Přejít na obsah
  • Vytvořit účet
PETR258147

cukání a cvakáni motoru za studena 2.0 TDI CR 103kW 16V

    Doporučené příspěvky

     

    No právě, že auto nekouří nevibruje nedělá vlastně nic, za tepla má krásný chod motoru. Jen proste za studena tohle, tak jak říkáš než začne ukazovat teplotu tak cuká a má tento zvuk. Na diagnostice žádná chyba.... vstriky byly měřeny už 3x pokaždé měly volnobezné hodnoty okolo 0. Za studena Max -0,7. 

     

    Ted jsem byl v servise a na noc mi odpojí konektor od egr ventilu. Ráno jak nastartuju tak uvidím jestli to bude dělat. Jak ne tak ho jedu měnit. Je k tomu přístup jak k penězům. Moje nervy. 

    Editováno na Kubikulak

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Podle zvuku co jsi natočil není moc co řešit, to ti cvaká nějaký ventil, pravděpodobně budeš mít špatný nějaký hydroštel, dělá ti to jen po ránu proto, že auto přes noc vychladne a olej z hydroštelu vyteče. Dokud se trošku nezahřeje tak se v něm olej špatně drží a nestaví ventil jak by měl, proto ti to po zahřátí přestane dělat. Samotný díl drahý není, poměrně levná oprava, když nepočítáš práci... jestli s motorem jezdíš kratší trasy, tak bych opravu neodkládal, můžeš poškodit hlavu.

    Editováno na 15degren

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

     

    A to by myslíš vysvětlovalo i to cukání, které to dělá? Ve smes je auto pořad zahřáté. 

    Editováno na Kubikulak

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    A to ti cuká i za tepla ? Když ti ventil cvaká tak netěsní záleží jak moc ale klidně cukat může.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

     

    Právě, že ne. Auto za tepla má krásný chod. Diagnostika nehlásí žádnou chybu. Jen za studena hlavně po ránu se děje to co na tom videu. Dneska mi to dokonce cukalo už od 1200 otáček postupně jak se motor zahřival tak se to ztrácelo jak cukání tak i klepání, až to zmizelo úplně. Dneska s autem celý den jezdím a nic, vše v pohodě. 

    Editováno na Kubikulak

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

     

    Díky za info, dnes zkusím odpojit ten egr, jestli to bude dělat i po jeho odpojení, tak půjdu po těch hydroštelech. Zatím díky za info. Ozvu se zítra. 

     

    A když se dělají hydroštely, tak se mění všechny ? Je k tomu nějaký normální pristup ? 

    Editováno na Kubikulak

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    EGR ti může dělat to cukání, ale dělal by to nejspíš pořád a pravděpodobně kdyby tak moc špatně fungoval že by ti to citelně cukalo motorem, tak by ti vypadla hláška na špatný poměry vzduchu v systému rekuperace spalin, ale určitě ti nedělá to cvakání, to může dělat jedině vstřikovač nebo ventil, špatně se to rozeznává, protože obojí může po zahřátí přestat cvaka.

     

    Přístup je k tomu poměrně jednoduchý, jen to vyžaduje čas a práci. Musí se vyndat vstřikovače, sundat víko hlavy, technologicky to není nějak náročné ale strávíš u toho dost času. Když to dáš do autorizáku, tak položka za práci bude vyšší než za materiál. 

     

    Měnit všechny nemusíš. Nechá se změřit, který ventil netěsní, ale řešení vyměnit všechny je samozřejmě spolehlivější, navíc je lepší do toho sáhnout jen jednou...

     

    Díl jako takový stojí 150 kč za kus. Na kolik si ho cení škodovka nevím, ale 150 kč je cena za originál, jestli se dělá druhovýroba tak nevim.

    Editováno na 15degren

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

     

    Diky za info, zítra dám vědět jak to dopadlo. Právě, že kdyby to bylo egrem tak by to psala diagnostika. Pokud půjdu do hydroštelů tak nechám vyměnit všechny. 

     

    Kdyz si tak matně vzpomínám tak to auto v zimě nebo v takovém tom přechodném počasí, kdy bylo chladno mělo zvuk strašný. 

    Editováno na Kubikulak

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Nějaký nový poznatek ? Mám stejný problém. 

    Editováno na Kubikulak

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Dodržuj pravidla fora - duplicitní témata nejsou povolena (takže jsem je sloučil) a bezprostředně předcházející příspěvek se sakra necituje! Podívej se, jak to tady pak vypadá. Takže si laskavě edituj své příspěvky a nepovolené citace smaž.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Sorry.

