Jump to content
_Denis_

Škoda Octavia IV

Recommended Posts

Pánové, prosím, netušíte kdy bude v konfigurátoru, možná to padlo, možná ne. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 12 minutami, PetriCZECH napsal:

Na druhou stranu se mi líbí, že oproti konkurenci Škoda zavedla ten USB-C konektor u zrcátka pro kameru do auta - to jsem ještě jinde neviděl a docela to kvituji....

 

To je sice super, vzhledem k rozšíření autokamer to dávno měli dělat všichni výrobci, jenže absence USB konektoru pro kameru nebyl neřešitelný problém. Přesun praktických ovládacích prvků někam na obrazovku infotainmentu žádné alternativní řešení nemá.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@j57 Pokud by Škoda udělala Simpy function do hlasového ovládání: "Hej Lauro, zapni klimatizaci na 22 stupňů", tak jsem s absencí kroutíků docela v pohodě.

Stejně tak ten joystick na DSG převodovku - jak často s ním člověk v reálu kvedlá? Já moc ne a uvítám víc prostoru pro odkládání věcí....

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 4 minutami, ArateR napsal:

Pánové, prosím, netušíte kdy bude v konfigurátoru, možná to padlo, možná ne. 

 

Bude spolu s ceníky, nejpozději do konce listopadu.

 

 

před 27 minutami, j57 napsal:

Podle prvních videí to vypadá, že Škodovka zavedla několik nových "simply stupid" řešení. Největší nesmysl je absence praktických otočných kruhových voličů klimatizace, které šly používat aniž by řidič zastavil a čuměl do obrazovky infotainmentu. Stejná výtka patří k řadicí páce převodovky DSG nově nahrazené malým (zřejmě bezpolohovým) přepínačem. A ten dvouramenný volant vypadá fakt divně, i když to je otázka vkusu. Možná že už škodovka tolik neklade důraz na praktičnost auta. Pokud to tak skutečně je, třeba tuhle díru na trhu zaplní konkurence.

 

Škodovka nic takového nezavedla. Všechno, co popisuješ jsou koncernová řešení, která už jsou použitá jinde.

Ať je to joystick pro automat(Porsche, VW), dotyková tlačítka pro ovládání světel (VW), HUD displej, nebo ovládání klimy v Infotainmentu atd.

Navíc upřímně nevím co na klimě nastavuješ. Já mám v autě automatickou dvouzónu, při nastartovaní nastavím akorát teplotu a jedu. Vůbec na to nešahám celou dobu.

Co má unikátní je dvouramenný volant, smetáček do dveří atp.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Yogg To je snad slovíčkaření ne? Zákazníkovi je vnitřní organizace koncernu VAG v podstatě ukradená. Zda museli použít všechna tato řešení z golfu by jistě byla otázka na zajímavou diskuzi.

 

Klimatizaci je občas potřeba korigovat. Navíc zejména v zimě, nemáte-li zamlžená okna, lze používat jenom větráky v manuálním režimu a topit. Klimatronic ma víc režimů než jen automatický. Určitě tam nejsou na okrasu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jako klidně, ať si to mají dotykové, když to tak skvěle vymysleli, s tím už asi nic neuděláme, nicméně se opravdu "teším" na tu "barevnou" hudbu, jak se mi v zimě, vlivem změny teploty ze zimy na teplo po nastartování auta rozezvučí dotyky všude možně jen proto, že si dotykové plošky zvykají na změnu teploty. Snad nám nebudou auta kvůli tomu na silnici blikat a klimatizace se sama měnit apod., jako se např. nyní rádi snaží ladit, přepíná se atd. - jako se tomu děje v mém autě teď, než si teplota "sedne" :-D

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Martin Rušaj said:

Četl jsem, že klokani motor už v nových autech nebude. Ani se nedivím.

Ak narazas na 1.5 tsi tak podla toho co bolo uvedene aj v tomto vlakne aj podla toho co je tu: https://autobible.euro.cz/skoda-octavia-iv-2020-technicke-udaje-vsech-motorizaci/ tak 1.5 TSI bude ale akurat len v manuale pre "standardnu" verziu.

