Přejít na obsah

Nárůst a pokles otáček - prokluzující spojka (olej ve spojce)


zefl

Doporučené příspěvky

Ahoj, 

 

mam fabii 1.2 TSI 81kW a zacinam pocitovat narust otacek, tam kde spina turbo a pak pokles je to viditelne i na otackomeru. Pocit je to takovy jakoby klouzala spojka, je to nekde na hranici 1800 otacek.

 

Nevim cim to muze byt auto ma najeto 25t akorat pred prvni garancni prohlidkou. 

 

Stava se to vice lidem vite cim to muze byt na co se mam v servisu pripravit ?

 

Dnes dokonce na dalnici v cca 120 pri sepnuti tempomatu na 130 auto zacalo zrychlovat a najednou zakolisani otacek vypnulo tempomat stalo se to asi cca 3x za sebou.

 

 

Pridavam video.

2017-03-21_08_45_09.mov

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Ahoj, já pozoruji podobné chování u Rapida 1.2 81kw 10/2016. Zatím se mi to stalo jen výjimečně a spíše při ostřejší jízdě. Je to podle mě prokluzovani spojky, jak kdyby se lamela úplně nepřitlačila. Mám najeto 19000km. Nejhorší je, že když pojedu do SA, tak se to neprojeví. Asi počkám, jestli to bude dělat častěji. 

Kdyby v servise na něco přišli, dej sem prosím vědět. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Byl jsem na garanci dříve v Auto Jarov 26t, a nestačil jsem se divit. Závada se neprojevila, spojka neklouže řekl jsem ze se mi vypl tempomat když proklouzla spojka na dálnici. Ne ze by se podívali na spojku vyměnili mi packu tempomatu (boha). Na otázku jak je to možné co s tím muže byt mi řekli ze chyba bude u mě asi jsem ji spálil (to člověku řeknou milion důvodu jak to mohl zkurvit). 

 

Nechci hodnotit jejich odbornost ale uz tam nejedu. 

 

Dalsi servis Lovosice 28t, objednány na 9 přišel v 10. A po tom co jsem mu popsal problém řekl ze jsem ji spálil. Po tom co se svezl tak říká ta je po smrti. A řekl ze nemá místo mám přijet za týden. To mě dost naštvalo byl jsem objednány.

 

samozdrejme jsem to řešil protože mi přijde hloupost abych ji spálil. Svezlo se s tím par lidi a říkali ze je to divny jakoby pritlacak ne tlačil tolik a proklouzlo to když je největší kroutak ale spojka funguje normálně. Spojka ve 30t přeci nemůže byt na hadry. (jezdím denně 150 km 70% dálnice tempomat) nikdy sem nezapadl netahal těžkej vozejk.

 

Nevim ale ve škodovce to bude těžký vyreklamovat. Za par dni jdu zkusit 3 servis ty 2 před tím mě ne potěšili.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To se dívám, že se mám na co těšit. Mě to proklouzlo zatím jen párkrát nepravidelně, vždycky kolem 2000 otáček když chci zrychlovat,  po tom co projedu svižněji zatáčku. Ale vždy po přeřazení hned ok. Třeba to má souvislost. Předvádět v servisu by to ale byl určitě problém, protože to není pravidlem.

 

Pochybuji, že by spojka byla po 30000 spálená, to by ses k tomu musel chovat fakt jako prase a i tak by to mělo být snad nějak dimenzovaný. Já jsem měl předtím Oct 2.0 TDI a spojku jsem měnil při 280 000 km a to jen kvůli dvouhmotě. Mechanik říkal, že spojka byla ještě v perfektním stavu, takže myslím, že se ke spojce chovat umím. Já to vidím na nějakou vadnou sérii. Chtělo by to zjistit, jestli na to není TPI.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Po dohadovani a odmitnuti vubec s tim neco delat. 3x hura v auto Jarov to rozebrali a zjistili, ze tekl olej pres srouby na setrvacniku do spojky. Vymenili lamelu pretesnili srouby a auto ted funguje.

