Přejít na obsah

cukání a cvakáni motoru za studena 2.0 TDI CR 103kW 16V


PETR258147

Doporučené příspěvky

Ahoj, k tomu mužů říct jen jedno, švančár v kravařích není ten správný člověk, po mých kontaktech různých známých v servisu a dopřávají se na nej mi pokaždé řekli ze to je .... a zdira lidi z kůže, viz můj pristup, když mi nabízel vstriky (nové) za úplnou dardu, tak jsem mu řekl ze mu to určitě nedám at to složí ze vím kolik ty vstriky stojí, pak se s nim dalo relativně bavit. Ovšem tvůj problém je zajímavý zkusil bych jiný servis přeměřit vstriky, protože pokud problém zmizel po výměně vstriku a znova se objevil po nějaké době tak je na 100% jiste ze to se vstrikama spojitost mělo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Byl jsem u toho stroje při měření a viděl jsem hodnoty při testech, mě zase přišlo že to byl jeden z mála servisů, kdy se někdo fakt snažil, komunikoval jako člověk. Na všechny vstřiky mám protokol že jsou v pohodě. Když si vezmu že když se dělali ty zbývající vstřiky, tak se s tím autem laborovali půl dne a ještě mi udělal extra cenu na ten jeden úplně novej vstřik a dal mi ho za nákupku, když jsem se z HK podstoupil už druhou cestu až do opavy. Vcelku i po výměně toho prvního vstřiku který měl jediný vysoký přepad a těch třech původních, tak stroj neukazoval nikde žádné výkyvy a sám mi říkal že to ještě neviděl a nechápe proč v téhle konstalaci ten motor při přidání na 4, 5, 6 stupeň se roztřese za tepla a vždy. Když na stolici všechny čtyři jeli naprosto pohodově. Nechávat ty vstřiky zase přeměřovat to je 4.000,- a na stolici se budou všechny tvářit jako že jsou OK. Mě se totiž moc nechce věřit, že by takovéhle rozkmitání mohl dělat vstřik a navíc když teď už jsou všechny přepady naprosto v mezích. Možné je ale vše.

 

Ono je vcelku i možné že to dělal už od té výměny, já totiž zase nejsem úplně zvyklý se studeným motorem běžně tomu tak ostřeji nakládat. Já s tím dokážu jezdit i tak že to neudělá ani jednou a svižněji jedu až po zahřátí, ale spíš mě točí že tam někde něco je, co by tam být nemělo.

Editováno: , autor: Matrix
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 14. 2. 2020 na 10:55, Kubikulak napsal:

Ahoj, k tomu mužů říct jen jedno, švančár v kravařích není ten správný člověk, po mých kontaktech různých známých v servisu a dopřávají se na nej mi pokaždé řekli ze to je .... a zdira lidi z kůže....

 

Já zjistil o víkendu zajímavou věc, že v ŘJ byl špatný IMA kód u vstřikovač č. 3 a 4. Mrknu do protokolů a EPS-815 jim přiřadil shodný kód po repasi, jako byl jejich originální, na nich vyražený, ale v ŘJ byl úplně jiný. Tak jsem si to přenastavil. Bohužel to mělo vliv jen částečný, sice se při studeném motoru stejně roztřese, není ale slyšet to kovové klepání.

 

Trošku mě překvapuje korekční množství na nynějším vstřiku č. 3, které zase dosahuje hodnot 3,00 mg/zdvih. tenhle vstřikovač byl před repasí na pozici č. 2 a měl stejně šílený korekce + vysoký přepad. Nyní je na pozici č. 3 a je to vcelku stejné, jen s rozdílem, že byl repasovaný. Ten jediný úplně nový vstřik, který je nyní na pozici č. 2 má naprosto ukázkové korekce za studena i za tepla, to bych očekával i u ostatních repasovaných vstřiků. Č.1, č.3 a č.4 což jsou repasy a ta korekce tam prostě není úplně nejnižší.

