někdy se zadaří,že to na "LO" fouká i studeně nebo střídavě. Když jsem zkoušel dát "auto",tak jede jen na 3čárky jak chci přidat nebo ubrat anebo přepnout třeba na přední okno tak se "auto" vypne. Díky za rady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

econ bere teplo z okolí motoru, takže tím moc studenej vzduch nedocílíš a když dáš auto, tak tam můžeš manipulovat s požadovanou teplotou, jak změníš sílu foukání, tak se samozřejmě vypne řežim auto, to samé pokud pustíš ofuk oken, takže zkus nastavit režim auto a modrým tlačítkem nastavit na LO a mělo by to chladit, pokud máš klimu naplněnou, jinak si stáhni uživatelský manuál, tak máš vše popsané do podrobna

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

čau všichni,

předem říkám, že jsem prošel celé zdejší fórum, i nesouvisející vlákna, ale příčiny poruchy a poruchy na mém superbu jsou mimo to, co je zde k dispozici.

Jsem tu nový, tak prosím o trpělivost a trochu tolerance v případných přehmatech.

Sup 1, 1,9TDi, 74kw 2003

K věci: netopí... po nastartování a zahřátí, mírně topí tak max 5min, pak teplota ohřátého vzduchu klesá až jde dost chladný vzduch, pokud zastavím a nechám běžet na volnoběh, někdy začne mírně topit, někdy ne. Sem tam se stane že začne mírně topit na chvilku i třeba na dálnici.

Vyměnil jsem termostat, snažil se odvzdušnit radiátor topení, mrknul jsem na pohyb páky regulační klapky, která jde skutečně na doraz, takže servomotorek topení makal dobře, klapka zavírá správně (sejmul jsem strunu a dotlačil ručně tak cca 2mm). Teplota vystoupá na 90° a drží po celou dobu jízdy, hadice netlakují, takže poruchu těsnění, či prasklou hlavu bych vyloučil, z expanzky ani není cítit zápach spalin. Víčko expanzky jsem pro sichr taky vyměnil za nové, beze změny. Chladicí kapalina neuniká, bubliny nepozoruji. Při výměně termostatu jsem zjišťoval průchodnost hadic a radiátoru, vše je volné, snadno průchozí.

Nemám Climatronic, jen AC.

 Dík za nějaký tip.

 

čerstvé zjištění: servomotorek mísící klapky podělaný nebude, žádný tam totiž není, je tam přímé ovládání- otočný knoflík regulace -struna- osa táhla s raménkem táhla (červené)- struna ovládání klapky. Mechanické, funkční.

Napadá mě nějaké čidlo vnitřní teploty které by regulovalo průtok ohřáté kapaliny do radiátoru topení, nebo pumpa.

Editováno: , autor: M-P9
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, klapka, která by regulovala průtok do topení tam není. Pokud jsi opravdu provedl kontrolu všeho, co píšeš, vypadá to na pumpu. Vždycky se ptám, kdy se dělaly rozvody? A byla vyměněna i pumpa? Pokud nevíš, auto máš krátce, určitě bych těma rozvodama začal (samozřejmě i s tou pumpou a výměnou chladiva)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Docela mizerný zjištění, po výměně čerpadla  se satv nezměnil. Stálo to ranec a problém zůstává. pozoruhodné je, že nové čerpadlo má jinou konstrukci lopatek, což mě trošku překvapilo ale zase jsem si říkal, že to může mít vliv. Nemá.

Na foto je vlevo původní čerpadlo, vpravo nové. Topení se chová stále stejně. Hadice do topení jsou horké, když odvzdušňuju dirkou v hadici, jdou bubliny a horká voda. Past.

 

post-91519-0-09331800-1418552490_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak už topí.

Velké závady způsobují malé příčiny. Doufám, že to někomu pomůže, pro případ, že něco takového nepotká jen mě. Tady diagnostika naprosto selhala. Chybka v expanzní nádobce. Sice jsem dal nové víčko, ale do původní nádobky a v místě kde dosedá těsnící kroužek expanzní zátky víčka nádobky je dosedací plocha na tělěse nádobky poškozená a v chladícím okruchu se nedokázal udržet nutný přetlak. Přišel jsem na to náhodou při odvzdušňování, kdy při cca 2tis ot.  vytékala voda a šly bubliny ale při poklesu otáček  šla voda z odvzdušňovací dírky značným tlakem , což byl signál nerovnoměrného nutného tlakování chladícího okruhu. Tak jsem ze starého víčka sundal přetlakovou zátku a vrazil ji do hrdla nádobky nadoraz (bez vrchního dílu) v očekávání nějakého zjištění. Zjistil jsem nic, ale sup začal topit. Dám novou zátku a nic. Zjistit příčinu pak už nebyla až taková soutěž. Jsem na sebe dost naštvaný, taková triviální závada. Ale zas mám nový rozvody, :kol-28: pumpu :kol-28: ,  rozborku a sborku kastlíku :kol-28:  u spolujezdce, rozsypaný osvětlení kastlíku (raději dvakrát měnit motor než dát to podělaný světýlko dohromady), uklizenou garáž - samá pozitiva.

 

  • Díky 1
  • Pozitivní 3
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...