Přejít na obsah

Škoda Octavia IV


_Denis_

Doporučené příspěvky

Tak dnes jsem vracel O4 110kw tdi ve style, najel jsem s tím od pátku cca 500km. Oproti o3rs tdi, je při ostřejší jízde dost znát že vzádu nemá víceprvek. Typicky při příčné nerovnosti v ostré zatáčce to jakoby uskočí - to stejné, když jsem měl půjčenou obyčejnou o3. Je to dost nepříjemný. Jinak je to vyladěné dobře, podíl na to mají ty malá 17" kola. Nevím na co je tam režim normal/sport u podvozku, když to nemá DCC, co by to mělo měnit ?

Zátah mi přišel pocitově taky na víc než 110kw, ale ve vyšších rychlostech už to tak zajímavé není :-)

Převodovka občas ve vyšších otáčkách sem tam cukne, jednou se mi jí i podařilo nějak zmátnout, že cca 1,5 vteřiny trvalo než přeřadila. Ale nemůžu soudit, teď mám manuál a občas jedu s 8st. automatem v bmw a to je jiná liga.

Matrix světla pěkná paráda, jako když jedete ve dne a nemusíte nic přepínat, až na to že ty cedule kolem silnice, při té intenzitě světla svítí dost, pro oči je to takové nepříjemné.

To kontroverzní nastavení klimatizace - je to vždy jako proužek dole na displeji - tedy jen teplota + výhřevy sedaček. Potom jsou dole solo tlačítka pro výhřevy a ofuk skel. Pak klasicky výhřev volantu a zrcátek, takže v zimě je vše potřebné na jedno kliknutí. V létě asi člověk řeší jen teplotu, takže za mě bych v ovládání klimatizace zase až takový diskomfort neviděl.

Za mě tedy asi zase půjdu do RS tdi, pokud teda ta cena teda nebude mimo. Nepochopil jsem ty slevy, když jsem se prodejce ptal tak lepší cena je při odběru alespoň dvou vozů během 12ti měsíců. Když jsem kupoval O3, tak na ičo bylo jedno, že beru jen jedno auto a dostal jsem 13%.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, Tragedie_v_JZD napsal:
 
tak dneska se ozvali dslsi asi 4...
 
- slevy vicemene vsichni stejne, +/I procento
- jeden z dealeru to dal uplne bez slev (ani cenikova, ani za leasing)
- jeden z dealeru nepochopil kody (poslal jsem vycetku kodu z konfiguratoru - napr.  MEIH5MN, GPC2PC2 atd) a ptal se, co to je..
 
vtipne :)


Mohu poslat přes SZ kde jsem dostal těch 8% ( na běžné verze 10%)+ sleva operák by mohlo být zajímavější při ceně 850tis.
Já poslal vždy odkaz se souhrnem konfigurace, při osobní návštěvě ten jejich kód.
Také už mám vysondováno po metropoli kde je ,,pan prodejce “ a kde-někde pracovat musí.

Jak dopadl @Kamil07 ?

Editováno: , autor: Jan R.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jan R.: Ja jsem dnes dopoledne sel k nam do salonu a ukazal jim tvoji nabidku (komplet zamazane udaje).

Prodejce do toho chvili koukal, pak rekl, ze se poradi a da mi vedet, odpo volal, ze nabidnou to stejne plus gumove koberce, tak ji zitra objednam u nas a nemusim nikam cestovat, coz je super.

Jeste jednou diky.

Editováno: , autor: Kamil07
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, Martin Rušaj napsal:

Koukal jsem se na tu akci 125 a si dělají prdel? 16 kola? 

On se někdo bude cítit nějak méněcenný, nebo sociálně vyčleněný na okraj společnosti, že má jen 16" kola? Hodnotový žebříček dnešní společnosti je opravdu hodně zvláštní..........., nebo je to jen, že to není zrovna IN, taková prdítka, raději kola ala F1?

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo, na 434 tis, ale ono zalezi za co default_biggrin.png pokud ma nekdo omezene finance na takovou sumu, tak jsou lide, kteri radsi zvoli starsi model (nevim co je napriklad na O3 FL v plne z roku 2018/2019 koncepcne 10 let stareho. Asi ze ma kola) ale v hezke vybave, nez mit za kazdou cenu novy, nevyzkouseny model v naprostem socialu. Je to o preferencich. Tak jak s temi koly. Nechapu, proc se tu do nekoho navazet za vlastni vkus a preference. Ja treba osobne bych se v zivote nespokojil s jinou Octavii, nez s benzinovou RS. Nic jineho bych nechtel a dopadne to tak i u ctyrkove, tak jsem zvedav co mi na to rekne Dušan. Nejlepe do toho opet zatahnout F1...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hm, asi úhel pohledu, na konfigurátoru to nevypadá tak zle s těmi 16" koly. Nebyla kdysi Octavia I se 14" koly v základu? A že by to auto, oproti Octavii IV bylo o tolik menší? Ony i obecně zavedené módní trendy asi ovlivňují náš názor, co je a co není hezké, nebo škaredé. 

