Přejít na obsah

Škoda Octavia IV


_Denis_

Doporučené příspěvky

Jak jsem pochopil z dřívějších reakcí spousty členů zde na fóru, tak tzv. pesimistické prognózy  a úvahy v automotive oboru, zveřejňované na webu "Autofórum"  není mnohým po chuti. Přesto jsem si zde dovolil dát odkaz na článek, ohledně jejich úvahy vývoje prodejů a výroby, nejen Octavie IV. Minimálně za přečtení a zamyšlení to stojí.

 

https://www.autoforum.cz/predstaveni/prodeje-skody-octavia-se-propadly-takovym-zpusobem-ze-za-horsimi-casy-musime-do-jejich-uplnych-zacatku/

 

 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

autoforum pise strasny blaboly.  dlouhodobe. konstruuji zavery postavene na naprosto nesmyslnych predpokladech.

 

mohl by jim nekdo treba rict, ze v breznu a dubnu 2020 (cili mesicich, kdy podle nich mela byt covidova apokalypsa) se do statistik “prodeju” (cili novych registraci) dostavala auta, objednana davno pred covidem

 

no, a kdyz vetsina vyrobeynch aut zustava na parkovisti, bo ceka na vycpavky dveri, tak jenjasny, ze se neprojevi ve statistikach.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mne pride Autoforum ako jedno z najobjektivnejsich intenetovych medii venujucich sa autam. Nie su voci Skode zaujati ani v pozitivnom, ani v negativnom zmysle, pisu realny pohlad na vec.

 

Kazdy, kto sa v autopriemysle pohybuje uz nejaky ten rok vidi a vie, ze Octavia 4 je pruser. Pruser na kvadrat znasobeny najprv korona krizou a potom problemami zo strany dodavatelov. Pruser menom Octavia 4 sa dokonca u konkurencie spomina ako ukazkovy priklad toho, ako to nerobit. Uponahlane uvedenie nedorobeneho modelu na trh, katastrofalne softverove problemy v celom aute, mnozstvo servisnych a zvolavacich akcii. Auto je na trhu nieco vyse 2 rokov a az teraz sa konecne riesia veci, ktore boli problemove od zaciatku! Najst sukromnu osobu ako majitela je rarita, pravdepodobne kvoli cene ludia siahaju po lacnejsich alternativach; firmy su na tom podobne, mnozstvo operakov po skonceni O3 preslo bud na Scalu v ramci koncernu, alebo ina ine znacky. Malo firem vymenilo O3 za O4 a ked aj tak spravili, tak na zaklade vysledkov roznych statistik v ramci starostlivosti o zakaznika a popredajnych sluzieb je prekvapivo vysoke cislo tych, ktory by si to auto uz znova nevybrali. Predcasne vracanie aut pred ukoncenim leasingu, v pripade Octavie aktualne nic vynimocne. Detto snahy vratit auto po 3 neuspesnych reklamaciach. Takto zle to nikdy s Octaviou nebolo. Osobne ma to mrzi, blizko aut sa pohybujem od konca 90-tych rokov, zazil som vselico, Skoda stale je moja srdcova zalezitost, ale tak, ako som krutil hlavou, ked v minulosti si niekto miesto Octavie zvolil ine konkurencne auto, tak teraz si tukam na celo, ked niekto uprednosti Octaviu pred konkurenciou. Mal som moznost jazdit hadam vsetkymi existujucimi prevedeniami Octavie (okrem predlzenej 1.generacie), ako sukromne auto som od roku 2010 vystriedal 4 rozne Octavie v roznych prevedeniach, ale tak znechuteny, ako som vracal po vikende naspat Octaviu 4 v cennikovej cene cez 40tisic eur, som nebol ani z Dacie Solenza.

 

Sme sice na Skoda fore a v Octavia sekcii, ale urcite by som dal dole ruzove okuliare a postavil sa celom k faktu, ze Octavia 4 ani zdaleka nesplnila ocakavania. V podstate je stastie, ze sa maju moznost vyhovorit na korona krizu a ze je problem s dodavkami dielov, inak by museli priznat, ze to proste nevyslo. Sucasne vedenie ani naznakom nepripusta, ze dakde spravili chybu a stale funguju s hlavou v oblakoch. Argumentovat o uspesnosti modelu tym, ze zakaznici su ochotni cakat na to auto aj 1,5 roka, je vymyvanie mozgov. Ano, caka sa preto, lebo dakto nieco fatalne pokazil na zaciatku.

