Přejít na obsah

Superb III alebo Passat


darkproject

Doporučené příspěvky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Novy Leon je dobre auto, maju tam pekne farby aj sportovu vybavu ale nebude o moc vacsie ako moja aktualna Volkswagen Jetta.

 

Byvam a pracujem v Ingolstadte  cize vacsinu roka klasicky mestsky zivot auta. Cez vikendy ale vylety po okoli teda aby sa pohodlne zmestil bicykel alebo hokejova vystroj v zime.

Cca kazde dva mesiace potom cestujem domov na slovensko na predlzeny vikend a tam potrebujem pomestit batozinu, dieta kocik a pripadne tu hokejovu vystroj :)

 

Takze potrebujem priestranne auto aby som s batozinou nemusel pri ukladani hrat tetris ako teraz pri mojom sedane.

 

Tiez moja poziadavka aby bolo auto tichsie ako terajsie a tiez pohodlnejsie pri jazdach po zlych cestach (hlavne na svk :) ) Vela som cital ze je Passat az moc tvrdy?

 

Ked uz dam tolko penazi tak by som bol rad aby to auto nevyzeralo ako stovky inych firemnych vozitok. Tak preto tie sportove vybavy. Passat bez R-Line vybavy vyzera mega nudne, podla mna.

 

Obe auta maju progresivne riadenie, co som velmi chcel.

Hlavne sa mi paci ze maju krajsie sportove volanty odlisne klasickych volantov ktore najdes uz uplne vsade od Pola / Fabie vyssie

 

Velmi dolezite su pre mna sedadla, aby padli na postavu ako uliate a to pri Superbe splnaju jedine Sportove sedadla ostatne mi pridu ako sice pohodlne ale kresla uplne bez bocneho vedenie. Pri Passate Top-komfortne ergo sedadla su klasicky suprove.

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jezdil s oběma vozy a mezi oběma jsem vybíral, ale měl jsem velký budget.

Passat nebyl v r-line, tak nedovedu posoudit konkrétní sedačky, ale v superbu ve sportline mi moc hvězdné nepřijdou.

Nakonec jsem si vybral superba, protože jsem nechtěl combi.

 

U Tebe s ohledem na budget bych ještě zvážil novou octavii rs v benzínu, tam není třeba utrácet za dodatečnou výbavu a pojedete to hezky a že to bude brát o litr a půl víc než 1.4 za to stojí:-)

Pokud by ale rozhodnutí bylo pouze mezi těmito dvěma vozy, tak bych šel asi do Superba

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Zadar chlapi,

 

nikde jsem tu nenašel diskuzi na téma rozdíly mezi liftbackem a kombi? Vyplatí se vůbec provedení kombi? Předpokládám, že hlavní rozdíl bude v jízdních vlastnostech a komfortu? Kombi možná nabídne praktičtější stahovací roletu, ale co dál? Kufr stejný....

 

A otázka druhá. Pokud by jste měli porovnat nebo se rozhodnout pro Superba III vs Passata B8, co by jste více preferovali. U Passata mě nejvíce přesvědčuje čistě subjektivně o třídu lépe zpracovaný interiér a lepší sedačky (parametry mé maličkosti 190/98kg). Přeci jenom interiér a pohodlí je pro mě zcela zásadní a exteriér zas až tak neřeším. Jde mi především o komfort. U Superba mám pocit jako bych seděl v nafouknutější Octávii :-) Co jízdní projev? Zajímají mě hlavně srovnání v provedení Superb liftback vs Passat sedan.

 

Preferuji 2.0TDI/150k s předním pohonem.

 

Předem díky za jakékoliv info,

 

Zdeněk

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Záleží co preferuješ po stránce designu, u mě třeba vítězí kombi. Kufr sice stejný, ale kombi má třeba navíc vychytávky jako dělící síť (volitelně), střešní ližiny, schránky mezi podběhy v kufru namísto otevřených přihrádek a v neposlední řadě třeba více prostoru nad úrovní plata, což se pro rozměrné předměty hodí. Jízdní vlastnosti budou nepříliš patrné, ani jedno už není sporťák, u Passatu ale v tomto hledisku určitě vyhraje sedan, u SIII například combi, protože je otvor menší než u liftu.
Navíc třeba Passat combi vs sedan je dost odlišný od SIII..
Osobně bych ale dal přednost Passatu (a ve firmě ho budu na podzim objednávat), přesně z důvodů které píšeš - lepší interiér, zpracování, systémy.. Superb bude vždy očesaný Passat a jediný relevantní důvod může být buď designová preference, nebo láska ke značce, jiný důvod najít nemůžu :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nafouknuta Octavia je pro interier prilehavy termin. Prostor nad roletkou kufru je vcelku zanedbatelny i u combi, dost me to prekvapilo. Markantni je to pri pohledu na vnitrni stranu vika kufru. Viko ma neco jako vzperu. Ale musis si to prohlidnout v realu sam.

