Přejít na obsah
  • Vytvořit účet
dafr

Velmi slabý pískavý zvuk při brždění v zatáčce (Roomster)

    Doporučené příspěvky

    Nepozorujete někdy slabé pískání "odněkud" při brždění v zatáčce?  Pravidelně se vždy ozývá odkudsi slabé, sotva slyšitelné pískání, na které se vpodstatě musíte soustředit, abyste ho nepřeslechli (pouze při vypnutém rádiu je to slyšet). Dělá to od začátku co jsem auto koupil (Roomster 2012, 1,4 MPI). Dá se to vyvolat i tak, že při brzdění pootočím volantem. Zvuk ale nevychází od brzd (kol)!
     
    Já mám pocit, jako by to snad souviselo s regulátorem brzdného účinku. Jakoby v autě bylo nějaké čidlo, které registruje buď náklon nebo odstředivé síly a nějaká řídící jednotka pomocí čerpadla nebo nějakého servoventilu nastavovala rozdělení brzdného účinku mezi jednotlivá kola (to je má laická představa :-)))
     

    Když srovnám volant nebo pustím brzdu, tak to přestane a dělá to při sebemenším stisku brzdy, tedy když ještě auto vpodstatě nebrzdí, ale už se rozsvítí brzdová světla.

    Ví někdo, co by to mohlo být?

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Mne to tiez robi pri brzdeni do strany, u mna je to vsak na rapidke rok vyroby 2016. Bol som s tym servise na reklamaciu, reklamaciu zamietli pretoze udajne po vycisteni brzd zvuky prestali. No mne na druhy den piskave zvuky opat zacali. Som uz z toho fustrovany ze nove auto a taketo zvuky. Niekto by nam fakt uz mohol s tymto pomoct.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Dafr: a skusal si uz niekedy pri velkej rychlosti prudke brzdenie, viac krat za sebou? Tym sa cistia kotuce, mne to na chvilku pomohlo ale sa zvuky opat vratili.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    A nemáš náhodou mezi krytem a kotoučem kamínek, letos jsem jich chytl snad 15, některýmu se nechtělo ven ani na zpátečku, dostal jsem ho ven třeba až po ujetí 200km.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Siscox: To není v kotoučích. Já nevím, jak bych to popsal. To je takový zvuk, který je právě  slabě slyšet jen v interiéru, ale ne zvenku (při otevřeném okně). Takže není to znečistěnými brzdami.

    ales-r: Kamínek tam není.

     

    Já ten zvuk slyším v interiéru, jakoby takové nějaké "elektronické, vysokofrekvenční" pískání. Já fakt nevím, jak to popsat. Když srovnám volant NEBO pustím brzdu, tak to okamžitě přestane. S tím volantem - dělá to až od určitého úhlu natočení volantu. V druhém odstavci mého prvního příspěvku jsem se to snažil popsat nejpodrobněji. Mechanický zvuk (myslím od destiček, nebo jako tření) to není. Spíš mi to připomíná zvuk, jaký vydává palivové čerpadlo, když otevřete řidičovy dveře. Ten taky není normálně slyšet. Jen když jste v garáži, kde je ticho. (pro šťouraly-čerpadlo jede jen asi 2 sekundy při otevření dveří (pouze) řidiče, za předpokladu, že není zaplý motor a dveře nebyly nějakou dobu (10 minut?) otevřené. Ale to čerpadlo namá tak vysoký tón.

     

    Anebo - to je taky možnost - mi prostě hrabe :-))))

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Tak to může být posilovač řízení, vyzkoušej na místě vytočit volant nadoraz a chvíli ho tak podržet, jestli to nebude stejný zvuk.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Zkoušel jsem. Ten to není. Navíc tam není ta spojitost s brzdou.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Dafr: a robi ti to iba pri vytocenom volante za brzdenia alebo aj pri rovnom volante za brzdenia?

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Vždy musí být současně vytočený volant a sešlápnutá brzda. Jinak to nedělá.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    A ještě jeden poznatek - intenzita toho zvuku se nemění s úhlem natočení volantu nebo s mírou sešlápnutí pedálu brzdy. Je konstantní.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    dafr: skus nahrat ten zvuk pocas jazdy, mozno to niekto bude z toho vediet co to je. Hmm mas podobny pripad ako ja, ibaze ty popisujes ze ten zvuk neni mechanickeho povodu, cize nejake piskanie od brzd. Mal som fabiu 2ku ale nikdy som sa s takymto pripadom nestretol co mas ty.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    hele a neslyšíš jenom trávu růst??? podle mě ten problém bude spíš přichyckej..moc se na ten zvuk fixuješ...

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    FanannekH: Tráva to není, neslyším to jen já, ale i spolujezdci. Já se na něj nefixuji. Ten zvuk mne nijak neznervozňuje. Je tam slyšet od prvopočátku stále stejně (nezhoršuje se to) a beru to tak, že tam patří. Jen jsem chtěl vědět, jestli někoho nenapadne, co by to mohlo způsobovat :-).