     

    tak nový poznatek, auto bylo přes noc v servise a ráno než to vyjeli vyzkoušet tak to napojil na diagnostiku, a zjistil ze v momentě kdy to auto cuka a klepe tak má druhy a třetí vstrik odchylku okolo 3 mg. Takže v  pondělí pojedu za typkem co je dela, půjdou na stolici a uvidím. Můžou vstriky odejít jen tak ? Sice má najeté 225 000km, ale nerad bych abych tam dal zrepasované vstriky a za chvíli mi odešly znova. Co zkontrolovat ? 

     

    Jinak do auta nebyla za mě (posledních 80 000 km) nikdy lítá levná nafta, vždy jen benzina buď effecta nebo verva, poslední dobou spíše verva.

    Editováno na Kubikulak

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    225K km už jsou vstřiky běžně po smrti, když dáš nové rapidne klesne i spotřeba. Jestli tam máš navíc dieselgate SW tak už ty vstřiky dobře fungovat rozhodně nemohou. Životnost vstřikovačů je cca. 120K km pak už nefungují jak mají a motor se nechová ideálně, samozřejmě často najezdí mnohem víc, ale motor má vyšší spotřebu než by měl mít a zvedá se i kouřivost, proto kolem 160K km často odchází EGR ventily a pod. Pokud se ve 200K nedají nové vstřiky tak i když se dá nový EGR tak zdaleka nevydrží tolik co původní, právě proto že motor má vyběhané vstřiky a kouří. přes DPF to není vidět.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Zítra vezu auto do bosch servisu kde mi vstriky vytáhnou hodi na stolici a zrepasují a kouknou jak funguje Palivová soustava a vyčistí ultrazvukem. Snad mi to daji do kupy a bude po problému. Dam potom aktualizaci až se dozvím něco víc 

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    nie je lacnejsie vymenit vstrekovace ako ich davat repasovat?

    prin nabehu cez 225km

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Oni mu nerepasují jeho, dostane repasovanou sadu, od někoho jiného jeho se na repas pošle jako záloha. V těch km, co to poslal mu na stolici odepíšou všechny vstřiky. Ale ono je to stejně nejlepší, taky jde o to kolik si za testování na stolici řeknu a jestli v případě výměny vstřiků mu cenu odpustí, ale pokud by mi dva vstřiky házely 3 mg navíc a měl jsem platit za test jednoho vstřiku 500 tak je netestuji, udělám kontrolu na piliny a v případě že je to OK, tak vrazím všechny 4 nové repase a jezdím. Je lepší totiž měnit celou sadu vstřiku, které jsou spolu kalibrovány. Jinak pokud se jedná o repas seriovou metodou, kde jsou vyvinuté repasy díky uvolněné technologii ze strany výrobce (což je v případě Bosch u všech a siemens se už taky polepšil) tak repasované vstřiky dosahuje kvality vstřiků nových. Oni ti tam defakto vymění všechno, trysku i jehlu v přípane VDO i elektroniku, ono tam vlastně nic co podléhá opotřebení nezůstane. Ušetří se hlavně na těle vstřikovače, který je z ušlechtilého materiálu a je velmi drahý, nicméně dá se říct že nesmrtelný, proto je škoda ho vyhazovat.

    Editováno na 15degren

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Tak závada odhalena:

    auto vyzkoušeli vytáhli vstriky. Dali je na stolici a zjistil ze na třech vstřicích špatný přepadový ventil (nevím zda to je přesně tato závada, ale bylo mi řečeno, že zrovna tohle se repasovat nedá). Na jednom 3x překročená tolerance, na druhém 2x a 3 vstrik byl ještě v toleranci, ale načatý, tak jsem ho nechal taky vyměnit. Musel jsem koupit nové, cena byla 9500,- za vstřik. Vyčištění ultrazvukem, nové těsnění, nové šrouby, filtr atd. V palivové soustavě nebyly vůbec žádné špony ani kaly.... 

     

    jinak kompletně zrepsovaný vstřik by měl vycházet asi na 3500,-. Ale nejsem si jistý.

     

    Přistup pana Švančara je skvělý, můžu jen doporučit. Auto jsem tam odvezl v neděli a v úterý (zítra) si ho vyzvedávám. Dokonce mi volal zda může s autem na zkušební jízdu. Což se mi ještě nestalo. 

     

    Zde je odkaz na stránky:

    http://www.svancarbosch.cz/

     

    Editováno na Kubikulak

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Tak problém vyřesěn bylo to vstřikama. 

    Na fotce hodnoty označeně zeleně jsou špatné 

    image.jpg

    Editováno na Kubikulak

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Ahojte, ja pozorujem podobne priznaky. zacalo to asi mesiac dva dozadu.Ale bez zvukoveho prejavu cvakania ci pod. Stava sa to len ked je motor studeny a musi ist do kopca resp je pod zatazou. Nemusi ani zrychlovat.

    Zda sa mi ze je to len na 4 prevodovom stupni. od 1500 do 2000 otacok. Auto zacne akoby vynechavat a trhat zo sebou, ale previdelne. Ide o CFFB 103 DSG. 225 tis. km.