Edited by trek11

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samozřejmě že bude 1.5 TSI...

image.thumb.png.427f7f08d0fb911bc943ca024a1b01e8.png

 

@PetriCZECH Tak potom máš v autě něco špatně, rozhodně by se ti to nemělo samo přepínat. Nebo snad když vyjdeš z vytopené budovy ven s mobilem v ruce, tak se taky sám "přepíná"?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Martab: trojkové Octávky (hlavně Columbus) to opravdu dělají, než se vytopí. Mohu potvrdit, není to jen u něj. Jsou toho plná fóra. Ja na záruku nechal měnit displej, nový to děla znatelně méně ale občas také. V autorizáku mi v zimě názorně předvedli, že je to bohužel normální.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je rozdíl přecházet z tepla do zimy a naopak ze zimy do tepla - schválně si zkuste nechat v mrazu mobil za oknem a ráno si jej zase vyzvedněte - budete koukat, co Vám bude vyvádět, když se začne pomalu rozehřívat na pokojovou teplotu - pokud už nebude třeba i vybitý :-D :-D :-D

 

Z výše uvedeného vyplývá, že jsem opravdu zvědavý, jak se u takového vozidla vybaveného převážně dotykovými prvky, které bude půl dne vystaveno mrazu, budou tyto prvky chovat, jak začne rozmrzat... ale jinak ano, třeba už je to lepší, berte, že mám v autě Amundsena z roku 2014....

EDIT: @iphonik4 - díky za podporu :-)

Edited by PetriCZECH
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zmiesane pocity,kazdopadne ujde,ale pre mna do prichodu RS TSI 4×4 manual nie velmi zaujimava.

Edited by ritch

Share this post


Link to post
Share on other sites

to ze je klasickej 1.5tsi bez dsg z toho jsem hodne rozladen. Po novym roce si mam vybrat novy sluzebak a tohle me hodne stve. Na 2.0Tsi nedosahnu budgetem a jeho spotreba se nelibi vedeni. Ja snad budu muset jit do scaly :( Tohle je fakt pro me fail.

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 59 minutami, iphonik4 napsal:

A ví někdo zdali TSI RS 4x4 bude?

no reálně pochybuju,  to nechají golfu R a Cupře R.. fleet chce naftu a 4X4 rs ;)

Edited by kokta7

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 43 minutami, Dixik2 napsal:

Yogg:: Půjde vyhřívané čelní sklo s HUD ?

 

Podle všeho ano. Ve Style je vyhř. sklo už v základu a HUD jde přidat jako extra. V ambition HUD není, sklo jako extra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@PetriCZECH Když už to chceš brát takto, tak ano, z tepla do zimy a opačně je to něco jiného, ale taky je něco jiného skoková změna teploty a pozvolná. Pokud to toto opravdu dělá, tak je špatně nastavené proudění v autě a Climatronik potom neumí uhlídat vlhkost a vysušit vzduch který vhání do interiéru a tím se povrch LCD dostane dostane pod aktuální rosný bod. Já mám zkušenost jen po Amundsena, potom beru zpět.

 

@bicista Však 1.5 TSI s DSG bude, bude to tedy nějaký ten "e-tec". To není hybrid, počítám, že to bude mít nějakou "pomoc od alternátoru" při rozjezdech, popřípadě to bude umět vypnout motor při plachtění (jako Golf 1.5 TSI 96kW EVO). Víc bych si od e-tec nesliboval. A pokud to budeš mít jako služební, tak tě asi nemusí ani moc trápit spolehlivost :)

 

EDIT:

Jak se probíralo to dotykové ovládání klimatizace, tak podle tohoto by měla dostat v základu klasickou manuální, to bude teprve super ovládání...