 

Mimochodem zaviratelne schranky za podbehy ma i liftback.

Editováno: , autor: bojler
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, BUBUBU napsal:

Zadar chlapi,

 

nikde jsem tu nenašel diskuzi na téma rozdíly mezi liftbackem a kombi? Vyplatí se vůbec provedení kombi? Předpokládám, že hlavní rozdíl bude v jízdních vlastnostech a komfortu? Kombi možná nabídne praktičtější stahovací roletu, ale co dál? Kufr stejný....

 

A otázka druhá. Pokud by jste měli porovnat nebo se rozhodnout pro Superba III vs Passata B8, co by jste více preferovali. U Passata mě nejvíce přesvědčuje čistě subjektivně o třídu lépe zpracovaný interiér a lepší sedačky (parametry mé maličkosti 190/98kg). Přeci jenom interiér a pohodlí je pro mě zcela zásadní a exteriér zas až tak neřeším. Jde mi především o komfort. U Superba mám pocit jako bych seděl v nafouknutější Octávii :-) Co jízdní projev? Zajímají mě hlavně srovnání v provedení Superb liftback vs Passat sedan.

 

Preferuji 2.0TDI/150k s předním pohonem.

 

Předem díky za jakékoliv info,

 

Zdeněk

 

 

U passata jedině combi, ta prdelka sedanu mě štvala nehorázně.. i přes slušné rozměry kufru je ta díra na mrtvici. U S3 designově vítězí lift (alespoň u mě).

 

B8 jsem měl přesně v tvé konfiguraci - 110kw a předokolka, bluemotion. Normálně jsem s tim jezdil do 4,5l, výjimka nebyla ani spotřeba 3,6l apod. Výkonově super auto, bez močoviny. Interiér lepší jak v superbu není, je to srovnatelné. Čistě subjektivně se mi interier S3 líbí víc. U S3 jsou super světla s vykrýváním, to passat nemá, i když jsou světla fullLED, chybí tomu ten matrix. A S3 designově agresivnější, v mém tématu jsou fotky. Mám je vyfocený pro porovnání i vedle sebe.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 7 hodinami, michal2009 napsal:

U passata jedině combi, ta prdelka sedanu mě štvala nehorázně.. i přes slušné rozměry kufru je ta díra na mrtvici. U S3 designově vítězí lift (alespoň u mě).

 

B8 jsem měl přesně v tvé konfiguraci - 110kw a předokolka, bluemotion. Normálně jsem s tim jezdil do 4,5l, výjimka nebyla ani spotřeba 3,6l apod. Výkonově super auto, bez močoviny. Interiér lepší jak v superbu není, je to srovnatelné. Čistě subjektivně se mi interier S3 líbí víc. U S3 jsou super světla s vykrýváním, to passat nemá, i když jsou světla fullLED, chybí tomu ten matrix. A S3 designově agresivnější, v mém tématu jsou fotky. Mám je vyfocený pro porovnání i vedle sebe.

 

 

Michale díky za názor! 

No já nemám samozřejmě srovnání s led, mám je na OCIII FL a nemohu si je vynachválit (pouze na můj vkus svítí na potkávačky krátce, ale to jsem se zde ve fóru dočetl, že budou pravděpodobně špatně seřízené, tak zkusím s tím zajet do servisu), tak předpokládám, že v Passatu by to němel být propadák v kombinaci s dynamickým přisvětlováním a dynamic light assist umožňujícím trvalé svícení dálkovými světly (i když u DL ani na fóru Passatu nepanuje jednotný názor na jejich 100% spolehlivost, myšleno, že tě častěji problikávají protijedoucí vozidla kvůli oslnění). Co mě spíš u Passatu ve spojitosti s LED technologií nemile překvapilo, že je mají za příplatek 25.500 + dynamické svícení + 13600 a dynamic light assist + 11.500 nebo je máš záladní pasivní LED v paketu Business. A v základu pouze halogeny, nechápu... Superb ve výbavě STYLE denní led + BI-Xenony, zadní led, OCIII FL ve STYLU také LED. Respektive rozumím, je potřeba zákazníka pořádně podojit :-)

 

