Přejít na obsah

Motor 2.0 TDI 110kW x 140kW


Polyfen

Doporučené příspěvky

Dobrý den,

zajímám se o nový Superb III s pohonem všech kol a automatem. Nejlepší poměr cena/výkon je u varianty 110 kW. Samozřejmě by se mi dost líbila silnější varianta, ale rozdíl je při totožné výbavě víc jak 100 000 a to utratit nechci. Rád bych se zeptal, jaké rozdíly jsou v konstrukci motoru. Tedy především, zda bezproblémů zvládne chiptuning na +- 130 kW a 380 Nm. Předpokládám, že převodovka a Haldex by měly být stejné. Díky moc za pomoc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...
  • o 1 rok později...

Svez se sám, abys to posoudil. Kdo jezdí převážně na dálnici, kde jsou ty otáčky přece jen vyšší, tak tam je při vyšší výkon znát. Pokud ale najedeš dost i mimo dálnici a po městě, tak by ti mohla 110 kW verze vyhovovat více, protože je pružnější v nižších otáčkách a působí svižněji.

  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jezdil jsem jak ve 110kW tak ve 140kW a jak bylo uvedeno výše, ta slabší verze je pro Tebe asi lepší volba, pokud budeš jezdit hlavně mimo město a minimálně dálnice. 140kW udělá lepší službu dle mého na dálnici a to ještě na německých, kde nejsi omezen rychlostí. Jinak bude lepší 110kW, která je v pružnější. Navíc odpadá AdBlue...

Když jsem vybíral auto, začínal jsem shodně na 140kW TDI, poté jsem po zkušebních víkendech s jednotlivými motorizacemi přehodnotil na 110kW TDI. Nakonec jsem však objednal TSI... :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 14 hodinami, davidek.c napsal:

Mam 140 KW dsg a jsem spokojenej....110 kw jsem jejezdil ale myslim si ze je to na tak velke auto malo.....vetsina resi AdBlue nevim proc.....jednou za 12 tisic km natankuji za 120 kc a celou dobu nevim ze ho mam 

 

Jenže to je právě ono, že ty maximální hodnoty u nafty nejsou vůbec směrodatné. Vzhledem k tomu nízkému rozpětí použitelných otáček je důležitý průběh výkonu a kroutícího momentu, který je u 110kW verze daleko lepší v nižších otáčkách, ve kterých se ve městě a mimo město pohybuješ. Zajímavé  by bylo zejména přímé srovnání SII 125 kW a SIII 140 kW, kdy bude SII dávno pryč, než SIII popadne dech a těch pár kW navíc už to pak nezachrání.

 

Močovinu neřeším, to nemá na jízdní projev vliv.

  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

"Lenivost" motoru 140 kW je dána jak turbem, tak převodovkou.

 

Větší turbo - jak psal kolega výše -  má větší prodlevu než začne plnit (proto je pod 2 tis otáček motor méně ochotný).

A v případě DSG je kroutící moment uměle přiškrcen na prvních 4 stupních, 5 a 6 je až všech 400 Nm (a podle měření na brzdě ani to ne - bohužel).

(To je také důvod, proč se nad 140kW motorem v Kodiaqu všichni rozplývají - jiná DSG - vyšší točivý moment)

 

Osobně jsem 140 kW s DSG zkoušel a auto je opravdu hodně tupé v nízkých otáčkách a ani režim S mě nepřesvědčil. (dálnici jsem ale neměl možnost zkusit, tam bude tento motor určitě lepší). Po městě a na okreskách bych řekl, že ten rozdíl nebude tak velký mezi 110 a 140 kW verzí.

Co se týká Adblue - tak to je zanedbatelná položka, tam bych problém neviděl.

 

I když čísla nelžou (zrychlení), pocitově to není co jsem čekal.

Načipovaná 110 kW musí jezdit mnohem lépe.

 

 

Editováno: , autor: prassat
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...