Přejít na obsah

Škoda Octavia IV


_Denis_

Doporučené příspěvky

před 10 hodinami, Jan R. napsal:

Teď to stejně nemá cenu řešit uvidí se v létě, to už budou ceny na Golf, Leon.
Já tedy nezmám nikoho v okolí, kdo by šel do salonu a vycvakal tam 7kil za Ovci, i Škoda bez starostí je vedená jako firemní.
Souhlasím, že každý nechce plnou výbavu, jako panoramu, kůži, DSG bych si v konfiguraci nevybral.

Já teď raději vyplaznu mladý na šuplík 650ruka a vím že šuplík je můj a můžu si s ním udělat co chci . Klidně hodit že skály. Operaky a podobný h... na nechci. A není to takhle první ani poslední koupený auto. Jinak souhlas. 

@PetriCZECH mám stejný názor.

Je to prostě jen ovce. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@PetriCZECH Když řekneš A, bylo by dobré dodat i B. Nová Octavia sice stojí 636 900 v základu, ale je to 1.5 TSI 110kW (nebo 2.0 TDI 81kW) a výbavu má v mnoha ohledech srovnatelnou s odcházejícím Stylem (někde má něco navíc, sem tam jí něco chybí). Jestli přijde Active, tak v 1.0 TSI 66kW (spíš bude opět jen 81kW) bude cena zase někde jinde (nehledě na to, že LB bude zase o nějaký ten tisíc levnější). Mimochodem, u Scaly je rozdíl mezi základním litrem a 1.5 TSI 60 000, u odcházející Octavie je to 46 000 mezi silnějším litrem (slabší se nenabízí) a 1.5 TSI. To už jsme se "základní" cenou za Ambition někde kolem 570tis.


A to, že je Octavia "snem rodin", ano, možná je, ale v naší republice spíše až jako ojetina (nechci se nikoho dotknout). A pokud se někomu zdá její cena vysoká, není nic jednoduššího, než si za 300 koupit Hjondé i30 s atmosférickou 1.4...

Já netvrdím, že nová Ovce je super koupě a že ta cena je správná, ale až trh rozhodne a nezapomínejme, že není tak dávno doba, kdy se prodávali Fabie za 500tis při téměř polovičních platech než jsou dnes.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 46 minutami, Joker 85 napsal:

Já teď raději vyplaznu mladý na šuplík 650ruka a vím že šuplík je můj a můžu si s ním udělat co chci . Klidně hodit že skály. Operaky a podobný h... na nechci. A není to takhle první ani poslední koupený auto. Jinak souhlas. 

@PetriCZECH mám stejný názor.

Je to prostě jen ovce. 

JJ stejný názor na co nemám nechci a mohu si s tím dělat co chci. 

Sám jsem zvědav, jak se rozeběhnou prodeje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Cenovka O IV není zrovna nízká, ale dobře už bylo. Stačí se podívat do Německa na zaváděcí ceny Golfu 8. Ten už taky s 1,5 Tsi není zrovna levný.

Ano na našem a případně slovenském trhu jsou zpravidla ceny nižší než na západě, ale ne zas o tolik. Těžko pak může být Octavia v plné výbavě za 500 - 600 tisíc korun. No to vlastně ani nikdy pořádně nebyla, zvlášť když se přihlédne k tomu, jaké byly zrovna aktuální platy. 

 

  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Cena je právě v uvozovkách obhájena výbavou kterou já neocenim a ani nepotřebuji popřípadě vůbec nechci. 