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    jednotka ABS/ESP - tlakuje cerpadlo, ocekava, ze muze byt pouzito ...

    • Pozitivní 3

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    No konečně někdo potvrdil moji domněnku! :-)

    Díky

    Editováno na dafr

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

    Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

    Vytvořit účet

    Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

    Vytvořit nový účet

    Přihlásit se

    Máte již účet? Zde se přihlašte.

    Přihlásit se

    • Podobný obsah

      • Od Filip V
        Dobrý den, obracím se na vás s žádostí o radu,
        nedávno jsem pod autem zpozoroval mastný flek. Po otevření kapoty jsem zjistil, že je celý hlavní brzdový válec špinavý od brzdové kapaliny.
         
        Došlo k následujícímu:
        1. Kontrola nádobky zda neteče - neteče
        2. Výměna hlavního brzdového válce
        3. Výměna gumiček mezi nádobkou a hlavním brzdovým válcem
         
        Po určitě době se problém začal znovu opakovat. Podezření bylo na to, že starý válec propouštěl dovnitř, je plný posilovač brzd a spojem při vybracích na nerovných silnicích kapalina uniká (stačí i málo a vyšší rychlost to rozprská po celém motoru).
         
        Došlo k následujcímu:
        1. Kontrola vnitřku posilovače (bohužel absolutně suchý a čistý
        2. Opět kontrola nádobky
        3. Kontrola hadičky ke spojce (zda třeba špatně netěsní)
        4. Kontrola šroubení pro okruhy na brzdový válec
        5. Přidání kovové sponky na hadičku ke spojce + stažení "paciček" na nádobce na kapalinu elektrikářskou páskou
         
        Dnes po delší jízdě jsem kontroloval stav (zda uniká nebo neuniká) a k mému zděšení opět vše špinavé od brzdové kapaliny. Bohužel, hadička od spojky + šroubení pro brzdové okruhy absolutně čisté a suché, to stejné i nádobka na brzdovou kapalinu. Brzdová kapalina se nejčastěji nachází na spodku hlavního brzdového válce a poté pod spojením resp. v místě kde brzdový válec vstupuje do posilovače brz a odtud stéká dolů.
         
        Poznatky:
        1. Jedná se o 1.4 TSI r.v. 2012
        2. Brzdová kapalina na spoední straně válce je celá špinavá. Jako by byla plná šmíru
        3. Nádobka je suchá, čistá (občas se na ní objeví šmírové kapičky brzdové kapaliny jak to někde prosakuje)
        4. Šroubení z válce (rozvod brzdovky do brzd) se zdá také suchý
        5. Hadička do spojky je také suchá včetně spojů
        6. Zkoušel jsem omotat vše hadrou a koukat, kde se prosakování objeví - neúspěšně
        7. BRZDOVKA NIKDE NEMIZÍ! Je jí tam furt stejně (a ani jiné kapaliny)
         
        Dokázal by prosím někdo poradit co s tím? Neměl někdo třeba stejný problém? Prosím. Zkoušel jsem volat do servisu, ale servisní technik nevěděl. Řekl, že jediné co tak dojde k výměně válce (ten je měněný) případně posilovače (ten je v pořádku) a uvidí se. Cena výměny válce je kolem 14 000 a posilovače prý 15-17 000 + práce (zjišťováno v Brně).
         
        Děkuji moc za všechny odpovědi, Filip.
      • Od e1.
        Brzdy na mojom aute po 140 tisíc km občasným jemným pískaním už dávajú o sebe vedieť, takže čoskoro ma čaká výmena platničiek. Nakoľko ale brzdy (a tiež aj pneumatiky a dobré stierače/čisté čelné sklo) považujem za základ bezpečnej jazdy, rozhodol som sa aj pre výmenu kotúčov. A keď už mením aj kotúče, tak prečo nedať väčšie, že?  Celý rok jazdím na 16" kolesách, takže môžem aktuálne 288x25 kotúče vpredu vymeniť za 312x25 mm a zadné 232x9 (alebo 239x9, všade píšu inak) by som rád nahradil kotúčmi 256x22 mm.
        Musím dodať, že som zvažoval aj možnosť, že by som dal iba nejaké lepšie platničky, ako napr. Ferodo DS2500, alebo EBC Yellow Stuff, ale nakoniec som sa rozhodol, že uprednostním platničky "keramické" ktoré nešpinia tak, ako klasické, alebo tie športové, a asi dám ATE Ceramic, s tým, že použijem klasické kotúče bez dierok, alebo ryhovania.