    Po chvilke to zmizne a je klud celu jazdu. A tiez sa to trhanie neobjavuje vzdy... mozno kezdy 5 - 6 start

     

    PS: A uz asi druhy rok pocuvam za studena cinkot zotrvaku (nebude to mat nieco aj s tym spolocne?) ked sa zohreje je vsetko OK.

    PS2: diesel gate soft nemam

     

    Dik

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Zdravim, mam problem z cukanim auta za studena, r.v 2012 kod motora CFFB a nabehane 155 000. Zacalo to tym ze mi vyskocila chyba egr, ten bol vymeneny, po vymene sla dole spotreba auto sa zahrieva rychlejsie avska nastal problem, po nastartovani a pohnuti sa so studenym autom auto cuka, akoby nedostavalo fostatok nafty, nema to ziadny zvukovy prejav, vsimol som si jednu vec hned po nastatrtovani mi klesnu otacky na cca 850 cize su take ako pri zahriatom motore alw motor je studeny, ked sa pohnem cuka to, zastavim po par metroch otacky su opat nizke a opat to cuka, potom vsak zastavim po cca 500m a uz su otacky na volnobeh zvysene cca 1000 a auto prestane cukat. Mam pocit akoby auto po nastartovani nevedelo ze je studene ale as po xvili a teda nedava bohatsiu zmes, egr je po nastartovani hned otvorene cca na 20%. Neviete co to moze byt? Boli mene egr aj vaha vzduchu

    Edit: vsimol som si ze ak po nastartovani zapnem sotrebice(vyhrev oona, zrkadla a sedadlo, svetla atd) tak otacky stupnu a auto necuka ale ked to nezapnem a auto je studene otacky su take ako pri zahriatom motore a auto cuka, egr pracuje spravne lebo ked stupli otacky na volnobehu tak egr zavrelo 

    Editováno na Vlady25

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

    Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

    Vytvořit účet

    Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

    Vytvořit nový účet

    Přihlásit se

    Máte již účet? Zde se přihlašte.

    Přihlásit se

    • Podobný obsah

      • Od Pawouk
        Graf z měření 1.0 TSI 81 kW / 200 Nm z jednoho testu SM:

      • Od MRoom
        Jelikož jsem tu nic podobného nenašel, přidávám tip na jednoduché a levné řešení instalace těsnění motorového prostoru. A hlavně funkční, zvláště v zimních plýskanicích a břečkách soli. Jde o samolepící těsnění typu "pralinka" 12x10 mm, já koupil 3 metry za nějakých 109 Kč, potřeba je méně, je to i s rezervou. Nejdříve jsem uvažoval o lepeni na kapotu, ale tam se to neosvědčilo, těsnění by muselo být dost masivní. Důležité je dobře odmastit před samotným lepením a pak nalepit po hraně přední masky a světel.
         
        Jinak nemám problém s omýváním wapkou ani v myčce. Mám to již několik měsíců a viditelně klesla prašnost v motoru a hlavně se nedostane na motor voda se solí stříkající od aut, takže sdílím něco, co mám ověřené a funguje. Třeba to bude pro někoho inspirace.






      • Od Tadeáš Březský
        Ahoj, mám problém s chodem motoru. Na diagnostice ukazuje chybu na prvním válci    2 teplotních čidel g82 a g154. Motor vynechává a poblafuje do výfuku a hodně se klepe, zároveň je slyšet cvakání/bouchani. Jsou vyměněné svíčky a cívky. Nevíte někdo co by to mohlo být. Zda tyto čidla mají opravdu vliv. 
      • Od Marek_Ko
        Cau chlapy,
         
        byl jsem vyhozenej z emisi na stk kvuli kontrolce motoru v budikach ktera se nerosviti po otoceni klicku. Auto je z podvodneho autobazaru a na ridici jednotce byly tri chyby proto si myslim ze to nekde odpojili. Rozebral jsem budiky ale nenapada me kde by mohl byt problem. Napada nekoho kde by to mohlo byt odpojene? 1.6 74kw 99´
      • Od gego10
        Ahojte. Superb 2, 09, CR, 250tis. DSG. 125kW (chip), CBBB. Pri zohriatom motore kolísanie otáčok cca 1dielik na otáčkomeri. Na motore to nepočuť. Pri studenom motore ručička ako prilepená. Žiadny inýproblém som neregistroval. Možno iba slabé syčanie pri pridaní plynu. Otáčky kolíšu pri studenom motore keď sa má spustiť regenerácia DPF. Ale tu to kolísanie počujem aj na motore. Ale ako náhle sa motor zohreje a spustí sa regenerácia všetko je ok. DPF regeneruje pravidelne po 650 až 700 km. Ďakujem za rady. Ivan.
        20180527_114635.mp4
    ×