Dost věcí která dělá větší cenu jsou kraviny za pár kaček pro výrobce které prodává a nabízí( někdy ať chcete nebo ne) 

A cena půjde dolů neboli marže nahoru. Už těd škodovka zná přibližně marži na ovci za dva roky. Při zadávání dodavateli  konkrétního dílů do výroby se vyjednává i cena která v některých případech dělá v půlce prodeje i desítky procent dolů. Proto já třeba dostanu na supa 20% a na novou ovci 10% slevu. 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, PetriCZECH napsal:

@bojler ve všem máš samozřejmě svým způsobem pravdu, nicméně - proboha uvědomujeme si, že se tady bavíme o Octavií? Do této doby tuctovém autě pro obchoďáky, s nálepkou "prý" vlhkým snem pro rodiny s dětmi? Tímto se nenavážím do značky jako takové, Škodovky se mi líbí, ale prostě v segmentu, do kterého Octavie do této doby patřila, mi cenovka 826800,- prostě nesedne. Ano, je to paráda, že je to auto napěchované po střechy super věcmi, nicméně - opravdu tohle někdo všechno potřebuje? Samozřejmě, málo kdo tu novou Octavii viděl na živo, ale nemyslím si, že to bude zase taková super kvalita, aby auto této třídy stálo aktuálně v základu přes 650 000,- .... a k těm cenám, které jsi uvedl. Uvádíš ceníkovky, kdy prodejním cenám se ze začátku bude blížit jen Octavie, protože jako prémiovka bude mít malý prostor v marži, nicméně uvedený Superb vím na 100% dokážu mít na RČ za cenu okolo 750000,- . To už nám pak rozdíl dělá skoro 80 000,-
BTW: Matrix pro Superb Ambition dříve šlo v rámci paketu, pokud si dobře pamatuji, škoda, že to zrušili....

 

Začneme hezky od konce, máš v tom totální brajgl.

 

1. Matrix světla pro výbavu Ambition nikdo nezrušil. V žádném ceníku nebyly, nepamatuješ si to dobře.

2. Další blbost. Slevu 15% pro fyzickou osobu nepodnikatele na objednané auto nedostaneš jinak než přes cílovou skupinu nebo zaměstnanecký program. Žádný zásadní rozdíl není. U nás ve firmě je zaměstnanecká sleva dokonce na obě dvě řady stejná.

3. Teorie o "premiovce" Octavii a nižší marži raději nekomentuju.

4. Základní cena Octavie je 456 900Kč. "Aktuální základ" nemá s normálním základem nic společného.

5. Octavia v nové generaci nemění svůj segment. Jedná se nadále o auto velikostí na horním okraji nižší střední třídy, které je větší a levnější alternativou ke Golfu. Je to do této doby tak "tuctové auto pro obchoďáky", že má minimální podíl prodeje ve výbavě Active, v prostřední si poslední dobou připadám jako chudý příbuzný a náhon 4x4 má i přes odklon k SUV pořád víc než desetiprocentní podíl. Armády prodejců kopírek, energií nebo telefonních operátorů kupodivu už taky nejezdí jen v combi 1.6TDI Ambition Plus.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 17 minutami, Joker 85 napsal:

Cena je právě v uvozovkách obhájena výbavou kterou já neocenim a ani nepotřebuji popřípadě vůbec nechci.

 

Pro mě je zásadním posunem interier. A pokud se například u verze Ambition podívám na rozdíl výbav, zase tolik nesmyslů tam nepřibylo:

 

  • do základní výbavy přibývá
    • vyhřívaná přední sedadla - ok
    • Smartlink - ok
    • DAB příjem rádia - nepřiplatil bych si, ale dobře
    • digitální budíky nepřiplatil bych si, ale dobře
    • změna displeje Swingu z 6,5 palce na 8 palců - ok
    • elektronická ruční brzda s funkcí auto hold - ok
    • LED přední světla, bez funkce AFS a automatické regulace sklonu - ok
    • vyhřívané trysky ostřikovačů čelního skla - ok
    • Lane Assist - udržování v jízdním pruhu - nepřiplatil bych si, ale dobře
    • Isofix na sedadle spolujezdce - ok
    • startování tlačítkem - nepřiplatil bych si, ale dobře
  • ze základní výbavy odpadá
    • síťový program - to mě štve
    • odjištění opěry zadních sedadel ze zavazadlového prostoru - to mně nevadí
    • vnitřní zpětné zrcátko automaticky odcloněné - to mně štve

