Přejít na obsah

Parkovací asistent


e1.

Doporučené příspěvky

Skúšal som parkovacieho asistenta s kolmým parkovaním a z mojej sklamanie. VW tento systém avizoval už 90-ich rokoch v nejakom koncepte, tak by som očakával, že o 20 rokov a roky po komerčnom uvedení to už bude fungovať bez problémov.
Žiaľ, nie je tomu tak. Najprv bol problém s aktivovaním tejto funkcie. Keď sa podarilo aktivovať vyhladávanie miesta, tak našlo hneď na prvý pokus. Žiaľ, samotné parkovanie už skončilo s menľím fiaskom. Zaradil som spiatočku auto sa rozbehlo, točilo volantom a nakoniec neviem či som to bol skôr ja, alebo samotné auto, ale pár centimetrov od auta za nami sme aj s kopaním ABS zaflekovali. Podotýkam, že to bolo miesto, do ktorého by som Kodiaka zaparkoval na prvý pokus.
Takže ak budete vyberať výbavu, automatického parkovacieho asistenta si kľudne odpustite. Naopak ale doporučujem 360° kamerový náhľad okolo auta. Pri parkovaní manévrovaní v blízkosti obrubníkov, alebo iných prekážok to bude super pomocník.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za info, podobný postreh som počul o asistente k prívesnému vozíku, pokiaľ cúvaš s vozíkom na veľkom otvorenom parkovisku, tak bez problémov ( v takom prípade v reáli práve ani pomocníka nepotrebuješ) ako náhle potrebuješ cúvať s vozíkom niekde v stiesnených podmienka v blízkosti viacej prekážok, tak už nastáva chaos (kde zase práve v takomto prípade by asi vodič privítal služby spoľahlivého pomocníka)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Předpokládám že v Tiguanu je stejný systém, první pokusy také nebyli nic moc, chce to trochu cviku a řídit se instrukcemi, potom parkuje velmi pěkně a přesně.

Samozřejmě příčně nebo do velké podélné mezery zajedu rychleji sám ale do malého místa zajede na méně manévrů než já...

 

...a navíc s tímto asistentem dostaneš i boční čidla takže se ti na rádiu jako přední a zadní parkováky zobrazuje i bok auta.

 

 

Bez názvu.jpg

Editováno: , autor: viewer
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je pravdou, že som to skúšal iba raz, ale to núdzové brzdenie keď som cítil pracovať aj ABS a v kamere som videl, že sme zastavili iba pár centimetrov od druhého auta, tak to ma vôbec nepresvedčilo. Na ľade alebo snehu by to nezastavilo. A hlavne som čakal, že to tam stočí na prvý pokus, tj. vytočí volant a následne začne cúvať. On ale volantom začal točiť až počas cúvania a samozrejme potom to už nevyšlo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Auto naozaj zastavilo, ale ten spôsob ako sa auto pomerne prudko rozbehlo a potom naozaj prudko zabrzdilo sa mi nepáčil. Asi je to otázka zvyku, ale naozaj to nebol dobrý pocit, obzvlášť v úplne novom aute. Čakal by som, že ako začne blížiť k prekážke a čím intenzívnejšie píska radar, tak začne postupne brzdiť a jemne spomaľovať až kým nezastavý. Ale ono nič, už to pískalo monotónne keď to zaflekovalo. Netvrdím, že ten systém je úplne zlý, ale vidím tam ešte priestor na zlepšenie.  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten Kodiaq mal automat (DSG). Pustíš brzdu a ide, nie? Aspoň na mojom aute to tak je, a ak sa dobre pamätám, od pustenia brzdy to bolo z mojej strany až po to kritické brzdenie bez zásahu. Alebo som musel parkovanie spustiť ešte ťuknutím do plynu? Na toto sa už naozaj nepamätám, každopádne určite som netlačil na plyn celý čas, lebo ani u svojho auta tak nerobím ak parkujem. Rýchlosť pri parkovaní bežne regulujem iba brzdou, a tu som sa k tomu ale spoliehal na automatiku, a hlavne na to, že to auto vytočí a až potom budem musieť brzdiť. No, nestalo sa tak. :) 

Ale viete čo? Ak budem mať znovu možnosť, dám tomu druhú šancu a znovu to vyskúšam. :)
 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo, a když točí volantem tak máš stát na brzdě, upozorňuje na to i kontrolka na AID, když při točení jedeš tak mu to pak holt nevyjde a musíš další manévr.

 

Druhou šanci tomu určitě dej, funguje to dobře, jen to chce řídit se zobrazenými instrukcemi :-)

Editováno: , autor: viewer
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

:D celou dobu jsem nechapal prvni prispevek a rikal si, ze asi nejaky novy system. Ale ted uz to chapu. e1 proste jen nevi, jak to funguje a muze byt rad, ze nezboril auta kolem sebe.

 

Ten system opravdu jen krouti volantem, ty pridavas/ubiras plyn/brzdis. Takze pro spravnou funkci pri DSG stojis celou dobu na brzde a povolujes podle toho, jak moc kolem sebe vidis a jsi si jisty, ze nikde nic neni. Pokud asistent napise, ze se mas posunout jeste vpred. Zabrzdis uplne a preradis na D. Nikoliv, ze nechas vse na asistentu a cekas, az nouzove sam brzdi :D

 

Ale zasmal jsem se, jen me trosku mrazilo z toho, ze by za tebou zrovna nekdo zacal necekane prochazet a nouzove brzdeni by nezareagovalo

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja som robil ako mi bolo povedané. :)

Každopádne ak to nefunguje úplne automaticky (zaradenia D/R a pustenie brzdy pri absencií zamojazdiacej funkcie ešte akceptujem), tak ten systém podľa mňa tak trochu stráca zmysel. Práve to by mala byť pointa, že to zacúva úplne samo na doraz, a s čo najmenším počtom manévrov. Ak ja zabrzdím 20 čísiel od prekážky tak možno nezaparkujem(e) na 2x, ale až na tretie zacúvanie. A načo mi je potom automatika, ktorá je obmedzená mojim odhadom a parkuje s väčším počtom manévrov ako priemerný šofér?
Má to minimálne tucet senzorov, kamery, tak logicky očakávam, že to zvládne manéver lepšie ako ja, a nebude sa to spoliehať na môj odhad, podľa jeho pískajúcich senzorov.

 

Ja sám nie som žiaden špecialista na parkovanie, ale toto je potom dobré akurát tak pre moju priateľku ktorá má problém hlavne vymyslieť spôsob a vhodný manéver k tomu aby zaparkovala do vybraného boxu. Ak už spôsob a má, tak si už nejak poradí. Normálny vodič ak má senzory, prípadne aj 360° kamerový obraz k tomu, tak si lepšie poradí bez tejto poloautomatiky.
 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 9 měsíců později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...