 

Je tu vobec niekto, kto ma Octaviu 4 ako sukromne auto a presedlaval z Octavie 3? Pridelene firemne auto alebo operak neratam, hladam sukromnu osobu, od ktorej by som rad nejake kratke zhodnotenie tohto "upgradu".

 

Este skusenost z minuleho tyzdna - Octavia vyrobena teraz v aprili, cennikova cena nejakych 38tisic eur a kazdy dotyk nohy o tapacir znamena vrzganie a praskanie (spravil som aj video, mozem prilozit ak je zaujem). Halo vazeni, toto sme tu mali uz v roku 2016-17, to tam vazne nezostal nikto z tych rokov pracovat a nevie, ako navrhnut a vyrobit tapacir tak, aby nevrzgal? Asi to tak bude. Ono staci sa pozriet na TPI a ZDA za poslednych 20 rokov, mnozstvo veci sa po X rokoch opakuje u novsich modelov znova a znova...

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jak souvisi uspech auta s tim, kolik ho ma fyzickych osob? skodovce je vcelku sumafuk, kdo ho od ni kupuje. ta sleduje celkove prodeje a z toho vyplyvajici pritok penez. jestli ho ma koncak nebo firma je ji uplne u pozadi.

 

autoforum ma do objektivity dal, nez blesk a aha dohromady. a nejde jen o skodovky. jde o vsecha temata.  neskutecne snusky blabolu. doslova vylhana temata. fabulace.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Tragedie_v_JZDVyrobcovi je to jedno, ale o uspechu auta zodpoveda to, kolko ludi to auto chce a rozhodnie nie to, ked ti ho niekto nanuti v style "dostanes nove firemne auto a mas na vyber bud Octaviu alebo Octaviu". Predosle Octavie chcel (skoro) kazdy, aktualne mi to pride, ze novou Octaviou jazdi len ten, co musi. Staci sa prejst po nejakom vacsom sidlisku, najst Octaviu 4 bez firemnych polepov alebo polepu "Nahradni vozidlo servisu XYZ" je rarita. Ja strasne rad fotim nieco ako casozberne fotky, tie iste lokality v roznych casoch a ked sa pozriem na niektore parkoviska, co som fotil aj 5-10-15 rokov dozadu, tak je tam mnozstvo Octavii 1, potom Octavii 2, aj Octavii 3. Ale Octavie 4 na sucasnych fotkach tam ziadne nevidim. Kde su potom tie auta, ked je to tak uspesny model?

Editováno: , autor: Igor
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nikoli. o u spechu auta rozhoduje to, kolik se ho prodalo a kolik vydelalo.

 

predstav si, ze budeme mit dve auta. 

 

jedno, seredne, nikdo ho nebude chtit, ale stejne se ho proda milion kusu protoze si ho oblibi firmy a budou ho cpat zamestnancum

 

a druhe, ktere sice budou chtit vsichni, pindalove v diskusich z nej budou v extazi, ale proda se ho  1000 kousku.

 

ktere z nich bude povazovano “uspesne”?  

 

ne, opravdu, to, jestli ho lidi maj dobrovolne nebo nesobrovolne nijak s “uspesnosti” nesouvisi

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Tragedie_v_JZDNerozumieme si. Ja hovorim to, ze sukromna osoba si to auto nekupi, pretoze je mnozstvo inych/lepsich/lacnejsich/menej problemovych aut. Pri predoslych verziach mnozstvo ludia ani nepripustalo, ze by kupovali ine rodinne auto, nez Octaviu. A dnes si tu Octaviu nekupia aj preto, lebo poznaju Honzu/Premka/Karla, ktory Octaviu ma ako firemne auto, furt se mu to s*re a furt je s tim v servisu... Toto mam na mysli.

Vyrobcu zaujimaju pocty a ano, technicky vzate je mu jedno, komu preda. Ale predaj sukromnym osobam by ho mal zaujimat tiez, pretoze na tychto kusoch je vacsia marza - na rozdiel od predajov na ICO, kde je milion roznych cielovych skupin, bonusov a co ja viem akych zvyhodneni (aspon pre SK trh je to tak a podla mojich info aj v CZ je to velmi podobne).