Ve výsledku bych doplatil oproti současné cca 2800Kč za síťový program a odcloněné zrcátko. V základu ale vyhřívaná sedadla, smartlink, místo heligonů LED provedení světel, auto hold (ne, nepotřebuju mechanickou ruční brzdu), isofix u spolujezdce a pak řada věcí, za které se zlobit nebudu (DAB, digitální budíky, větší displej, vyhřívané trysky, lane assist). Ve výsledku nula od nuly pojde a hlavně - nebudu sedět v katastrofálních základních sedadlech a ošizeném interieru. Ale tak třeba někdo fakt nechce vyhřívaná sedadla a preferuje místo LED heligony :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nechápu co všichni vidí na ovládání klimatizace. Za celou dobu co mám auto tak jediný na co šahám je ofuk okna a vyhřívání sedadel. Nevidím jediný důvod s tím něco dělat. Když bych s tím chtěl něco dělat tak si koupím manuální klimatizaci.

Odesláno z mého Pixel pomocí Tapatalk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To nesmíš tak brát, jsou dvě skupiny lidí. Asi většina je jako ty, mám to pobodobně, když nastavuju něco na klimatizaci, je to párkrát do roka a vystačím si s dotykovým panelem a není to pro mě problém. Pak znám lidi, kteří buď nechápou princip climatronicu a nebo nechtějí pochopit, a pak s tím štelují co dvě minuty celou cestu. točej s teplotou do max na min, střídají ofuky, vypínají a zapínají klimatizaci. Já si s nima pak připadám jak s bláznama v tom autě. Víc času věnují řízení topení, než sledování cesty. A rozhodně to není ojedinělý případ a setkal jsem se s tím několikrát. Tito lidé, pravděpodobně nepřenesou dotykové ovládání, tak holt budou muset udělat kompromisy, nebo se poohlédnout jinde. Však aut je jako sra.....

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 5
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo tak skupina lidí, kteří používají klimatizaci, ji nechápe, aha. Protože ony ty ovladače jsou tam pro parádu. Další zábavný výlev. [emoji23]

Až budeš v autě sedět někdy i 8 hodin a za rok najedeš 60tkm +, třeba se tu klimatizaci naučíš používat a pochopíš proč ji někteří z nás používají pořád.

Automat udržuje určitou přednastavenou teplotu v interiéru. Ta by měla být kontinuální, no bohužel u koncernu pravda ukazuje, že po delší jízdě (X hodin) je teplota vyšší než na začátku při ohřátém autě. V případě BMW například zase pocitovou teplotu zvyšuje ohřev středového tunelu pro pohon 4x4, aj. Taktéž hraje roli to, jestli svítí slunce, nebo ne, což stále senzory nedokáží plně kompenzovat hlavně ve chvíli, kdy na něj třeba v létě svítí slunce, ale člověk sedí ve stínu.

Pak jsou tady další vlivy jako je hlad (menší energie = větší sklony k chladu), nebo najezení (více energie, nastartovaný metabolismus = větší sklony k teplu), atd., atd..

A ty další, pro tebe zjevně zbytečná tlačítka pak slouží k proudění vzduchu. Třeba když se ti mlží okno, dáš ofuk okna. Když potřebuješ výhřev zadního okna, taky na to saháš. Když máš třeba mokré boty, nebo je ti zkrátka jen zima na nohy, ale jinak teplo, můžeš si zapnout ofuk nohou a nahoru třeba ventilaci pro čerstvý vzduch tak, aby sis na nohy mohl pustit co nejvyšší teplotu.

A tak dále, a tak dále.. Takže bych si odpustil výlevy typu že naše skupina lidí "neví" a "neumí" a raději bych se zamyslel nad tím, proč tam ta tlačítka jsou a co umí. Pokud jezdíš kolem komína, stačí ti i manuál.

 

  • Líbí se mi 2
  • Díky 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím si že nejezdím jenom kolem komína najezdím dost. Ofuk okna i zadní jsou i na nové octávce mechanické a nastavení teploty je tam slidem pod rádiem což stačí a nevím jak u tebe ale když sednu v zimě do auta tak první horký vzduch fouká na nohy a pak postupně do auta to mi stačí a v létě fouká do prostoru dobře.

Odesláno z mého Pixel pomocí Tapatalk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

teplota se bude upravovat na displaji na té úvodní obrazovce, ne? 