Citovat

Octavia IV nabízí celkem trojici různých provedení klimatizace. Standardem je jednozónová bez senzoru teploty, které sekunduje dvouzónová pro vyšší výbavy. Horkou novinkou mladoboleslavského kompaktu je klimatizace třízónová, takže si teď cestující vzadu regulují teplotu separátně.

https://www.auto.cz/osm-veci-ktere-nova-skoda-octavia-dostava-vubec-poprve-a-jedna-kterou-prekvapive-ne-132000?utm_source=facebook&utm_medium=dave

Edited by Martab
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak to si nemyslím....

 

Nastavování klimatizace probíhá vždy dotykově, ať už máte řešení jednozónové bez senzoru teploty, dvouzónové či třízónové s nezávislou regulací teploty vzadu (to je rovněž novinka).

https://www.auto.cz/nova-skoda-octavia-4-oficialne-prohledli-jsme-ji-nazivo-do-posledniho-detailu-bude-to-hit-131971

 

A jako základ beru Active a tam se dle zdroje uvádí:

 

Active, které by mělo vyjíždět na litých 16palcových kolech. Ve standardu bude digitální přístrojový štít s úhlopříčkou 10,25 palce, dvouzónová automatická klimatizace, elektrické ovládání bočních oken, elektronická parkovací brzda, sedm airbagů včetně kolenního pro řidiče, bezklíčové startování či LED světlomety (potkávací, dálkové i denní svícení). 

https://www.autorevue.cz/nova-skoda-octavia-iv-2020-uz-jsme-v-ni-sedeli-superb-muze-blednout-zavisti

 

EDIT: pak ale samozřejmě nechápu, kde by jako základ měla být ta jednozónovka - tady se zdroj asi upsal a myslím, že Active bude mít tu jednozónovku.

Edited by PetriCZECH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uvidíme, co tam nakonec bude, no pokud bude manuální (bez senzoru teploty), tak to ovládání bude tedy...

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 5 hodinami, Michal Tvrdík napsal:

@j57 Pokud by Škoda udělala Simpy function do hlasového ovládání: "Hej Lauro, zapni klimatizaci na 22 stupňů", tak jsem s absencí kroutíků docela v pohodě.

Stejně tak ten joystick na DSG převodovku - jak často s ním člověk v reálu kvedlá? Já moc ne a uvítám víc prostoru pro odkládání věcí....

"...Zapínám navigaci do ulice Stupňová." Kdyby aspoň dostala ty dotykové plošky na teplotu, ale koncernová hierarchie nepustila. S voličem souhlas.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 4 hodinami, PetriCZECH napsal:

Je rozdíl přecházet z tepla do zimy a naopak ze zimy do tepla - schválně si zkuste nechat v mrazu mobil za oknem a ráno si jej zase vyzvedněte - budete koukat, co Vám bude vyvádět, když se začne pomalu rozehřívat na pokojovou teplotu - pokud už nebude třeba i vybitý :-D :-D :-D

 

Z výše uvedeného vyplývá, že jsem opravdu zvědavý, jak se u takového vozidla vybaveného převážně dotykovými prvky, které bude půl dne vystaveno mrazu, budou tyto prvky chovat, jak začne rozmrzat... ale jinak ano, třeba už je to lepší, berte, že mám v autě Amundsena z roku 2014....

 

OMG, ty mluvíš o nějakém komerčním produktu za pár šupů, kde není potřeba, aby dotykové prvky nefungovaly v nějakých extrémních klimatických podmínkách.
Vždyť to není nic nového, to je jako by jsi mluvil, že ti nějaká hadice v teple povolí, nebo mrazu praskne. V konstrukci automobilů se proto používají zcela jiné technologie, než pro nějaké domácí použití. Aby právě vydržely takové extrémní namáhání v různých klimatických podmínkách.

Ani by mě nenapadlo, že si někdy takovou kravinu tady přečtu :-( To jsi se zrovna probudil? Nesrovnávej prosím auto s nějakým blbým smartphone....

 

Btw. i těch největších mrazech mě můj zcela dotykový Columbus (O3FL MR2018)  chodí (i na dotyk) zcela bez problémů (!!), a "nijak nevyvádí"...

  • Upvote 1
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...