Přejít na obsah

Nefunkční klimatizace


meter31

Doporučené příspěvky

  • o 6 měsíců později...

Ahoj,mam problem s ventilatorem co je v palubovce,funguje si jak se mu zachce. Nekdy sepne hned,nekdy nejedu vubec treba az po ujeti 3km,nekdy jde zapnout az na posledni stupen. Pred mesicem mi neco zasmrdelo z ventilatoru a od te doby si dela co chce,nekdy blika i climatronic po zasunuti klicku. Vag pise porucha ventilatoru cerstveho vzduchu,je vadny ventilator nebo neco jineho? Dekuji za odpovedi.

 

Jedna se o roomster 1.4 16v 63kw r.v.2008

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Ahoj, mám taky podobný problém...před nedávnem mi měnili větrák na sahaře (mám tam jen jeden velikej) a od té doby mi přestala fungovat klimatizace. Do té doby všechno fungovalo na 100% - jen ten větrák už se "viklal" ze strany na stranu, tak mi ho vyměnily. Jen co jsem odjel, zjistil jsem, že klimatizace prostě nechladí - a je nedávno doplňovaná. Ještě navíc ke všemu ukazuje climatronic chybu 318 a 4F9 . Může to s tím mít něco společného ? A druhá otázka - sice mám vyměněný větrák, a přes počítač při testu akčních členů se spustí, ale zdá se mi, že když s autem jedu trochu aktivněji, tak jsem ho málem uvařil...odměrka chladící kapaliny byla ůplně plná, z motoru šlo hrozné horko, ale palubní teploměr ukazoval jenom 90C, a větrák se samozřejmě netočil. Kdy vám se spouští sahara?

Jedná se o škoda roomster 1.9. TDI 77kW rok výroby 2007

Děkuji za odpověď

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj. Co se týká toho větráku, pokud se motor resp. chl. kapalina uchladí náporem vzduchu přes chladič, větrák se nemá proč spouštět. Spíš když jen popojíždíš nebo stojíš s autem na volnoběh, tak se po chvíli ventilátor spustí. Nech po delší jízdě zapnutý motor na volnoběh a uvidíš, jestli se roztočí. To se týká chlazení motoru, pokud jde o klimu, není špatně zapojený, že by se kvůli tomu nespustil? Taky mívám po ostřejší jízdě třeba v létě rozpálený motor. Když ti ukazuje teploměr 90 st. C, tak bych by v tom být problém neměl. A co se týká té nádobky na kapalinu, byla plná jak? Mezi ryskama nebo mírně nad nebo celá téměř plná?

Editováno: , autor: mambo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ventilátor by měl být správě zapojeny, protože přes počítač se spustit dá. A s tím autem jsem zkusil stát na zahradě skoro půl hodinky,venku bylo vedro,a stejně se nezačal točit. Jinak co se týče chladící kapaliny,tak nádobka byla úplně plná,když jsem vypnul motor,tak po chvilce se to vrátilo do normálu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mambo, xovies:

Když teploměr ukazuje 90st. tak je to jen informace, že je to ve skutečnosti mezi 66 - 108st. Prográmátoři si z nás dělají srandu a údaj o teplotě na palubce, je nicneříkající hodnota. Je to jen tuning. Lepší je to zkontrolovat diagnostikou, a nebo ještě lépe, nezávislým teploměrem. Může být taky vadné čidlo, co tu teplotu snímá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sice jsem věděl, že tam nějaké teplotní rozmezí je, ale že tak velké je pro mě nová informace. Když jsem si v létě měnil O kroužky a přírubu na výměníku topení a pak při spuštěném motoru nechal systém odvzdušnit, začala lézt ručička na budíkách přes devadesát, než jsem promačkal hadici k výměníku, tak si říkám, že kdyby měl xovies opravdu vysokou teplotu chladičky, na ručičce by se to projevilo. Jestli se tedy ventilátor nespustí ani při tak dlouho puštěném motoru na volnoběh. Pokud se nepletu, měl by mít větrák dvě rychlosti, když jsi to spouštěl přes diagnostiku, šly obě? Jestli by to bylo čidlem, tak ho jedině odpojit, jestli se ventilátor roztočí.

