Přejít na obsah

Motor nejde nastartovat, diagnostika bez poruchy - přeskočené rozvody


Radpav

Doporučené příspěvky

Zdravím. Včera jsem přijel domů vypnul motor. Dneska ráno už nešlo nastartovat. Motor točí ale nechytne. Na diagnostice nic není. Chci se zeptat jak se pozná, že přeskočil řetěz a jestli to může být tím? Kdyby to přeskočilo, tak by to mělo ukazovat závadu na diagnostice ne?díky za odpověď.

Editováno: , autor: Pawouk
Upraven název tématu.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, přeskočené rozvody by se měly projevit jak kontrolkou v budíkách tak chybou v paměti. Ale kdo ví ... Koukni pod OII sem http://forum.skodahome.cz/topic/116050-18-tsi-přeskočený-rozvodový-řetěz/

případně i do sekce pod Yeti, ten má stejnej motor http://forum.skodahome.cz/topic/120313-hydralický-napínák-rozvodového-řetězu-rozvody/.

Co je to za diag, VCDS nebo jiná? Byly z motoru slyšet při studeném startu a chvilku po něm nějaké neobvyklé zvuky? Jaký je to rok a kolik má km, a na jakou spotřebu oleje se dopracoval? Tady asi bude stát olej za tím problémem, koukl jsi na svíčky?

 

Editováno: , autor: rayx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to rok 2010 a má najeto 166 000km. Diagnostiku mám VCDS. Nic z motoru nešlo slyšet prostě točí motorem naprázdno. kdyby se to potkalo, tak by to muselo mít divný zvuk při strartu ne? A nemůže to být i baterka? Svíčky jsem dával nedávno nové. Zkoušel jsem i staré ale nic. Olej to žere ale je to 0.5l na 1000km. Ale že by kvůli oleje by motor nenastartoval, to se mi nechce věřit.

Editováno: , autor: Radpav
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co jsem koukal, bralo Ti to olej, to bude ten problém, pokud se neopravilo. Mrkni na svíčky a napiš, v jakým jsou stavu. Kolik dolejváš?

 

Ten zvuk může být zavádějící, teoreticky nemusíš slyšet nic nenormálního, ale diag by to odhalila. Na baterku to nevidím, když to točí. A že by odešly všechny civky najednou, tomu nevěřím.

 

Vidím doplnění, 0,5/1000 je limit, pokud jsou nové svíčky, tak to opravdu vypadá na rozvody ... Ale bez chyby v diag se mi to nezdá, bude to oříšek. Hejbe se klapka, při zapnutí klíčků a prošlápnutí plynu musíš slyšet její pohyb. Nejsem si jist, jestli v akčních členech můžeš otestovat i vstřikovací ventily, podívej se na to.

Editováno: , autor: rayx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rozvody se budou kontrolovat blbě, když to neběží ... to je na rozborku, leda mrknout na napínák skrz záslepku na deklu (zkusit na něj ve směru zasouvání zatlačit) a podle jeho stavu soudit dál. Ale co jsem četl, tak tyhle mrchy umí při hopsnutým rozvodu ohnout všechny sací ventily, takže by to bylo bez komprese ...

Editováno: , autor: rayx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, vše ukazuje na rozvod, až na tu prázdnou diag ... Rozborka motoru je vždy až to poslední, vrhni se na tu kompresi, nebo sežeň endoskop, při sundání vrchního bočního krytu rozvodů by se to mohlo ukázat taky, neměly by sedět značky na kolech vůči řetězu, hlavně ta sací strana s variátorem časování.

 

Tady kolega zmiňuje taky nenastartování a řešení jen softwarem, kdo ví ...

http://forum.skodahome.cz/topic/106217-superb-combi-rozvody-motorizace-18-tsi-dsg/?do=findComment&comment=1653289

 

Edit: Tak ta kontrola podle značek na kolech a řetězu bude fungovat jen v momentě složení a když se to "jednou za čas" sejde. Ale, stále funguje kontrola časování podle DP, použitelný i pro kontrolu vytažení řetězu.

1.thumb.jpg.6f8468cd46433f635ab93ad0e5530d38.jpg

2.thumb.jpg.64ba58943d1eef72d6fac3b297f0c192.jpg

Editováno: , autor: rayx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to je v ... Nesedí tedy obě, sací a výfuková, nebo výfuková zůstala na značkách? O kolik zubů/článků?

Většinou si právě skočí jen ta sací ... Nechápu, jak je možný, že diag nehodí chybu, časování rozhozený a nic ... To bude bez komprese a o starosti postaráno ...

To už rovnou uděláš i ty písty/kruhy, co?

Editováno: , autor: rayx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teda ta chybějící hláška v diag je matoucí, o to je to horší.

