Přejít na obsah

Ventilátor topení - měnící se otáčky


ZdenekH1

Doporučené příspěvky

Zdravím. Mám Rapida asi půl roku a všiml jsem si, že se občas zvýší nebo sníží otáčky ventilátoru topení v kabině (poslechově). Mám pouze čtyřpolohové mechanické ovládání stupňů rychlosti, žádný Climatronic. Dneska jsem se více zkoumal co se děje a zjistil jsem že je to závislé na plynovém pedálu. Když jedu pri konstantních otáčkách motoru a přišlápnutém pedálu plynu jsou otáčky konstantní, když ale plyn uberu nebo sundám nohu z plynu otáčky se krátkodobě zvýší. Možná to souvisí s napájecí soustavou 12V a nastavením regulace alternátoru. Je to normální stav? P Ve staré Fabii I jsem ten rozdíl neměl.

Díky všem za odpovědi.

ZdenekH1

Editováno: , autor: ZdenekH1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 1 rok později...

Dobrý den. Přesně tohle samé se mi děje na mém rapidu. Mám půl roku starý 1.0tsi, 70kw. Když jedu konstantní rychlosti, nebo stojím, tak se nic neděje, ale když jedu městem, tak se otáčky při sundání nohy z plynu mění na vyšší. Je to otravné. Reklamoval jsem to u prodejce a jemu výrobce odpověděl tohle - '' 

Dobrý den, jedná se o téma které je u vozidle Rapid normální stav techniky.

V deceleraci je aktivní funkce rekuperace brzdné síly motoru do elektrické energie pomocí zvýšení výkonu alternátoru

(zvýšení výkonu výroby palubní energie resp. mírné zvýšení palubního napětí může mít vliv právě na otáčky ventilátoru).'' Myslím, že úplně normální to není a že stačilo jinak udělat zátěžový regulátor na altiku. Jeden kamarád, který už ve Škoda servise nedělá říkal, že když vyměnily altik za silnější a Aku za silnější, tak bylo po problému. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 3. 4. 2017 na 8:09, ZdenekH1 napsal:

Zdravím. Mám Rapida asi půl roku a všiml jsem si, že se občas zvýší nebo sníží otáčky ventilátoru topení v kabině (poslechově). Mám pouze čtyřpolohové mechanické ovládání stupňů rychlosti, žádný Climatronic. Dneska jsem se více zkoumal co se děje a zjistil jsem že je to závislé na plynovém pedálu. Když jedu pri konstantních otáčkách motoru a přišlápnutém pedálu plynu jsou otáčky konstantní, když ale plyn uberu nebo sundám nohu z plynu otáčky se krátkodobě zvýší. Možná to souvisí s napájecí soustavou 12V a nastavením regulace alternátoru. Je to normální stav? P Ve staré Fabii I jsem ten rozdíl neměl.

Díky všem za odpovědi.

ZdenekH1

Dobrý den. Mám stejný problém. Jak jste to vyřešil? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Tak už se mi taky podařilo tento jev vysledovat ... mám klasickou klimu, nikoliv climatronic. Začínám mít podezření, že by to mohlo být všechno propojené s nabíjením, jak se uvádí výše. Auto bylo kdysi na svolávačce (tuším 90K1), kde se mj. nabíjení řešilo, v zimě mi auto pořád píše, že akumulátor je skoro úplně vybitý, start/stop se zapíná jen po dlouhé jízdě, jinak je neaktivní s vysvětlením "vysoká potřeba energie pro vozidlo".

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...