Predaje Octavie 4 zaostavaju za ocakavaniami, vobec nebudem prekvapeny, ked milion predanych kusov zostane len nedosiahnuty sen. Naozaj by ma zaujimalo, kde tie nove Octavie su, pretoze na cestach ich naozaj nie je vidiet.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 31 minutami, Igor napsal:

@Tragedie_v_JZDNerozumieme si. Ja hovorim to, ze sukromna osoba si to auto nekupi, pretoze je mnozstvo inych/lepsich/lacnejsich/menej problemovych aut. Pri predoslych verziach mnozstvo ludia ani nepripustalo, ze by kupovali ine rodinne auto, nez Octaviu. A dnes si tu Octaviu nekupia aj preto, lebo poznaju Honzu/Premka/Karla, ktory Octaviu ma ako firemne auto, furt se mu to s*re a furt je s tim v servisu... Toto mam na mysli.

Vyrobcu zaujimaju pocty a ano, technicky vzate je mu jedno, komu preda. Ale predaj sukromnym osobam by ho mal zaujimat tiez, pretoze na tychto kusoch je vacsia marza - na rozdiel od predajov na ICO, kde je milion roznych cielovych skupin, bonusov a co ja viem akych zvyhodneni (aspon pre SK trh je to tak a podla mojich info aj v CZ je to velmi podobne).

Predaje Octavie 4 zaostavaju za ocakavaniami, vobec nebudem prekvapeny, ked milion predanych kusov zostane len nedosiahnuty sen. Naozaj by ma zaujimalo, kde tie nove Octavie su, pretoze na cestach ich naozaj nie je vidiet.

 

ja teda nevim. ale o4 pozkavam vic, nez dost. na to, ze cely jejich

prodejni cyklus maj mizerne podminky - at covid , nebo valka apod.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 42 minutami, Pawouk napsal:

K tomu bych jenom dodal, že v ČR měla OIV v roce 2020 počet registrací 19 091 a v roce 2021 už jenom 14 007...

Pointa? Jak dlouho byly v roce 20 zavřené fabriky oproti roku 21? Kdy začala čipová krize? Rušili se snad v roce 20 směny, přesčasy apod.? Tohle snížení registrací v 2021 oproti 2020 se týká všech modelů napříč koncernem a tyhle samotná čísla o Octavii jako takové neříkají vůbec nic. 

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 

Porovnávat kvalitu auta (nebo jakéhokoliv produktu) podle diskuzních fór je velice zavádějící. To, že se tu vyskytne pár (max) desítek jedinců, kteří mají problémy, tak nikde nevyváží a nejsou vidět stovky a tisíce, kteří si spokojeně jezdí a nemají potřebu někde ventilovat své nadšení. Prostě auto používají a jezdí, neřeší. Takže to, že "Franta říkal, že Lojza říkal, že Pepík četl někde na fóru, že...... je pro mě jen takové blablabla, bez jakékoliv hodnoty... 

Není třeba si nic nalhávat, nájezd výroby O4 se moc nevyvedl, ale je dáno hlavně i tím, že Škodovka je "naše" a je jako na pranýři před celým Českem, a každý ji bedlivě sleduje, ať už protože jí fandí, nebo (typický "čecháček") čeká na každé škobrtnutí, které pak (opět jen zkušenosti z doslechu) pomlouvá a zveličuje na diskuzích. Zajímají někoho problémy Renaultu, Dacie nebo Mazdy? Tyhle články by nikdo nerozklikl. Zato titulek "Další problémy O4, co ji trápí tentokrát?" zajistí tučné zisky z prokliků na reklamy.

 

A to, že je plno jiných konkurentů, kteří jsou lepší než Octavia? Rád bych si přečetl ten seznam a jejich srovnání - bez jakékoliv ironie. Před pořízením naší Rosničky jsem procházel konkurenci a je pravda, že každý z nich uměl něco lépe nebo byl levnější, nebo silnější motor, ale svou komplexností a univerzálností je podle mě O4 bez konkurence. Nic nedělá skvěle, ale všechno dělá výborně, že ostatní bez problémů předčí. Navíc třeba ve verzi RS a Combi je to pro mě dokonalý rodinný vůz. A že stojí přes milion? No protože kvalita toho je na takové úrovni... 