Editováno: , autor: Matrix
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To by mi je musel ten Bosch servis vzít zpátky a možná by mi nevrátil ani stejnou cenu. Jen nerozumím tomu, že na protokolech všechny vstřiky jsou cajk. Na druhou stranu se nikdy neměří za studena, ale po vytažení z auta jsou ještě zahřáté, takže se to nemusí pak ani projevit. Jediným argumentem tak zůstává korekční množství, což ale nemusí přímo ukazovat na vadu vstřikovače.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Já se Švancarem taky nemám dobrou zkušenost. Vyměnil mi kdysi čerpadlo za 25k a až později jsem zjistil, že ve skutečnosti byl problém v pomocném čerpadle za 4k, takže 25 tis. vyhozených. Kdokoliv z mých známých, co k němu jeli, tam nechali granát, ať už byl problém vyřešen nebo nebyl. Je hrozně na prachy. 

 

K problému cukání auta za studena. Dělá mi to taky, mám najeto 270k, vstřiky původní. Vždy ráno kolem 1500 otáček se motor začal třást a bylo slyšet kovový zvuk, jakoby se praly ventily mezi sebou. Po cca kilometru, kdy jsem musel auto držet pod plynem, to zmizelo a pak už jelo krásně. Musím říct, že se to hodně zlepšilo, když jsem začal přidávat aditivum do nafty Metabond Megasel a to už po třetí nádrži. Předtím jsem dával VIF, což trošku zlepšilo,ale ne tak jako Megasel. Teď jedu 4 nádrž a ráno už to probíhá tak, že kolem 1500 otáček je motor takový tvrdý a nechce jít do výkonu, ale za pár sekund to přestane a auto jede normálně. Kovový zvuk zmizel, ale předpokládám, že kdybych to zašlápl a snažil se odpor motoru překonat, tak by to škubat začalo. Ale zlepšení to je velké. Uvidím, co třeba po 10 nádržích....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, s.karlos napsal:

Já se Švancarem taky nemám dobrou zkušenost. Vyměnil mi kdysi čerpadlo za 25k a až později jsem zjistil, že ve skutečnosti byl problém v pomocném čerpadle za 4k, takže 25 tis. vyhozených. Kdokoliv z mých známých, co k němu jeli, tam nechali granát, ať už byl problém vyřešen nebo nebyl. Je hrozně na prachy. 

 

K problému cukání auta za studena. Dělá mi to taky, mám najeto 270k, vstřiky původní. Vždy ráno kolem 1500 otáček se motor začal třást a bylo slyšet kovový zvuk, jakoby se praly ventily mezi sebou. Po cca kilometru, kdy jsem musel auto držet pod plynem, to zmizelo a pak už jelo krásně. Musím říct, že se to hodně zlepšilo, když jsem začal přidávat aditivum do nafty Metabond Megasel a to už po třetí nádrži. Předtím jsem dával VIF, což trošku zlepšilo,ale ne tak jako Megasel. Teď jedu 4 nádrž a ráno už to probíhá tak, že kolem 1500 otáček je motor takový tvrdý a nechce jít do výkonu, ale za pár sekund to přestane a auto jede normálně. Kovový zvuk zmizel, ale předpokládám, že kdybych to zašlápl a snažil se odpor motoru překonat, tak by to škubat začalo. Ale zlepšení to je velké. Uvidím, co třeba po 10 nádržích....