 

Máš to velmi rychle rozhozený, budeš si GO dělat sám? Jakou cestou se vydáš co se týká pístů/kruhů? Originál+ojnice, náhrada za typ z BZB nebo jen úprava současných pístů na nové kruhy, pokud to jejich stav dovolí? A nebo motor, jetej/novej? https://auto.bazar.sk/22765713-motor-cdaa-1-8-tfsi/ a nebo https://auto.bazos.sk/inzerat/70288523/MOTOR-CDA-18-TFSI.php

Editováno: , autor: rayx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rozhozený to bylo za jeden den, jenom víko ventilů a sání a serepetičky kolem. GO nebudu dělat mám to už v servisu nemám na to vybavení. jakou cestou se vydám se uvidí až po rozebrání. Každopádně origo nové písty a ojnice je ta poslední možnost. Vypadá to ale na origo písty pokud budou OK a úprava na větší kruhy. Jinak půjdou písty z BZB. Jiný motor je další riziko v jakém bude stavu.

Editováno: , autor: Radpav
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dík za info, víceméně souhlasím. Docela by jistě nejen mě zajímalo, jak budou současné písty mít "sedřené" boky s grafitem. Úprava pístů na nové kruhy je specialita od p2p, jistě jsi na to zabrousil, osobně bych ale šel cestou nových pístů. Jinak kruhy samotné je taky pěknej výběr, co jsem dohledal bez záruky v online ETKA, by mělo být cca toto, když už, dal bych stíráky s prořezy z BZB, vrtaný nemusí bejt to pravý ...

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

No jenom se utvrzuju, že v ETKA je neskutečnej bordel ale i tak se asi můžu domnívat, že

první CDAA by měly mít až cca do začátku 5.2009 písty 06H107065BF, který by měly mít právě ještě bezproblémové kroužky 06J198151E,

cirka od 5/2009 do 30.5.2011 je podle Audi tma, tedy vydařené písty BS se stírákem 1,5mm,

pak nastoupí od 30.5.2011 do 17.10.2011 kroužky 06H198151B (pravděpodobně písty CP),

od 17.10.2011 do 2015/2016 dle Audi/Škoda pak dávaj kroužky 06H198151C pro písty DF,

a nakonec nasadili skládaný stírák v sadě 06H198151J pro poslední písty DL.

 

Tak podle Rusa by ty kroužky pro písty BS měly mít značení 06J198151F a jsou prý stále k sehnání, jestlipak jsou k mání i u nás u koncernu. Pár odkazů na webu se najde, nejlepší je ta příloha k návrhu rámcové smlouvy nákupu ND pro MVCR z loňska, kde i pro tyto kruhy koncern cenu nabídl ...

https://www.zakazky....load_94242.html

 

Takže jako řešení pro omezený km to prý rusáci používaj jako nejlevnější možnost pro současnýho majitele ...

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jestli můžu poprosit, mohl bys prosím sfotit detailně jeden z pístů, hlavně odspodu, aby byly vidět detaily značení na dně?

Editováno: , autor: rayx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Tak jsem nechal po 250tis km a 8 letech provozu vymenit rozvody na mem S2 1.8 TSI DSG. Napinak jsem rozebral a taky byl ten zubaty protikus polorozpadly. Kdyz rukou vyzkousim, jak moc protikus brani uplnemu zasunuti napinaku tak pri vetsim zabrani se uplne propadne. Docela se i divim, ze mi to behem tech 8mi let nepreskocilo, protoze tenhle napinak nic nenapina. Jinak vymena stala cca 18tisic, menilo se i viko rozvodu a loziskova stena, coz jsou hodne drahe polozky. Motor mi trochu zral olej, uvidim, jestli se to ted nezlepsi.

napinak.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ty kráso, další, u kterýho stáli všichni andělé ... Jen na vysvětlenou, napínák napínal OK, když měl tlak oleje, ale právě, když tlak oleje není, tedy při studeném startu (možná i při vypnutí motoru???) tak aby nezajel jeho pístek dovnitř, protože samotná pružina za pístkem není stavěná na plnou sílu dopínání, je tam ta mechanická blokace rohatkami. A protože krok tý blokace je jen 4mm , cca 2,5 zubu, tak ta rohatka dostává pěkně zabrat ... toto u K nehrozí. No ten kousek je pěkně zrasovanej, jeden zub uplně pryč a dva tak omletý, že při zatlačení se zvedne ... Jak vypadá rohatka na tom pístku, zuby všechny?

 

No, cená "pěkná" a to i když měnili víko i stěnu ... Cena v autorizáku?

Nemáš k těm dílům pár fotek taky? U víka, jak vypadal trychtýřek nad simerinkem klikovky, nebyl podřenej? A stěna, měla sítko a jak vypadaly obě uložení/ložiska vačkových hřídelů a konce hřídelů samotný? Přeci jenom, najels na tom hodně km, tak by to byla zajímavá informace. Dík.