 

Jen to jednani je hruza, pri predavani auta mi chteli na ty papiry napsat castku 5t, pry kdyz spojka bude spalena, ze to uhradim. Prvne chteli, ze tu spojku rozeberou na prani zakaznika. Rekl jsem jim, ze mi je uplne jedno jestli to rozeberou nebo co s tim budou delat, ale at zjisti, kde je problem, k rozebrani je nenutim. A o cene, ze se budeme bavit az budou vedet pricinu. 

 

Ten pristup k zakaznikovi je hruza. Mozna jsem narazil na spatne lidi.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zdravím , také mám ten samý problém , který pozoruji už asi měsíc a půl zpět, stejná situace jako popisujete tu. 

Mám škodu Fabii combi 10/2016 k dnešku najeto cca 10000km, navštívil jsem autorizovaný servis tady u nás ve městě, po dohodě jsem auto přistavil a cca za 2 hodinky si pro něho došel a bylo mi z úst přijímacího technika, nebo mechanika ( jak chcete ) řečeno zhruba toto:

Je to špatný, závada se sice projevila tak jak jste nám popsal, ale nic s tím nejspíš nepůjde udělat, počítač to vyhodnotí totiž, že je motor podtočený a přidá si, proto se zvýší na pár vteřin otáčky, ale než si to jednotka překouše tak jakmile se vrátí na původní hodnotu tak poté auto akceleruje.

pozorujte to a když by jste zjistil nějakou změnu tak se zase stavte, jsme tu.

 

Vyjádření autorizovaného servisu!

 

tak jsem napsal email do Mladé Boleslavi a to takový kde jsem jim problém s otáčkami vysvětlil spolu s vysvětlením onoho technika a čekám na odpověď k dané věci.

Jinak budu ještě zkoušet jeden servis, uvidím, jak pochodím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tomáš Junior - nebudu tu kritizovat mechanikovi vědomosti. Jediný co ti poradím tak jed opravdu jinam. Pokud jsi z Prahy tak zatim se mi jeví nejlépe Tukas auto v pondělí tam dávám automobil a prý asi tuší ale musejí rozdělat nejdřív spojku coz je logické. Pokud mas manuál tak neni ani trosku možné aby se dělo to, co ti rikal mechanik. Nové auto sis koupil urcite i kvůli zaruce. Jed do servisu reklamuj to nenech se odbit. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jsem z Humpolce, příští týden budu zkoušet dvě okolní města a uvidím jak pochodím ( bohužel jedno z nich má autorizák stejného majitele jako u nás ) . Ano mám manuál a právě proto mi ono tvrzení nejde vůbec po chuti , kor když si tu mohu přečíst že takové problémy evidentně tyto motory/roky/spojky stejného data výroby nějakým způsobem trápí. 

Shlédl jsem video které dával zefl , musím říct že u mého vozu to není tolik markantní ( zatím ) , ale proč čekat a otálet když záruka padá příští rok.

I tak díky za radu až budu vědět zase o něco víc jak jsem pochodil třeba v dalších servisech , napíšu sem . 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak spojka je prý mastná ale všude jinde je sucho, je možné ze je vada v materiálu. Nejsem prý první případ. Poslali zprávu Škodovce, tak doufám, ze to půjde na zaruku. Pokud nekdo nevíte kam do servisu v Praze, běžte do Tukasu i kdyz to treba budeme mit pres celou Prahu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Tak naprosto stejny problem jsem zacal pozorovat na mem aute. Najeto neco kolem 27tisic kilometru a za urcitych okolnosti vidim narust otacek a pak jejich pokles. (pri akceleraci vetsinou do kopce)

Presne jak uvadi a natocil zafl. Auto vyrobeno 07/2016. 1.2 TSI 66kW. Nejezdim s tim tak, ze bych odrovnal spojku po 27tisicich km. Takze to vezu do servisu. Uvidim, co reknou. Ale podle chovani a podle toho, co tu ctu, tak by to mohl byt stejny problem a snad to vezmou na reklamaci.

 

Nevite, zda na to bylo nejake TPI? At uz vada materialu spojky nebo prusak oleje do spojky?

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...