Přejít na obsah

Jaký olej používáte? Výměna motorového oleje


danikd

Doporučené příspěvky

Ahojda, jaky olej pouzivate do sveho 1.0 Citiga? Norma ma byt 502.00, co presneji by jste doporucili? Leju do sveho druheho ( O2 PD bez DFP ) toto :

https://www.autodily-pema.cz/motorovy-olej-valvoline-all-climate-diesel-c3-5w-40-5l

Ten take normu 502.00 ma, ale nejak mi selsky rozum rika, ze bych nemel lejt do benzinu a dieslu to same :)

Ale vypada to ze to tak bude, coz by bylo skvele, protoze mi z O2 vzdy zbyde a tak bych dokoupil jen mensi flasky.

A nebo musim pouzit ten samy olej akorat bez C3? https://www.autodily-pema.cz/motorovy-olej-valvoline-all-climate-5w-40-1l

U Citiga se jedna o moji prvni vymenu ... nevim co tam kdo lil prede mnou ...

Jakou zvolit viskozitu?

Diky za info ...

 

Dan

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Většina olejů splňuje normy jak pro benzín, tak pro naftu, tak se bez problémů může použít jeden olej do benzínového i naftového auta. Já to taky tak dělám.

 

C3 se neboj, je to podle mého jen fáma a pomluva. Oba oleje mají stejné, aditiva omezující normy, např. SN, takže to, že jeden z nich nemá C3 neznamená, že je lepší.

 

Z tvých dvou oleju se mně líbí valvoline-all-climate-diesel-c3-5w-40-5l líbí víc, protože má VW 505.01, která se musela používat do PD, které jinak trpěli na zvýšené opotřebovávání vačky, takže bych řekl, že má lepší mazací vlastnosti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mateji diky za odpoved, to sjem rad, jinak kdyz muzu pouzit ten samy, tak urcite ten co pises, protoze drohou O2 mam PD a tam bude ten ... takze koupim 5+3x1L flasky a je to akorat ... Vik ze vsichni radsi olej bez C3, ale ono uz dnes sehnat je tezke, vse uz je s tou normou ... Diky a hezky den. D

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

McMatej>> Když chceš vést debatu o fámách a pomluvách k normě ACEA C3, tak si napřed nastuduj oč tam vlastně běží a tvrdit že se pro PD musela používat VW 505.01 je nesmyslné a zavádějící, respektive tu rozšiřuješ fámu :) btw musí se jen umřít.

 

danikd>> drž se normy a neřeš že leješ do dieselu to stejný jak do benzínu. Používej rozumnej interval výměny a víc nic. Leda pokud se do toho chceš ponořit po odborné stránce, ale je to hódně obsáhlé a náročné na čas i hlavu ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Pawouk umístěno následující téma
  • o 4 měsíce později...

Používám mogul extreme 5w40, pevný interval takže W.502.00 to jistí. Do dieselové i40 smrkam total, shell, mogul cokoliv s acea C3. Fáma nefáma, jedno je jisté, jedná se o olej, co má méně popela, síry kvůli DPF. Fabka je benzín bez filtru pevných částic , takže popela ji velmi rád dopřejte :-). Low sapps, middle saps tam prostě z principu dávat nebudu a raději si koupím olejů více... Interval u všech mých aut max 10 tkm

nebo rok. 

 

Editováno: , autor: Smejky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

Ahoj, co dáváte za olej do Cíga? Jdu na první servis po roce a nějak nevím co dát. Po tel. mi servis zdelil,  že dávají 10w-40 za 400kc litr.

Vozite si olej vlastni? Respektují to ještě. Jde mi jen o tento servis po roce, na dvou už to budu resit samo domo. 

Kolik stal první servis vas? Jak jsem vyčetl,  tak se snad dela jen olej.

Děkuji za vase reakce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj.

Olej 10W 40 davalo se k felicie a starsi auta. Od fabie k dnes na pevny interval dava se olej 5W40 a tenhle zas.rany LL 5W30 nebo 0W30 . 400 kacek bych nedal. Ja za origo shell 5W40 platim necele 200 kacek/1L - v obalu 1L.