Editováno: , autor: mambo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teď si nejsem 100% jistý, ale mám dojem, že odpojením by se teplota snižovala. Pro zvyšování by musel na konektoru zkratovat. Poznal by to na tom palubním teploměru, kam by šel "za roh".

 

Edit: ale ventilátor pro chlazení se nespíná podle čidla pro teploměr, ale podle termospínače co je na chladiči.

Editováno: , autor: jipol57
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...
  • o 3 týdny později...

Dobrý den, mám poloautomatickou klimatizaci Climatic a mám problém s tím, že nedrží nastavenou teplotu. Když nastavím úplně studený, tak jde z výdechů 2,5 - 4,5 stupně, takže klima chladí. Když úplně teplý, tak jde vařící vzduch. Když nastavim 22 stupňů a zapnu v rozehřátém autě klimu, začne chladit, vychladí a po chvíli reguluje teplotu, ale teplota v interiéru není 22 stupňů ale okolo 26 a tu tak nějak drží, v autě je teplo. Když nastavím méně tak mě je chladněji až nastavím okolo 18 stupňů, z výdechů jde hodně chladný vzduch, po chvíli se vzduch začne regulovat, je trochu teplejší, ale teplota v interiéru tomu moc neodpovídá, na teploměru jsem měl okolo 24 stupňů, hodnota ve vagu 21 stupňů.. Co jsem vyzkoušel, provedeno základní nastavení klapek, klima i ostatní jednotky bez poruchy, Prostě mě připadá, že ta teplota navolená na ovladači, je tak o cca 4 stupně nižží, než je skutečná teplota v interiéru. Prostě klima reguluje ale na vyšší teplotu než je nastavená. Připojuji log, ze začátku je navolena teplota 22, později postupně měněna k 17-18 stupňům, úplně na konci nastaveno nadoraz teplý. Prosím o radu jak postupovat. Ještě jsem narazil v panelu přístrojů v bloku hodnot skupina 002, hodnota 4, na teplotu která byla 16- 17, edit: tak to asi bude teplota paliva, protože tam je první hodnota nájezd, druhá naplnění nádrže, třetí odpor a čtvrtá teplota, tak to asi bude teplota paliva.LOG-08-002-003-008.CSV

Editováno: , autor: ales-r
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V akom stave je mriežka pred čidlom teploty na ovládači AC? Vedľa tlačidla AC v tej mriežke je jeden z teplotných senzorov a v nej sa často usádza prach, ktorý bráni správnemu snímaniu teploty.

Inak ten climatic má značné oneskorenie na reguláciu teploty, takže tie požadované teploty sú väčšinou o tie 2-3°C niekde za skutočnými.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Děkuji za odpověď, mřížka před čidlem AC je volná čistá, filtr čistý, vyměněný, recirkulace funguje bez chybně, všechny čidla ukazují cca reálnou teplotu, venkovní, výdech, radiátor - nebo mix vzduchu?, výparník, interiér, ještě přemýšlím jestli není v klimatizaci málo chladícího média, ale na plno chladí dobře 2,5 - 4,5 stupně. Spíš mě připadá že jednotka špatně reguluje výkon kompresoru s mícháním teplého a studeného vzduchu. Prostě snaží se rychle dochladit (fouká ledovej vzduch) a potom s klesající teplotou ve vozidle, začne postupně ubírat až fouká mírně studený vzduch (temperuje teplotu) ale o cca 4 stupně víš, než mám nastaveno. Nechám doplnit klimatizaci a uvidím. Zkoušel jsem i bez klimatizace, klimatizace vyplá, venku bylo cca 10 stupňů, zamračeno, jízda cca 25 km, ve vozidle nastaveno 22 stupňů, postupně začala topit, a poté mixovala vzduch, čidlo v interiéru ukazovalo přes VAG stabilní teplotu cca 24 - 25 stupňů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zdarec, 

 

dovolím si oživit toto téma. Na dvojkové fabii 1.9 TDI - BSW (77kW, 2008) řeším nefunkční klimatizaci. Kupoval jsem jí na jaře, takže nemohu říct, zda fungovala, nebo ne.. Nicméně jsem měl za to, že je prázdná, takže jsem jí dovezl na naplnění. Tam se zjistilo, že tam chybělo pouze asi 20g (poslední plnění proběhlo 3 roky dozadu, takže by systém neměl utíkat víc, než je běžné). Mimo jiné jsme také zjistili, že je klima kompresor zánovní - což mi potvrdil předchozí majitel (denso). Dle jeho slov mu jsou necelé 3 roky a měnil se z důvodu, že starý nespínal.