Jak jsem psal výše exteriér je hodně individuální na názor, ale to už to bylo mnohokráte zmíněno. Agresivnější a na pohled líbivější je Superb, souhlas (dříve se mě více líbil combi teď lift), ale jak ho častěji vídávám na silnicích a porovnávám s Passatem, tak se mi ten Passat začíná více líbit (takový uhlazenější, distignovanější) a v bílém sedanu je to prostě elegán! Nicméně zcela zase souhlasím, že to provedení sedan bude jeho největší praktickou slabinou (mám rodinu s dvěma dětmi) a lift u Superba je mega praktická věc. Možná tím bude trochu trpět jízdní komfort z hlediska tuhosti karoserie, ale předpokládám, že když nebudu mít bezprostřední porovnání tak stejně kulový poznám :-)

 

Jak subjektivně vnímáš provedení kůže Superb vs Passat? Páč kůži s provětrávanými sedačkami rozhodně v autě chci mít.

 

A na závěr mých úvah než to vše podrobím testovacím jízdám, je finanční stránka. To co si navolím do Superba jsem u Passatu řádově o 40tis. výše.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 8 hodinami, PistaTT napsal:

Na passate ti nebude vadiť, že je to len sedan? Kufor veľký, ale prístup k nemu??? Nezvažoval si radšej Arteona?

 

Ahoj chlape,

 

no právě to zmiňuji o příspěvek výše. Toho jsem si vědom z hlediska praktičnosti, že v tomto ohledu jednoznačně vítězí Superb s Lift verzí. Určitě to je velmi podstatný argument, který bude rozhodovat co ve finále pořídím...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 8 hodinami, bojler napsal:

Nafouknuta Octavia je pro interier prilehavy termin. Prostor nad roletkou kufru je vcelku zanedbatelny i u combi, dost me to prekvapilo. Markantni je to pri pohledu na vnitrni stranu vika kufru. Viko ma neco jako vzperu. Ale musis si to prohlidnout v realu sam.

 

Mimochodem zaviratelne schranky za podbehy ma i liftback.

 

Pamatuji si to jako dodnes, když jsem dával OCIII na servis a díky nadstandardním vazbám se servisem jsem dostal na celý den k zápůjčce SUPERBA combi 2.0TDI/150K tuším ve STYLU. Po usednutí do auta se u mě žádný "wow" efekt nedostavil. Čekal jsem daleko více místa na pozici řidiče, jasně proti OC III tam ten rozdíl je, to bez debaty, ale díky širšímu středovému tunelu a loketní opěrce jsem z toho zase tak unešenej nebyl (připomínám mé proporce 190/98). Na zadních sedlech mohu potvrdit tam je místa jako v obýváku, nicméně tam nesedím, že :-)

Další zklamání bylo z kvalitního provedení interiéru -  slícování, mezery, použitý materiál. Tak nějak jsem trochu čekal více, že tam bude skok vůči OCIII. Je pravdou, že když jsem viděl u jednoho mého obchodního partnera nedávno Supa v béžové kůži s předními odvětrávanými sedačkami, tak ten dojem je určitě lepší, luxusnější. Ale asi chápu, že né, že by to Škodováci neuměli vyrobit, ale koncernová politika bude asi neúprosná a Němci si prostě pořád chtějí Passata udržet jako prémiovější vůz.

 

Co je pro mě ještě zásadní je provedení a komfort sedáků a tady bych ocenil také vaše zkušenosti. Chvilku jsem seděl v Passatě (alcantra/kůže) a prostě paráda včetně možnosti prodloužení sedáku na moje dlouhý nohy, u Superba určitě o třídu lepší sedáky než o OCIII FL, ale u Passatu se mi zdají oproti Superbu minimálně ještě o 1/2 třídy lepší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@BUBUBU

 

Tady zkoukni video, je to krásně vidět. Pozor, tyto svetlomety jsou za příplatek,  musejí mit fci SLA. Pokud tam budou, Passat se nechytá, na S3 je to úžasná věc. Nad 60km/h svítí dalkovýma a vykrývá auta.

 

Kůže je pohodlná a větrání je alespoň za mě dnes už nutnost, obzvlášť u černé kůže. Passat má navíc "masážní" sedačku, nejsem si jist, jestli Superb nabízí, ale nic extra nečekej. 

 

Pokud máš rodinu a s tím související potřebu tahat věci v kufru, tak bych asi moc nepřemýšlel. Sice se mi zdálo, ze otvor u Passatu je větší než např. u S1 či passatu B5, ale stejně je to hrůza. Když potřebuješ, u S3 lift odděláš plato a naskládáš až po okno (combi s3 má už jen o pár litrů větší zavazadelník), u sedana se to udělat nedá, je to všechno na pevno. Už bych do toho nešel. 