Na prvni prohlidku radil by Ti zmenit servis na kvalitnejsi. Pro mne servis ktery dava k Cgitigo olej 10W40 to neni dobry.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mohou Ti dat k podepsani karticku na to ze mas vlastni olej. Mi jen pisou na karte prijeti vozu ze olej zakaznika.

Ted' davam shell . Daval jsem Castrol edge professional 5W30, ale menil jsem ho po 15000 km a 1 rok.

Musis hledat na foru je info o tech olejech co skodovka schvalila.

Kdyby jsi nenasel tak mi napis SZ :)

Editováno: , autor: TOMUS
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Do Haťapky jsem zkusil dát Total Quartz 9000 Energy 5W40, ta cena je bezkonkurenční. Zatím spokojenost, možná mi i přijde, že studené starty se zklidnily. Těch 400 Kč za litr oleje do MPI je opravdu výsměch, beztak to kupují v barelech sotva za čtvrtinu. Ale asi bych se zeptal předem, jestli vlastní olej nevadí.

Editováno: , autor: Twisted
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 22 hodinami, TOMUS napsal:

Ahoj.

Olej 10W 40 davalo se k felicie a starsi auta. Od fabie k dnes na pevny interval dava se olej 5W40 a tenhle zas.rany LL 5W30 nebo 0W30 . 400 kacek bych nedal. Ja za origo shell 5W40 platim necele 200 kacek/1L - v obalu 1L.

Na prvni prohlidku radil by Ti zmenit servis na kvalitnejsi. Pro mne servis ktery dava k Cgitigo olej 10W40 to neni dobry.

Nesmysl - oleje viskozitní specifikace 10W-40 s normou VW 502 00 lze například použít i pro poslední generaci motorů EA211 1.4 TSI.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

6 minut temu, Pawouk napisał:

Nesmysl - oleje viskozitní specifikace 10W-40 s normou VW 502 00 lze například použít i pro poslední generaci motorů EA211 1.4 TSI.

 

teoreticke mas pravdu. Jde taky syntetickost oleju. 10W je to polosyntetik a 5W uz je plny syntetik. K vozidel TSi z zacatku vyroby spise bych nedaval 10W kdyz on je malo ridky. Jinak splnuje normu 502.00.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych řekl že syntetika, polosyntetika a minérál je už několik let dávno pase. Třeba 10W-40 nemá s polosyntetikou nicspolečného, Respektive záleží pomocí jakých základových olejů je dosaženo požadované viskozity. Takže mezi 10W-40 najdeš jak minerální tak syntetické oleje. Držel bych se toho zda olej plní / neplní požadovanou normu výrobce a dál byych se v tom nevrtal.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já taky myslím, že to zbytečně hrotíte. Zrovna u auta jako je Citigo je to imho naprosto zbytečné řešit. S čimkoliv, co splňuje normy výrobce, ten motor dalece přežije běžný nájezd, na který se takové auto pořizuje. Nepředpokládám, že by si někdo kupoval Citigo a plánoval s tím najezdit 500 000km. Slušným zacházením myslím lze dosáhnout daleko větší životnosti než laborováním s olejem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 30. 5. 2018 na 6:19, Dodi 15 napsal:

Když porad tlacis normu výrobce, tak k čemuž je podle tebe viskozitou norma? Třeba 502 00 najdeš myslím od 0w az 15w - 30 az 60. Dle tvé úvahy o normách výrobce můžeš použít cokoli na co sáhnes jako první. To je pak trochu zavádějící.

Tak viskozitu budu spíš řešit u nějákého rally speciálu nebo vysoce namáhaného stroje, u osobáku budu viskozitu řešit hlavně podle toho v jakých klimatických podmínkách auto provozuju. A trofnu si říct že třeba v  Evropě si vystačím si s rozsahem 0-10W20-40 + norma, ve většině případů i s 5W-30.

 

Svou poznámku jsem myslel především v tom, že není třeba řešit zda je to minerál nebo syntetika, protože se to dnes už nedá tak jednoznačně určovat.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...