        Takže výmena za väčšie. Zistil som si, že predný strmeň je určený aj pre 312x25 mm kotúče, takže ten meniť nemusím a mení sa iba držiak strmeňa, krycie plechy (1J0 615 311 B, 1J0 615 312 B) a samozrejme kotúče a platničky a to je všetko. Tam by mal pasovať ten z O1 RS, ktorá mala identické brzdy ako plánujem. Menším problémom je, že tie držiaky strmeňov (1U0 615 125) sú pre O1 RS v zelenej farbe a sú aj pomerne drahé (105 € za kus). Preto ma zaujíma, či nepoznáte niekto číslo rovnakého dielu napr. pre nejaký VW, Seat, alebo Audi z tej doby.

        Čo sa týka výmeny zadných bŕzd, tam úplne tápem. Síce som našiel kopu informácií o výmene na Golfoch IV, ale či tie čísla dielov pasujú aj na Fabiu, vôbec neviem. Máte s tým niekto skúsenosti, prípadne viete niekto pomôcť s číslami dielov?
      • Od Johny11
        Prodám Roomster 1.2 TSI 63kW/160Nm, vyroben 4/2011, koupen 12/2011, v provozu víceméně od jara 2012. Najeto pouhých cca 36000 km, používán nemanželkou jako druhý vůz v rodině, hlavně na výlety a cesty Praha - Morava. Má mj. vyhřívané přední sedadla a asistent rozjezdu do kopce, což zejména ženy velmi cení :-). Jak sami vidíte, vůz má černou střechu a originální polepy (nepoškozené). Koupeno v ČR (1.majitel), samozřejmě servisní knížka s pravidelnými prohlídkami (asi najdeme i faktury), olej měněn po roce, protože 15000km to nikdy za rok nenajelo. Řetěz nerachtá. V rámci záruky měněn přístrojový štít, přestala svítit půlka rychloměru. Po celou dobu garážováno, lak, až na odřeninu vpravo vpředu na nárazníku, je ve výborném stavu. Další výbava: ESP, ASR (antiprokluz, vypínatelné), autorádio Swing, zámek řadičky, malý kožený paket, multifunkční volant, přední okna v elektrice, loketní opěrka, zatmavená zadní skla SUNSET, zadní parkovací senzory, Alu kola černá originál 205/45R16, zimní sada 195/55R15 včetně stojanu do garáže/sklepa, dálkový centrál, rezerva, manuální klima, kontrola tlaku v pneu, síťový program v kufru, záruka mobility. Přidám příčníky na střechu, držák mobilu BRODIT univerzální, plná nádrž. Platná STK do 1/2020. Auto je připraveno k okamžitému provozu bez dalších dodatečných nákladů včetně povinné výbavy (lékarnička do 2019), navíc tažné lano, letošní prohlídka s výměnou oleje proběhla v 6/2018.
      • Od denisdenis
        Škoda Roomster Scout 1.6 TDi r. 5/2012 motor TDi (diesel) 66kw = 90koní, najeto 110.000 km ORIGINÁL - původní servisní knížka + 2 klíče, 1.majitel v ČR. STK - platnost do 6/2019. Nový olej a filtry při 105tkm, nové letní gumy. Výbava: verze Scout, klima, 4x Airbag, el. okna a zrcátka s vyhříváním, radio s CD a MP3, mlhovky, denní svícení, ASR, sunset - zatmavené zadní okna. 2 sady kompletních kol (letní - zimní) Velmi pěkný stav, ekonomický motor tdi. Na fóru nejsem denně preferujte prosím tel. 733 151 535 nebo email denisdenis@email.cz
      • Od prvni6
        Zdravim místní. Stalo se mi, že v jednom kouzelném dni mi definitivně upadly oba kryci plechy brzd na zadní nápravě. Samozřejmě o den dřív než jsem to chtěl rozebrat a opravit. Problem nastal krapet s tím plechem ochranným samotným. Po jejich sundání jsem zjistil, že materiál je hliník/dural. Vzhledem k tlouštce materiálu nepřipadá v úvahu ani zavaření těch vyklepaných děr. Navíc nechápu výrobce?, když kryt je hliníkový a je přišroubován na ocelový odlitek železným šroubem, čímž vzniká galvanický článek a hliník o to více koroduje. V kombinacemi s vibracemi vznikajícími při ježdění po českých silnicích na 2. rychlostní stupeň a vyšší nesmyslná kombinace. Hledal jsem tedy na internetu náhradní díl, kupodivu údaj o materiálu pro kotouče 282mm jsem snad nikde nenalezl. Plechy pro kotouče 260 a 272 mm jsem nalezl obvykle s údajem pozink plech.
         
        Shodou náhod říkal kolega, že se mu to stalo v březnu také a tvrdil mi, že aby se s tím těsně před dovolenou nemusel prdět, po odstrojení kola a brzdového třemenu to někde se známým v servise přivařil, čili plech má železný (nebo alespoň měl by mít). Paradoxní je, že na mém autě jsou tyto kryty předních kol železné.
         
        Řešil nekdo podobný problém a případně jak? Nejjednodušší varianta by měla být výměna hliníkových plechů za železné, otázka je kolik vydrží.
    ×