 

Předpokládám, že mě teď někdo označí za posluhovače Škodovácké propagandy, ale já si opravdu nemohu stěžovat a jsme z auta nadšení. Auto funguje na jedničku, výbava parádní, motor na 1*, silný, ale zároveň úsporný, když člověk neblázní... Design je subjektivní, ale pro mě nejhezčí škodovka...

 

Ukažte mi kombík, který bude tak dobře vybavený, prostorný, pohodlný jako  RS na DCC (ať už v TSI nebo TDI) a zároveň pokud někdo má potřebu, neudělá ostudu ani na okruhu a stojí tolik co RS?

 

Edit:

Tak jsem si přečetl ještě článek, který taky rozvířil takovou diskuzi... No, podle mě typický článek na víkend podle receptu: Vezmeme milionkrát omleté téma, sepíšeme k tomu 2 až 3 odstavce, které neřeknou nic nového, naplníme je svými pocity a tím, co chce majoritní část čtenářů slyšet a hlavní ingredience nakonec! Do titulku musíme dát slovo "Škoda" a ideálně ještě Octavia...

Navíc je celkem zábavné, že se autor článku diví, že Škoda šponuje ceny a na druhou stranu vyzdvihuje to, jak je vysoká inflace. A nejsou ty vysoké ceny náhodou kvůli inflaci? Jestliže se Škodě zdraží veškeré materiály energie o více než desítky, někdy až stovky procent, tak je přece logické, že se to musí projevit na ceně finálního produktu. Navíc podle mě neexistuje auto, které by bylo více postižené čipovou krizí  (nehledě na to, co ji způsobilo) + problémem s dodavateli (výplně). I přesto se vyrábí v množstvích, které by ji, podle mě, většina automobilek záviděla. To, že nemohou být dodány k finálním zákazníkům a sjíždí zatím na parkoviště je ale problém no.

 

V 6. 5. 2022 na 22:20, Jan R. napsal:

@JirikHLse ptal na kola Lyra na OVI, tak pro představu

 

7D21CB24-2093-4B81-8F01-78EBECA73D9F.jpg737E396B-48BE-4C39-AC2A-7FECEDBF87B5.jpg

@Jan R.Děkuji Honzo za fotky. úplně to v té nynější diskuzi zapadlo :D

Fakt nevypadají nic moc. Malý a v té černé úplně zanikne jejich design.

 

Editováno: , autor: JirikHL
překlepy a doplnění
  • Líbí se mi 2
  • Pozitivní 4
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

9 hours ago, Igor said:

@Tragedie_v_JZDNerozumieme si. Ja hovorim to, ze sukromna osoba si to auto nekupi, pretoze je mnozstvo inych/lepsich/lacnejsich/menej problemovych aut.

well, Ja si O4 kupujem ako sukromna osoba. Do uzsieho vyberu sa dostala Toyota Corolla TS (v sumare, interierovo male a debilne designovane), Mazda 6 (end of life a stara platforma) a Mazda 3 (viac mensich veci, ale vo vseobecnosti skoncila tesne na 2. mieste). Korejca nechcem, crossover/mpv/suv tiez nie, francuzske ufo auta ma neoslovuju. Po mesiaci laborovania a vozenia sa na roznych autach som objednal O4. Aj z dizajnoveho hladiska ma proste Kabanova skola bavi. 

 

Nevravim ze nulty a prvy rok vyroby nebol problematicky, ocividne si mali nechat cas na debugging. Ale evidentne sa problemy stabilizovali a zrelost auta uz je tam, kde mala byt pri starte. Je to vsak nieco, s cim som ochotny zit a sem tam si zabehnut na software update (mozno je to uchylka, ale aj Windows Vista povazujem za podareny OS).

 

TL;DR: Objednal som si ju na sukromne pouzitie s plnym vedomim vsetkych problemov ktore sa do tej doby vyskytli.

