Přejít na obsah

Alu kola R19


kysa

Doporučené příspěvky

Ahoj,

chystám se ke koupi alu kol o rozměru 8,5x19 ET 45, nemá tu někdo alu kola s podobnými parametry??? Zajímá mě zda to nebude moc zalezlý a zda se to vůbec to blatníku vejde, aby to nedřelo o podběh nebo vepředu o tlumič

Děkuji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 10 měsíců později...
  • o 1 měsíc později...

Kalkulačka ET je tady:   http://www.no1pneu.sk/informacie a rady/et-kalkula-ka-kalkula-ka-z-lisu

Já bych se chtěl spíš zeptat jak to máte u RS v techničáku. Jsou tam zapsány od výroby i 19"?  Řeším na Leona FR taky 19", ale mám v techničáku jenom 18" což by se dalo udělat díky typovému listu. Jenomže kdybych chtěl popřípadě použít kola z RS Extreme tak kde ten typový list mám vzít? Každý kdo je prodává tak žádný nemá, taky jsem nedostal k autu typový list na originál kola.. Nebo nemohl by někdo mrknout kdo má 19" Extreme jestli je tam nějaké to číslo KBA, protože dá se udělat dodatečně typový list. Ale samozřejmě všecko se to komplikuje a prodražuje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám na své RS origo 19ky a je to hrůza. I když mám adaptivní podvozek v režimu komfort, tak na českých cestách to mlátí až hrůza. Dvakrát jsem na D1 najel do díry, na gumě boule. Už jsem takhle měnil 3 gumy. Vypadá to sice krutě, ale praktičnost na našich dálnicích a ve městech špatná. Budu je prodávat a kupovat 18ky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Měl bych otázku, jaký se vám zdá rozdíl v dynamice 18" vs 19"? Koupil jsem sadu originál z Cupry 19" na Leona FR a to auto strašně chcíplo oproti 18". Hmotnost ráfku 19" + zimní 235 35 je 24,5kg.  Sada 18" co mám 225 40 váží 21.5kg. Nevážil někdo náhodou 19" Extreme s pneu? Ale to bude možná podobné. Ty 3kg jsou strašně poznat, jako kdybych ztratil min 20koní. Ale komfort kupodivu úplně stejný jak na 18".

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono to není jen o zvýšené hmotnosti těch kol, i když ta také prohlubuje problém. Mnohem horší je ale rozdíl poloměrů kol v rotaci, kdy má motor výrazně více práce s tím, aby větší kola "roztočil" a naopak aby to pak brzdy dobrzdily.

Vím jak jsem vždy ještě na staré O1 vyměnil zimní 195/65 R15 za letní 225/45 R17 a přesně jak píšeš. Auto výrazně chcíplejší (o to mi ani nešlo, "závodní léta" už mám za sebou, ale rozdíl v brzdné dráze byl obrovský. Přitom hmotnost podobná.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to tak, prostě je víc hmoty dále od osy, díky většímu průměru. Navíc bych měl mít gumy 225 35 abych zachoval stejný obvod. I tam je tuším necelý cenťák navíc do celkového průměru s pneu 235 35 a větší šířka-valivý odpor. Vypadá to na autě perfektně, ale ty jízdní vlastnosti šly pěkně do prdítka..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jinak slabší motor snad úplně nemám (240k) ale Cupra s 300k to není. I když i tam jsou tyto kola prý trochu poznat. Výhoda je, že s něma člověk vletí někam do jamy i ve 150km/h a nic se nestane díky ohromnému materiálu, ale zase potřebuje taky ohromný motor.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nemám je na Oktávce právě, ale na Leonovi FR. Spíš mě zajímaly názory vlastníků RS co jezdí jak na 18" tak na 19" kolech. Ale já to poznám dost. Dnes zkusím zpátky přehodit 18" a o víkendu pojezdím jestli to není jenom zase nějaké placebo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...