Jinak, každému se samozřejmě líbí něco jiného, to není nic zvláštního, jenom se ptám, proč se někdo tak moc diví, že Octavia IV 125 má v základu 16" kola.  Co na tom je tak hrozného? Někdo si to koupí, druhý ne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jasně, že jsou v tom i trendy. Co Octavia 1. Vzpomeňme si na čem jezdila 120tka. Vše se vyvíjí. Pravda, že já osobně bych obecně za půl milionu aspoň ty 17tky taky čekal. Na druhou stranu je tento konkrétní příklad takový sociál, že by to možná působilo trochu směšně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo, na 434 tis, ale ono zalezi za co default_biggrin.png pokud ma nekdo omezene finance na takovou sumu, tak jsou lide, kteri radsi zvoli starsi model (nevim co je napriklad na O3 FL v plne z roku 2018/2019 koncepcne 10 let stareho. Asi ze ma kola) ale v hezke vybave, nez mit za kazdou cenu novy, nevyzkouseny model v naprostem socialu. Je to o preferencich. Tak jak s temi koly. Nechapu, proc se tu do nekoho navazet za vlastni vkus a preference. Ja treba osobne bych se v zivote nespokojil s jinou Octavii, nez s benzinovou RS. Nic jineho bych nechtel a dopadne to tak i u ctyrkove, tak jsem zvedav co mi na to rekne Dušan. Nejlepe do toho opet zatahnout F1...

Jj preference. Já O3 nikdy nechtěl za tu cenu vadí mi, že o ty výplně si člověk omačkává loket jako ve Fabii a to byli plasty třeba ve Scoutu za 8kil.
To byl příklad cena velikosti auta od. nemůže tam nikdo čekat Perseusy. Než omezený rozpočet bych to nazval co je ochoten za to člověk dát. Musí se zaplatit pojistka cca.20, sada kol cca.20 nikdo nejde koupit auto za všechny úspory.
Upřimně v ceně 700+ je to auto mimo, na Superb se doplácí 80tKč a to je jiná liga ( srovnání jsem někam dával).
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jasně, že jsou v tom i trendy. Co Octavia 1. Vzpomeňme si na čem jezdila 120tka. Vše se vyvíjí. Pravda, že já osobně bych obecně za půl milionu aspoň ty 17tky taky čekal. Na druhou stranu je tento konkrétní příklad takový sociál, že by to možná působilo trochu směšně.

Naši v 2002 kupovali O1 FL 1.6/55kW Classic s man AC hodně před 400tKč a tuším že byla na 14”, teď aspoň 16”
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A ona měla Octavia I stejně velká kola jako 4. generace? Ta OI na 185/70 R14 měla celkový průměr kola 615mm, OIV má 205/60R16 s 653mm, k tomu je uzpůsoben "výřez" podběhu a daůší věci na autě.

S těmi R16 to vypadá takto:
https://forum.skodahome.cz/uploads/monthly_2020_06/6C09C929-EABB-4258-807E-00E7CEFC4A45.jpeg.416acdccab907ad5ff2b09c1af1e8dcb.jpeg

 

Někomu se to líbí, někomu ne, to ať si každý rozhodne sám. Za mě nejde ani tak o vzhled, no jak se to bude chovat s tak vysokou bočnicí ve vyhýbacím manévru, to chce vyzkoušet. No vzhledem k ceně by ty kola opravdu mohli být větší (na druhou stranu ano, je to základ, a pokud to po slevách vyjde na nějakých 440tis, tak asi proč ne) a ten Golf na R15 bude asi celkem loď...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud Vás posadí do vozu, aniž víte jaké máte pneumatiky, tak kdo z nás dneska pozná (pokud není profesionální závodník), že sedí a jede ve voze s pneu třeba o průměru 16", 17" nebo 18" palců, samozřejmě   při stejném vzorku, profilu a šíři pneu. Při běžném provozu asi nepozná člověk vůbec nic, rozhodně bych si netroufl říct, která je lepší a která horší. Nijak bych neviděl, že by ty jízdní vlastnosti těch 16" byly nějak dramaticky jiné, horší  než těch větších. Nemluvím o komfortu, mluvím o jízdních vlastnostech, když někdo má takové obavy. Ten vyhýbací manévr s vysokou bočnicí jak zmínil Martab,  bude částečně jiný, než u nízkoprofilových gum, na druhou stranu, komfort jízdy u pneu s vysokým profilem je zase o něco lepší. 

Přesto si troufám říci, že při běžné jízdě rozdíl v jízdních  vlastnostech  u 16, 17, 18, 19 palců nebude zásadně rozdílný. Jiné to bude při nějakém extrémnějším ježdění, ale to snad patří tak na autodrom. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 13 minutami, iphonik4 napsal:

Ok tak to mě těší, že aspoň jednou patřím do 1% :)

Tak to Ti gratuluji, asi máš geny pro motoristický sport, nebo to máš celkem natrénováno. Já mám tedy hodně naježděno, ale do té údajné 1% skupiny, se tedy ani náhodou netroufám řadit. Ale proč ne, když se na to cítíš.

 

PS: Asi jsme již trochu mimo téma Octavia IV, takže z mé strany raději končím téma vhodnosti, či nevhodnosti průměru pneu na jízdní vlastnosti. Pokud jsem někoho namíchl, tak pardon...

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...