Beru to jako nutnou změnu, kterou nám diktují výrobci nebo někdo jiný. Chci a musím jezdit, tak se přizpůsobím. 

 

Nedělal bych z toho vědu jako v případě diskuzí nafta vs. benzin, 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@_Denis_

Pokud sedíš každej den 8hodin v oktávce tak tě upřímně lituju. Jezdím ročně kolem 100tmm a u žádného z aut v pravidelných intervalech nereguluju tok vzduchu a teplotu. Když pominu faktory jako mlžení oken, zamrzlé sklo a plné auto lidí, tak opravdu nemám důvod s tím nijak zvlášt manipulovat, navíc air care mi přijde, že vzduch dělí poměrně slušně a i na dlouhé trase. 

Editováno: , autor: headerTDI
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj jaký motor bude bezpečnější z hlediska běžného uživatele, nechci tankovat prémiová paliva a extra pečovat o motor. Chci autu jen dávat základní servis - 1.5TSI - začal mne dost odrazovat, samé problémy - cukání, karbonizace do budoucna, nebo 2.0 TDI 110kW? Auto bych chtěl mít minimálně deset let. Budu jezdit z větší části kolem komína, vím že ideální by byl 2.0TSI ale to mi cenová politika škody nedovolí..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 7 hodinami, _Denis_ napsal:

Jo tak skupina lidí, kteří používají klimatizaci, ji nechápe, aha. Protože ony ty ovladače jsou tam pro parádu. Další zábavný výlev. emoji23.png

 

Nejseš tak hloupej, abys nepochopil, jak to headerTDI myslel. Prosím přečti si ještě jednou, co napsal. Obávám se, že princip Climatronicu opravdu značná část lidí nechápe. Hrabe průběžně nesprávně do automatického režimu a pak se diví, co to dělá. U automatické ventilace tam ovladače jsou při běžném použití hlavně pro parádu. Ročně najezdím pouhých 30 tis. km a u automatické klimatizace aktuálního provedení měním jen teplotu a to velmi zřídka. Možná máš nějaké specifické potřeby, možná máš blbě nastavené výdechy, to by asi bylo na delší debatu. To co popisuješ je hodně zvláštní. Fakt se mně neděje to, že když mám hlad, tak je mně zima. Nebývá mně zima na nohy, vždyť tam primárně podle okolní teploty Climatronic topí. A vlastně si ani moc nedokážu mimo opravdu zvláštních situací představit mokré boty. Pokud je venku mokro nebo sníh, tak si vezmu boty do daných podmínek. Ale to už je trochu jiná debata. Podle popisu jseš citlivka a potížista :-)

 

U prvních generací Climatronicu (konkrétně v Roomsteru) jsem pozoroval nesprávné chování v případech, kdy se například jelo při západu slunce na východ. Auto se zezadu ohřívalo, ale senzor byl ve stínu a auto málo chladilo. Co můžu potvrdit byl balanc svítí/nesvítí u panoramatické střechy. To neumí odladit ani u budov, co jsem se bavil s lidma z oboru. Dokud nebyla k dispozci volba intenzity ventilace, tak býval občas při delší jízdě/plném autě vydýchaný vzduch. Ale v aktuálním provedení (a bohužel se s ním setkávám jenom ve SIII) jsem s ním velmi, velmi spokojený.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 7 hodinami, xmen201 napsal:

Ahoj jaký motor bude bezpečnější z hlediska běžného uživatele, nechci tankovat prémiová paliva a extra pečovat o motor. Chci autu jen dávat základní servis - 1.5TSI - začal mne dost odrazovat, samé problémy - cukání, karbonizace do budoucna, nebo 2.0 TDI 110kW? Auto bych chtěl mít minimálně deset let. Budu jezdit z větší části kolem komína, vím že ideální by byl 2.0TSI ale to mi cenová politika škody nedovolí..

 

To asi zatím nikdo neví. Poslední generace TDI byla prakticky bezproblémová, ale pokud budeš jezdit pár km...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Pawouk umístěno následující téma

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...