 

Odkaz: http://master.skoda-auto.com/models/new-superb/video-safety-sla

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Michale, co mám nastudováno tak Sup také nabízí za příplatek 3500,- masážní funkci v oblasti beder. Jeden ze členů fóra Passatu mi napsal, že masážní funkci má na Passatu, není to sice žádné terno, ale ani propadák. Na delší cestu to promasíruje ztuhlé svaly....

 

Cituji tě : "Pozor, tyto svetlomety jsou za příplatek,  musejí mit fci SLA" 

 

U výbavy STYLU mám v nabídce ohledně světel toto

- s dálkovou regulací polohy světlometu a automatická/dynamická AFS 1

- Bi-Xenonové světlomety s AFS, s LED denním, svícením a s dynamickou regulací sklonu

 

...ale, že bych v konfigurátoru našel nějakou funkci SLA za příplatek to ne.

 

Michale také jsem četl tvé výborné postřehy na téma kůže a její ošetřování. Písnu dotaz do příslušného vlákna :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nakonec jsme v konfigurátoru SLA našel a pouze v paketu. Blind spot detect ani Line assist bych nechtěl, ale s tím nic neudělám :-)

Jaký je rozdíl proti funkci Auto Light Assist - automatické přepínání světel. Asi právě pouze v tom přepínaní, kdežto u SLA v tom vystínování, že? Video jsem viděl, SUPER!

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@michal2009 @BUBUBU

Passat taktéž umožňuje trvalé svícení dálkovýma Světlana s tím, že to vykrývá protijedoucí auta.

Ta funkce se jmenuje DLA (Dynamic Light Assist). Mám ji na svém služebáku a svítí to naprosto úžasně. Měl jsem možnost se svézt v Superbu s SLA a za mě teda Passat s LED svítí znatelně líp. Obecně svítivost LED světel je vyšší než xenonů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja by som urcite skusil pridat do vyberu ako alternativu Arteon, je to v porovani s S3 aj Passatom vyrazne krajsie auto. a oproti Passatu je to liftback...

 

dalej je tu samotna nakupna cena ako aj prevadzkove naklady... neviem aku zlavu vies ziskat na jednotlive uvedene modely

oproti VW ma S3 zakladny servis v cene (teda servisy po 30, 60 a 90 tisicoch, co je dalsich niekolko stovak euro)

tiez S3 ma v zaklade predlzenu zaruku na 5 rokov / 100 tisic km. pri VW je to doplatok 550 eur...

 

a ak sa auta planujes zbavit o 3 az 5 rokov, tak mozno bude hrat rolu aj odhad zostatkovej ceny (kde skodovka ma u nas a predpokladam aj v CZ najlepsi pomer zostatkovej ceny voci cennikovej cene a ten rozdiel je pri autach do 5 rokov markantny)

 

ja mam S3 sportline liftback necele 2 mesiace, otec ma S3 L&K combi (09/2015), na ktorom som sa tiez vozil. subjektivne si nevybavujem zasadnejsi rozdiel v jazdnych vlastnostiach liftback vs. combi. obe uvedene auta su TDI 140 kW, 4x4, DSG, maju DCC, letne kolesa su: limo 18" a combi 19"

 

predtym som mal O3 RS combi (08/2014). interier / materialy S3 su urcite na vyssej urovni ako O3. sportove sedacky v O3 (kombinacia koza/latka) mi subjektivne sedeli trosku viac ako sportove sedacky v S3 (koza/alcantara). nemam vsak skusenost s nizsimi stupnami vybavy... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za postřeh! No já to budu mít jako služebák, takže servis a spotřebu tak nějak neřeším :) 

 

Musí to být nafťák jak už to u firemních flotil bývá a rozpočet mám do 930tis. a mohu vybírat pouze Superb/Passat ;)

 

Jezdím celé Čechy, dost i Prahu (ne Moravu, tam pouze soukromě) a na zdejší provoz, který je v pernamentním hustém provozu, plného uzavírek a omezení nebo nekvalitních látovaných okresek mi bude stačit bohatě 2.0TDI/150K a raději dám ušetřené peníze do výbavy.

 

Tak asi tak letem světem pro tvoji představu.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja osobne som passat sedan skrtol prave, kvoli veku kufru. kufor pouzivam (tiez mam deit)

superb ako liftback sa mi pacil viac ako kombi a zaroven to znamenalo, ze zostane nejaky balik penazi na vybavu. 

na konci dna bol S3 sportline limo lacnejsi ako Passat Rline Highline kombi - kedze islo o operativny lizing, tak mesacne bol passat drasi asi o 40 eur bez dph...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...