 

Přes VCDS se nám ukazovali následující hodnoty:

 

V neděli se ukázalo při běhu na volnoběh následující: teploty venku 27°C - 31°C, teploty výparníku 36°C, tlak na čidle G65 10.0 bar, zatížení kompresoru 6.0Nm (po zmačknutí econ skočilo 0.Nm a naopak). Na ventilu jsme naměřili nějakých 8.9V - voltmetrem.

 

Následující den ukázalo měření:  při menší venkovní teplotě cca 7.0 bar, 3Nm (volnoběh)

 

Dnes ráno, kdy byla venkovní teplota 11°C ukazovalo VCDS zatížení 1Nm a 4bar při jízdě do práce - nijak se to nehýbalo.

 

Sahara jde spustit při testu akčních členů - přímo z kanálu klimatizace. Nicméně při pokusech o spouštění klimatizace se ventilátor ani nehne.

Paměť závad je prázdná.

 

Máte nějaké rady po čem jít a kam mrknout ještě před tím, než nechám náplň vysát a vyměnit klima kompresor ?

 

Předem všem děkuji za snahu poradit :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 19. 5. 2015 na 17:53, transporti686 napsal:

Ahojte, tak príbeh s klimatizáciou pokračuje. Fabia II kombi, r.v.2009, 1.9TDI. Klíma nešla - problém v kompresore, mal problém s nejakým regulačným ventilom a bol už na padrď, tak ho vymenili (nie v škodovke), keď zapli klímu, tak ževraj nenabehla, ale niečo im zoskratovalo, ževraj sa zadymilo niekde z miesta pod baterkou ako je riadiaca jednotka klímy a klíma nejde. Takže 390 eur v čavese a klíma nič, kompresor je síce nový, ževraj sa mu nič nestalo, ale že problém asi bude niekde v elektrike, ešte to budú riešiť, len že to bude asi musieť ísť na diagnostiku do škodovky. Nemáte niekto s podobným prípadom skúsenosti? Vďaka za akúkoľvek radu. Teraz ani neviem, čo si mám o tom myslieť, sa obávam, aby tam náhodou niečo neodfajčili....

Ahooj, chtěl bych se zeptat, jak jste vyřešili tenhle problém u Fabie mám totiž úplně stejný… Fabia 2 1.9TDI r.v. 2008 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

On 6/28/2022 at 10:52 PM, Mr.PeLi said:

Ahoj, nakonec to vyřešila výměna kompresoru.. 

Ahoj, co Vás přivedlo na nutnost vyměnit kompresor?

 

Podle popisu zrovna řeším podobné příznaky - vše se zdá být +/- v normě, ale ventilátory se neroztočí a klima vůbec nechladí. Protože jsem s možnostmi v koncích, začal jsem s tím nejlevnějším a objednal jednotku dochlazení na blind.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 11 měsíců později...

"A čím vyššia, tým je vzduch chladnejší."

Pokud máš nastaveno na 20°C, tak bez ohledu na vnější teplotu je v autě kolem 20°C. Žádné "čím vyššia, tým chlednejší" neplatí. 

Z výdechů klimy jde vzduch s konstantní teplotou pár stupň nad nulou. Kompresor buď chladí nebo nechladí. Regulace teploty v kabině se při chlazení děje pomocí otáček větráků, ne pomocí různé teploty jdoucí z výdechů, jak je tomu v případě topení.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 16. 6. 2022 na 21:11, ales-r napsal:

Tak proběhl servis klimatizace a vypadá to že je teplota stabilnější. V klimatizaci chybělo chladící médium, má být 575g a bylo puze 180g. Akorát nebyl nikde zjištěn únik, tak doufám že tam zase nějaký ten rok vydrží.

Ahoj, řeším stejný problém, bylo to jen tím chladivem? ;-) díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...