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Igor Já taky objednal Octu (RS) jako FO. A bude nás tu víc. Vybíral jsem dlouho, a od objednání jsem měl do teď dalších 11 měsíců čas na přemýšlení, jestli bych nekoupil něco jiného - hele a nekoupil. Objednával jsem v době, kdy se ještě dávaly slevy, takže je fér, aby se porovnávala moje kupní cena, za téměř plnou výbavu Octavie. A za ty peníze (pod 900K) jsem zkrátka nenašel konkurenta, který by měl 250 koní, takovou výbavu, 600 litrů kufr, teda auto, který by umělo pobavit, nadchnout výbavou i vzhledem a zazlobit tak dobře, jako odvést ekonomicky rodinu na dovolenou. 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přidám taky trošku do mlýna. Už jsem přeci jen oslavil výročí od objednání a stále čekám 😀. Mám objednáno 2.0 TSI 140 kW. Přesně jak píše @Rapid1.0. Hravé auto, živé, prostorné a i úsporné, vybavené a poměrně hezké. Už mě čekání nebavilo a začal jsem pokukovat po Hyundai i30 Sportback (menší auto a lehčí, ale přes 200kW, takže živější). Nicméně výbava, jenom předokolka, menší prostor. 

RS nemohu a nechci. Za prvé jsem starší, tak nechci tvrdý podvozek na úzkoprofilových kolech. Ale především mám na zahradu prudký nájezd a OIII i OIV (zkoušel jsem) jsou asi 1 cm nad hranou asfaltu. RS má podvozek snížený o 2cm ....

Takže poslední nejsilnější klasickou limuzínu. 

Po OIII, kdy jsem byl doslova nadšen, jsem se rozhodl i nadále čekat na OIV. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To pomalu z posledních příspěvků vypadá, že kromě koncernu VW AG neumí  už asi nikdo udělat dobré, takříkajíc univerzální  auto? Ale umí a vyrábí, akorát se to mnoha výrobcům již nevyplatí sem do Evropy vozit a homologovat. Nesměřuje to snad až k tomu, že při otázce na koupi dobrého auta, nám bude odpovězeno "ano, ale je tu ke koupi jen Octavie a k tomu jen elektrická"! To budou časy, už se těším. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@DušanV Tak samozřejmě výběr je širší a pokud někdo preferuje jednu z věcí, které jsem psal výše (cena, podvozek, motor, postor, "high class" image ...) tak si koupí auto jiné. Ale z mého pohledu je "král univerzálnosti" nebo chceme-li "královna kompromisů" ta všemi proklínaná a zatracovaná Octavie. 

 

Ale 100 lidí / 100 chutí - preferencí... Naštěstí máme stále na výběr

Editováno: , autor: JirikHL
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@DušanVBereš si to asi zbytečně moc osobně.

Chce li někdo O IV ať si ji koupí, nechce li ji ať ji nekupuje.

Vzhledem k cenám v celém spektru podobně velkých a vybavených vozů už stejně není co vybírat, tedy myslím to tak, že pokud chceš něco silnějšího tak je RS jedním z mála vozů, které se dají ještě pořídit okolo milionu korun. Jestli je to hodně za Škodu, potažmo za Octavii musí každý zvážit sám za sebe.

Na druhou stranu ne každý přizná veřejně, že má jeho vybraný vůz nějaké potíže, respektive bude tvrdit že mu je to tak nějak jedno.

Každopádně nelze soudit z dosavadních čísel prodejnosti O IV, když je situace taková jaká tu je poslední dva roky, nevyjímaje další ještě tragičtější problémy současnosti. Myslím, že s nejvyšší pravděpodobností vyšší prodejní čísla, jenž byly před covidem už nepřijdou. A to nejen u nás v ČR.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No co jsem teď procházel, tak to vypadá stejně. Navíc když si otevřu "garáž" v konfigurátoru, tak poslední konfigurace jsou platné stále. Když byla změna v ceníku, tak se u nich objevilo "platnost konfigurace vypršela". Takže celkem příjemné překvápko...

 

EDIT: Tak jsem narazil i na nepříjemné překvápko... Aspoň pro mě teda... Mamba se začala dávat zadax i ke Sportline výbavě. Oni prostě nedokážou nechat nějakou barvu pouze pro RS :( . 

Editováno: , autor: JirikHL
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...