 

To ti dělá na 70% rozdělovač paliva a na 29% to může být i čerpadlo co vytváří tlak - po nastartování nestíhá hned vytvořit požadované tlaky a proto motor "traktoruje"

Od 200K km kde se nesáhlo na palivový systém to dělá hodně TDIček, hlavně 1.6 TDi ale u 2.0 TDi je to taky i když v menší míře. Obvykle stačí při rozjezdu trochu vytočit jedničku, pak dát dvojku a jak překročí 2K otáček tak se to jakoby přepne a motor se uklidní a utiší... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Máš pravdu. Jakmile motor dosáhne 2000 otáček, je okamžitě po problému. Když je studený, tak se mu přes těch 1500 otáček nechce a při pokusu ty otáčky pretlacit, se celý roztřepe a úplně se to v něm mele.... Trvá to cca 500 metrů jízdy, kdy jedu pod plynem, pak "přepne" a vše je najednou v pořádku. Zkusím tu tvoji radu natáhnout tu jedničku. A kouknu, kolik stojí ten rozdělovač paliva. Jinak po tom Megaselu je to fakt nebe a dudy proti tomu, jak to dělalo dříve. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Panové, takže je nejvyšší čas se podělit o tu nejcennější zkušenost. A to, tu, jak jsem to nakonec úspěšně vyřešil => výměna všech vstřiků za zcela nové. Žádné repasované, žádné vyčištěné, jen a pouze nové.

 

Ono právě něco jako "repas" těchto vstřikovačů neexistuje, což mi sdělilo oficiální zastoupení českého BOSCHe. Nedodávají díly nikam a kdo tvrdí že má díly na repas, nejedná se o originální díly, ale jsou to díly od LUCASu. Na tom také Švančara vyhořel. Objevil jsem na webu stránku, kde se dá podle SN vstřiku, nebo kódu opravy dohledat informace o vstřikovači, ale u žádného z repasovaného dílu co jsem měl na autě to nic nenašlo, tak jsem položil dotaz přímo na kompetentní oddělení BOSCH, proč tomu tak je. Zde mi bylo právě sděleno, že vstřiky opravdu nejdou repasovat a ani autorizovaným servisům se v žádné zemi nedodávají ND a čísla dílů z faktury že neodpovídají dílům BOSCH, ale ukazují na díly od LUCASu. Po této informaci od BOSCH jsem se definitivně rozhodl, že si připlatím a všechny "repasované" mu vrátím a koupím prostě naprosto nové s tím, že mu pak sdělím proč jsem se tak rozhodl. Bohužel pro něj se stala taková nemilá věc a to že jak jsem komunikoval s BOSCHem a sdělil i kde jsem byl v servisu a i když jsem jim psal, ať ho hlavně nijak s tím nepopotahují, že bych byl nerad aby to pak ovlivnilo mou reklamaci u něj, tak mu tam asi kvůli "repasování" vstřikovačů naběhla za dva den šťára rovnou z  nejvyšších pater. Pro mě o to horší, že mu ukázali veškerou komunikaci. Na druhou stranu je to informace, o které když by mi řekl rovnou, že to nerepasuje z origo dílů, tak bych se rozhodl naprosto jinak, nejezdil bych k němu 3× přes půl republiky a nemusel se pak zbytečně dohadovat. Ono už jen to, že jsem měl 3 vstřiky repasované a čtvrtý nový a auto vcelku jelo furt stejně blbě už ledasco naznačovalo, že ten repas nebude moc OK. Jakmile byly všechny čtyři vstřiky nové, bylo to jako když tam mám nový motor. Už jen ten start a zvuk motoru na volnoběh byl úplně jiný a hlavně ===>>> od té doby, a to je to už 3 měsíce, se závada neprojevila ani jednou <<<=== takže moje rada zní, pokud chcete koupit repasovaný vstřikovač, kupujte pouze ty, které jsou repasovaný samotným boschem, tzv. BX díly, repas výměnou (dáte jim staré, oni vám prodají repasované boschem), ideálně ale koupit opravdu všechny vstřiky nové a máte naprosto klid. Já měl tu kliku, že si všechny tři repasované vstřiky znovu přeměřil na stolici, všechny tři mu vyšli jako že jsou OK a za prodejní cenu mi je zase vzal zpátky. I zde je hezky vidět, že ač stolice naměří naprosto ukázkové hodnoty, jako by se jednalo o zcela nové vstřiky, tak to prostě na motoru nefunguje. Vždy porovnávejte skutečný projev a chod na motoru + korekční množství. Co k tomu dodat, byla to pro mě zase zkušenost. Možná že repasy někde fungují, zde bych si i vsadil na to, že ten úplně první vstřikovač, který se vyměnil a potom co ho zrepasoval se vrátil zpátky na můj motor, byl ve výsledku vadný v jiné části, než ve který byl repasovaný, proto se i hned potom co se objevil na motoru začala závada znovu projevovat (včetně vysoké korekce), ale po tom co jsem si vyzkoušel repasy a současně po výměně za zcela nové i jak se chová motor potom, musím říct, že nové vstřiky vážně nenahradí vůbec nic a navíc korekce je u všech čtyřech nových přesně taková, jak má být max. v rámci jednotek.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Dobrý den, rád bych se zeptal, jestli má někdo povědomí o tom, zdali po výměně dvou vadných vstřiků za nové, lze předpokládat, že dojde k případnému poškození dalšího resp. původních, které jsou zatím v pořádku. Děkuji za odpověď či odpovědi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...
  • o 1 měsíc později...
V 1. 7. 2018 na 11:39, Kubikulak napsal:

Tak mám nový poznatek, byl jsem na diagnostice a na volnobeh měly trysky nejvyšší hodnotu okolo 0,50. Ovšem potom jsme to jeli projet a na první trysce při plném plynu na trojku vyskočila hodnota + 1,59. Otázka je zda se ta odchylka muže takto rozhodit při plném plynu. 

 

Jinak prikladam video co to dělá.

BA36E60E-6160-4532-9725-98C802220078.MOV

Presne toto iste robi aj mne, takisto mi v servise povedali, ze by to mohli byt trisky, idem ich menit. Mam 2.0tdi, CFGB 125kw, DSG, 390000km. Uplne presne ten isty zvuk.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 26. 6. 2020 na 13:23, Matrix napsal:

Panové, takže je nejvyšší čas se podělit o tu nejcennější zkušenost. A to, tu, jak jsem to nakonec úspěšně vyřešil => výměna všech vstřiků za zcela nové. Žádné repasované, žádné vyčištěné, jen a pouze nové.

 

Ono právě něco jako "repas" těchto vstřikovačů neexistuje, což mi sdělilo oficiální zastoupení českého BOSCHe. Nedodávají díly nikam a kdo tvrdí že má díly na repas, nejedná se o originální díly, ale jsou to díly od LUCASu. Na tom také Švančara vyhořel. Objevil jsem na webu stránku, kde se dá podle SN vstřiku, nebo kódu opravy dohledat informace o vstřikovači, ale u žádného z repasovaného dílu co jsem měl na autě to nic nenašlo, tak jsem položil dotaz přímo na kompetentní oddělení BOSCH, proč tomu tak je. Zde mi bylo právě sděleno, že vstřiky opravdu nejdou repasovat a ani autorizovaným servisům se v žádné zemi nedodávají ND a čísla dílů z faktury že neodpovídají dílům BOSCH, ale ukazují na díly od LUCASu. Po této informaci od BOSCH jsem se definitivně rozhodl, že si připlatím a všechny "repasované" mu vrátím a koupím prostě naprosto nové s tím, že mu pak sdělím proč jsem se tak rozhodl. Bohužel pro něj se stala taková nemilá věc a to že jak jsem komunikoval s BOSCHem a sdělil i kde jsem byl v servisu a i když jsem jim psal, ať ho hlavně nijak s tím nepopotahují, že bych byl nerad aby to pak ovlivnilo mou reklamaci u něj, tak mu tam asi kvůli "repasování" vstřikovačů naběhla za dva den šťára rovnou z  nejvyšších pater. Pro mě o to horší, že mu ukázali veškerou komunikaci. Na druhou stranu je to informace, o které když by mi řekl rovnou, že to nerepasuje z origo dílů, tak bych se rozhodl naprosto jinak, nejezdil bych k němu 3× přes půl republiky a nemusel se pak zbytečně dohadovat. Ono už jen to, že jsem měl 3 vstřiky repasované a čtvrtý nový a auto vcelku jelo furt stejně blbě už ledasco naznačovalo, že ten repas nebude moc OK. Jakmile byly všechny čtyři vstřiky nové, bylo to jako když tam mám nový motor. Už jen ten start a zvuk motoru na volnoběh byl úplně jiný a hlavně ===>>> od té doby, a to je to už 3 měsíce, se závada neprojevila ani jednou <<<=== takže moje rada zní, pokud chcete koupit repasovaný vstřikovač, kupujte pouze ty, které jsou repasovaný samotným boschem, tzv. BX díly, repas výměnou (dáte jim staré, oni vám prodají repasované boschem), ideálně ale koupit opravdu všechny vstřiky nové a máte naprosto klid. Já měl tu kliku, že si všechny tři repasované vstřiky znovu přeměřil na stolici, všechny tři mu vyšli jako že jsou OK a za prodejní cenu mi je zase vzal zpátky. I zde je hezky vidět, že ač stolice naměří naprosto ukázkové hodnoty, jako by se jednalo o zcela nové vstřiky, tak to prostě na motoru nefunguje. Vždy porovnávejte skutečný projev a chod na motoru + korekční množství. Co k tomu dodat, byla to pro mě zase zkušenost. Možná že repasy někde fungují, zde bych si i vsadil na to, že ten úplně první vstřikovač, který se vyměnil a potom co ho zrepasoval se vrátil zpátky na můj motor, byl ve výsledku vadný v jiné části, než ve který byl repasovaný, proto se i hned potom co se objevil na motoru začala závada znovu projevovat (včetně vysoké korekce), ale po tom co jsem si vyzkoušel repasy a současně po výměně za zcela nové i jak se chová motor potom, musím říct, že nové vstřiky vážně nenahradí vůbec nic a navíc korekce je u všech čtyřech nových přesně taková, jak má být max. v rámci jednotek.

ahoj, prosim ta kolko si dal za tie nove vstreky? Dakujem

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...
V 9. 7. 2018 na 10:33, 15degren napsal:

Oni mu nerepasují jeho, dostane repasovanou sadu, od někoho jiného jeho se na repas pošle jako záloha. V těch km, co to poslal mu na stolici odepíšou všechny vstřiky. Ale ono je to stejně nejlepší, taky jde o to kolik si za testování na stolici řeknu a jestli v případě výměny vstřiků mu cenu odpustí, ale pokud by mi dva vstřiky házely 3 mg navíc a měl jsem platit za test jednoho vstřiku 500 tak je netestuji, udělám kontrolu na piliny a v případě že je to OK, tak vrazím všechny 4 nové repase a jezdím. Je lepší totiž měnit celou sadu vstřiku, které jsou spolu kalibrovány. Jinak pokud se jedná o repas seriovou metodou, kde jsou vyvinuté repasy díky uvolněné technologii ze strany výrobce (což je v případě Bosch u všech a siemens se už taky polepšil) tak repasované vstřiky dosahuje kvality vstřiků nových. Oni ti tam defakto vymění všechno, trysku i jehlu v přípane VDO i elektroniku, ono tam vlastně nic co podléhá opotřebení nezůstane. Ušetří se hlavně na těle vstřikovače, který je z ušlechtilého materiálu a je velmi drahý, nicméně dá se říct že nesmrtelný, proto je škoda ho vyhazovat.

Zdravím, chápu, že je to starý komentář, ale zajímalo by mě, Jak udělat kontrolu na piliny? Děkuji

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...