 

No, s olejem by to bylo hezký, kdyby tohle řešilo jeho spotřebu. Uvidíš, sleduj, ale v tomto bych si na to nevsadil ani cent :( Ale spotřebě 1l na 20tkm s 5W30 bych neříkal "žraní" ale štěstí na bezproblémový motor před 5/2009 B)

Editováno: , autor: rayx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vzal jsem si jen ten napinak, dily byly zasrany od oleje, tak jsem to ani moc nechtel mit doma, ta rohatka je v celku, asi lepsi material. Delal to autorizak u nas na malomeste. Dalsi co mi k tomu rekli je, ze sitko na stene bylo pryc, ale to je udajne skoro vzdycky, nikdo nevi proc a pry ani byt nemusi. A na stene pry bylo uz jedno ulozeni loziska trochu vydrene. Jinak stena se uz menila v 60tis km kvuli svolavacce.

Editováno: , autor: 5icz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vpoho, fajn žes vzal aspoň ten napínák. No to sítko je neštěstí, pravděpodobně ho nenašli, že? Takže bude někde v hlavě a nebo ve vaně ... A to uložení, nevzpomeneš si, který bylo podřený, na sací nebo výfukovej straně? No, snad tedy prohlídli pořádně tu hřídel, jinak nová stěna nemá šanci dlouho přečkat. Kdyby sis s nimi o tom chtěl ještě promluvit, tak přestože nyní nemáš problém, možná by stálo za to si nechat zkontrolovat na ohřátým motoru tlak mazání na volnoběh, musí být minimálně 1,2bar. Pokud by bylo míň, tak pokud to není jinde, tak i ta vačková hřídel z toho podřenýho uložení by byla na výměnu ... Nechci kazit klidný spaní, ale na info o trochu podřeným uložení nelze reagovat jinak :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bohužel jen měřákem, vyndáš vrchní čidlo tlaku (hnědé, pro redukovaný tlak) pod filtrem.

 

Obě čidla pod filtrem jsou jednostavové (ON/OFF), takže tam lze přes diag odměřit jen jestli jsou sepnutá nebo nebo ne. V motorovce ve skupine 159 se nechá ověřit, v jakých otáčkách spíná čidlo normálního tlaku (to spodní modré), protoze u těhle dvoustupňovejch čerpadel to má až do cca 3500ot jen redukovanej tlak, teprve výš pak normální. Ale má to proměnou charakteristiku, ty otáčky jsou přibližné, ovlivňuje to teplota motoru, zatížení a mapa určující, kdy se aktivuje ventil N428 pro regulaci tlaku oleje, která pak vede ke skokovému zvýšení tlaku oleje z redukovaného na normální.

edit: jen pro vysvětlenou, N428 je od volnoběhu do těch cca 3500 aktivován + z ECU, to dodává regulovaný/nízký tlak. Když ECU podle teploty oleje a otáček vyhodnotí, že je třeba normální, tedy neregulovaný tlak, přestane být N428 napájen, tím se v čerpadle hydraulicky přestaví ovládací pístek a čerpadlo začne dodávat normální/plný tlak.

 

Druhé pole ve 159 ukazuje podle otáček a řízení čerpadla LOW nebo HIGH, tedy aktivaci ventilu N428, třetí pole první pozice z prava 1=F378 (čidlo nízkého tl.) sepnuto, druhá pozice z prava 1=F22 (čidlo normálního tl.) sepnuto a změna u ní víceméně odpovídá změně v druhém poli. Kdyby tam byla velká prodleva za polem 2 či dokonce čidlo F22 neseplo, tak to ECU vyhodnotí jako nedosažení normálního tlaku a hodí to hlášku na budíky. Takže pro rychlý test čidel a olejovýho čerpadla to jistě lze použít, samozřejmě skutečný změření manometrem je vždy jistota.

Editováno: , autor: rayx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 5. 9. 2017 na 8:09, rayx napsal:

Ty kráso, další, u kterýho stáli všichni andělé ... Jen na vysvětlenou, napínák napínal OK, když měl tlak oleje, ale právě, když tlak oleje není, tedy při studeném startu (možná i při vypnutí motoru???) tak aby nezajel jeho pístek dovnitř, protože samotná pružina za pístkem není stavěná na plnou sílu dopínání, je tam ta mechanická blokace rohatkami.

 

Dovolím si nesouhlasit. Je to právě naopak, většinu tlaku dělá pružina. Kdysi její silu tady někdo měřil, bylo to asi 14 kg. Síla od oleje = tlak oleje x plocha pístu (1 až 6 kg/cm2 a plocha 1 cm2) atd ..... Olej má v napínáku stejnou funkci jako v hydrozdvihátku, brání zasunutí pístu, prostor s olejem je oddělený od mazací soustavy jednocestným kuličkovým ventilem. viz napínák.pdf

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...